Beantwoord

'Momentje...' bij afspelen van opnames en Replay - Mediabox Next

Toon eerste bericht

352 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ook vanavond geen "momentje" gezien. Een paar keer een kleursprongetje maar verder geen haperingen.
Issue lijkt voorlopig opgelost.
Ook ik heb nu voor de tweede dag achter elkaar geen last meer van momentjes gehad, ik heb nog wel een paar keer een verspringing in resolutie en kleur gezien. Maar dit was niet in de maten dat ik het als heel hinderlijk heb ervaren, dit was de dagen ervoor wel het geval.
Ik dacht ook dat het opgelost was maar gisteren avond toch nog een paar oudere opnames (louisa en Rowan 29 augustus TLC, en Catfish 3 september MTV) die niet goed afspeelden 'momentje' en duurde lang voordat het afspelen begon. Maar zojuist kon ik die opnames zonder problemen afspelen, ligt er toch aan wanneer je opnames afspeelt, ' savonds zijn de servers blijkbaar toch nog overbelast.
Reputatie 7

Goedemorgen allemaal, de 'momentje...' meldingen als gevolg van capaciteitsproblemen in onze servers zijn opgelost.

Vrijdag (20-sept) aan het eind van de middag is een update op de servers gedraaid waarmee meer capaciteit beschikbaar is geworden en sindsdien zien we in de data ook weer normale re-buffering niveaus.

Goed om te lezen dat jullie dit ook ervaren!

Bijgevoegd de grafiek van de Love Nature 4k ip stream. Deze zender draait op dezelfde servers als Replay en opnames dus is het ook een goede graadmeter om problemen met deze diensten te spotten.

Edit: De melding ‘Momentje...’ zal niet verdwijnen. Als je een Replay uitzending of opname een stuk doorspoelt zal hij even een ‘Momentje...’ nodig hebben om de stream te bufferen, dat is normaal. Maar als je gewoon aan het kijken bent mag je natuurlijk niet steeds gestoord/onderbroken worden door deze melding en het ‘Momentje...’ mag niet te lang duren.

Reputatie 7
Ik dacht ook dat het opgelost was maar gisteren avond toch nog een paar oudere opnames (louisa en Rowan 29 augustus TLC, en Catfish 3 september MTV) die niet goed afspeelden 'momentje' en duurde lang voordat het afspelen begon. Maar zojuist kon ik die opnames zonder problemen afspelen, ligt er toch aan wanneer je opnames afspeelt, ' savonds zijn de servers blijkbaar toch nog overbelast.
We houden de data scherp in de gaten, als er nog steeds bijna elke avond (kleine) piekjes in de rebuffering aantallen te zien zijn zal daar zeker actie op worden ondernomen.
Reputatie 6
Badge +1
Gisteravond een enkele keer "momentje" gehad met afspelen. Wat me daarbij opviel was dat het alleen voorkwam bij een opname die nog bezig was en waarbij ik vanaf het begin ging kijken.
Bij oudere opnames geen problemen met kijken en spoelen. Het gaat wat dit probleem betreft de goede kant op, nu de andere issues nog .
Reputatie 7
Badge +4
@Mark Ziggo

Waar ik nu reuze benieuwd naar ben is welke maatregelen jullie hebben getroffen om het probleem in te dammen. Ik denk dat niet alleen Next-gebruikers maar ook klanten, die nog geen Next hebben, maar er wel in zijn geïnteresseerd, daar graag iets over willen vernemen.
Reputatie 3
Badge +3
Dit weekend het "momentje" probleem niet weer gezien 👍🏻
@Zeeburgia

Meer capaciteit beschikbaar gesteld heb ik uit zijn bericht begrepen.
Reputatie 7
Badge +4
@Zeeburgia

Meer capaciteit beschikbaar gesteld heb ik uit zijn bericht begrepen.

In Mark's bericht van 2 uur geleden lees ik dat de data scherp in de gaten wordt gehouden en actie zal worden ondernomen als - zoals hij het noemt bij aanhoudende (kleine) piekjes in de avonduren - actie zal worden ondernomen. Waar ik nu benieuwd naar ben is welke actie dan zal worden ondernomen. Het is in ieder geval nu volkomen duidelijk dat de oorzaak ligt aan capaciteitsproblemen op de server. Maar gaat het om 1 server of meerdere? Wat zijn de toekomstscenario's, want er schijnt een piek te zijn met Next-bestellingen.
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar wat ze dan gaan doen, want als dit capaciteits probleem regelmatig terug komt wordt je ook gek van. Dat moeten ze dus voorkomen.
Reputatie 6
Badge +1
Laten we vooral niet te lang blijven hangen bij dit issue. Ik hoop dat dit nu grotendeels is opgelost, op enkele uitzonderingen na wat ik ook al eerder gemeld heb vandaag. Laten ze bij Ziggo nu eens doorpakken en gelijk verder gaan met de hardnekkige problemen zoals beeldkwaliteit en lypsinc. Deze problemen spelen nu wel erg lang, het is mooi dat Ziggo het momentjes gedoe onder controle heeft maar dat geldt zeker niet voor de 2 andere issues die ik hierboven benoemde. Dus doorpakken graag.....
Reputatie 6
Badge +10
Laten we vooral niet te lang blijven hangen bij dit issue.
Inderdaad. Wat maakt het nu uit of het 1 of meerdere servers zijn? Daar kunnen wij als gebruikers toch niets aan doen.
En nu ontopic graag.

** Aangepast door moderator (Mark) **
Off-topic reacties wederom verwijderd, bovenstaande regel van twigger ben ik het helemaal mee eens.
Reputatie 2
Badge
tot nu toe geen ''momentje'' probleem meer gehad lijkt opgelost te zijn!? even afwachten!
ook wij ervaren de laatste dagen een storingsloze avond
Reputatie 6
Badge +1
Ik ga niet elke dag hier melden dat de Next geen "momentje" meer heeft. Want dat zou in feite niets meer dan normaal moeten zijn, dat de box gewoon zijn werk doet. Dat wil zeggen dat het bij mij al 3 dagen goed gaat, op 2 kleine pauzes afgelopen zondag na. We kunnen er nu wellicht vanuit gaan dat dit probleem getackeld is en dat is mooi. Mijn suggestie is dan ook doorpakken naar het volgende issue en fix de beeldkwaliteit en lypsinc.
Als men dit bij Ziggo ook eindelijk opgelost krijgt wordt het toch nog een fijne box. De bal ligt bij jullie, Ziggo doe er wat mee....
De beeldkwaliteit wordt met sw 4.19 opgelost toch? O nee dat zei de helpdesk, die zei ook dat vorige week en deze week een update komt. Ik heb nog niks gezien.
Ik las hier dat het beeldkwaliteit issue voorlopig niet word opgelost. Ik ben bang dat dit klopt.
Reputatie 7
De beeldkwaliteit wordt met sw 4.19 opgelost toch?

Nou dan duurt het nog wel ff, ik ben pas bij 4.17 😂 maar geen momentjes meer gehad.
Reputatie 2
Goedemorgen allemaal, de 'momentje...' meldingen als gevolg van capaciteitsproblemen in onze servers zijn opgelost.

Vrijdag (20-sept) aan het eind van de middag is een update op de servers gedraaid waarmee meer capaciteit beschikbaar is geworden en sindsdien zien we in de data ook weer normale re-buffering niveaus.

Goed om te lezen dat jullie dit ook ervaren!

Bijgevoegd de grafiek van de Love Nature 4k ip stream. Deze zender draait op dezelfde servers als Replay en opnames dus is het ook een goede graadmeter om problemen met deze diensten te spotten.

