binche-graag

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

'Momentje...' bij afspelen van opnames en Replay - Mediabox Next

Vooral s avonds en vaak achter elkaar
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Goedemorgen allemaal, de 'momentje...' meldingen als gevolg van capaciteitsproblemen in onze servers zijn opgelost.

Vrijdag (20-sept) aan het eind van de middag is een update op de servers gedraaid waarmee meer capaciteit beschikbaar is geworden en sindsdien zien we in de data ook weer normale re-buffering niveaus.

Goed om te lezen dat jullie dit ook ervaren!

Bijgevoegd de grafiek van de Love Nature 4k ip stream. Deze zender draait op dezelfde servers als Replay en opnames dus is het ook een goede graadmeter om problemen met deze diensten te spotten.

 

Edit: De melding ‘Momentje...’ zal niet verdwijnen. Als je een Replay uitzending of opname een stuk doorspoelt zal hij even een ‘Momentje...’ nodig hebben om de stream te bufferen, dat is normaal. Maar als je gewoon aan het kijken bent mag je natuurlijk niet steeds gestoord/onderbroken worden door deze melding en het ‘Momentje...’ mag niet te lang duren.

Bekijk in context

395 Reacties 395
binche-graag
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
"Vooral s avonds als we opgenomen series kijken komt rechtsboven "momentje

te staan en stopt de uitzending.Kan dan ook niet doorspoelen enz.
Gebeurt ook op Netflix. Wat kan dit zijn ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Hoe maakt de Next verbinding met het modem?
binche-graag
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoe weet ik hoe lang de uitzending nog duurt als ik pauzeer tijdens opgenomen programma van Box Next ? Eest stond duidelijk aangegeven hoeveel minuten maar nu snap ik niets van de getallen.
binche-graag
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
"Tijdens kijken regelmatig last van "momentje"rechtsboven bij opgenomen programma's
Gechat en gebeld maar verbinding via wifi schijnt de boosdoener.
Niemand vertelt je dat als je de Box Next bestelt
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
In de installatie handleiding staat, dat een utp kabel de beste resultaten biedt.
Wifi is nu eenmaal vaak iets trager en mogelijk aan storende invloeden van buitenaf onderhevig.
Daarom dus waarschijnlijk de melding.
U zou dus de utp kabel kunnen gaan gebruiken.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Je kan ook de 5GHz gebruiken voor de Next als wifi, maar zoals KBX458 al zegt als de handleiding was doorgenomen, dan had je tegen gekomen dat beste is de Next via UTP aan te sluiten, zeker om de eerste installatie te voltooien en alle update's binnen te halen.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo binche-graag welkom op de Community. Be rt heeft je gevraagd of je box wel met internet is verbonden, zou dat de oplossing kunnen zijn? Heb je dit bij alle opnamen of alleen bij 1 zender, of 1 serie? Een foto van het probleem zegt meer dan 1000 woorden 😉
gertw07

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
heb hetzelfde probleem. komt op alle zenders voor.
mijn mediabox is niet via wifi maar is bekabeld aangesloten.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo gertw07, ik lees je berichtje nu pas. Heb je hier nog steeds last van? Een minuut 'momentje' in beeld is wel wat lang natuurlijk.
Kylie2005

Level 5
  • 47Posts
  • 6Oplossingen
  • 11Likes
Komt bij mij ook nu weer voor, kijk op een opgenomen opname van National Geographic. Ik kan ff kijken en dan staat er weer "momentje", via kabel verbonden en dus niet via wifi. Komt hier nog een oplossing voor, ben dus niet de enigste die daar last van heeft.
Henri2424

Level 6
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes
Heb ik de laatste 2 weken ook geregeld last van.(bekabeld)
Het is niet iedere avond.
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Hier ook nog af en toe(bekabeld), en als ik dan stukje terug spoel valt het geluid regelmatig weg en gaat het beeld haperen en moet ik weer iets doorspoelen om het weer goed werkend te krijgen. Het gebeurd bij opnames van verschillende zenders zoals SBS en RTL4.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo iedereen. Dit probleem wat hier steeds duidelijker wordt staat nog niet tussen de bekende issues. Dat houd in dat we nog niet veel meldingen krijgen hierover. Om aandacht van de techneuten te krijgen moet ik het precieze probleem weten te vinden. Wanneer er 'momentje' in beeld staat dan is er nu de aanname dat het om een buffer probleem gaat. Dat kan nog door van alles en nog wat veroorzaakt worden. Jullie geven al aan dat jullie bedraad kijken, dankje!

