Beantwoord

'Momentje...' bij afspelen van opnames en Replay - Mediabox Next

Toon eerste bericht

311 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
@mathijse krijg jij verstoring en melding met "momentje" bij live TV?
Reputatie 3
@Condor1960 Inderdaad en dan wil hij Diagnostiek uitvoeren. Als ik deze uitvoer, is alles in orde. Alle vlaggetjes op groen, zal ik maar zeggen. Maar dan heb ik het echt enkel over "Love Nature" kanaal live en in de avond uren.

Op de dag heb ik dit nog geen enkele keer meegemaakt.

Overigens als ik dan naar Love Nature schakel/zap, dan krijg ik eerst even zwart beeld en als doorgifte éénmaal plaatsvindt, dan krijg ik het befaamde "momentje"
Reputatie 7
Badge +3
Hier ook vanavond weer verschillende keren momentje en het verspringen van resolutie en kleuren gehad bij het terug kijken van opnames...
Reputatie 7
Badge +2
Gisteravond een paar keer het momentje gehad. Stuk of 4 keer bij terugkijken (replay) van BBC 1 en 2 programma's. Niet echt irritant want duurde zeer kort - 1 seconde of zo. Bij Jinek terugkijken (Replay vlak nadat programma) was gestart echter wel ineens een aantal meldingen achter elkaar gehad met momentje en langer seconde of 3. Beeld en geluid staat stil en zeer irritant!
Hier ook bij bijna alle opnames, kleuren verspringen zodra ik iets terugspoel of doorspoel, en dan blijven die kleuren de hele uitzending verspringen en weer om de haverklap momentje. Hoeveel momentjes zal het nog gaan duren voordat dit word opgelost?
Ziggo heeft het weer goed voormekaar. Als we de rekening maar betalen.
Reputatie 7
** Offtopic reacties verwijderd **

Het kleurverschil tussen verschillende resoluties wordt in een apart ticket onderzocht, meldingen verzamelen we in dit topic: Verspringende kleuren bij resolutiewisseling van opnames/Replay. Dit komt nu wel samen met het 'Momentje...' bovendrijven, logisch want we ervaren met z'n allen nu heel veel resolutie wisselingen waar dat voorheen minder vaak voorkwam en dus minder snel opviel.
Wanneer de streams weer stabiel op de hoogste resolutie kunnen draaien zul dus ook minder kleurwisselingen zien. Wat niet wegneemt dat de kleurwisselingen ook moeten worden gefixt natuurlijk.
Reputatie 3
Gisteravond weer opnames bekeken en daar is simpelweg niet naar te kijken. Audio en video lopen te ver uit elkaar en de ondertitels verdwijnen te snel uit beeld. Ook weer haperingen in beeld en het verspringen van resolutie en kleur.

Vanochtend contact gehad met Ziggo via chat:

"Wat jammer dat u ontevreden bent over de Next box. Zo kun je inderdaad niet lekker tv kijken. Helaas kunnen wij niets voor u doen. De activatiekosten ad Euro 19,95 en abonnementsgelden kunnen wij niet crediteren. Wel kan ik het abonnement voor uw wijzigen, zodat u de box retour mag sturen. Ik kan het abonnement wijzigen naar een andere abonnementsvorm maar ik kan helaas de activatiekosten niet wegschrijven. Dit kost u helaas dus wel weer Euro 19,95 activiatiekosten. Wat ik verder kan doen is een monteur inplannen die er voor zorgt dat de Next box wel goed gaat functioneren."

Kom op zeg! Wat zijn dit voor 'oplossingen'?
Hier ook bij een opname 'Ranking the Stars' opeens hele scherm vol blokjes voor een paar seconden, toen ik dezelfde scene nog eens afspeelde verscheen het weer.
Reputatie 7
Badge +4
@vdk247

Wat een vreemde reactie van die Ziggo chatmedewerker!
Deze erkent het probleem door te stellen dat je als Next gebruiker op deze wijze inderdaad niet lekker tv kunt kijken. Gelijk er achteraan stelt diezelfde medewerker dat hij/zij er niets aan kan doen behalve het doorvoeren van een abonnementswijziging zonder next, dan wel een monteur zenden. Dat laatste is natuurlijk onzin, want het is overduidelijk dat de problemen verband houden met capaciteitsproblemen op de Ziggo servers.
Reputatie 7
Badge +4
** Offtopic reacties verwijderd **

Het kleurverschil tussen verschillende resoluties wordt in een apart ticket onderzocht, meldingen verzamelen we in dit topic: Verspringende kleuren bij resolutiewisseling van opnames/Replay. Dit komt nu wel samen met het 'Momentje...' bovendrijven, logisch want we ervaren met z'n allen nu heel veel resolutie wisselingen waar dat voorheen minder vaak voorkwam en dus minder snel opviel.
Wanneer de streams weer stabiel op de hoogste resolutie kunnen draaien zul dus ook minder kleurwisselingen zien. Wat niet wegneemt dat de kleurwisselingen ook moeten worden gefixt natuurlijk.

