Harrry

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Missende functies Mediabox Next

Sinds een week ben ik ook gebruiker van de Next en tot nu ben ik aardig tevreden, de Next schakelt snel tussen de gekozen zenders. Het onbeperkte opnemen in de cloud is een verademing, kijklijsten aanmaken is een nuttige optie net zoals de kijkers profielen. Ook heb je met de Next meer mogelijkheden om het beeld van je tv zelf in te stellen, al met al een vooruitgang tegenover de vorige boxen. 
 

Maar ik mis echt een paar opties die mijn vorige boxen wel hadden en die de Next nog moet missen en ik weet dat deze ook al in een paar andere topics genoemd zijn. 
 

Als eerste mis ik dat bij het instellen van een reminder de Next alleen een pop-up geeft dat het programma gaat beginnen op het andere net maar schakelt dan niet automatisch over naar het gekozen net. Ik gebruikte deze optie altijd bij het slapen gaan wat nu niet meer mogelijk is. 
 

Als tweede mis ik ook de programmeerbare timer welke de box naar stand-by laat gaan, deze optie gebruikte ik ook altijd bij het slapen gaan. 
 

Ik snap niet echt waarom deze opties er niet meer zijn terwijl Ziggo wel de techniek en software in huis heeft om deze te implanteren maar misschien denk ik daar te makkelijk over en is het toch moeilijker dan ik dacht. 
 

Deze opties zijn echt een gemis voor mij maar verder ben ik tevreden over de opties van de Next. 
Qwa techniek heb ik nog wel een puntje, bij het niet live kijken krijg ik regelmatig onder het afspelen dat dit niet meer mogelijk is omdat de internetverbinding te langzaam is maar als ik dan voor de optie diagnostiek kies laat deze zien dat mijn internetverbinding snel is en dat alles goed is. Ik heb al een paar keer een speed test gedaan als ik de melding kreeg dat mijn verbinding te laag was maar op de speed test was mijn verbinding ook gewoon snel. 
Ik denk dat dit niet aan de snelheid van de verbinding ligt maar gewoon bug in de software, misschien kunnen ze bij Ziggo er naar kijken. 
 

Verder ben ik tevreden en kan niet wachten wat de toekomst ons allemaal gaat brengen op het gebied van tv kijken e.d.

 

Groet,

Harrry

6 Reacties 6
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

Sluit je Next aan met een kabel ipv via wifi.

 

De Next kan wel naar standby, het is in te stellen op ik dacht 4, 5 en 24 uur.

 

Dat de box zou zappen naar het programma waar je een reminder voor ingesteld heb zou ik ook wel graag zien. Erg handig voor het geval je met iets anders bezig ben en je bv de kamer weer inkomt en het je ontschoten is dat je favo programma begonnen is   Heb ik nog het geluk dat ik alles opneem wat ik wil zien...

Harrry
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi, mijn box is aangesloten via de ethernet kabel maar toch krijg ik de melding van het niet kunnen afspelen wegens te lage snelheid terwijl mijn internet verbinding op dat moment gewoon snel is. 
 

Ik weet dat er de mogelijkheid is dat de Next naar 4 uur automatisch naar stand-by gaat als je de Next 4 uur niet gebruikt d.w.z de afstandsbediening niet gebruikt maar ik bedoel echt een (slaap) timer die jezelf kan programmeren b.v. 45 minuten en daarna gaat de box naar stand-by. 
Deze optie zat wel op mijn vorige box en ik gebruikte die elke dag samen met de (slaap)timer op mijn tv om alles na b.v. 45 minuten uit te schakelen. 
 

Groet,

Harrry

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Als alternatief zou je een tijdschakelaar met timer kunnen kopen. Die zijn erg goedkoop (rond een tientje).

Harrry
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inderdaad zou een tijdschakelaar ook nog een optie zijn, misschien hebben ze deze ook met afstandsbediening, heb er nog niet naar gekeken maar bedankt voor het idee ik had er zelf nog niet aan gedacht. 
 

weet alleen niet of de Next on-line moet blijven zoals bv een OLED tv’s die dan programma’s draaien die burn-in en zo moeten voorkomen. 
Maar bedankt voor het idee!

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Nee hoor, de Next mag van de stroom. Opnames in de cloud dus daar hoeft ie ook niet voor aan te blijven.

 

Met remote kost wat meer maar bestaat ook. Wel wat duurder. Bv dit:

https://www.gamma.nl/assortiment/klikaanklikuit-afstandsbediening-atmt-502-met-timerfunctie/p/B46494...

tezamen met deze:

https://www.gamma.nl/assortiment/klikaanklikuit-stopcontact-schakelaar-acc-2300/p/B610603

 

Harrry
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Top, dankjewel!

Uitgelicht topic