Beantwoord

'Momentje...' bij afspelen van opnames en Replay - Mediabox Next

• 8 juni 2019
  • 395 reacties
  • 18779 keer bekeken

Vooral s avonds en vaak achter elkaar
icon

Best beantwoord door Mark Ziggo 23 september 2019, 09:54

Goedemorgen allemaal, de 'momentje...' meldingen als gevolg van capaciteitsproblemen in onze servers zijn opgelost.

Vrijdag (20-sept) aan het eind van de middag is een update op de servers gedraaid waarmee meer capaciteit beschikbaar is geworden en sindsdien zien we in de data ook weer normale re-buffering niveaus.

Goed om te lezen dat jullie dit ook ervaren!

Bijgevoegd de grafiek van de Love Nature 4k ip stream. Deze zender draait op dezelfde servers als Replay en opnames dus is het ook een goede graadmeter om problemen met deze diensten te spotten.

Edit: De melding ‘Momentje...’ zal niet verdwijnen. Als je een Replay uitzending of opname een stuk doorspoelt zal hij even een ‘Momentje...’ nodig hebben om de stream te bufferen, dat is normaal. Maar als je gewoon aan het kijken bent mag je natuurlijk niet steeds gestoord/onderbroken worden door deze melding en het ‘Momentje...’ mag niet te lang duren.

Bekijk origineel

395 Reacties

Reputatie 7
Badge +7

Sinds enkele weken is het een ramp om bewaarde opnames te bekijken. Om de 5 minuten melding MOMENTJE.  Frustrerend en dan verwijder ik de opname maar weer. Dit is geen plezier meer om zo TV te moeten kijken. Blij word ik niet van de mediabos Next.

Heeft iemand een goede oplossing en tips? 

Het verwijderen van de opname, omdat die lijkt te zijn mislukt, heeft geen zin. De opname staat in de cloud. Om die goed te kunnen zien heb je een stabiele internet verbinding nodig. Het lijkt erop dat aan die voorwaarde niet voldaan wordt. 

Enige dat je kunt doen is Next aansluiten via LAN als je nu via Wifi verbind. Is dat al zo dan de internet verbinding zelf checken. Daar zijn een hoop andere topics over hoe dat te doen.

Heb je een stabiele verbinding dan zal je zien dat de slechte opnames toch goed zijn.

Sinds enkele weken is het een ramp om bewaarde opnames te bekijken. Om de 5 minuten melding MOMENTJE.  Frustrerend en dan verwijder ik de opname maar weer. Dit is geen plezier meer om zo TV te moeten kijken. Blij word ik niet van de mediabos Next.

Heeft iemand een goede oplossing en tips? 

Reputatie 7
Badge +27

De diagnose zegt niet zoveel heb ik het idee. Ik denk dat die alleen sterkte meet.

Niet of het druk is op je wifi banden en of je 2,4 en 5 ghz banden elkaar steeds afwisselen. Geef die in ieder geval eens verschillende namen. En probeer een rustig kanaal te vinden met bijv. de wifi analyzer.

NB je zegt: "het lijkt een slechte internet verbinding" 

Echter de diagnose van Ziggo zegt: 100%

Hoeveel meer moet ik krijgen dan??

Beeld is prachtig, 4k op een Samsung the Frame. We gaan het zien, hoop ik.

Reputatie 7
Badge +7

@Nimma hopen dat de monteur iets vind. Lijkt echt een slechte internet verbinding. Een goede internet verbinding heeft de Next wel nodig bij de zaken die slecht werken nu.

Als je bij live tv kijken ook slecht beeld hebt is het zeker iets in de kabel aansluiting. Success.

Ik heb een kabel opgestuurd gekregen. Is geen oplossing ipv wifi.

Gisteren een nieuwe NEXT box. Zelfde problemen. Opgenomen programma's lopen vast, replay programma's kunnen niet afgespeeld worden. Al 10 verschillende CS codes in beeld gehad. Uw internet snelheid is te traag. Speedtest van Ziggo zegt 5.1 en 51.3. 

