Beantwoord

'Momentje...' bij afspelen van opnames en Replay - Mediabox Next

Toon eerste bericht

354 Reacties

Reputatie 2
Badge
CS2512 code was er ook weer vanavond..midden in een opname. Helemaal opnieuw de opname moeten doorzoeken, heel irritant en klantonvriendelijk. Waardeloos en slecht.
Probleem bestaat ook hier. Voor de vakantie nergens last van, vorige week maandag terug gekomen en diverse malen bij terugkijken van opnames/Replay TV melding momentje en een hapering van beeld.

gistern bij terugkijken van Flikken Rotterdam van afgelopen vrijdag,
vanavond bij opnames van Swat van de afgelopen 2 weken.

geen noemenswaardige activiteit op het netwerk verder..
Reputatie 7
Vanavond eerste deel van Nieuwsuur tijdens uitzending met Replay TV op extraNext bekeken. Tijdens vooruit- en terugspoelen te vaak 'Momentje... gezien, hetgeen lang niet altijd het geval is. Dit is niet prettig, het is dan ook stuk moeilijker om te bepalen waar je wilt stoppen. Paar uur later was dit geen probleem meer.
Bij afspelen opname Beau RTL 4 en gepauzeerd Jinek op hoofdNext hebben we Momentje... niet in beeld gezien, wel kleurwisselingen. Hier hebben we weliswaar minder doorgespoeld, dan bij Nieuwsuur, maar het voelde toch een stuk reactiever aan.
Reputatie 3
Badge +1
Gisteravond "Zambia untamed 4k" proberen te kijken uit movies en series. Was helaas niet te doen. Teveel momentjes.
Reputatie 6
Badge +19
Zelfde gisteravond met terugkijken opnames 21u-23u
Reputatie 7
Tijdens Voetbal Inside even de reclame doorgespoeld en weer 'momentjes' gehad, kan dat vinkje van beantwoord ff worden weggehaald of is er een verschil tussen beantwoord en opgelost?
Het probleem is inderdaad nog niet opgelost, maar ik heb alleen de keuze tussen 'vraag' en 'beantwoord', opgelost is geen keuze. Daarbij komt, als ik geen antwoord markeer wordt het topic minder relevant gevonden in de zoekfunctie (ook in Google) terwijl ik juist wil dat klanten die dit probleem ervaren dit topic vinden en hier hun ervaringen hier delen (in plaats van een eigen topic over hetzelfde onderwerp starten).

Het probleem is bekend en er wordt aan gewerkt is ook een antwoord, al is het niet het antwoord waar we op zitten te wachten.

Jullie feedback van maandagavond is in ieder geval voldoende reden om weer aan de bel te trekken en het onderzoek voort te zetten, hartelijk dank voor jullie input allemaal! Ik houd jullie op de hoogte als er ontwikkelingen zijn.

PS: de internetverbinding naar je mediabox moet natuurlijk ook gewoon goed werken, anders heb je dubbel zo veel last van deze haperingen...
Reputatie 2
Badge
Beste Ziggo. Het moge duidelijk zijn dat na het "herstel" weekend er geen verbetering is gekomen. Het betalen van de maandelijkse kosten verloopt soepel, maar dan mag je ook een goed product verwachten. Jammer, de Next leek me een goede verbetering tov de XL..
Reputatie 3
Badge +3
Zelf de Next niet gebruikt, mijn vrouw wilde gisteravond de opname van Hollands top model bekijken op RTL5. Die liep vast zei ze opname was niet te bekijken, onbekend of ze "momentje" heeft gezien.
Reputatie 3
Badge
Sinds drie weken wordt hier zowel de Ziggo Next als het extra kastje gebruikt. Laatstgenoemde staat op de slaapkamer en is aangesloten door een monteur van Ziggo. Waar we eerst nog enthousiast waren, is het sinds een week huilen met de pet op.

Beneden tijdens een opname regelmatig een momentje in beeld gehad. En inderdaad, altijd na 21.00 uur als iedereen aan het televisiekijken is. Leuk kijken is anders, maar hier waren wij nog geen halfjaar geleden voor gewaarschuwd door een monteur van Ziggo zelf. "Als iedereen straks zo'n kastje heeft en hiermee via IP gaat kijken, krijgt Ziggo capaciteitsproblemen en heb je last van storingen." Helaas heb ik deze waarschuwing in de wind geslagen en de Horizon ingeruild voor een Next. En heb ik nu spijt als haren op mijn hoofd.

