1
Vraag
2
Reacties
jochemvdlaak

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

moka 32 icm ziggo mediabox next 4k

heeft er iemand ervaring met de mediabox next icm het moka 32 systeem van hirschman. Ik hoor hier verschillende verhalen over dat deze niet compatible zijn met elkaar. Begreep dat het iets met de werkfrequenties had te maken waarop beide werken.
Heeft iemand hiermee ervaring? Ik hoor het graag.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Ik ben de draad een beetje kwijt eerlijk gezegd. jochemvdlaak begrijp ik nu uit de posts die je hebt geplaatst dat je al een set Moka-32 adapters in gebruik hebt?

In dat geval heb ik namelijk de initiële vraagstelling niet goed begrepen. MoCa 2.0 is een techniek die via coaxkabel een hoog deel van de frequentieband (1125 - 1675 MHz) gebruikt om een ethernet signaal door te geven tussen MoCA 2.0 adapters. De coaxkabel wordt als het ware gebruikt als een netwerkkabel. Het deel van de frequentieband dat daarvoor wordt gebruikt overlapt niet met het deel van de frequentieband dat gebruikt wordt voor de doorgifte van digitale (en analoge) RTV kanalen en/of EuroDOCSIS 3.0 downstream kanalen (120 - 862 MHz). Als zodanig zit het dus ook de Next niet in de weg aangezien de Next via de coax aansluiting alleen gebruikt voor de ontvangst van digitale RTV kanalen.

Bekijk in context

20 Reacties 20
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Geen ervaring met MOKA. Ben meer van UTP-kabels en wantrouw elk compromis.

Incompatibel met Next kan MOKA niet zijn. Tussen Adaptor en Next is het standaard Ethernet.
Wat kan is teleurstellende resultaten met de verbinding tussen de Adaptors.

Ben erg benieuwd hier iemand te treffen met een succesverhaal over MOKA resp INCA (= 1 Gbps MOKA), Het schijnt zo te zijn dat het betrouwbaarder is dan Powerline Adaptors, die, als je pech hebt, voor gedoe kunnen zorgen.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Hirschmann gaat ervanuit dat je twee Hirschmann Moka-32 eenheden met elkaar laat communiceren.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Houd er ook rekening mee dat de nieuw MoCa standaard, frequenties gebruikt die (veel) hoger liggen dan het bereik van de normaal gebruikte Ziggo versterkers en splitters.
PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes
Ik gebruik Moka om het internet naar boven te krijgen, dit werkt prima,
helaas nog geen ervaring met de nieuwe Next {de tweede voor de slaapkamer moet nog komen} ik ben dus ook benieuwd naar de reacties.

Al kan ik mij niet voorstellen dat dit niet gaat werken, Moka geeft alleen internet over de coax kabel door, hier kan je gewoon een switch achter hangen, bijvoorbeeld die van Ziggo zelf { extra wifi punt via kabel} het coax signaal en internet signaal worden over de coax verzonden {dit doet Ziggo zelf ook vanaf de wijkverdeelkastjes}
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Als je standaard kabelkeur splitters etc gebruikt dan gaan die tot 860 Mhz max
Moca 2.5 gebruikt frequenties tot 1675 Mhz dus bestaat de kans dat je signaal teveel gedempt wordt
jochemvdlaak
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ihebben in de meterkast de hmv41 versterker van Hirschmann geplaatst. Ik verwacht hier jn ieder geval geen problemen mee. Hoop ik?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik gebruik Moka om het internet naar boven te krijgen, dit werkt prima,

Welke Moka? 16, 32, Inca 1 Gbps?
Effectieve snelheid van een verbinding?

PetertjeBol
jochemvdlaak
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
hanh wrote:

Ik gebruik Moka om het internet naar boven te krijgen, dit werkt prima,
Welke Moka? 16, 32, Inca 1 Gbps?
Effectieve snelheid van een verbinding?

