Beantwoord

'Momentje...' bij afspelen van opnames en Replay - Mediabox Next

Toon eerste bericht

379 Reacties

Reputatie 3
Badge +1
Gister via series kijken in het on-demand gedeelte wederom het 'momentje' gehad.
Was tussen 20.00 en 22.00 , ook soms een geluidshikje.

UTP
VOD
Connectbox
Reputatie 6
Badge +19
same here (10-09 20:30-22:30), terugkijken opnames. Verbonden via UTP.
Hier word je toch echt knettergek van, gisteren weer bij 3 opnames, Make Holland Great Again NPO3, HvN SBS6, en 'Catfish' MTV, haperingen, beeld blijft hangen, kleuren verspringen en 'momentje' om de paar minuten in beeld. Ik heb nog meer opnames maar die heb ik nog niet getest, zal me niks verbazen dat die ook niet goed afspelen, daar kom ik vanavond wel achter. Zo heb je toch niks aan die box want ipv dat het opgelost wordt gebeurd het steeds vaker. En dan ook nog die korte hikjes in Opnames/Replay maar zie het de laatste tijd ook steeds vaker bij Live Tv.
Gaat dit nu ook zolang duren als de beeldkwaliteit issue? Dan gaat iedereen straks terug naar de HB, want ik heb in 1 jaar tijd meer ellende ervaren met de Next dan de HB in 5 jaar.
En Ziggo maar blijft maar op de achtergrond meelezen want er is blijkbaar geen oplossing voor deze problemen. Denkt Ziggo nu nog steeds dat het een super de luxe goede box is?
Je wordt echt genoodzaakt om terug te gaan naar de HB of CI+.
Reputatie 3
Badge +3
Melding "momentje" en ook stilstaand beeld en hik geluid heb ik alleen wanneer ik Replay en opnames vooruitspoel op pauzeer. Start ik een opname en ga gewoon deze bekijken dan is er niks aan de hand probleem ontstaat bij mij dus na een vooruitspoel/pauzeer actie. Wifi of bedraad getest beide wel het probleem. Niet altijd het probleem gaat vaak ook gewoon goed.
Hier gaat het al mis als ik de opname gewoon afspeel vanaf het begin, blijft gelijk een aantal seconden hangen en dan spoel ik door en gaat het helemaal mis. Als ik de opname gewoon laat doorlopen wat ik ook dus getest heb gaat het een minuutje goed en dan weer stilstaand beeld, en paar seconden later 'momentje'

@JPK

Als het altijd zou gebeuren had ik hier niet meer hoeven klagen want dan was de box keihard tegen de muur aan gevallen.
Wij hebben de 4 stappen gevolgt zoals hierboven staat.
Het gevolg is nog meer storing.
We hebben gisteravond gekeken via "bewaard naar een eerdere uitzending via NPO en kregen steeds schokkende beelden en dan een stilstaand beeld met de melding "momentje".

Kortom geen enkele verbetering
Reputatie 6
Badge +1
Wat een fijne box is het toch de Next. Hier ook telkens "Momentje" bij kijken van opnames.
Nu dit weer....ja,hij is lekker snel maar wat heb je daaraan als het elke keer momentje is. Kun je lekker snel door zappen naar "Momentje ".
Ik heb het al eerder gezegd: Deze box is nog niet klaar voor de klant.
Teveel problemen die opgelost hadden moeten zijn voor de box gelanceerd werdt.
Ik heb dezelfde problemen als in dit forum beschreven. Het lijkt mij evident wat er aan de hand is : door de toegenomen populariteit van de next is de servercapaciteit van de Ziggo-cloud niet altijd toereikend meer. Er moet opgeschaald worden door Ziggo !
Reputatie 1
  • Is de Next bedraad of via wifi aangesloten? BEKABELD
  • Probeer het nog eens. Krijg je dan de melding op exact hetzelfde moment te zien? Net nog een keer Fast ’n loud bekeken, krijg nu ook weer “momentjes” te zien. Geen idee of dit op het exact hetzelfde moment is.
Vandaag Fast ‘n Loud van Discovery, vanavond proberen te kijken, regelmatig “Momentje”in beeld.
Opgenomen 10.september om 23.30u
Gisteren de film van RTL 7 – Alex Cross geprobeerd te bekijken, werd moe van steeds het berichtje “Momentje” dat om de haverklap in beeld kwam.
Opgenomen 5 september 22:40u
  • Hoe laat was je ongeveer aan het kijken? Gisteren 20:00u en vandaag 20.45u
  • Wat voor modem heb je van ons?—Mediabox next.
Ik hoop dat dit probleem nu eens serieus opgepakt wordt door Ziggo en opgelost wordt, zo is het kijken naar je opnames geen fun maar elllende!!