Vandaag weer vanuit Ziggo ingelogd in mijn Next en gereset. Het helpt allemaal mix/Nada/nul. Volgend week komt een monteur van Ziggo. De koffie staat klaar, nou nog een echte oplossing.

Reputatie 2

Vandaag weer heel geregeld ‘momentje’ en ‘helaas technisch probleem’ vanaf 21.30, terugkijken op Discovery, Border Control Spain. 

@Nimma Gelukkig is dat Momentje hier wel bekend.

Komt dit naar voren bij pauzeren, on-demand, opnames en replay?

Zo ja, hoelang is dit in beeld en gebeurt er niets?

Als het een seconde is, dan kan het binnen het normale vallen, omdat de opdracht om af te spelen naar de Ziggo servers moet en het beeld weer terug moet komen.

Is het langer, laat hier weten hoelang je dit ziet.

Hoe maakt je Next nu verbinding met het modem?

Vandaag voor het eerst gebeld met klantenservice Ziggo: ik heb sinds een paar dagen "momentje" rechtsboven. De medewerker technische dienst heeft dit nog nooit gehoord. Dat is niet hoopgevend, toch. Hij stuurt nu een kabel van10m om dat eens te proberen. Anders een monteur op bezoek.

Wat is nou de oorzaak van dit "momentje" ???

Reputatie 7
Badge +7

Vanavond teveel kijkers via replay of zo?

Tijdens het vertraagd kijken (via een opname) van het Darten constant schakelen tussen resolutie. Vooral tussen 20:00u en 22:00u. Omschakelen is goed te zien bij de groene vlakken op het dart bord. Om de paar seconden scherp, minder scherp enz.

Ik keek afwisselend een aflevering van de Slimste en een halve finale van darts.
Ook tijdens het kijken van de Slimste van een week geleden constant vage gezichten.

Tijdens snelle bewegingen bij het Darten, komt soms voor dat de camera snel beweegt, afentoe zelfs kleine blokjes. Net alsof de encoder het niet aankan.

Niet een keer momentje wel duidelijk een begrensde stream.

Tijd om een beetje meer bandbreedte te reserveren. Het gaat opvallen Ziggo !!!!!!!

ik ga bijna denken dat de streams bewust geknepen worden. Lijkt al langer te gebeuren maar vanvond viel het echt op.

Reputatie 2

Het is en blijft een probleem wat regelmatig terug komt. En dan meestal op 1 avond heel vaak achter elkaar. Baal er wel van, want betaal toch flink voor het Ziggo abbonement. elke keer de nextbox (factory) resetten en/of de connectbox resetten blijven wat mij betreft lapmiddelen die niet de oorzaak van het probleem oplossen. Ook ben ik dan meestal weer wat settings kwijt voor het koppelen van de audio installatie. Al met al elke keer een hoop gedoe.  Dus of de abbonementsprijs moet omlaag, of de kwaliteit/betrouwbaarheid omhoog...

Reputatie 7
Badge +7

Helaas sinds 2 dagen weer vaak momentje en ook weer melding dat internet snelheid op Next traag is. (Ook na met de knop achterop aan en uitzetten blijft het probleem.) Met een factory reset is het probleem tijdelijk weg. maar komt daarna gewoon weer terug.

Gezien er verder niks in huis veranderd is, vraag ik met toch sterk af of het probleem niet toch aan de ziggo kant ligt…..

Als je een connectbox hebt herstart deze dan eens. Gisteren ook gedaan omdat mijn netwerk snelheid in huis kuren liet zien. Alles wat aan de CB  zat werkte deels op de maximale snelheid en deels op 1/5 of lager. Wifi snelheid toonde een mooi blok patroon tussen 250 en 50 Mbs tijdens downloaden. Na herstarten van CB gaat alles weer op max snelheid. Rechte lijn op 250 Mbs.

Misschien helpt het😊

Reputatie 2

Helaas sinds 2 dagen weer vaak momentje en ook weer melding dat internet snelheid op Next traag is. (Ook na met de knop achterop aan en uitzetten blijft het probleem.) Met een factory reset is het probleem tijdelijk weg. maar komt daarna gewoon weer terug.

Gezien er verder niks in huis veranderd is, vraag ik met toch sterk af of het probleem niet toch aan de ziggo kant ligt…..

