Beantwoord

'Momentje...' bij afspelen van opnames en Replay - Mediabox Next

Toon eerste bericht

349 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
@Mark Ziggo bedankt voor heldere terugkoppeling👍
Reputatie 3
Het ' Momentje...' probleem is bij mij sinds ongeveer een week aanwezig en dan vooral in de avond na 19:30. Laat dat nu ook net het moment zijn dat er veel mensen televisie kijken. En aangezien de Next Mediabox steeds meer wordt uitgegeven en nu nog succesvol is, lijkt mij dit typisch een probleem van server capaciteit.

De opnames welke 's avonds niet goed gaan, spelen 's ochtends vaak zonder problemen af.

Daarnaast is met name ook het 'lip-sync' issue zeer irritant. Geluid en beeld lopen niet synchroon. Dit geldt voor alle opnames. Zet je ondertitels aan, dan is het 'out-of-sync' nog erger.

Mocht dit probleem niet spoedig kunnen worden opgelost, dan gaat de Next box uiteraard retour. Euro 10 per maand betalen voor een opname apparaat, waarmee je geen opnames kunt bekijken....
Reputatie 2
Gisteren is hier een ziggo monteur geweest. Ik had namelijk vanaf het begin af aan (1 week) dat de Nextbox meestal aan geeft in de diagnostiek dat het signaal zwak is. (na factory reset een tijdje niet, maar na verloop van tijd toch wel weer) Internet zit er echter bekabeld aan. Ook haperen daardoor de niet live uitzendingen, en het 4K kanaal op 205 geeft continu de melding momentje. De monteur (die overigens zeer vriendelijk en professioneel was!) heeft het grondig aangepakt. Alle bekabeling voor mijn modem in de meterkast vervangen door spullen volgens de laatste blue-print van Ziggo. Daarna de muurdoos van de coax in de kamer vervangen, en tevens de coax kabel zelf. Het signaal wat nu bij de nextbox uitkomt is zowel van de coax als van het netwerk volgens hem optimaal! 250Mbit internet, en de coax kon hij doormeten en viel ook ruim binnen de limieten. Toch geeft de next nog steeds dezelfde foutmeldingen.
Monteur is na 2,5 uur alles proberen toch onverrichter zake naar huis gegaan... (op dat moment was signaal wel goed, echter dat was 5 minuten na vertrek weer zwak :(
Mij lijkt het dus dat Ziggo de spullen niet voor elkaar heeft, of dat mijn next box defect is. (echter dat laatste betwijfelde de monteur.) vervangen mocht hij deze dan ook niet. (Pas als deze echt defect zou zijn)

Nu ik alle verhalen hier lees, vraag ik me af of er bij mij thuis überhaupt iets mis is geweest qua hardware...
Reputatie 3
Badge +1
Ook vanavond kanaal 205 love nature helaas weer niet te bekijken. Constant momentje en foutcode cs2005 😞
Reputatie 7
Badge +2
@Gecko265 eigenlijk best een triest verhaal dat zo'n vriendelijke en professionele monteur niet op de hoogte is van, wellicht, buffer probleem TV. Ik vraag me af hoe de communicatie verloopt binnen dit bedrijf. Volgens mij weet het overbekende linker handje niet wat het rechterhandje doet - en vice versa😥
Hebben het opgegeven naar een opname te kijken. Om de paar minuten een momentje wachten haalt je helemaal uit de film.
we hadden wel tegelijkertijd een opname lopen.
klaarblijkelijk kan de server dit niet aan.
Ben benieuwd hoe Ziggo dit gaat oplossen.
Hier in Eindhoven zelfde probleem. Geen patroon te ontdekken qua zenders. Het is tot nu toe alleen bij opnames (gelukkig). De buffering is steeds op een ander moment, gemiddeld elke 3-4 minuten. Zeer irritant. Ook last van lypsync, maar dan de vreemde variant dat het geluid achter loopt. In al die jaren nog nooit gezien of zelfs maar over gelezen. Dus ook niet te corrigeren in receiver of tv, want daar kun je alleen een delay aangeven met het geluid. Het is een paar dagen geleden begonnen en wordt langzaam erger. Ook de verspringende kleuren vaak aanwezig.

alles met gigabit bekabeling en switches aangesloten. Maar de eerste paar weken nergens last van gehad, dus hardware of bekabeling kunnen we uitsluiten. Als je de vele reacties hier leest hoop ik dat Ziggo nu niet meer naar lokale oorzaken gaat zoeken en beseft dat het probleem aan hun serverside ligt.

hopelijk wordt er snel iets gevonden want de eerste paar weken nergens last van gehad, en tot dat moment was ik zeer tevreden met mijn Next. Maar de laatste paar dagen is een opname nauwelijks terug te kijken, en laat dat nu 80-90% van ons kijken zijn, en dat haalt de tevredenheid rap naar beneden nu. En tip voor Ziggo: het zou ook handig zijn als jullie ergens op jullie site aangeven dat dit probleem bekend is en in onderzoek is. En ook uiteraard een vermelding als het is opgelost, zonder dat je dit forum in de gaten moet blijven houden.
Voor diegenen die denken dat dit een 'wifi' probleem is...
Zelf heb ik 2 Connect Boxen met een UTP kabel (cat6) aangesloten en heb op beide apparaten precies hetzelfde probleem.