Grootste ergernis is het kastje boven, waarmee we on demand alle opgenomen programma's en Replay TV zouden moeten kunnen terugkijken. Maar niets blijkt minder waar. Het is op het extra kastje namelijk onmogelijk om iets via streaming te kijken. Al snel komt de gehate CS2*12-foutcode in beeld. Er zit dan weer niets anders op dan de opname via mijn smartphone naar de Chromecast te streamen. En daar heb ik nu 100 euro voor betaald wegens het aansluiten door de monteur, en betaal ik 5 euro extra per maand voor het kastje.

We zijn er nu helemaal klaar mee. Binnenkort gaat alles terug naar Ziggo en eisen we de Horizon terug. Is dit niet mogelijk, dan zullen we een andere provider moeten zoeken.
Het probleem is inderdaad nog niet opgelost, maar ik heb alleen de keuze tussen 'vraag' en 'beantwoord', opgelost is geen keuze. Daarbij komt, als ik geen antwoord markeer wordt het topic minder relevant gevonden in de zoekfunctie (ook in Google) terwijl ik juist wil dat klanten die dit probleem ervaren dit topic vinden en hier hun ervaringen hier delen (in plaats van een eigen topic over hetzelfde onderwerp starten).

Het probleem is bekend en er wordt aan gewerkt is ook een antwoord, al is het niet het antwoord waar we op zitten te wachten.

Jullie feedback van maandagavond is in ieder geval voldoende reden om weer aan de bel te trekken en het onderzoek voort te zetten, hartelijk dank voor jullie input allemaal! Ik houd jullie op de hoogte als er ontwikkelingen zijn.

gisteren Midsomer murders van donderdag gekeken. Na doorspoelen toch weer een momentje in beeld. Niet opgelost dus. Het probleem lijkt zich inderdaad tussen 20:00 en 22:00 (capaciteit) het meest voor te doen.
Reputatie 6
Badge +1
Het is gewoon niet leuk meer om op deze box tv te kijken. Werkelijk alles irriteert aan deze Next box. Het verspringen vd kleuren was gisteravond weer ruim aanwezig. Tevens het gevreesde "momentje " was ook weer vd partij zowel na korte pauze als in replay.
Daarbij komen dan nog de altijd aanwezige slechte beeldkwaliteit en lypsinc. Kortom alle ingrediënten voor een heel vervelende manier om programma's te kijken. Ik was eerst nog positief in het begin vd avond toen het leek of het probleem verminderd was, echter dit was maar van korte duur.
Wordt dit het volgend lang lopend probleem vd Next???
Dit hadden ze bij Ziggo toch ook moeten zien aankomen ,als men meer dan 200K boxen in bruikleen uitlevert, dat het wel eens druk zou kunnen worden op de server ..... weer een blunder wat mij betreft.
Reputatie 2
Badge
Hallo @Mark Ziggo,
Het niet terug kunnen kijken of met een Momentje zie ik niet meer terug.
Wat me wel is opgevallen:
  • De miniatuur bij het versneld doorspoelen (toets doorspoelen even ingedrukt houden) is niet meer aanwezig of soms of zwart.
  • Na het doorspoelen met bv. x64 en het hervatten van een opname is er geen geluid
(Dit opgelost door de opname even stil te zetten)
  • Het beeld en geluid is weer synchroon. Of dit er mee te maken heeft?
  • (Voor de actie van cache e.d. was dit niet zo. De instelling synchroon stond en staat aan.
Of dit samenhangt met de acties van de technici van afgelopen dagen?
Een maand geleden speelde dit al en heb dat ook hier gemeld, maar gebeurden toen niet zo vaak als de afgelopen 2 a 3 weken.
Dit is echt onacceptabel en het lijkt erop dat niet niet snel word opgelost want we zijn dus al een maand verder en we zitten nog steeds met een niet goed functionerende box.
Er zijn al genoeg issues met de Next en nu dit weer erbij.
Reputatie 3

PS: de internetverbinding naar je mediabox moet natuurlijk ook gewoon goed werken, anders heb je dubbel zo veel last van deze haperingen...

Het is niet alleen de happeringen, maar ook de resolutie komt niet meer naar het hoogste niveau. Het ziet er niet uit zo. Nemen jullie dit ook mee in de probleemanalyse? Met de bekabelde netwerkverbinding is niets mis, alle andere streamingdiensten bereiken wel de hoogste kwaliteit en ik doe regelmatig speedtests om te controleren of dat goed zit.
Reputatie 7
Badge +4
Dit probleem speelt blijkbaar al een maand en ik vind het heel zwak dat Ziggo het probleem nog niet heeft opgelost. Zo langzamerhand is er bij de Next sprake van een opeenstapeling van problemen. Het lijkt mij reëel dat Ziggo alle klanten met een Next-abo korting gaat geven op de maandfactuur zolang deze klanten ernstig benadeeld worden in hun kijkplezier.

Ik vraag mij ook af in hoeverre het (terug)kijken van programma's via de cloud niet veel te kwetsbaar is voor structureel terugkerende verstoringen. Met name de berichten in de topics dat storingen met name optreden tijdens internetpieken in de avonduren zijn heel verontrustend want dat wijst op een serieus capaciteitsprobleem op de servers.
Reputatie 6
Badge +1
Misschien kan Ziggo de Next beter als landelijke storing melden. Er zijn nu zoveel langlopende issues, dat van normaal televisie kijken, allang geen sprake meer is. Het voordeel van zo'n melding zou zijn dat men bij Ziggo met man en macht aan het werk gaat om dit op te lossen. Want als zo'n storing te lang duurt moet men de klanten gaan compenseren en dat zou ze pas echt treffen in de portemonnee. Er zijn problemen met de beeldkwaliteit al maanden. Er zijn geluid/lypsinc problemen al maanden. Nu speelt al enkele weken het beruchte "momentje" probleem. Er komen dus alleen maar problemen bij. Ik weet wel dat Ziggo dit nooit als storing zal melden i.v.m. bovenstaand argument maar het zou mijn inziens terecht zijn want al deze problemen duren veel te lang. En van "lekker" tv kijken is allang geen sprake meer, keer op keer wordt men als klant herinnert aan één van bovenstaande issues.
Reputatie 7
Badge +4
Als het zo doorgaat met de Nex komt het onderwerp 'ondeugdelijke mediabox van Ziggo' vroeg of laat terecht in consumentprogramma's als bv. Kassa, zoals indertijd ook het geval was met de aanloopproblemen met de Horzon.
Als het zo doorgaat met de Nex komt het onderwerp 'ondeugdelijke mediabox van Ziggo' vroeg of laat terecht in consumentprogramma's als bv. Kassa

Dat word wel tijd, want ik ben inmiddels de maanden durende opmerkingen "we werken er met man en macht aan" zonder dat er oplossingen komen, wel meer dan zat aan het worden.
Reputatie 7
Het is niet alleen de happeringen, maar ook de resolutie komt niet meer naar het hoogste niveau. Het ziet er niet uit zo. Nemen jullie dit ook mee in de probleemanalyse? Met de bekabelde netwerkverbinding is niets mis, alle andere streamingdiensten bereiken wel de hoogste kwaliteit en ik doe regelmatig speedtests om te controleren of dat goed zit.
Dat de resolutie terugschakelt bij onvoldoende capaciteit is een logisch gevolg en ook wenselijk gedrag van een stream. Als hij dat niet zou doen ervaar je bij elk hikje in je internetverbinding dit soort problemen en dat lijkt me heel storend. (Dat hierbij kleurverschil optreedt is natuurlijk ook heel storend, maar dat is een ander probleem wat in een ander topic besproken wordt.)

Dit probleem speelt blijkbaar al een maand...
Dit lees ik nu in meerdere berichten, maar dat klopt niet. De melding 'Momentje...' heeft natuurlijk vanaf het begin al bestaan als foutmelding in deze mediabox en er zal een maand geleden vast iets mis geweest zijn met de server of met de internetverbinding van enkele klanten, dat zien we terug in de paar berichten (meer zijn het er niet) die in dit topic zijn geplaatst.

