Beantwoord

Modem bij Next?

• 15 mei 2019
  • 5 Reacties
  • 280x Bekeken

Reputatie 5
Badge +2
Hallo iedereen, ik heb net gebruik gemaakt van de speciale actie om de Next te krijgen waar ik natuurlijk blij mee ben maar dan zit ik wel met de volgende vragen:
1) Hoe zit het met internet, gaat de wifi net als met XL via de Next of moet ik een modem aanvragen? (Mijn XL decoder is ook mijn wifi modem op dit moment)
2) Hoe zit het met Ziggo gratis Extra? Op dit moment krijg ik hierdoor gratis Ziggo sport Totaal, weten jullie of dit blijft?
icon

Best beantwoord door Deuce 18 mei 2019, 10:12

Hoi

Zover als ik het nu kan zien, heb je inderdaad een los modem nodig om de Next te kunnen sluiten.Dit kan dan weer bekabeld of via wifi. Dus daarom heb je een nieuw modem erbij nodig.

Op je tweede vraag: de extra's blijven.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

5 Reacties

Reputatie 1
Badge
Hoi

Zover als ik het nu kan zien, heb je inderdaad een los modem nodig om de Next te kunnen sluiten.Dit kan dan weer bekabeld of via wifi. Dus daarom heb je een nieuw modem erbij nodig.

Op je tweede vraag: de extra's blijven.
Badge +3
Om de tweede vraag te beantwoorden: de extra's blijven.
De Next heeft geen Modem/Router aan boord.
De MediaBox XL wel, maar die functie wordt alleen in voormalig UPC gebied gebruikt.
De alternatieve aanpak is een aparte Modem/Router en de MediaBox XL alleen voor TV kijken gebruiken. De meeste MBXLs worden zo gebruikt.
Als alles loopt zoals het moet, komt er naast de Next ook een ConnectBox Modem/Router naar je toe.
Zover ik weet vervallen lopende kortingen, als je overstapt naar een Next abo.
Hoe dit zit met dat extraatje van je, weet ik niet.
Voor zover ik weet heb je altijd een ziggo modem nodig voor internet, Maar omdat de Mediabox XL een ingebouwde modem heeft kan je het daarmee regelen. De Next heeft geen ingebouwde modem, dus zal je die ook nodig hebben, mits je internet wilt.
Voor het live kijken via de next heb je alleen een coax kabel aansluiting nodig, voor het opnemen, terug kijken en Movies & Series moet de next aangesloten zijn via internet.
Dit is zoals ik het begrepen heb.
@Henton Goed begrepen.