Beantwoord

'Momentje...' bij afspelen van opnames en Replay - Mediabox Next

Toon eerste bericht

350 Reacties

Dat de resolutie terugschakelt bij onvoldoende capaciteit is een logisch gevolg en ook wenselijk gedrag van een stream. Als hij dat niet zou doen ervaar je bij elk hikje in je internetverbinding dit soort problemen en dat lijkt me heel storend. (Dat hierbij kleurverschil optreedt is natuurlijk ook heel storend, maar dat is een ander probleem wat in een ander topic besproken wordt.)

Nou ik vind het terugschakelen van de resolutie net zo storend als een hikje en het verspringen van kleuren, ik wil gewoon van mijn TV beeld genieten, waar ik elke maand veel geld voor betaal.

Maar vanaf 31 augustus zie ik pas de eerste grote piek in het aantal 'Momentje...' meldingen, deze houdt ook snel weer op want tussen 2 september en 10 september blijft het stil. Naar aanleiding hiervan is op 3 september een onderzoek gestart naar de oorzaak.

Ow dus in het vervolg maar bij elk momentje wat je in beeld ziet een posting blijven doen ? Dat hadden gisteravond al ruim 10 postings geweest die ik dan had kunnen doen. En vraagje, wat is er nu uit dat onderzoek gekomen wat op 3 september is gestart ?

Vanaf 10 september steekt deze melding de kop weer op met veel hogere impact, we krijgen ineens veel meer meldingen. Mede dankzij jullie meldingen heeft dit onderzoek sindsdien ook een hogere prioriteit gekregen en is er sneller tot actie overgegaan (wat helaas nog niet tot de gewenste oplossing heeft geleid).

Ik vind dit zo'n vreemde werkwijzen, pas als er heel veel mensen beginnen te klagen, dan krijgt het pas een hogere prioriteit en word er sneller tot actie overgegaan. Als jullie de eerdere meldingen serieus hadden genomen, dan had de hogere impact van 10 september misschien wel voorkomen kunnen worden.

Als het factuur-systeem problemen gaat geven bij het innen van de abonnementsgelden, moeten dan ook eerst heel veel klanten gaan klagen voor dat jullie tot actie overgaan ? Ik verwacht van NIET 😉
Reputatie 3
Badge +2
Wordt de server capaciteit gedeeld met Telenet in België?
Hier ervaren de zelfde problemen ,de zelfde box zelfde software versie.

Groeten,
Reputatie 7
Badge +4
Wordt de server capaciteit gedeeld met Telenet in België?
Hier ervaren de zelfde problemen ,de zelfde box zelfde software versie.

Groeten,

Waarschijnlijk wel. Ook in Zwitserland is het feest. Ook daar verdenkt men UPC dat ze bewust de kwaliteit verlagen om te besparen. Zal wel nodig zijn.
Dat topic is al actief sinds 24 Augustus. Met dezelfde issues als hier.

Reputatie 3
Kleurverschil heeft daar ook mee te maken want als het probleem zich voordoet en opnames haperen en 'momentje' in beeld dan verspringen de kleuren ook, vaak de hele opname door.

In mijn beleving is het kleurverschil zichtbaar door het schakelen tussen verschillende resoluties. Elke resolutie lijkt zijn eigen kleurschema te hebben. Als bij mij de resolutie omlaag gaan wijzigt het kleurschema ook.
Vanavond tussen 21:00 en 22:00 twee opnames gekeken. Eentje van vrij recent (Dit was het Nieuws op NPO 1 van 7-9) en eentje van wat langer geleden (augustus - Broodje Gezond van NPO 3). Heb geen één keer "momentje" gehad. Heb de aflevering in één keer gekeken (niet doorspoelen of terugspoelen). Wel een paar keer pauze gebruikt.

Dus dat viel niet tegen. Eens kijken of het zo blijft.

Wat me wel opviel bij de opname van 7-9 is die verspringende kleur waar, in dit forum, ook melding van gemaakt wordt. Heel subtiel, het leek wel of er soms iets van een groenige zweem over het beeld kwam. Het ging trouwens niet gepaard met een pauze/hapering in beeld (behalve dan de verspringing zelf) of geluid.

Bij die opname van augustus heb ik dit trouwens niet gezien.
Reputatie 2
Hier nu ook al vanaf uurtje of 20:00 bij opnames steeds rechtsboven “momentje”. Next is verbonden via WiFi! 2.4GHZ 5.0 ook geprobeerd zelfde probleem!
Reputatie 7
Badge +4
Na 22.00u nog even een paar opnames bekijken. Opstarten gaat goed. Wel wazig beeld maar geen "momentje". Totdat je op 30 vooruit klikt. Daarna bij iedere druk het window. Dat blijft zo bij andere opnames. Zolang je maar niet probeert te spoelen gaat het kijken zonder de melding. Wel beeld resolutie en kleur veranderingen.