Reputatie 7
Badge +12

Top, bedankt voor je update. We horen graag het vervolg.

Reputatie 2

Dus laat ons weten of je nog momentje...'s ziet. Soms even is normaal zoals je weet.

Ook als het probleem inderdaad definitief is opgelost zouden we dat hier graag van je horen over een paar dagen of zo.

Nu een weekje redelijk probleemloos kunnen kijken (maar niet veel tijd achter de tv gespendeerd). Gister voor het eerst weer een keer momentje. Echter dat leek eenmalig. (wel gewoon midden in het programma zonder dat we aan het spoelen waren oid) mocht het zo blijven, dan lijkt het opgelost. Mocht het weer terugkomen. (deze week dus niet heel veel getest) dan horen jullie het hier weer!

Reputatie 7
Badge +7

.......

De laatste 4 werkdagen merk ik wel een forse toename van moderator bijdragen in het forum dus dat stemt me wel hoopvol.

Dat merk ik ook. Net alsof ze uit winterslaap zijn. Ik zie in ieder geval meer response in de topics die ik volg. Nu is dat een selecte groep onderwerpen. Ik zie soms vragen die eenvoudig op te zoeken zijn. 

Reputatie 7
Badge +12

Oké dat klinkt hoopgevend. Dan heb ik blijkbaar net de pechgevallen onder ogen gekregen. Net als eerder deze week heb ik ook vandaag weer een paar onbehandelde persoonlijke topics bovengehaald Bert. Helaas helaas. En niet omdat ik daar specifiek op zit te azen maar gewoon omdat ik zoek naar topics over een bepaald onderwerp.

Jij loopt veel langer mee hier dus misschien zie ik een recente trend, ik weet het niet.

De laatste 4 werkdagen merk ik wel een forse toename van moderator bijdragen in het forum dus dat stemt me wel hoopvol.

“Maar je hebt ook een gelukje: je issue wordt stap voor stap aangepakt door moderator Mark. Dat gebeurt vaker niet dan wel eerlijk gezegd.”

Met persoonlijke problemen eigenlijk altijd, met algemene bekende issues alleen als er nieuws is.

Reputatie 7
Badge +12

Ik snap je frustratie volledig. Terecht ook. Maar je hebt ook een gelukje: je issue wordt stap voor stap aangepakt door moderator Mark. Dat gebeurt vaker niet dan wel eerlijk gezegd. Ik denk dat hij dit ook tot een goed einde wil voeren.

Dus laat ons weten of je nog momentje...'s ziet. Soms even is normaal zoals je weet.

Ook als het probleem inderdaad definitief is opgelost zouden we dat hier graag van je horen over een paar dagen of zo.

Reputatie 2

@Gecko265  Het lijkt of je de reactie van Mark (Ziggo moderator) van vandaag over het hoofd hebt gezien. Hij stelt een hele belangrijke vraag nl of je nog steeds “momentje...” ziet. Weliswaar zei je gisteren al dat je bang was dat het nieuwe modem niet heeft geholpen maar na een dag is vast duidelijker of je nog net zo vaak “momentje…” ziet als eerst. Mark heeft deze informatie nodig om een vervolgstap te doen. Mijn gok is dat dan eerst nog de Next vervangen zal worden voordat wordt overgegaan tot wijkkast e.d.

Dus… geef ze de info die ze nodig hebben. Niet te verwarren met de vragen en het “giswerk” van ons (je goedbedoelende mede Next gebruikers).

die vraag van Mark heb ik inderdaad over het hoofd gezien,  deze stond als reactie op een vraag van mr Zig. vandaar niet gezien.  Ik heb op dit moment nog geen momentje gezien, dus fingers crossed.   Het was niet mijn bedoeling om mede next gebruikers die het inderdaad goed bedoelen negatief te beoordelen, echter het is nogal frustrerend om voor de zoveelste keer met danwel Ziggo, danwel UPC apparatuur zo veel problemen te hebben. Het lukt voor Ziggo schijnbaar niet goed om een beetje robuuste plug en play apparaat op de markt te brengen. (maar misschien heb ik wel gewoon pech...)