Ik hoop toch echt dat er geen berichten zijn verwijderd, maar zijn overgezet naar het andere topic van verspringende kleuren. En zo off topic vond ik persoonlijk die berichten niet, want alle klachten, of het nu een momentje in beeld is of verspringende kleuren, houden direct verband met ernstige verstoringen om naar normale beelden via de Next te kunnen kijken.
Wanneer er van ieder beeldissue (ik vrees dat dit niet de laatsten zullen zijn) een apart topic gaat fungeren in het community, vind ik het forum flink onoverzichtelijk worden.
Klopt Kleurverspringing en momentje staan met elkaar in verbinding dus is niet offtopic want als ik bv doorspoel verschijnt er eerst 'momentje' gevolgd door kleur verspringingen 'Offtoppic' berichten zijn verwijderd staat in zijn bericht.
Reputatie 6
Badge
Ik wilde in eerste instantie niet meer reageren. Heb namelijk weinig zin om elke dag opnieuw hetzelfde te moeten melden alhier. Schijnbaar is het toch nodig, al helemaal als moderators zaken gaan verwijderen, die mijn inziens gerelateerd zijn aan elkaar. De momentjes en kleur verspringen zijn aan elkaar gelieerd. Maar bij deze, gisteravond waren er op diverse zenders weer de momentjes en verspringingen van kleuren na een korte pauze. Bij een opname of replay is dit nog veel erger, zeker als je vooruit of terug spoelt.
Als je al het geluk hebt dat je programma wordt opgenomen, want dat is ook maar afwachten of dat gelukt is, dan heb je bij het afspelen een hoop ellende.
Ik denk dat Ziggo dit wel verwacht had deze problemen, zeker als je server capaciteit te laag is, ik denk namelijk dat daar het probleem ligt, de engineers zullen daar heus wel voor gewaarschuwd hebben dus hoelang gaat het duren voordat dit wordt opgelost. En dan mijn volgende vraag, wat kunnen we nog meer verwachten nu de Next al meer dan 200.000 keer uitgeleend is.
Reputatie 3
Badge
Hier ook bij een opname 'Ranking the Stars' opeens hele scherm vol blokjes voor een paar seconden, toen ik dezelfde scene nog eens afspeelde verscheen het weer.
Ditzelfde probleem ondervond ik gisteren ook bij RtS. En vandaag kan mijn vrouw helemaal niets meer terugkijken
Reputatie 7
Ik hoop toch echt dat er geen berichten zijn verwijderd, maar zijn overgezet naar het andere topic van verspringende kleuren.
De discussie over 'zullen we een nieuw topic starten over wat wel werkt op de Next' heb ik verwijderd.
Klopt Kleurverspringing en momentje staan met elkaar in verbinding dus is niet offtopic want als ik bv doorspoel verschijnt er eerst 'momentje' gevolgd door kleur verspringingen 'Offtoppic' berichten zijn verwijderd staat in zijn bericht.
Klopt, deze zijn dan ook niet verwijderd.

Wat is er dan wel verwijderd: Berichten over het afplakken van een logo, hoeveel duimpjes, vragen welke berichten dan zijn verwijderd.

En nu weer on-topic svp.
Reputatie 6
Badge
Bij mij was het gisteravond tijdens primetime een stuk beter. Heb geen momentjes gehad. Wel duurt het soms met vooruit of terug spoelen wat langer voordat het beeld weer verder gaat.
Was dit bij meerdere mensen zo? Of waren er nog wel momentjes bij andere community leden?
Gisterenavond bij HvN weer paar keer 'momentje' maar geen kleur verspringingen, bij andere opnames ging het wel goed. Op SBS is het elke dag raak.
Duurt wel idd langer voordat je beeld hebt als je doorspoelt, blijft paar seconden hangen.
Hi,

mijn weergave van Love Nature in 4k hapert aan alle kanten. Mijn internetverbinding is strak 480mbit op de mediabox, de diagnose bevestigd de snelheid en toch krijg ik regelmatig de error CS2005.