PetertjeBol

Moka32. Werkt op zich goed. Als mijn ps4 de internetsnelheid test, komt deze op meer dan 200mb/s. Is ook ons abonnement. Dus dat zit wel goed.
jochemvdlaak
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
DennyW wrote:
Hirschmann gaat ervanuit dat je twee Hirschmann Moka-32 eenheden met elkaar laat communiceren.

Klopt. En ik heb er ook een gecertificeerde coax kabel tussen gelegd. Dus dat zal wel goed moeten zijn.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
PetertjeBol
Klinkt helemaal niet slecht. Thanks voor de info.
Misschien is het wel sneller. Dat zou je anders moeten testen/meten door gegevens van de ene naar de andere PC te copieren die allebei aan Moka hangen. Maakt verder niet uit.

Als het stabiel 200 Mbps zou zijn, kun je daar ook goed mee leven. Zeker als je grote bezwaren ziet in de aanleg van UTP, dat je stabiel een 1 Gbps link oplevert.
Ik heb begrepen dat je met Moka beter uit bent dan met Powerline Adaptors, die bij pech gedoe kunnen geven. Heb jij daar ook wel eens iets mee gedaan?
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
jochemvdlaak wrote:
Ihebben in de meterkast de hmv41 versterker van Hirschmann geplaatst. Ik verwacht hier jn ieder geval geen problemen mee. Hoop ik?



De versterker niet omdat die normaal gesproken alleen het binnenkomend signaal versterkt en niet wat al binnen is.
Maar voor de nieuwe MoCa moet je, wil je op safe spelen, splitters gebruiken die van 0-2000 Mhz gaan, dus ver boven de kabelkeur en Ziggo norm.
Dan weet je in ieder geval dat ook de 1675 Mhz niet teveel gedempt wordt.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
In dit verband kan dit ook een interessante optie zijn.:
https://www.cardwriter.nl/hirschmann-inca-set.html
Hiermee zet je Moka op al je coax kabels die op de versterker worden aangesloten.
Dit is voor Inca 1 Gbps.
Of zoiets heeft bestaan voor bv Moca 32, weet ik niet.
Als INCA goed werkt qua snelheid en stabiliteit zonder negatieve invloed op andere , TV-signalen over coax, kan dit heel mooi zijn.
Je Modem/Router hang je aan een split voor de Versterker. Die zou dan nergens last van hoeven te hebben.
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
jochemvdlaak wrote:
Ihebben in de meterkast de hmv41 versterker van Hirschmann geplaatst. Ik verwacht hier jn ieder geval geen problemen mee. Hoop ik?

In dat geval kan je beter een Inca plug-in voor de HMV 41 kopen en een losse Inca adapter voor de kamer waarnaar je via de coax kabel het netwerk signaal wilt krijgen. De Moka-32 is door Hirschmann vervangen door Inca.
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
hanh wrote:
In dit verband kan dit ook een interessante optie zijn.:
https://www.cardwriter.nl/hirschmann-inca-set.html
Hiermee zet je Moka op al je coax kabels die op de versterker worden aangesloten.
Dit is voor Inca 1 Gbps.
Of zoiets heeft bestaan voor bv Moca 32, weet ik niet.
Als INCA goed werkt qua snelheid en stabiliteit zonder negatieve invloed op andere , TV-signalen over coax, kan dit heel mooi zijn.
Je Modem/Router hang je aan een split voor de Versterker. Die zou dan nergens last van hoeven te hebben.

