ShelLuser

Level 8
  • 228Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes

Na een dag geen beeld meer, wel menu

Hi gang!

Het volgende... vorige week heb ik mijn 'Start' alles-in-een pakket geupgrade naar 'Complete' en over het geheel naar volle tevredenheid. Wel heb ik een erg raar fenomeen: als ik de volgende dag probeer TV te kijken dan kan ik wel gewoon alle menus zien maar het beeld blijft zwart. Youtube starten is ook geen probleem, maar ook hier: als ik een video probeer af te spelen blijft het beeld zwart.

Nu dus het vreemde: als ik vervolgens mijn Ziggo Next mediabox reset (factory defaults) dan heb ik uiteindelijk weer normaal beeld en kan ik nagenoeg weer alles kijken.

Andere details: ik kan geen programma's opnemen en ook oudere afleveringen terugkijken genereert een foutmelding: de optie zou niet binnen mijn abonnement actief zijn. Als ik een diagnose test laat uitvoeren dan komt alles goed uit de bus: Internet snelheid is optimaal en alles werkt naar behoren. Tijdens de eerste start is er zelfs een update uitgevoerd zonder problemen.

Mijn vraag: ik vermoed dat e.e.a. te maken heeft met mijn account wat mogelijk nog omgezet of aangepast moet worden, maar zou iemand dit kunnen bevestigen?

Heeft totaal geen haast want ik kijk toch niet zoveel TV (en ik kan nu de F1 volgen) maar ik ben uiteraard nieuwsgierig 🙂

Alvast bedankt voor enige reacties!

(edit): uiteraard ontdek ik een bestaand relevant topic pas na het posten van het mijne... :rolling_eyes: Afin, zal daar ook even reageren.
1 Reactie 1
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes
Hey goedemiddag ShelLuser,

Haha, zal je altijd zien! Vind je een relevant topic als je deze al hebt geplaatst 😉 Geen zorgen, goed dat je onder het juiste topic hebt gereageerd dan houden we het overzichtelijk!

De reden dat ik toch hier nog een reactie plaats is door de foutmelding die je te zien krijgt over dat je geen abonnement zou hebben voor die optie. Je hebt geen gegevens toegevoegd in je profiel dus ik kan niet voor je controleren of alles goed staat aan deze kant. Wat je zelf kunt checken is of je abonnement al goed staat binnen de Mijn Ziggo omgeving. Is dit het geval ga dan naar Producten - Serienummer Mediabox Next - Haal zenderoverzicht opnieuw op. Op die manier stuur je een seintje naar je Mediabox Next zodat je complete abonnement opnieuw op je apparaat wordt geladen.

Zorg er wel voor dat je Mediabox Next op dit moment aan of op stand-by staat.

Uitgelicht topic