1
Vraag
2
Reacties
Tommie1

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Na uitschakelen van de box gaat de gaat de tv weer aan

Hallo ziggo

Ik heb de mediabox next en heb het volgende probleem, als ik alles afsluit met de rode knop gaat ook alles uit, maar mijn tv start daarna opnieuw weer op.
Het tv toestel is de Samsung Qled 8k Q900R

Gr Ronald
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tommie1
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ja dat heb ik gedaan.
Maar ik heb ook even bij Samsung geïnformeerd
en die kwam met de volgende verklaring.
De TV en de next van ziggo zijn nog niet goed compatible met elkaar, er wordt zeer waarschijnlijk in de toekomst een software update voor uitgebracht.
De conclusie is dat ik er mee moet leren leven.
In ieder geval voor de moeite

Bekijk in context

6 Reacties 6
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Even afhankelijk wat je prettig vindt. Wil je alles met een knop uit/aan zetten ( cec methode) of dit niet. Je kan de functie uitzetten in het menu beeld en geluid> alles met een knop aan/uit zetten . Zet deze functie op uit. En kijk of je daar te vrede over bent. Tommie1
Tommie1
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik zet liever alles uit in een keer, maar dat doet het ook het probleem is dat de tv daarna weer opnieuw opstart
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ok koppel de tv eens opnieuw aan. Als dit is gebeurt. De tv even echt stroomloos zetten. Dit helpt vaak bij ab koppeling. Mn Samsung en evt andere merken. Test dat even uit. En zet evt cec aan tav menu tv.
Tommie1
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dat werk wel, maar dan doet het geluid van de soundbar het niet .
En om het geluid van de soundbar weer terug te krijgen moet ik de instellen starten van de tv, dan heb ik weer geluid van de soundbar maar start de tv weer op na het uitschakelen via de mediabox next
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Tommie1 Heb je wel arc en cec aangegeven ( laten zoeken naar de next met anynet+hdmi cec? in het menu systeem? Als dit goed ingesteld is dan zie je bij een volume commando in het scherm bv reciever of apparatuur.
Tommie1
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ja dat heb ik gedaan.
Maar ik heb ook even bij Samsung geïnformeerd
en die kwam met de volgende verklaring.
De TV en de next van ziggo zijn nog niet goed compatible met elkaar, er wordt zeer waarschijnlijk in de toekomst een software update voor uitgebracht.
De conclusie is dat ik er mee moet leren leven.
In ieder geval voor de moeite
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic