Beantwoord

'Momentje...' bij afspelen van opnames en Replay - Mediabox Next

Toon eerste bericht

350 Reacties

Reputatie 3
Voorstel denk ik.

Verwacht het ook, maar zou wel dé oplossing zijn. Dan heb je een snel werkende Next, waarmee je ook nog normaal je opnames kunt afspelen👍wellicht verhelpt dat ook lip-sync, audio en 'kleur verspring' problemen?
Reputatie 3
Badge +2
Voorstel denk ik.
Juist een voorstel,bij de XL-box gebeurde dit op de ingebouwde harddisk.
Maar ja, de next is een heel ander mediabox die in de Cloud opneemt.

groeten,
Dat gaat volgens mij nooit gebeuren, ik heb zelfs van een paar monteurs gehoord dat ze de software van de Next in de Horizon willen doen en dan de HDD eruit.
Reputatie 7
Ik kan me vergissen maar ik heb die vreselijke Horizon Xl nog nooit voorbij zien komen bij bv Kassa of Radar terwijl hier wel meerdere redenen voor zijn, een paar puntjes:

de XL in een thuisnetwerk:

In het geheel niet kunnen installeren.
Haperende verbindingen en uitvallend thuisnetwerk.
Niet kunnen bereiken van andere apparaten in het thuisnetwerk.
Haperingen van replay en apps zoals Netflix en Videoland.
Haperend geluid

En niet te vergeten een loeiende fan en dan vergeet ik nog de helft.

De Next is voor mij nog steeds een verademing alleen is ie te vroeg in de markt gezet en ja ik heb ook last van het 'momentje' issue en niet opgenomen delen van series en een variable bitrate.
Ik wacht nog even de volgende update(s) af voor ik besluit mijn Humax weer uit de kast te trekken en terug te gaan naar de basis abbo of eens te gaan shoppen bij de concurrent.
Reputatie 7
Badge +2
Was de USB aansluiting bij de XL dan ontsloten??
Denk niet dat het gaat gebeuren. Dan kan je namelijk kopien maken die buiten huiselijke kring getoond kunnen worden. En dat is wetteljjk niet toegestaan. Kan Ziggo niets aan doen.
Reputatie 3
Badge +2
Was de USB aansluiting bij de XL dan ontsloten??
Denk niet dat het gaat gebeuren. Dan kan je namelijk kopien maken die buiten huiselijke kring getoond kunnen worden. En dat is wetteljjk niet toegestaan. Kan Ziggo niets aan doen.

DRM toepassen,bij sommige tv's kun je ook met opnemen op opslag.
Reputatie 7
Badge +2
@redflag DRM wordt al jaren gekraakt. En USB in-/ uitgang op XL was/ is geblokkeerd. Via mijn Humax kan ik inderdaad programma's opnemen net als met mijn TV. Echter de XL en Next zijn Ziggo apparaten waarbij alle rechten maar ook verplichtingen daar ook liggen. En volgens mij kunnen zij dan ook niet toestaan dat er externe opname apparatuur wordt gekoppeld. Ik ben alles behalve een Ziggo fan maar hier kunnen ze, volgens mij, niks mee.
Reputatie 7
Badge +4
Vanavond (zondag) genoeg ""momentjes" gehad voor de hele week😫😫😫😫. Dramatisch om iets uit bewaard te kijken. Tot ver na 21.00 uur nog last van. Tijd voor een oplossing.

Geen download bezig en niet via Wifi aangesloten. Direct op de modem van Ziggo. Dus aan het internet kan het niet liggen.
Reputatie 4
Badge +2
Vanavond heb ik het ook voor het eerst gezien bij het terugkijken van een film van RTL8 (Closed Circuit van 6-9). Ook bij het doorspoelen (grote knop naar rechts) haperde het steeds. Normaal is er na 1x drukken direct weer lopend beeld van 30 sec verder. Nu stopte het beeld en ging na een paar seconden weer verder.

Next is bedraad aangesloten (Gigabit met 500 Mb abonnement). Speedtest OK
Reputatie 7
Badge +4
Ik kan me vergissen maar ik heb die vreselijke Horizon Xl nog nooit voorbij zien komen bij bv Kassa of Radar terwijl hier wel meerdere redenen voor zijn, een paar puntjes:

......

Die "aandacht" is er wel degelijk geweest. Is alleen al jaren geleden. Net na introductie. Daarna is de naam van de box aangepast om dezelfde box te ontdoen van alle problemen. Dat lijkt goed gelukt.
Zoek maar eens op "Horizon" dan zal je echt wel het nodige vinden bij Kassa en dergelijke. De Next gaat dezelfde kant op nu terwijl de box zelf daar niet veel aan kan doen. Meeste issues nu komen van extern. Cloud data en EPG info.
Reputatie 7

Die "aandacht" is er wel degelijk geweest. Is alleen al jaren geleden. Net na introductie. Daarna is de naam van de box aangepast om dezelfde box te ontdoen van alle problemen. Dat lijkt goed gelukt.
Zoek maar eens op "Horizon" dan zal je echt wel het nodige vinden bij Kassa en dergelijke. De Next gaat dezelfde kant op nu terwijl de box zelf daar niet veel aan kan doen. Meeste issues nu komen van extern. Cloud data en EPG info.

Weet ik maar ik bedoelde in een uitzending van genoemde programma's, ik hoop toch niet dat we volgend jaar juni weer worden geconfronteerd met een prijsverhoging ivm optimalisatie van het netwerk want dan breekt de pleuris uit vermoed ik 😂
Reputatie 3
Badge +3
Melding "momentje" en ook stilstaand beeld en hik geluid heb ik alleen wanneer ik Replay en opnames vooruitspoel op pauzeer. Start ik een opname en ga gewoon deze bekijken dan is er niks aan de hand probleem ontstaat bij mij dus na een vooruitspoel/pauzeer actie. Wifi of bedraad getest beide wel het probleem. Niet altijd het probleem gaat vaak ook gewoon goed.

Aanvullig, bij mij ging het aantal dagen zonder problemen.
Zondagmiddag weer het probleem van "momentje" , box reageerde helemaal niet ook live TV bleef daarna zwart. Na aan uitzetten box, deed live tv het weer, EPG ook, alleen menu bewaard was leeg. Na aantal minuten wachten kwam de inhoud van dit menu er weer. De opname waarbij ik "Momentje" had weer gestart alleen deze startte weer vanaf het begin! Er was dus geen Bookmark gezet op het punt het fout ging (dit was toch al 33 minuten in de uitzending).

Sw versie 4.17 AT bekabeld.
Reputatie 7
Update 16-9: Er zijn gedurende het weekend nog problemen geweest, maar ze hebben op kantoor niet stilgezeten.

Een aantal systemen zijn opnieuw geconfigureerd om meer capaciteit te creëren en in de nacht van zondag op maandag (15-9 op 16-9) zijn alle caches geleegd om er vandaag weer tegenaan te kunnen.

Ik ben erg benieuwd of jullie vanavond (of later) opnieuw veelvuldig de melding 'Momentje...' zien bij het afspelen van opnames of niet? Ik hoor het graag!
Reputatie 7
Nou mensen dit topic is "beantwoord" en er staat een groen vinkje bij wat je kan uitleggen als zijnde opgelost, doe maar een vinkje als het echt is opgelost
Reputatie 6
Badge +19
Gisteravond geen 'momentje' meer gehad 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Nee, ik ook niet. Beste zangers om 22:00 uur teruggekeken zonder problemen.
Hier gisterenavond wel nog bij een opname van HvN SBS6 22:30.
Gisteravond geen 'momentje' meer gehad :)
Ik dus nog wel. Opgenomen film gekeken en een aantal keren gestopt. Naderhand een programma van donderdag teruggekeken. Daar geen problemen (na 22:15).
Reputatie 2
Hier heel wisselend. Midsomer murders terugkijken was afgelopen week een drama. Maar een opgenomen film van film1 heeft de hele avond gespeeld zonder ‘momentje’.

Gister 1 midsomer murders gezien zonder probleem. Daarna deel twee, maar...vanaf het moment dat ik even terugspoelde omdat ik een zin gemist had, kwamen ineens de ‘momentjes’ weer opduiken. Inmiddels was het ook 21.00 geweest, dat kan natuurlijk ook nog invloed hebben. De meeste problemen deden zich hier telkens na 21.00 voor. Ongeacht wanneer het programma was opgenomen of hoe laat de uitzending was die ik terugkeek.

Heeft het terug’spoelen’ er wellicht iets mee te maken? Ik hoor van familie dezelfde klachten: momentjes als er een stukje teruggespoeld is.

Het is in elk geval niet mijn internet of wifi... netflix op de tv (dus buiten de Next om) speelt fantastisch en zonder haperingen.
Hier heel wisselend. Midsomer murders terugkijken was afgelopen week een drama. Maar een opgenomen film van film1 heeft de hele avond gespeeld zonder ‘momentje’.

Gister 1 midsomer murders gezien zonder probleem. Daarna deel twee, maar...vanaf het moment dat ik even terugspoelde omdat ik een zin gemist had, kwamen ineens de ‘momentjes’ weer opduiken. Inmiddels was het ook 21.00 geweest, dat kan natuurlijk ook nog invloed hebben. De meeste problemen deden zich hier telkens na 21.00 voor. Ongeacht wanneer het programma was opgenomen of hoe laat de uitzending was die ik terugkeek.

Heeft het terug’spoelen’ er wellicht iets mee te maken? Ik hoor van familie dezelfde klachten: momentjes als er een stukje teruggespoeld is.

Het is in elk geval niet mijn internet of wifi... netflix op de tv (dus buiten de Next om) speelt fantastisch en zonder haperingen.

Het lijkt inderdaad te beginnen als je terug- of vooruit spoelt. En ook bij mij is technisch alles in orde.
Reputatie 6
Badge +10
Het lijkt inderdaad te beginnen als je terug- of vooruit spoelt. En ook bij mij is technisch alles in orde.
Heb je er NU nog last van?
Reputatie 7
Badge +2
Het "momentje" probleem speelt, m.i., 's avonds wanneer de server wordt belast.
Ik denk ook niet dat er veel feed-back komt overdag en dat het kritieke punt is om in avonduren te testen. Ik had in ieder geval gisteravond ook buffer probleempjes - echter zonder de Ziggo mededeling rechtsboven en niet zo vaak als anders. Heb echter gisteravond wel meer "live TV" bekeken dan anders.
Reputatie 6
Badge +1
Ik ben benieuwd vanavond of er nog "momentjes" in beeld verschijnen.
Volgens Mark Ziggo moet het vanaf vandaag opgelost zijn. Mocht dit echt zo zijn dan zou dat eindelijk is een keertje goed opgepakt zijn door Ziggo.
Al maak ik wel de kanttekening ,dat Ziggo dit van te voren ,had kunnen en moeten weten. Het spreekt toch voor zich dat als je 200K boxen uitleent,het erg druk wordt op de server 's-avonds. Dit had mijn inziens dan ook voorkomen kunnen en moeten worden. Maar laten we positief blijven en hopen dat i.i.g. dit probleem is opgelost. Nu gelijk verder pakken Ziggo en doe iets aan de geluids en beeld issues.
Reputatie 2
Badge
Momentjes nu ook op Live-tv..iemand ook last van?
Reputatie 2
Badge
In de installatie handleiding staat, dat een utp kabel de beste resultaten biedt.
Wifi is nu eenmaal vaak iets trager en mogelijk aan storende invloeden van buitenaf onderhevig.
Daarom dus waarschijnlijk de melding.
U zou dus de utp kabel kunnen gaan gebruiken.

Klopt niet, heb een uitstekende WiFi verbinding zonder ook maar ooit 1 foutmelding gehad te hebben. Nu echter opeens iets van de laatste tijd. Lijkt mij meer een overbelasting van het gebruik door steeds meer Next-boxen..

Reageer