Aaanvulling, probeer net te kijken 11 sept 21:25u "naar How it's made van Dicovery Science, ook hier weer om de haverklap "Momentje"
Reputatie 1
Hier ook problemen met replay en opgenomen programma’s. Echt niet leuk meer. Wat gaat er nu gebeuren om dit op te lossen ?
Hier ook al sinds 2 weken dit probleem. Stilstaand beeld en momentje. Zeer irritant aan het worden.
Bekabeld
Programma's terugkijken
Willekeurige zenders en tijden.
Lijkt in de avond erger te worden.
Connectbox
Blijkbaar geen oplossing, dan maar op zoek naar een andere aanbieder!!!!
Bij mij hetzelfde probleem, maakt niet uit wat ik terug wil kijken, telkens om de paar minuten “momentje” in beeld. Zo is het geen doen om iets terug te kijken! Ziggo jullie zijn echt aan zet als ik alle reacties zo bekijk.
Reputatie 3
Badge +1
Hier vanavond ook het probleem. Next box is dmv een netwerkkabel aangesloten.
Was een opname van 22 augustus.
Bij mij hetzelfde probleem, maakt niet uit wat ik terug wil kijken, telkens om de paar minuten “momentje” in beeld. Zo is het geen doen om iets terug te kijken! Ziggo jullie zijn echt aan zet als ik alle reacties zo bekijk.
Ik heb er in de ZiggoGo-app geen last van, dan kun je wel goed terugkijken
utp
rtl4 met programma’s die even op pauze hebben gestaan. Om de paar minuten ‘momentje’ in beeld. En gaat dan weer verder.
Ook in Schoonebeek het zelfde probleem, zowel bij opnames als life.

Ik zal ook overdag eens opletten, of ligt dit aan het succes van de next. Teveel verkeer?

Bedraad aangesloten.
Reputatie 1
Als het nu al zoveel gemeld wordt dan kun je nagaan hoeveel mensen hier last van hebben (de meesten zullen het niet melden)
Reputatie 7
Badge +2
Momentje @Anne H Ziggo ik zie dat je 11 dagen terug gereageerd hebt op dit "momentje".
Op jouw vraag wanneer dat "momentje" verschijnt? Bij mij gisteren op 11-09-2019 omstreeks 10 minuten nadat Holby City op BBC 1 begon. Replay dus! En ziek geworden van de Ziggo momentjes overgegaan op afspelen "bewaard" (ik neem bewust programma ook op). Daar de gehele serie die graf "momentjes" meegemaakt en heeel vaaaak stilstaand beeld/ geluid gehad zonder vermelding van "buffer momentje melding" (heet dat zo??). Programma dankzij momentjes duurde zo'n 10 minuten langer😥
Opvolgend programma "The Capture" op BBC 1 item. Toen maar lekker TV gekeken op m'n Samsung decoder van ??? jaar terug - ik neem standaard alles namelijk in "back up" op via die oude decoder. Daar gaat alles ook goed.
Vanavond ook diverse "momentjes" op afspelen bewaarde content van BBC en NPO. Ongeveer de hele zooi die ik niet meer ga opschrijven op een of ander schriftje dat ik op m'n schoot moet houden om e.e.a bij te houden om op enig momentje een reactie te krijgen wanneer één of andere mod van Ziggo een momentje tijd heeft om terug te koppelen.
Deze momentjes ervaar ik trouwens pas vanaf 11-09-2019 omstreeks 21.00 uur.
Momentj(e)el wordt ik doodziek van het bagger dat Ziggo aan MEDIABOXEN verstrekt.