Kijken naar 4K movies/series, geen issue, andere zenders probleemloos.... alleen Love nature doet dit.

Is dit Ziggo of mijn kant welke hapert?

Rudi
Reputatie 7
Badge +4
Gisterenavond soms "momentje". Alleen bij spoelen. Niet bij normaal afspelen. Duurt nog wel lang voordat opnames beginnen. Is dus wel beter maar nog niet over.
Eerste seconden van opname lijkt ook lagere resolutie te zijn.
Reputatie 4
Badge +2
Hi,

mijn weergave van Love Nature in 4k hapert aan alle kanten. Mijn internetverbinding is strak 480mbit op de mediabox, de diagnose bevestigd de snelheid en toch krijg ik regelmatig de error CS2005.

Kijken naar 4K movies/series, geen issue, andere zenders probleemloos.... alleen Love nature doet dit.

Is dit Ziggo of mijn kant welke hapert?

Rudi

Ziggo. Bij mij ook gisteravond Love Nature.. Elke minuut een "Momentje..."
Reputatie 3
Hier hetzelfde. Dit gebeurt enkel in de avond tijdens live kijken naar Love Nature (4k)

Diagnostiek wijst uit dat het niet met verbinding te maken heeft (bekabeld)

Op televisie(4k) in slaapkamer met extra Next draadloos, geen enkel probleem
Vanavond naar een, gister opgenomen, programma gekeken (DNA, SBS6).
Geen momentjes gehad (zowel niet tijdens normaal kijken als na pauzes en/of doorspoelen tijdens de reclames").
Reputatie 7
Badge +4
Vrijdag avond niet een keer "momentje" gezien. Heb niet veel gekeken. Alleen de Voice en Beau. Ben er tijdens het kijken van de opname van de Voice 1x uitgeklapt met de opmerking dat de aflevering niet af te spelen was. Na opnieuw opstarten via "verder kijken" gewoon af kunnen kijken.
Daarna nog een paar keer heen en weer gespoeld. Geen issues. Was wel na 22.00u.
Daarvoor niet via de Next gekeken.
Reputatie 6
Badge
Heb gisteravond de gehele avond oude en nieuwe opnames gekeken en wat live tv. Ik denk wel 6 à 7 uur tv bij elkaar.
Tijdens deze hele kijk sessie, niet één keer momentje of lang hoeven te wachten tot het beeld weer verder ging na pauze of spoelen. De Next was snel en zonder problemen tenminste wat betreft dit topic en dat mag ook wel een keertje gezegd. Wat ik wel hoop is dat het niet éénmalig was maar dat ze bij Ziggo eindelijk op de goede weg zijn. Nu de andere nog belangrijkere issues nog, zoals beeldkwaliteit en lypsinc. Dit was i.i.g. een plezierige verrassing.
Reputatie 2
Ook ik heb gisteravond geen problemen gehad met terugkijken van opnames. Wat wel blijft is het Lip-Sync problem bij LIVE kijken. Dat doet zich niet voor bij de NPO zenders maar wel bij de comercieele zenders zoals RTL4. Ik hoop dat Ziggo dat ook snel oplost!. Het Lip-Sync probleem doet zich niet voor als je het programma met een delay van meer dan 10 minute vertraagd kijkt. (Je kijkt dan terug via internet en niet via de Coax)
Reputatie 7
Badge +4
Heb gisteravond de gehele avond oude en nieuwe opnames gekeken en wat live tv. Ik denk wel 6 à 7 uur tv bij elkaar.
Tijdens deze hele kijk sessie, niet één keer momentje of lang hoeven te wachten tot het beeld weer verder ging na pauze of spoelen. De Next was snel en zonder problemen tenminste wat betreft dit topic en dat mag ook wel een keertje gezegd. Wat ik wel hoop is dat het niet éénmalig was maar dat ze bij Ziggo eindelijk op de goede weg zijn. Nu de andere nog belangrijkere issues nog, zoals beeldkwaliteit en lypsinc. Dit was i.i.g. een plezierige verrassing.

Vanmorgen ook een aantal opnames gekeken en wild heen en weer gespoeld. Nergens last van. Ook niet tijdens replay.
Maar nu is het rustig. Vanavond nog afwachten. Dan is er van alles tegelijk op tv vanaf 20.00. Hopen dat het goed gaat.

Reageer