Beantwoord

'Momentje...' bij afspelen van opnames en Replay - Mediabox Next

Toon eerste bericht

350 Reacties

Vanmiddag even fabrieksinstellingen gedaan en ik heb t idee dat het geholpen heeft.
Hier helpt fabrieksinstellingen niet.
Reputatie 2
Hier zelfde probleem bij sommige (willekeurige) opnames. Ik kan de ene opname prima bekijken maar de volgende kan maar zo haperen (constant bufferen) en er blokkerig uitzien (lage resolutie). Heb trouwens ook dat sommige opnames niet goed willen doorspoelen: dan blijft alles gewoon hangen. Bedrade verbinding (naar Next en naar PC). Heb hierdoor zelfs opnames weg kunnen gooien omdat ze niet aan te zien zijn. Heel vervelend. En nogmaals, het lijkt pure willekeur: kan op elke zender gebeuren en op elk moment.

En het ligt dus echt aan de opname (of Replay): als een opname eenmaal hapert en low res oogt, is het een hopeloos geval en kan 'ie de prullenbak in. Het is dus niet zo dat dit soms wel en soms niet gebeurt bij een en dezelfde opname.
Reputatie 7
Badge +35
Gooi geen opnames weg, als je die wilt zien.
Het kan zijn dat het een verbindingsissue is met een server, omdat als ik een stuk opnieuw doe in een opname, het op plaatsen waar het eerst fout gaat, dan weer goed gaat.
Omdat het probleem van de laatste weken/maanden is,
zou het aan de update 4.17 kunnen liggen?
Reputatie 7
Badge +35
Nee, dat ligt niet aan 4.17, het is hier gekomen ver nadat ik 4.17 op de Next had, gisteravond voor het eerst deze opname problemen gezien. @Bruno-75
Ook hier in Duiven hetzelfde probleem! Opname stopt een paar keer, gaat dan na "Een momentje" weer verder of stopt met afspelen. De (bekabelde) Nextbox springt dan terug naar de op dat moment ingeschakelde zender. Een reset naar de fabrieksinstellingen heeft niet geholpen. Wij hebben een Arris modem. Model: TG2492LG-ZG Serienr.: AAAP91440892. Ik zal de opname ook eens afspelen op de tweede Nextbox en "kijken" of zich het probleem ook daar voor doet. Wordt vervolgd!
Het probleem doet zich vandaag ook nog voor met de opname van 'Catfish' MTV zowel de opname als replay.
Reputatie 1
Badge
Het wordt van kwaad tot erger met de Next. Eerst een matig werkende ondertiteling tot een die helemaal niet meer werkt. Nu weer gezeur met terugkijken van opnames waarbij doorspoelen niet tot nauwelijks werkt en het geluid soms wegvalt. Stopt dat er straks ook helemaal mee?
Zijn het wel professionals die aan de software werken of zijn het neefjes die wel een iets met programmeren gedaan hebben... wie zal het zeggen.
Reputatie 2
Wel een vreemd dingetje: een bepaalde opname die niet goed wil afspelen op de PC, tablet, smarthone, etc. speelt wél goed af op de TV via de Next...! Heel vreemd.
Dit is een vervolg op mijn eerdere bericht m.b.t. een storing bij het afspelen van o.a. opnames.
Ik heb het volgende gedaan. De beide Nextboxen omgewisseld. Mij viel direct bij het loskoppelen van de boosdoener-box op dat de coaxaansluiting erg slapjes was. Coaxkabel en plug zijn Ziggo-gecertificeerd. (Hirschmann). Bij de tweede box gebruik ik de Ziggokabel die veel strakker in de aansluiting past en ook geen problemen gaf. Ik heb het centrale busje van Nextbox-1 waar het signaal ingaat iets (voorzichtig!) geknepen. De coaxplug zit nu veel strakker in de aansluiting en heb tot nu toe géén storing meer gehad!
Elders in dit forum wordt ook melding gemaakt van ontbrekende Nederlandse ondertiteling bij Animal Planet. Die is er nu òòk weer! Tip: Bij het afstoffen de Nextbox gewoon laten staan en niet schuiven of optillen.
Reputatie 4
Badge +3
Ik zit zo eens te lezen in dit item en het is opvallend.
Ik ben al weken met de serviceafdeling bezig m.b.t. het ontbreken van de ondertiteling voor slechthorenden.
E.e.a. zou opgelost zijn met de update van 27 augustus, later verschoven naar 29 augustus en daarbij alle andere problemen zoals het "een momentje" melding, het verspringen van kleuren m.n. bij de publieke omroepen bij rustige beelduitzendingen als Jinek, De slimste mens etc. , het doorspoelen bij afkijken opnames etc.
Ik verwonder mij er over dat deze storingen er nog zijn.
Bijkomende storing bij mij de laatste dagen is het aanwezig zijn van een groene brokkelige flikkering boven in beeld bij enkele kanaalwisselingen en het uitzetten van de combinatie.
Zo te zien is er nog geen update geweest?
Reputatie 1
Badge