Om 22.30 even snel de eerste aflevering van miljoenenjacht gekeken. Geen centje pijn nu. Doorspoelen met beeldinfo. Vooruit achteruit geen enkel "momentje" gezien. Ook geen beeld scherpte wisselingen. Was een opname van meer dan een week geleden. Daarna nog een stukje miljoenenjacht van dit weekend. Ook geen probleem.
Reputatie 7
Vanavond weer op primetime frequente kleur- en resolutiedegradaties gezien. Zowel bij Nieuwsuur, Beau en Jinek, allen bij via internet, dus niet live, afspelen.
Momentje... bij spoelen van vooral, maar niet alleen, Nieuwsuur.
Bij afspelen opname van Catastrophe BBC First op primetime (vanaf plm. 22:15 tot 22:50) ging het goed.
Gister bij terug kijken last gehad van verspringen van resolutie en kleuren, geen last gehad van momentje / vast slaan van beeld. Er zit dus verbetering in hier...

Dat de resolutie terugschakelt bij onvoldoende capaciteit is een logisch gevolg en ook wenselijk gedrag van een stream. Als hij dat niet zou doen ervaar je bij elk hikje in je internetverbinding dit soort problemen en dat lijkt me heel storend. (Dat hierbij kleurverschil optreedt is natuurlijk ook heel storend, maar dat is een ander probleem wat in een ander topic besproken wordt.)Nou ik vind het terugschakelen van de resolutie net zo storend als een hikje en het verspringen van kleuren, ik wil gewoon van mijn TV beeld genieten, waar ik elke maand veel geld voor betaal.

Maar vanaf 31 augustus zie ik pas de eerste grote piek in het aantal 'Momentje...' meldingen, deze houdt ook snel weer op want tussen 2 september en 10 september blijft het stil. Naar aanleiding hiervan is op 3 september een onderzoek gestart naar de oorzaak.Ow dus in het vervolg maar bij elk momentje wat je in beeld ziet een posting blijven doen ? Dat hadden gisteravond al ruim 10 postings geweest die ik dan had kunnen doen. En vraagje, wat is er nu uit dat onderzoek gekomen wat op 3 september is gestart ?

Vanaf 10 september steekt deze melding de kop weer op met veel hogere impact, we krijgen ineens veel meer meldingen. Mede dankzij jullie meldingen heeft dit onderzoek sindsdien ook een hogere prioriteit gekregen en is er sneller tot actie overgegaan (wat helaas nog niet tot de gewenste oplossing heeft geleid).Ik vind dit zo'n vreemde werkwijzen, pas als er heel veel mensen beginnen te klagen, dan krijgt het pas een hogere prioriteit en word er sneller tot actie overgegaan. Als jullie de eerdere meldingen serieus hadden genomen, dan had de hogere impact van 10 september misschien wel voorkomen kunnen worden.

Als het factuur-systeem problemen gaat geven bij het innen van de abonnementsgelden, moeten dan ook eerst heel veel klanten gaan klagen voor dat jullie tot actie overgaan ? Ik verwacht van NIET 😉

Eens! Dit is enorm irritant en daar betaal ik niet voor. Factuurproblemen worden veel sneller opgepakt en richting de klant gestuurd. Zorg maar voor een compensatie voor dat 'ongemak' met momentjes. Anders gaan we ook bij de betalingen 'momentjes' invoeren.
Hier weer bij meerdere opnames, 'momentje' en haperingen. HvN heb ik niet eens afgekeken want bleef maar haperen/hangen en kleuren verspringen. Het begint al als ik een opname iets terugspoel omdat het programma eerder is begonnen en dan gelijk 'momentje' of beeld blijft aantal seconden stilstaan. Als ik Doorspoel blijft het beeld ook vaak lang stilstaan voordat die afspeelt.
Reputatie 7
Badge +2
.....knip.....
Eens! Dit is enorm irritant en daar betaal ik niet voor. Factuurproblemen worden veel sneller opgepakt en richting de klant gestuurd. Zorg maar voor een compensatie voor dat 'ongemak' met momentjes. Anders gaan we ook bij de betalingen 'momentjes' invoeren.

@robvaneekelen
Zorg er s.v.p. voor om een betalingsachterstand te voorkomen !
Anders krijg je deze melding

Het lachwekkende hiervan is dat je dan eigenlijk niet weet of je inderdaad "gestraft" wordt door Ziggo of dat er sprake is van een foutje. Deze "minor issue" speelt namelijk ook al maanden waarbij gebruikers deze melding onterecht krijgen en waarop Ziggo eigenlijk actie opneemt in de trant van: "foutje...bedankt". Zoek maar eens op CS6100 binnen de community😂😂

Misschien is het beter dat er een topic wordt gestart met als titel: "wat gaat er goed met de mediabox Next".
Zal wellicht een heel kort topicje worden.
Reputatie 1
Ik weet niet waar de technische personen bij Ziggo mee bezig zijn, gisterenavond was het bij MasterChef weer raak met het "Momentje". Bij het uitgesteld kijken, ging het na 2 minuten al weer fout, tot 4-5 keer, toen maar doorgespoeld en toen was het weer goed. Het programma "Sterren op het doek" uitgesteld geprobeerd te bekijken, ging hetzelfde als MasterChef dus ook maar weer doorgespoeld.
Reputatie 1
Ik heb gisterenavond maar een keer de Next uit- en weer aangezet, vanavond maar weer kijken, ik ben benieuwd.
Reputatie 6
Badge +1
Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik besef dat men bij Ziggo dit "momentje" probleem van te voren al wist.
Ik neem i.i.g. aan dat er geen pannenkoeken bij de engineers van Ziggo werken. Deze engineers zullen dan ook heus wel gewaarschuwd hebben dat er in de piektijden in de avond, als er 200K boxen online komen, de server capaciteit te laag is en dit voor problemen gaat zorgen. Dit probleem wist men mijn inziens dus echt wel. Wat ik me nu dan ook afvraag ,is wat er nog meer aan troubles zit aan te komen wat men nu eigenlijk al weet. Gisteravond weer diverse momentjes gehad, zeker als je vooruit of terug spoelt. Dit zal dan ook niet helemaal opgelost worden omdat er steeds meer boxen online komen in de avond. Ben bang dat ons nog het e.e.a. te wachten staat aan nieuwe issues.
Reputatie 3
Vanochtend speelde mijn fox sports 6 opname in hoge resolutie af. Nu gaat het weer heen en weer. Het is enorm storend! Ik denk dat in één minuut tijd ik zo'n 20 verspringing zie. Niet meer naar te kijken. Dit lijken echt behoorlijke capaciteitsproblemen, Ziggo??
Reputatie 2
Het resolutie probleem en verspringen van de kleuren is weer begonnen. Het is weer 20:00 uur. Terugkijken van NPO2 binnenste buiten van eerder deze avond. Ziggo, wanneer gaan jullie dit probleem eindelijk eens oplossen?
Reputatie 1
Op maandagavond geen probleem gehad met "momentje", helaas gisteravond om 21.55u was het weer raak, dit bij het kijken van een opgenomen aflevering van Fast 'n Loud van Discovery. Ben nog aan het twijfelen of ik die monteur vrijdagmorgen nog wel laat komen voor dat probleem. Ik ben bang dat die goeie man ook niets kan vinden, maar dat dit aan het netwerk van Ziggo ligt.
Reputatie 6
Badge +10
Het resolutie probleem en verspringen van de kleuren is weer begonnen. Het is weer 20:00 uur. Terugkijken van NPO2 binnenste buiten van eerder deze avond. Ziggo, wanneer gaan jullie dit probleem eindelijk eens oplossen?
Ook maar even teruggekeken. Geen enkel probleem. Een gedeeltelijk op 1080p en 4K bekeken. Zelfs heen en weer spoelen zonder 'Momentje.....'.
Fingers crossed.🙏🏻
Reputatie 3

Het resolutie probleem en verspringen van de kleuren is weer begonnen. Het is weer 20:00 uur. Terugkijken van NPO2 binnenste buiten van eerder deze avond. Ziggo, wanneer gaan jullie dit probleem eindelijk eens oplossen?Ook maar even teruggekeken. Geen enkel probleem. Een gedeeltelijk op 1080p en 4K bekeken. Zelfs heen en weer spoelen zonder 'Momentje.....'.
Fingers crossed.🙏🏻

Ik heb geen momentjes maar wel continue verspringing van resolutie (en kleur). Minstens zo storend.
Reputatie 3

Om half acht was het ook al bal hoor 😉
Reputatie 2

Het resolutie probleem en verspringen van de kleuren is weer begonnen. Het is weer 20:00 uur. Terugkijken van NPO2 binnenste buiten van eerder deze avond. Ziggo, wanneer gaan jullie dit probleem eindelijk eens oplossen?Ook maar even teruggekeken. Geen enkel probleem. Een gedeeltelijk op 1080p en 4K bekeken. Zelfs heen en weer spoelen zonder 'Momentje.....'.
Fingers crossed.🙏🏻

Mmomentjes heb ik ook niet maar wel resolutie en daardoor kleurverspringen. Next op 4k
Reputatie 3
Nou bij doorspoelen gieren de momentjes me om de oren. Daarnaast blijft de opname nu maar permanent op de lage bitrate, de box geeft het op om nog naar een hoge resolutie te gaan. @ziggo jullie kunnen het verkeer en volumes uiteraard monitoren en zien waar in het netwerk knelpunten zitten en opschalen, is dit wat jullie nu aan het doen zijn, of speelt er iets anders?
Reputatie 3
Hier gebeurt het enkel bij de zender Love Nature en 's avonds tijdens het live kijken van deze zender. Op de dag, voor zover ik kan controleren gebeurt het niet. Mediabox Next is bekabeld aangesloten. Philips55oled903,

Op mijn slaapkamer (draadloos Next aangesloten via boostertje) met Philips43pus7303, gek genoeg geen probleem.

Je zou het eerder andersom verwachten en twee, enkel bij live tv op Love Nature... en (nog) niet bij terugkijken...
Reputatie 1
Om 22.05u weer kassa met het "Momentje" bij weer fast 'n Loud aflevering die ik van Discovery had opgenomen.

Reageer