Hier nog steeds niet opgelost, ook gewoon overdag nog momentje probleem. geen kanaal 205 en soms geeft hij in de diagnose aan traag. afspelen opname mislukt, code CS2217 en ook in replay tv code CS2517. kortom drama. ... ondanks dat Monteur alles heeft nagekeken,. en goed bevonden.
Na een factory reset of hard aan en uit zetten doet hij het soms weer even ok. maar lijkt me niet de bedoeling dat dat dagelijks moet gebeuren...
Reputatie 7
Badge +35
@Gecko265 Hoe is je diagnostiek?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/foutcodes/foutcode-CS2217
Reputatie 7
Badge +4
@Mark Ziggo

Resteren na jouw bericht dat via een update meer serverruimte is gecreëerd 3 vragen:
  1. Waarom niet gelijk een bericht bij de eerste meldingen in dit topic dat de problemen werden veroorzaakt door te weinig capaciteit op de server? De eerste meldingen dateren al van 3 maanden geleden en zelfs 24 dagen geleden liet je collega Anne H nog in het midden of de veronderstellingen van de gedupeerde Next gebruikers juist waren dat oorzaak van 'momentjes' in beeld te wijten was aan te weinig capaciteit, met name in de avonduren;
  2. Waarom moest het 3 maanden duren voordat de Ziggo techneuten in de gaten kregen dat de oorzaak van het probleem een serverprobleem was? Deze vraag hangt overigens sterk samen met de eerste vraag;
  3. Welke voorzorgsmaatregelen heeft Ziggo nu getroffen om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen?
Al met al concludeer ik dat de Next een zwak punt heeft. Adequaat gebruik van Replay (terugkijken en bekijken van opnames) blijkt in de praktijk erg kwetsbaar wanneer dit gebeurt vanuit de cloud. Een interne schijf, zoals in de MBXL, lijkt om die reden een stabielere methodiek om storingvrije beelden te kunnen garanderen aan Ziggo-gebruikers met een mediabox. Maar ik besef dat dienstverlening via streaming helaas de toekomst is waar de klanten mee zullen moeten dealen, zelfs als het live tv betreft. Wel triest als je een mooie UHD4K tv in huis hebt.
Reputatie 3
Badge
Goedemorgen allen,

Alle jubelverhalen ten spijt, had ik gisteren toch weer flink veel last van het 'momentje'. Dit gebeurde tijdens het RTL Nieuws om 18.00 uur. Omdat een van de kinderen mijn aandacht trok, zette ik de Next even op pauze. Drie minuten later wilde ik weer verder kijken, maar helaas kreeg ik daar het gehat 'Momentje' wederom in beeld. Hierna liep de Next vast en kwam de mededeling dat het kastje offline was in beeld. Vervolgens begin het online-lampje op het ding fel te knipperen.

We zijn nu een kleine maand verder, en de Next blijkt een gedrocht. Laat staan het extra Next-kastje boven. Hiermee is het volstrekt onmogelijk om een in de cloud opgenomen opname terug te kijken. Telkens komt hierop de mededeling dat het afspelen van de opname is mislukt in beeld.

Ik ben er helemaal klaar mee. De beide Next-kastjes gaan binnenkort retour en de vijf jaar oude Humax 5400 wordt weer in oude luister hersteld. Hierop kun je wel HD-beelden terugkijken. Al is het wel jammer van onze grote 4K-tv...
Reputatie 7
Badge +4
@Gecko265 Hoe is je diagnostiek?https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/foutcodes/foutcode-CS2217

Wat heeft het voor zin om forumlid @Gecko265 met deze link naar diagnostiek diagnose te verwijzen wanneer het op voorhand al duidelijk is dat de derde optie de oorzaak is van de storing?

Na de diagnose kan er een probleem worden gemeld:
Mediabox is niet verbonden met het modem
Modem heeft geen internetsignaal
De servers van je mediabox zijn niet bereikbaar

Mede gelet op het zojuist geplaatste (trieste) bericht van forumlid @Djeez lijkt het creëren van meer serverruimte niet afdoende te hebben geholpen om Next-klanten te vrijwaren van meldingen in beeld met 'momentje'.
Reputatie 1
Gisterenavond, opgenomen uitzendingen en uitgestelde uitzendingen bekeken en geen "momentje" gezien.

Reageer