Zo te zien is er nog geen update geweest?

Het lijkt er meer op dat ze af en een 'downdate' doorvoeren
Reputatie 4
Badge +3

Zo te zien is er nog geen update geweest?Het lijkt er meer op dat ze af en een 'downdate' doorvoeren

Tijd om Jonny de Mol er op af te sturen. Leuk intem voor zijn programma "Down met de Mol..."
Ik vind het bizar dat de één er wel last van heeft en de ander niet. Bij ons was het duidelijk een zwakke coaxaansluiting. De softwareversie is inderdaad 4.17, maar geeft dus verder geen problemen bij ons.
Ik vind het bizar dat de één er wel last van heeft en de ander niet. Bij ons was het duidelijk een zwakke coaxaansluiting. De softwareversie is inderdaad 4.17, maar geeft dus verder geen problemen bij ons.

Opnames en Replay tv Heeft niks met de coax kabel te maken, gaat allemaal via internet. je kan de coax kabel er zelfs uithalen als je iets opneemt, test het maar eens. De coax is enkel voor live tv en dat kun je zelfs nog zonder coax zien , als je via Tv gids/replay een lopend programma vanaf het begin kijkt, dan zie je dus live tv met vertraging.
En het probleem is er nog steeds, gisterenavond een opname van SBS6 weer haperingen en 'momentje' in beeld. Maar verder is de box aan de buitenkant echt super, klein en zwart. Wat wil je nog meer.
Reputatie 7
Badge +4
De laatste dagen heb ik ook last van het "momentje". Kijk alleen 's avonds via de Next dus weet niet of het overdag ook is. Het is niet bij een bepaalde zender. Gewoon alles wat je terug kijkt uit de gids of bewaard hebt.
Next bekabeld aangesloten. Diagnose alles ok.

Het 30 seconden vooruit/achteruit en spoelen gaat ook niet lekker.
Ja klopt ik heb het al bij meerdere zenders meegemaakt en ook dus gemeld.
Ik kijk normaal ook alleen 's avonds maar heb het laatst ook overdag meegemaakt toen ik een opname nog eens wilde testen die de avond daarvoor ook diezelfde problemen gaf.

Ook als ik een opname afspeel en dan even stop aan het eind van de opname en dan weer verder wil kijken begint die weer van voor af aan, en zit dan niet eens in de extra tijd.
Als een programma bv 1 uur duurt en ik stop even bij 45 minuten dan onthoud de box dat al niet meer. Is bij alle 5 boxen die ik gehad heb zo.
Ik heb dit een jaar geleden al gemeld tijdens de test.
Hier nu ook het probleem na het pauzeren van een programma voor 5 minuten en vervolgens weer verder willen kijken, zo'n beetje elke minuut komt het 'momentje' in beeld en stopt het beeld voor een seconde of 5.
Op dit tijdstip 21:45 op history HD
Next is bekabeld aangesloten en heb een connectbox modem.
Hallo iedereen. Dit probleem wat hier steeds duidelijker wordt staat nog niet tussen de bekende issues. Dat houd in dat we nog niet veel meldingen krijgen hierover. Om aandacht van de techneuten te krijgen moet ik het precieze probleem weten te vinden. Wanneer er 'momentje' in beeld staat dan is er nu de aanname dat het om een buffer probleem gaat. Dat kan nog door van alles en nog wat veroorzaakt worden. Jullie geven al aan dat jullie bedraad kijken, dankje!