Graag ontvang ik van nieuwe meldingen in dit topic de volgende informatie:


  • Is de Next bedraad of via wifi aangesloten?
  • Probeer het nog eens. Krijg je dan de melding op exact hetzelfde moment te zien?
  • Op welke zender gebeurde dit?
  • Wat is de naam en tijdstip van het opgenomen item waar je de melding zag?
  • Hoe laat was je ongeveer aan het kijken?
  • Wat voor modem heb je van ons?
DirkZutphen

Level 6
  • 105Posts
  • 6Oplossingen
  • 69Likes
Hallo, ik heb er geen last van maar zal het toch melden.

Ik heb het alleen als ik gepauzeerd heb en later verder kijk. Dan staat de tekst even in beeld en dan gaat het programma verder.

WiFi 5G
Elke zender
Tijd maakt niet uit, is altijd.
ConnectBox
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Hier gisteren ook weer hetzelfde probleem opname van NPO3, 'Britt's beestenbende' ook via replay hetzelfde probleem, 'momentje' in beeld dan haperingen in beeld en geluid en kleuren verspringen. Als ik het programma terug of doorspoel word het alleen maar erger met die haperingen. Bekabeld internet. Het gebeurd nu wel erg vaak en op meerdere zenders.

Ik heb toen een ander programma opgenomen ook van NPO3 om te testen en dat speelde wel goed af dus ligt toch aan bepaalde programma's. Dus aan internet ligt het niet anders zou het met andere programma's ook mis gaan. Want toen dat mis ging heb ik dus gelijk een andere programma getest door het op te nemen en tijdens de opname af te spelen.

Is de Next bedraad of via wifi aangesloten? - Bedraad
Probeer het nog eens. Krijg je dan de melding op exact hetzelfde moment te zien? - Probleem blijft of ik nu terug spoel of doorspoel, eerst momentje in beeld, dan haperingen, beeld blijft hangen en kleuren verspringen, helder, dan weer donker.
Op welke zender gebeurde dit? - Meerdere: NPO, RTL, SBS
Wat is de naam en tijdstip van het opgenomen item waar je de melding zag? - Gisteren met het programma 'Britt's beestenbende' ook via replay hetzelfde probleem.
Andere programma's/zenders zie eerdere berichten van mij.
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/bij-het-afspelen-van-een-opname-hapert-het-beeld-41663#...

Hoe laat was je ongeveer aan het kijken? - 19:30 uur.
Wat voor modem heb je van ons? - Arris Connectbox.
DirkZutphen

Level 6
  • 105Posts
  • 6Oplossingen
  • 69Likes
Wij zitten nu ook beestenbende terug te kijken, en hier ook veel kleur veranderingen. Gister ook al met de Beste Zangers. Geen melding van "momentje".
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
DirkZutphen wrote:
Wij zitten nu ook beestenbende terug te kijken, en hier ook veel kleur veranderingen. Gister ook al met de Beste Zangers. Geen melding van "momentje".


Als ik het programma vanaf het begin laat doorlopen zie ik ook geen haperingen maar wel dat cirkeltje 'momentje' en zie je dus wel de kleuren verspringen, maar als ik dus terug of doorspoel verschijn dat cirkeltje weer en/of haperingen in beeld en geluid en dat blijft wel erg lang doorgaan.
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Zojuist het programma weer via replay getest en nu ging het wel goed.
Was eerder ook als ik programma's de dag erna via replay afspeelde.

Het probleem is al 2 maanden geleden hier gemeld dus dat word weer iets wat lang gaat duren voordat dit opgelost word en zeker als het niet tussen de bekende issues staat. Zo jammer want er komen steeds meer issues bij waardoor het kijkplezier behoorlijk gaat afnemen en ik toch straks geneigd ben om via ci plus te gaan kijken.
Want hikjes in beeld van opnames en via replay is ook een irritant issue wat al meerdere malen gemeld is, en wat blijkbaar een frame issue is.
Bruno-75

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Idem hier, voor de laatste weken met Nieuwsuur (ned2)

  • probleem bij terugkijken van opname: hapering in beeld zonder 'momentje', stilstaan beeld 'met momentje' en soms ook wegvallend geluid.
  • vooral bij doorspoelen (maar ook wel bij gewoon afkijken)
  • lijkt erger te zijn bij terugkijken terwijl de opname nog loopt
  • aansluiting: bekabeld
  • Diagnose: Alles oke

Uitgelicht topic