Beantwoord

'Momentje...' bij afspelen van opnames en Replay - Mediabox Next



Toon eerste bericht

349 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Momentjes nu ook op Live-tv..iemand ook last van?
Lijkt me sterk.
"Live" komt via de coax binnen. Als je daar "Momentje" krijgt dan kijk je niet "live" maar "uitgesteld" of iets anders dat via internet binnenkomt.
Reputatie 2
Badge

Momentjes nu ook op Live-tv..iemand ook last van?Lijkt me sterk.
"Live" komt via de coax binnen. Als je daar "Momentje" krijgt dan kijk je niet "live" maar "uitgesteld" of iets anders dat via internet binnenkomt.

Beste Bloemen 64, wij kijken gewoon tv dus “live” en momentje is er echt. Ook nooit eerder voorgekomen dus daarom ook zo vreemd. maar ja,, dat zijn de laatste tijd meer voorkomende niet verklaarbare verschijnselen van de Next-box. Punt.
Beste Bloemen 64, wij kijken gewoon tv dus “live” en momentje is er echt. Ook nooit eerder voorgekomen dus daarom ook zo vreemd. maar ja,, dat zijn de laatste tijd meer voorkomende niet verklaarbare verschijnselen van de Next-box. Punt.

Kijk je toevallig "live" naar kanaal 205 ?
Want die komt ook via internet binnen namelijk
Miischien even op pauze gedrukt dan is het al geen live meer. ik heb net ook even getest op npo1 live en toen stukje terug gespoeld en toen verscheen ook momentje in beeld. Is dus blijkbaar nog niet opgelost al heb ik het daarna niet meer gezien, ik heb op meerdere zenders kort getest ook opnames en ging goed maar zegt noh niks want soms gaat het ook goed.
Reputatie 2
Badge

Beste Bloemen 64, wij kijken gewoon tv dus “live” en momentje is er echt. Ook nooit eerder voorgekomen dus daarom ook zo vreemd. maar ja,, dat zijn de laatste tijd meer voorkomende niet verklaarbare verschijnselen van de Next-box. Punt.Kijk je toevallig "live" naar kanaal 205 ?
Want die komt ook via internet binnen namelijk

Nee hoor, gewoon tijdens het NOS journaal op ned 1.. helemaal “LEVEND” dus. Niks andere kanalen. Maar naar mijn ervaring steeds meer uitval, ook bij gewoon tv kijken. Jammer maar het komt ook bij mijn vrienden en familie steeds meer voor dus spreek niet van toeval aub. Structureel probleem voor Ziggo dus.
Reputatie 7
Badge +2
@bloemen64 ik begrijp jouw reactie niet helemaal. @Noci meldt iets dat hij als tester ervaart. Dat Ziggo vraagtekens zet bij het feit of wij het als testers wel helemaal begrijpen irriteert me al. Maar als testers onderling al vraagtekens gaan zetten bij hun waarnemingen😥
Ik ben geen ICT specialist maar weet er wel een klein beetje van. TV signaal komt via Ziggo vertraagd binnen - ja dat kan je zien wanneer je bijv. op een andere manier TV kijkt (Terra of Sat). Zou het dan niet mogelijk zijn dat signaal ook via een server binnenkomt en weer verder ( bewerkt) wordt uitgegeven? Denk maar aan omzetting video format en videofilters.
Lijkt mij dat daar ook buffer problemen kunnen optreden. Of niet?
@noci En dus ook niet even op pauze gedrukt zoals ik in mijn vorige bericht zei?
Reputatie 2
Helaas, het probleem is nog niet opgelost. Npo2 binnenste buiten om 20:00 uur terug aan het kijken. Nog steeds het verspringen van de kleuren en het wisselen van de resolutie. @Ziggo, meer server capaciteit toevoegen!. Hoe meer Next boxen, hoe meer server capaciteit er nodig is. Veel kijkers kijken vertraagd tegenwoordig.
Reputatie 2
Lipsync is ook nog steeds een probleem. Bij de NPO zenders is de vertraging miniem. Bij bv. RTL4 is het onacceptabel!
Reputatie 6
Badge +1
Het probleem doet zich nog gewoon voor, minder dat wel maar nog niet helemaal opgelost dus. Heb op diverse zenders geprobeerd. Als ik iets terug kijk komt het beruchte "momentje " tevoorschijn. Ook na pauze en dan verder kijken....tevens bij een opname terugkijken. Helaas....
Reputatie 3
Het probleem is in mindere mate nog steeds aanwezig. Druk je op 'Forward' naar de start van een opgenomen programma, dan volgen er voldoende 'Momentjes'. Doe je niets, dan bijna geen 'Momentjes'. Echter, in beide gevallen nog steeds last van kleur verspringen, lip-sync, audio niet synchroon, ondertitels verdwijnen te snel uit beeld... Wij kijken zelf veel BBC, dus dergelijke problemen zijn erg vervelend. Graag een oplossing... wellicht kan Ziggo er voor zorgen dat klanten met problemen het extra te betalen bedrag teruggestort krijgen zolang de problemen zich blijven voordoen? 🤔
Reputatie 3
Update 16-9: Er zijn gedurende het weekend nog problemen geweest, maar ze hebben op kantoor niet stilgezeten.

Een aantal systemen zijn opnieuw geconfigureerd om meer capaciteit te creëren en in de nacht van zondag op maandag (15-9 op 16-9) zijn alle caches geleegd om er vandaag weer tegenaan te kunnen.

Ik ben erg benieuwd of jullie vanavond (of later) opnieuw veelvuldig de melding 'Momentje...' zien bij het afspelen van opnames of niet? Ik hoor het graag!


Graag het groene vinkje ✅ bij dit probleem / deze vraag verwijderen... dit probleem is NIET opgelost!
Reputatie 2
Ik heb de monteur voor morgen afgezegd. Hele avond geen enkel probleem op BBC first. Inclusief vooruitspoelen, achteruitspoelen en pauzeren. 👍🏻
Sinds ongeveer 2 maanden nextbox..
De laatste weken steeds meer *momentjes * in beeld. Frequentie neemt ook sterk toe.
Zit nu te kijken naar opgenomen voetbal op Fox. Eerste half uur 9x! in beeld momentje. Vreselijk storend.
Reputatie 3
Ik heb de monteur voor morgen afgezegd. Hele avond geen enkel probleem op BBC first. Inclusief vooruitspoelen, achteruitspoelen en pauzeren. 👍🏻

BBC First heeft ingebrande subtitles en geeft bij mij sowieso altijd al minder of geen problemen. Probeer BBC One en Two maar eens...
Reputatie 3
Ik heb vrijdag via Twitter support contact gehad. On demand viel namelijk het programma de hele tijd in bitrate terug. Heen en weer. Vervolgens bleek dat alle opnames ook niet meer naar de hoge bitrate gaan en soms momentje geduld vertonen. Mij werd toen gemeld dat er een storing bekend was. Die overigens niet online bij het storingsoverzicht te zien is. Nu speel ik de opname van vanmiddag, de herhaling van de Eagles, op fox sports 6 af. Deze opname gaat ook niet naar de hogere bitrate (ziet er dus er slecht uit, zit echt naar een heel dof beeld te kijken) en had na een paar minuten al de eerste "momentje geduld". Wat is hier aan de hand? Dit was een waardeloos weekend OD en replay tv. Niets gaat meer naar de hoogste resolutie. Speedtests hier laten gewoon 250mbit zien. Is er al zicht op een oplossing? Al mijn opnames met Amerikaanse soorten gaan voor geen meter en dat is mooi balen.
Reputatie 7
Tijdens Voetbal Inside even de reclame doorgespoeld en weer 'momentjes' gehad, kan dat vinkje van beantwoord ff worden weggehaald of is er een verschil tussen beantwoord en opgelost?
Ook bij mij nog steeds “momentje”. Kijk nu naar RTL7 via replay.
Reputatie 3
Ik heb vrijdag via Twitter support contact gehad. On demand viel namelijk het programma de hele tijd in bitrate terug. Heen en weer. Vervolgens bleek dat alle opnames ook niet meer naar de hoge bitrate gaan en soms momentje geduld vertonen. Mij werd toen gemeld dat er een storing bekend was. Die overigens niet online bij het storingsoverzicht te zien is. Nu speel ik de opname van vanmiddag, de herhaling van de Eagles, op fox sports 6 af. Deze opname gaat ook niet naar de hogere bitrate (ziet er dus er slecht uit, zit echt naar een heel dof beeld te kijken) en had na een paar minuten al de eerste "momentje geduld". Wat is hier aan de hand? Dit was een waardeloos weekend OD en replay tv. Niets gaat meer naar de hoogste resolutie. Speedtests hier laten gewoon 250mbit zien. Is er al zicht op een oplossing? Al mijn opnames met Amerikaanse soorten gaan voor geen meter en dat is mooi balen.

Wat ook nog opvalt. De opnames starten heel traag. Normaal was er snel beeld in de hoogste resolutie nu is het zeker 4-5 sec wachten. En het beeld gaat niet naar de hoogste resolutie (net nog even een andere opname, voetbal MLS op fox 4 za op zo nacht) getest. Naast het buffer probleem vind ik de lage beeldkwaliteit (resolutie) ook echt een groot issue. Hoe kijken jullie hier tegenaan Ziggo? Er zijn dus niet alleen buffer problemen maar ook de hogere resolutie wordt bij mij structureel niet meer gehaald. Tot vorige week was het beeld van opname en replay goed en snel. Nu dof en traag.

Zien anderen ook deze lagere resolutie en tragere opstarttijd?
Update 16-9: Er zijn gedurende het weekend nog problemen geweest, maar ze hebben op kantoor niet stilgezeten.

[...]

Ik ben erg benieuwd of jullie vanavond (of later) opnieuw veelvuldig de melding 'Momentje...' zien bij het afspelen van opnames of niet? Ik hoor het graag!


Bij ons ook nog steeds problemen met "Momentje".

  • Opname van "Droomhuis gezocht" van 15-8-2019
  • Vanavond gestart met kijken rond 21:10
  • Van 21:10 - 21:30, ongeveer 6-8 keer "Momentje" gehad (daarna gestopt met tellen)
  • PC stond uit en geen verdere netwerk activiteiten op dat moment.
probleem lijkt dus nog te bestaan.

ps. op zaterdagochtend om 8:00 de opname van "Formule 1 Cafe" van afgelopen vrijdagavond gekeken. Geen één keer "Momentje" gehad.
Ook hier nog steeds niet opgelost....
Net opname bekeken op next box die sinds 1 week in mijn bezit is. Tijdens afspelen diverse keren stilstaand beeld met opmerking Momentje. Na enige seconden gaat het beeld weer verder. Hoe komt dit??
Reputatie 4
Badge +2
Hier ook nog steeds (terugkijken VI)

Reputatie 7
Badge +4
@bloemen64 ik begrijp jouw reactie niet helemaal. @Noci meldt iets dat hij als tester ervaart. Dat Ziggo vraagtekens zet bij het feit of wij het als testers wel helemaal begrijpen irriteert me al. Maar als testers onderling al vraagtekens gaan zetten bij hun waarnemingen😥
Ik ben geen ICT specialist maar weet er wel een klein beetje van. TV signaal komt via Ziggo vertraagd binnen - ja dat kan je zien wanneer je bijv. op een andere manier TV kijkt (Terra of Sat). Zou het dan niet mogelijk zijn dat signaal ook via een server binnenkomt en weer verder ( bewerkt) wordt uitgegeven? Denk maar aan omzetting video format en videofilters.
Lijkt mij dat daar ook buffer problemen kunnen optreden. Of niet?

@Condor1960 ik begrijp jou reactie ook niet. Ik ben geen tester. Niet van de Next tenminste. Noci volgens mij ook niet. Dus het is gebruiker reageert op gebruiker.

Meer ga ik er niet meer over zeggen.
Reputatie 7
Badge +2
Ik vanavond geen moment het "momentje" meegemaakt bij live TV, replay of bewaard. Ook geen bufferproblemen zonder vermelding.
Wacht af. Gezien de andere reacties hier ben ik nog niet helemaal gerust.

Reageer