Reputatie 7
Badge +12

@Gecko265  Het lijkt of je de reactie van Mark (Ziggo moderator) van vandaag over het hoofd hebt gezien. Hij stelt een hele belangrijke vraag nl of je nog steeds “momentje...” ziet. Weliswaar zei je gisteren al dat je bang was dat het nieuwe modem niet heeft geholpen maar na een dag is vast duidelijker of je nog net zo vaak “momentje…” ziet als eerst. Mark heeft deze informatie nodig om een vervolgstap te doen. Mijn gok is dat dan eerst nog de Next vervangen zal worden voordat wordt overgegaan tot wijkkast e.d.

Dus… geef ze de info die ze nodig hebben. Niet te verwarren met de vragen en het “giswerk” van ons (je goedbedoelende mede Next gebruikers).

Reputatie 7
Badge +11

@Gecko265 Probeer het eens met de CV losgekoppeld. Soms wordt de algehele snelheid omlaag ‘getrokken’ door een langzaam aangesloten device. Met name tegengekomen bij aangesloten beveiligingscamera's.

Lijkt me niet handig, gezien dan mijn CV niet meer goed werkt. en hoe gaan jullie dat dan oplossen??  hoe zit het nu met de waarden die jullie uitlezen? zijn die nu wel stabiel? 

al bovenstaande is natuurlijk wel leuk, met alle tips en mogelijke oplossingen die ik zelf moet uitvoeren. en een hoop giswerk betreffende mogelijke oorzaken. Echter feit blijft dat ik bij jullie een product heb gekocht dat schijnbaar zo gevoelig is dat het niet naar behoren werkt. Misschien toch nog maar eens iemand sturen die in de wijkkast gaat kijken of daar niet de oorzaak ligt?? misschien daar iets tussen wat het signaal versterkt?

Tja, je plaatst je probleem in een gebruikers forum. Logisch dat je vanuit die groep dan tips en eventuele oplossingen aangedragen krijgt. Take it or leave it. 

Reputatie 2

@Gecko265 Probeer het eens met de CV losgekoppeld. Soms wordt de algehele snelheid omlaag ‘getrokken’ door een langzaam aangesloten device. Met name tegengekomen bij aangesloten beveiligingscamera's.

Lijkt me niet handig, gezien dan mijn CV niet meer goed werkt. en hoe gaan jullie dat dan oplossen??  hoe zit het nu met de waarden die jullie uitlezen? zijn die nu wel stabiel? 

al bovenstaande is natuurlijk wel leuk, met alle tips en mogelijke oplossingen die ik zelf moet uitvoeren. en een hoop giswerk betreffende mogelijke oorzaken. Echter feit blijft dat ik bij jullie een product heb gekocht dat schijnbaar zo gevoelig is dat het niet naar behoren werkt. Misschien toch nog maar eens iemand sturen die in de wijkkast gaat kijken of daar niet de oorzaak ligt?? misschien daar iets tussen wat het signaal versterkt?

Reputatie 7

Hier de laatste paar dagen ontzettend veel last van momentje. Modem herstart en de 2 next boxen ook herstart. Wat mij betreft veranderen ze naam van de Next in momentje phuuu

Dit was eerder geen probleem @Mr Zig? Als ik kijk naar de verbinding tussen ons en jouw modem zie ik een mooie stabiele verbinding.

Sinds wanneer ervaar je deze problemen en hoe vaak komt het voor? Speelt het bijvoorbeeld alleen 's avonds of de hele dag door, zie je de melding zowel bij Replay als bij opnames en dan alleen na door-/terugspoelen of ook spontaan tijdens het kijken?

@Hijdoethetniet - Hopelijk blijft het hierbij, mocht het structureel terugkeren hoor ik het graag. Daarbij zo veel mogelijk info (zie bijv. bovenstaande vragen).

@Gecko265 - Ik heb nu nog weinig datapunten natuurlijk, maar lijkt voorlopig stabiel. Hoe is jouw ervaring na de reset, toch weer veel ‘momentjes’ na enige tijd? (Zelfde vragen als bovenstaand)

Reageer