Maar vanaf 31 augustus zie ik pas de eerste grote piek in het aantal 'Momentje...' meldingen, deze houdt ook snel weer op want tussen 2 september en 10 september blijft het stil. Naar aanleiding hiervan is op 3 september een onderzoek gestart naar de oorzaak.
Vanaf 10 september steekt deze melding de kop weer op met veel hogere impact, we krijgen ineens veel meer meldingen. Mede dankzij jullie meldingen heeft dit onderzoek sindsdien ook een hogere prioriteit gekregen en is er sneller tot actie overgegaan (wat helaas nog niet tot de gewenste oplossing heeft geleid).
29 dagen geleden begon het hier en heb dat ook gemeld en ik was niet de enige en ook al gebeurde het toen nog niet zo vaak, het probleem was er iig ook al en is daarna gewoon erger geworden. Ik heb de box ruim een jaar en eerder nooit meegemaakt. En of het nou een maand is of 2 weken, is gewoon niet normaal.

Hier het topic waar ik dat gemeld heb.
Reputatie 7
Badge +4
@Mark Ziggo schreef zojuist o.a. m.b.t. de tijdsspanne dat dit probleem zich met name openbaarde met piekmeldingen vanaf 1 september.

@twigger plaatste zojuist een link naar een inmiddels gesloten topic met hetzelfde probleem. Dat topic dateert van 3 maanden geleden, zodat het probleem ogenschijnlijk al in juni bij Ziggo bekend was. In dat topic ontstond er weliswaar een periode lang windstilte, maar vervolgberichten met dezelfde probleemmeldingen dateren van 26 dagen geleden, dus wat langer dan de sinds 1 september verstreken 17 dagen.

Nu wil ik met deze reactie niet suggereren dat er achter de schermen niet hard wordt gewerkt om het probleem zo spoedig mogelijk op te lossen, maar ik vind het wel een beetje flauw om de voorgeschiedenis van dit uiterst vervelde issue nogal te bagatelliseren door bij forumleden de indruk te wekken dat er pas sinds begin deze maand een piek ontstond met meldingen ''Momentje...' bij afspelen van opnames en Replay - Mediabox Next', vervolgens een luwte en nu sinds een week geleden weer een nieuwe piek.
Ik las ook dat er 3 maanden geleden al meldingen van waren gemaakt maar ik vind een maand en zelfs 1 week al niet normaal. Is lekker makkelijk om te zeggen dat het niet klopt terwijl het wel klopt, en als het toen een internetverbinding/server probleem was vind ik het wel raar dat meerdere mensen er toen last van hadden.
En maakt niks uit wat de oorzaak is had al lang opgelost moeten zijn.
Reputatie 3
"Dat de resolutie terugschakelt bij onvoldoende capaciteit is een logisch gevolg en ook wenselijk gedrag van een stream. Als hij dat niet zou doen ervaar je bij elk hikje in je internetverbinding dit soort problemen en dat lijkt me heel storend. (Dat hierbij kleurverschil optreedt is natuurlijk ook heel storend, maar dat is een ander probleem wat in een ander topic besproken wordt.)"

Dit is uiteraard niet acceptabel. Tussentijds de kwaliteit van een stream aanpassen, omdat er onvoldoende capaciteit beschikbaar is? Dan krijg je dus altijd problemen met beeld, geluid, in sync lopen etc. Hoe doet Netflix of elke andere willekeurige aanbieder van HD en 4K materiaal dit dan? Dit heeft gewoon te maken met onvoldoende capaciteit bij de kant van de aanbieder en moet niet als gevolg hebben dat de betalende klant problemen ervaart. Ziggo heeft dit onderschat en/of niet goed voor elkaar.
Reputatie 6
Badge +1
Ben het volledig eens met bovenstaande auteur. Dit is in het geheel niet acceptabel.
Hoe vaak zou dat bij YouTube of Netflix dan niet voor problemen zorgen.
Ze hebben bij Ziggo de zaak zwaar onderschat en vlug vlug de box op de markt gezet om eventuele concurrentie voor te blijven. Dit ten koste van ons betalende klanten.
Kleurverschil heeft daar ook mee te maken want als het probleem zich voordoet en opnames haperen en 'momentje' in beeld dan verspringen de kleuren ook, vaak de hele opname door.

Reageer