Dus ik wil graag een 'momentje' met Ziggo praten over een oplossing.
Bij mij is het "Momentje" probleem ook sinds een week ofzo aanwezig.

• Bekabeld aangesloten (250Mb abonnement)
  • Is 's avonds het geval na 19:00 (eerlijk gezegd nog niet overdag geprobeerd)
  • Niet bij Live TV, alleen bij opnames (niet gechecked met Movies & Series)
  • Zowel bij oude opnames (> 2 maanden geleden) als recente opnames
  • Modem is dat witte staande ding (Connectbox, weet niet welk merk dat is)
  • Ligt niet aan mijn eigen netwerk, want streamen van de NAS (staat op dezelfde plek als de modem) via de kabel naar mijn mediastreamer (staat op de dezelfde plek als de next) gaat zonder enig probleem (hoge mbit bluray). Daarnaast tot een week geleden geen centje pijn.
  • Soms is het 1 x gedurende een opnamen en dan helemaal niet meer en soms is het wel 3 - 4 x in een paar minuten in een opname. Niet echt een patroon in te ontdekken.
  • Heb het met opnames van zenders als RTL4, Comedy Channel, NPO1, dus ook daar niet echt een patroon (voor zover ik zie).
Hier sinds een weekje ook steeds vaker MOMENTJE 🙈

Maar ook regelmatig dat het geluid wegvalt terwijl beeld wel doorgaat.... ook bloedirritant.

naar mijn idee gebrek aan servercapaciteit bij Ziggo.

alles is bedraad aangesloten en internetsnelheid is prima ook signaalsterkte is prima.
Reputatie 2
@Gecko265 eigenlijk best een triest verhaal dat zo'n vriendelijke en professionele monteur niet op de hoogte is van, wellicht, buffer probleem TV. Ik vraag me af hoe de communicatie verloopt binnen dit bedrijf. Volgens mij weet het overbekende linker handje niet wat het rechterhandje doet - en vice versa😥

inderdaad triest, en zeker omdat de monteur ook nog meermaals contact heeft gehad met zijn backoffice. om te overleggen wat nog meer een probleem kan zijn. schijnbaar leest die backoffice hier niet alles op de community. helemaal niks ten nadele van de monteur dus..ben wel heel benieuwd wanneer deze problemen opgelost gaan worden... de horizon box heb ik voor de zekerheid nog maar niet retour gestuurd....
Reputatie 3
Badge
Bij mij ook bufferproblemen. Dit is voor mij de druppel; slecht beeld, lip-sync-problemen en nu ook nog bufferproblemen. Wat een waardeloos apparaat is de Next in de huidige vorm. Ik heb Ziggo net gevraagd om weer een Mediabox XL toe te sturen en dat gaan ze doen. Mijn Next gaat terug.
Reputatie 3
Badge
Bij mij ook bufferproblemen. Dit is voor mij de druppel; slecht beeld, lip-sync-problemen en nu ook nog bufferproblemen. Wat een waardeloos apparaat is de Next in de huidige vorm. Ik heb Ziggo net gevraagd om weer een Mediabox XL toe te sturen en dat gaan ze doen. Mijn Next gaat terug.
Vandaag bleek m'n Next al niet meer goed te werken, doordat hij al gedeactiveerd was. Nu werd me verteld dat het toch niet meer mogelijk is om een vervangende Mediabox XL toe te sturen. De Next is weer geactiveerd en zou binnen 2 dagen weer normaal moeten werken. Alle problemen met de Next zouden volgens de betreffende Ziggo-medewerker (die in eerste instantie aangaf dat ze nog niet eerder van problemen met de Next had gehoord) bij de volgende software-update opgelost zijn. Jaja...en dit heeft me weer ruim een uur van m'n dag gekost. Hopeloos.
Dat zegt toch genoeg als die medewerker niet eens weet van de problemen met de Next maar wel weet dat alle problemen worden opgelost met de volgende update.
Lekkere manier om van de klant af te komen, gewoon wat verzinnen en hopen dat de klant erin trapt, en ze worden er ook nog voor betaald. Dit soort medewerkers zouden per direct ontslagen moeten worden.

De zoveelste medewerker die onzin uitkraamt. En ze mogen maar blijven doorgaan zonder op hun vingers worden getikt.
Reputatie 3
Badge
De medewerker had het nagevraagd bij een andere afdeling. Ik heb vandaag overigens 2 medewerkers gesproken, die allebei nog nooit hadden gehoord van problemen met de Next. Net als 3 andere medewerkers die ik eerder telefonisch heb gesproken, een medewerker met wie ik heb gechat en een monteur die bij me thuis is geweest. Blijkbaar worden niet alleen de klanten voor de gek gehouden, maar ook de eigen medewerkers van Ziggo.
Als die medewerkers zelf ook de Next hebben zouden ze het wel degelijk moet weten. En nog nooit van problemen met de next gehoord, dus totaal geen problemen? Laat me niet lachen, wie gelooft nu zulke onzin.
Ik heb dit vaker gehoord van de helpdesk dat de problemen niet bekend zijn terwijl het internet er vol mee stond. Straks belt niemand meer naar de helpdesk, want je wordt er toch niet wijzer van.
Reputatie 6
Badge +1
Ook hier in de avonduren problemen met de Next "momentjes".
Echter als ik in de ochtend naar een opname kijk niet één keer dat hij stopt, zelfs niet met vooruit spoelen.
Lijkt me dus inderdaad aan de drukte in de avonduren te liggen wat de server te zwaar belast. Dit had Ziggo van te voren toch kunnen weten. Zal dus ook wel weer een lang lopend probleem worden.
En dat men dit niet weet aan de helpdesk gaat er bij mij niet in. Dit is gewoon pure misleiding door Ziggo. Niet weten dat een probleem speelt maar wel weten dat met een volgende update dit probleem wordt opgelost???
Reputatie 1
Ik heb al heel de week dezelfde klacht klacht, als ik iets heb opgenomen en ik kijk het terug dan valt na ongeveer 3 kwartier het beeld stil en krijg ik rechts boven in beeld te zien: "momentje" met een draaiend cirkeltje, na een paar seconden gaat het beeld weer verder.
Dit herhaald zich wel ongeveer 10 maal, erg vervelend.

Groeten Jan
Dat probleem is al weken aan de gang. Hier bijna 3 weken maar de eerste week gebeurde het niet zo vaak als nu want nu is het elke dag raak, geen enkele opname die nog correct afspeelt, ene opname gebeurd het 1 of 2 keer en andere opname om de paar minuten, en als 'momentje' niet verschijnt verspringen de kleuren wel elke paar seconden.
Reputatie 3
Dit probleem lijkt mij een prima en interessant onderwerp voor Radar.
Wie maakt er een case van?
Reputatie 7
Badge +2
@vdk247 het stikt hier van interessante onderwerpen voor consumentenbond en consumentenprogramma's als Radar. Geen ondertiteling slechthorenden, audio sync problemen, kwaliteit beeld problemen, audio weergave problemen (vooral GEEN Dolby inschakelen) etc.
Let wel op dat er 2 Radar meldpunten in omloop zijn:
https://www.radar.nl/ ten behoeve van meldingen discriminatie en ongelijke behandelingen
https://radar.avrotros.nl/over/contact/ ten behoeve van meldingen consumenten.
het stikt hier van interessante onderwerpen voor consumentenbond en consumentenprogramma's als Radar. Geen ondertiteling slechthorenden, audio sync problemen, kwaliteit beeld problemen, audio weergave problemen (vooral GEEN Dolby inschakelen) etc.

Ja aan de ene kant is het te tries voor woorden dat de Next na al die maanden nog steeds zoveel gebreken vertoont, maar ik ben aan de andere kant wel blij dat het een steeds grotere groep gebruikers word die last krijgt van deze problemen. Hopelijk krijgt het door deze toenamen van klachten/meldingen nu wel eens een hogere prioriteit om echt opgelost te gaan worden. Want als je de Ziggo website leest, beloven ze de next level van TV kijken met deze Next box, maar in de praktijk is het gewoon zoveel jaar terug in de tijd aan het worden.
Reputatie 3
Badge +2
Hallo,

Ziggo maak de USB achter in de next werkend.
Kunnen we er een externe harddisk aanhangen.
Kunnen we weer net als de XL-box lokaal programma's opnemen.
Zo goed ik weet werd deze HDD ook voor replay tv gebruikt.
Dit kan een nood oplossing zijn om toch opname's te bekijken.

Groeten,
Reputatie 3
Hallo,

Ziggo maak de USB achter in de next werkend.
Kunnen we er een externe harddisk aanhangen.
Kunnen we weer net als de XL-box lokaal programma's opnemen.
Zo goed ik weet werd deze HDD ook voor replay tv gebruikt.
Dit kan een nood oplossing zijn om toch opname's te bekijken.

Groeten,

Dat gaan ze doen? of is dit een voorstel/idee?
Voorstel denk ik.

Reageer