p.s. Staat ons "momentje"ondertussen wel in de issuelijst??????
Reputatie 7
"Momentje" te vaak vanavond (11 sep) , en niet alleen vanavond, gezien. Speedtest van Ziggo toonde boven 450 Mbps en verbindingssnelheid van Netflix toonde boven 250 Mbps. Lijkt me een capaciteitsprobleem in de Ziggo backbone.
  • De Mediabox Next is bedraad aangesloten
  • Het is op een willekeurig moment
  • Bij opgenomen programma's op diverse zenders komt momentje in beeld en het afspelen stopt.
  • Tijdstip bekeken ongeveer 19:00 uur.
  • Modem is Arris.
Reputatie 2
Badge
Hallo @Anne H Ziggo,
Gisteravond tijdens het opstarten en doorspoelen van een opgenomen programma enkele keren een momentje en een keer bufferen. (tussen ong. 19:00 en 23:00 uur)
Ook mis ik soms tijdens het versneld doorspoelen (forward langer ingedrukt tot er een rondje op de tijdbalk verschijnt) de miniatuur beeldjes. Het wordt dan gokken tot het gewenste deel.
Beide boxen bedraad (coax en utp) aangesloten.
Biede geven aan een goede verbinding te hebben.
Ik zie tegenwoordig geen verschil van functionaliteit meer tussen de versneld door- terugspoeltoetsen en de navigatietoetsen (missen ok).
Is dit juist?
Reputatie 7
Hoi allemaal, dank voor de vele meldingen! Sinds afgelopen dinsdag (10 sept 2019) wordt dit topic ontzettend vaak bekeken (van 5 views per dag naar 200, 400, ... ), er is duidelijk iets aan de hand.

Wat er speelt weet ik nu nog niet, maar ik escaleer dit signaal z.s.m. naar de juiste afdelingen om te onderzoeken wat er speelt (en het vervolgens op te lossen natuurlijk).
Voor nu is ook mijn boodschap: 'Momentje...' er wordt aan gewerkt.
Reputatie 1
Heb vanmorgen een melding bij ziggo gemaakt van dit probleem.
Na gechat te hebben laat ik maar een monteur komen;
Gedeelte uit de chat:

Dat is weer een goeie, die melding zie je niet steeds bij elke opname en meestal 's avonds. Aangezien dat hier veel mensen last van hebben betwijfel ik of dat een zaak voor een monteur is, aangezien ik niet van te voren kan inschatten wanneer de melding in beeld komt.. Dan zou ik moeten betalen hiervoor als de melding niet komt??? Stel dat die melding dan wel weer op een later moment optreedt? Niet erg klantvriendelijk
Lei
13:18
Ja precies. ik kan op dit moment niks vinden over een bekend probleem hierover. Vandaar dat ik uitkom op een monteur.
ziggo
13:19
Wat denk je van al die meldingen op het forum dan? Komen jullie dan in actie als iedereen naar jullie die storing gaat melden?
Lei
13:20
Ik begrijp je niet helemaal. Een monteur inplannen is toch in actie komen? Er zijn dus veel meldingen hiervan op het forum, dan is het echt wel zo dat ziggo hier onderzoek naar gaat doen. Als ik niets kan vinden over een bekende storing hierover is het enige wat ik kan doen een monteur inplannen.
Ziggo.

Dus mensen, meldt deze storing bij Ziggo zodat het een BEKEND PROBLEEM wordt.
Wat erg, aan de ene kant lachwekkend en aan de andere kant om te huilen.
Reputatie 2
Ik las dat iemand anders last heeft van kleurverschuivingen: dat heb ik sinds een paar dagen ook! Om de haverklap ze je het hele beeld wat anders van kleur worden. Maakt niet uit welke zender het is. Het gebeurt in een milliseconde dus het is geen langzame overgang. Het 'Momentje' had ik gisteravond ook weer last van...

Reageer