Graag ontvang ik van nieuwe meldingen in dit topic de volgende informatie:

• Is de Next bedraad of via wifi aangesloten?
  • Probeer het nog eens. Krijg je dan de melding op exact hetzelfde moment te zien?
  • Op welke zender gebeurde dit?
  • Wat is de naam en tijdstip van het opgenomen item waar je de melding zag?
  • Hoe laat was je ongeveer aan het kijken?
  • Wat voor modem heb je van ons?
Ik had hier vanavond ook last van.
Ik ben sinds 4 sept officieel klant van Ziggo.
10 sept om 2200 uur.
Het beeld was tijdelijk op pauze gezet gedurende 15 min.
Bij het kijken verscheen momentje in het beeld.
Beeld bleef stilstaan en het geluid ook.
Duurde een 10tal seconden en beeld ging verder.
Vervolgens bleef het beeld haperen tot de huidige tijd. Toen ging het weer goed.

Programma RTL4
Tijd:22:00
Media box Next
Bedraad aangesloten met de connectbox.
  • Is de Next bedraad of via wifi aangesloten? Bedraad
  • Probeer het nog eens. Krijg je dan de melding op exact hetzelfde moment te zien? Ja
  • Op welke zender gebeurde dit? BBC opname
  • Wat is de naam en tijdstip van het opgenomen item waar je de melding zag? Repairshop (opname)
  • Hoe laat was je ongeveer aan het kijken? 22:00
  • Wat voor modem heb je van ons? Ziggo connectbox
Reputatie 3
Badge +1
22.45 zender 205 love nature (live kijken) ook steeds "momentje" en foutcode cs2005. Diagnostiek geen problemen en bekabeld verbonden. Replay andere zenders geen probleem zo te zien.
22.45 zender 205 love nature (live kijken) ook steeds "momentje" en foutcode cs2005.

Heb ik ook steeds op zender 205

Reputatie 2
hallo,

ik heb dit al genoemd in een topic als uitloper van een eerder probleem, maar aangezien er hier ook naar gevraagd wordt:
wij hebben sinds een paar weken de Next box. TV kijken was een genot. Nooit 1 probleem gehad (okee, behalve dat ER niet opgenomen wordt)

Ivm een uitvalprobleem van de modem is maandag een monteur geweest die verouderde aansluitpunten en kabel vervangen heeft. Internet werkt super, niet weer uitgevallen. Wifi is prima (ook volgens de diagnose van de NEXT box). Echter, omdat de NEXT box na alle veranderingen helemaal niet meer aan de praat kwam heeft de monteur die geruild voor een die hij bij zich had.

Nu is TV kijken een drama. Het lijkt me niet aan de WIFI te liggen want die is beter dan voor de vervanging van alles. Imho ligt het aan deze NEXT box. Om te beginnen reageert die al iets trager dan die we hadden. Druk je op het ‘huisje’, dan komt er eerst zwart beeld voordat je het menu te zien krijgt bijvoorbeeld.

Maar goed, nu is terugkijken (Midsomer murders, BBCfirst, seizoen 18 Habeas Corpus) afschuwelijk. Elke twee of drie minuten komt er in beeld ‘momentje’ en blijft alles hangen. Zoals gezegd, Wifi doet het prima, en leverde tot nu toe geen enkel probleem op voor het terugkijken van iets. Probleem doet zich pas voor sinds deze andere NEXT box.

tijdstip van terugkijken: ca 21.00
modem: Next Box oranje logo (de NEXT die we eerst hadden en die geen enkel probleem had, had een wit logo. Misschien een andere batch NEXT boxen?)
verbonden via WiFi

Reageer