Henk Gruis

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mis kanalen op de Mediabox Next en last van atmosferische storingen.

mis kanalen 7 12 15 23 29 30 33 35 40 t/m 43 47 51 54  55 57 61 62 133 402 en 404 sinds een week vallen deze genoemde kanalen weg terwijl de rest normaal functioneert, dit gaat mijn kennis te boven, ik snap er niets meer van, weet iemand hoe ik dit euvel kan oplossen ?

4 Reacties 4
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Met storingen op een of enkele kanalen is de bekabeling de hoofdverdachte.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/storingen-en-stoorbronnen-uitsluiten

 

Stoorbronnen

Elk signaal heeft een eigen frequentie. Dit geldt ook voor het signaal van een tv zender. De meeste frequenties zijn zo verschillend dat ze geen last van elkaar hebben. Soms lijken de frequenties wel op elkaar. Je tv of mediabox heeft dan problemen om uit alle verschillende frequenties de juiste er uit te pakken en dan kan er storing ontstaan. Deze storing herken je dan aan:

  • Blokken en strepen op één of meerdere kanalen
  • Geen beeld of een foutmelding op één of meerdere kanalen

 

Loop eerst deze stappen eens na.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal

 

Plaats hier wat foto's van je aansluitingen, misschien kunnen we wat ontdekken .

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Heel vreemd. Nog niet eerder nee gemaakt dat er zoveel kanalen weg zijn. Instraling van GSM kan wel eens een keer 1 kanaalstream kruisen waardoor je op zo'n 4 tv zenders last hebt maar dit zijn er meer. Lijkt net alsof je tv signaal te laag is. Kabelbreuk, antenne versterker kapot, slechte verbinding zoiets.

Laat de Next een tv kanaal dat wel werkt eens diagnoseren. Dat zit in het instellingen menu.

Ik heb dit ooit gehad met de radio. Opeens een aantal radiozenders weg. Waren er de dag ervoor wel. Heb toen de splitter in de meterkast even verwijderd en een directe verbinding gemaakt. Alle radio zenders waren er weer. Bleek de splitter kapot te zijn. Te veel verzwakking. Sommige waren nog net sterk genoeg om ontvangen te worden. Zoiets lijkt hier ook aan de hand.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@Henk Gruis 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de Mediabox Next op aangesloten zit?

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @Henk Gruis, welkom op de Community! 

Ik snap heel goed dat je het irritant vind om kanalen te missen. Dit is natuurlijk niet zoals het hoort te werken! 
Er wordt al flink met je meegedacht door @Steefb , @bloemen64 en @Be rt! Helemaal top! 

Zou je de gestelde vragen nog willen beantwoorden? Hoe meer informatie hoe beter we met je mee kunnen zoeken naar de oorzaak. 

Uitgelicht topic