Rene Nieuwenhui

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Na een week nog niet kunnen terugkijken en opnemen met mediabox next.

Een week geleden de Mediabox Next binnen gekregen en aangesloten. Werkt perfect maar.....ik kan tot op vandaag nog geen programma’s opnemen of terug kijken. Abonnement gegevens in “Mijn Ziggo” kloppen en in “Ziggo Go” kan ik wel terugkijken maar ook niet opnemen.
Tweemaal met de helpdesk gebeld, de eerste keer zou het doorzetten van mijn abonnement binnen 24 uur een feit zijn en de tweede keer zou het aan een netwerkstoring liggen en kreeg ik een maand gratis “Ziggo Sport” ter compensatie....leuk maar ik wil kunnen opnemen en terugkijken ?
Meer mensen met vergelijkbare problemen?
@ziggo: hoe moeilijk is het om een abonnement handmatig door te zetten?

Dan maar naar buiten, het is mooi weer ?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Ik heb je mediabox net nog een flinke digitale schop onder zijn kont gegeven. Wil je het nog 1 keer proberen?

Bekijk in context

8 Reacties 8
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Rene Nieuwenhuizen wrote:
....
Meer mensen met vergelijkbare problemen?
@ziggo: hoe moeilijk is het om een abonnement handmatig door te zetten?



  • Ja
  • Een heel goede vraag, misschien heeft een moderator daar antwoord op.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Rene Nieuwenhuizen . Welkom hier!
Jammer dat de reden van je komst hier zo'n negatieve is. Ik ben blij dat je op alles gelukkig nog een zonnige kijk hebt :-D.

De afgelopen week was er een issue met het activeren van nieuwe apparatuur. Een issue dat dusdanig hardnekkig was dat het handmatig activeren van zaken ook niet werkte. Dat maakte het vaak nog erger!

Nu is dit alles inmiddels opgelost en zie ik bij jou alles ook goed actief staan. Als het dus nu nog niet werkt, lijkt er wat anders aan de hand! Kan je mij vertellen wat de melding is die je te zien krijgt wanneer je probeert op te nemen? Wil je voor de zekerheid ook nog even de mediabox resetten om te kijken of dit iets veranderd?

Tot snel!
Rene Nieuwenhui
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb de mediabox gereset maar de situatie is hiermee niet veranderd.
Als ik wil opnemen met de mediabox krijg ik de melding: “Breid je abonnement uit. Met je huidige abonnement kun je geen opnames maken......”
Als ik een programma wil terugkijken met de mediabox krijg ik de melding: “Abonneer je op replay.......”
In de Ziggo Go app kan ik wel terugkijken maar bij opnemen krijg ik de melding: “Your subscription doesn’t include this channel. Please upgrade to record this channel.”

Bovenstaande lijkt er op te wijzen dat het doorzetten van mijn abonnement toch ergens is blijven hangen.......

Hoop dat je hier iets mee kan en dat ik binnenkort volledig gebruik zal kunnen maken van mijn Mediabox next ?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Ik heb je mediabox net nog een flinke digitale schop onder zijn kont gegeven. Wil je het nog 1 keer proberen?
FandeGraaf

Level 1
  • 82Posts
  • 4Oplossingen
  • 29Likes
Hoi Rene, Ik had precies hetzelfde probleem en melding in het begin met de mediabox next (zo'n 2 weken geleden). Dit heeft ook een moderator voor mij opgelost. Die heeft mij destijds telefonisch geholpen. 5 minuten en alles was geregeld. was bij mij een probleem aan de kant van Ziggo. Hopelijk is het snel opgelost.
Rene Nieuwenhui
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Lycke,
De digitale schop onder de kont heeft gewerkt en alles werkt nu naar behoren.
Bedankt voor de snelle reactie en afhandeling van het probleem ???????
ap.degroot

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

helaas heb ik dit probleem ook. 
heb de afgelopen dagen al 8 verschillende mensen gesproken die gewoon elke keer het lijstje afwerken maar uiteindelijk NIET met een oplossing komen. Ik ben er echt helemaal klaar mee! Wat is nou WEL de juiste oplossing die in dit topic wel geholpen hebben?? 
Graag zou ik dit ook terugzien. 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemorgen @ap.degroot! Welkom op de Ziggo Community!
Super jammer dat het probleem bij jou nog steeds blijft bestaan. Jij krijgt ook de melding dat de opname functie niet in je pakket zit begrijp ik? Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen? 

Ik zie dat de mediabox Next sinds gister actief staat onder je abonnement. Wil je hem eens van de stroom halen en de coaxkabel loskoppelen? Na 10 minuten kun je hem weer aankoppelen, hoe gaat het dan? En kun je wel gebruik maken van Replay Tv? 

Uitgelicht topic