Je was met net voor zag ik. Voor Moka heeft een dergelijke plugin adapter nooit bestaan. Ik heb er in het verleden wel eens naar gezocht omdat die optie vermeldt werd in de specificaties van de HMV 41.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
ArChie.DVB
Hi Archie. Je ziet dat ik op zoek ben naar gebruikerservaringen.
Dat kan ik mijn wat ongenuanceerde advies in een ander Topic gaan bijstellen voor de volgende keer. Zelf heb ik dat niet, als UTP-evangelist. Voor een ander kan het prima zijn als het goed werkt.
Je wees me daar toen op en dat heb ik goed in mijn oren geknoopt.
Zo zie je maar weer: samen weten we meer. Dat is het doel van een Community.
Han
jochemvdlaak
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
hanh wrote:
PetertjeBol
Klinkt helemaal niet slecht. Thanks voor de info.
Misschien is het wel sneller. Dat zou je anders moeten testen/meten door gegevens van de ene naar de andere PC te copieren die allebei aan Moka hangen. Maakt verder niet uit.

Als het stabiel 200 Mbps zou zijn, kun je daar ook goed mee leven. Zeker als je grote bezwaren ziet in de aanleg van UTP, dat je stabiel een 1 Gbps link oplevert.
Ik heb begrepen dat je met Moka beter uit bent dan met Powerline Adaptors, die bij pech gedoe kunnen geven. Heb jij daar ook wel eens iets mee gedaan?


Wel geeft de ps4 soms aan dat een van de netwerkkabels niet is aangesloten. Maar dat schijnt een probleem van de ps4 te zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
Poweradapters heb ik nog nooit gebruikt
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Gaf een ander apparaat -een PC bv- over dezelfde Moca verbinding geen problemen?
Dan moet het inderdaad wel aan de XBOX liggen.
Als je dat niet getest hebt, dan kan het zinvol zijn dat eens te gaan bekijken.
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Ik ben de draad een beetje kwijt eerlijk gezegd. jochemvdlaak begrijp ik nu uit de posts die je hebt geplaatst dat je al een set Moka-32 adapters in gebruik hebt?

In dat geval heb ik namelijk de initiële vraagstelling niet goed begrepen. MoCa 2.0 is een techniek die via coaxkabel een hoog deel van de frequentieband (1125 - 1675 MHz) gebruikt om een ethernet signaal door te geven tussen MoCA 2.0 adapters. De coaxkabel wordt als het ware gebruikt als een netwerkkabel. Het deel van de frequentieband dat daarvoor wordt gebruikt overlapt niet met het deel van de frequentieband dat gebruikt wordt voor de doorgifte van digitale (en analoge) RTV kanalen en/of EuroDOCSIS 3.0 downstream kanalen (120 - 862 MHz). Als zodanig zit het dus ook de Next niet in de weg aangezien de Next via de coax aansluiting alleen gebruikt voor de ontvangst van digitale RTV kanalen.
jochemvdlaak
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
ArChie.DVB wrote:
Ik ben de draad een beetje kwijt eerlijk gezegd. jochemvdlaak begrijp ik nu uit de posts die je hebt geplaatst dat je al een set Moka-32 adapters in gebruik hebt?

In dat geval heb ik namelijk de initiële vraagstelling niet goed begrepen. MoCa 2.0 is een techniek die via coaxkabel een hoog deel van de frequentieband (1125 - 1675 MHz) gebruikt om een ethernet signaal door te geven tussen MoCA 2.0 adapters. De coaxkabel wordt als het ware gebruikt als een netwerkkabel. Het deel van de frequentieband dat daarvoor wordt gebruikt overlapt niet met het deel van de frequentieband dat gebruikt wordt voor de doorgifte van digitale (en analoge) RTV kanalen en/of EuroDOCSIS 3.0 downstream kanalen (120 - 862 MHz). Als zodanig zit het dus ook de Next niet in de weg aangezien de Next via de coax aansluiting alleen gebruikt voor de ontvangst van digitale RTV kanalen.

ArChie.DVB
dit is nu precies wat ik wilde weten.:grinning:en ja ik heb de set maka-32 adapters al enige tijd in gebruik. Ik had ergens eens gelezen dat een mediabox icm een moka-32 adapter, problemen zou geven met de beeldkwaliteit van digitale TV. Daarom even deze vraag gesteld. Denk dat ik ziggo even ga bellen.
Iedereen bedankt voor zijn/haar input.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic