Frankwes

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

mijn volumeknop op afstandsbediening Ziggo Next werkt niet meer na wisselen batterijen

Ik heb nieuwe batterijen in de afstandsbediening van mijn Mediabox Next gedaan. Nu werkt de volumeregeling en het aan/uit zetten van de TV niet meer. Voor het vervangen van de batterijen werkte het nog prima. 
ik heb ook geprobeerd de AB opnieuw te koppelen via het menu. Heeft niet geholpen. Ook het opnieuw koppelen met de Mediabox (tv toets en 0 ingedrukt houden) lijkt niets te doen. 
 

wat kan ik nog doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Frankwes De ene kant van de batterijen is voor de Next en de andere kant werkt voor de infra rood zoals volume van de TV of versterker of soundbar.

Het wil wel eens helpen om een geheel andere versterker of TV te kiezen en dan Ja klikken en opnieuw beginnen met je huidige TV / versterker.

Kijk ook even in de instellingen Beeld en Geluid of de juiste TV / versterker gekozen is om te bedienen.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Frankwes
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inmiddels ook de Mediabox naar fabrieksinstellingen terug gezet. Zonder resultaat.

En ik heb dus alléén nieuwe batterijen in de remote gedaan, verder niets!

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Bij het plaatsen van de batterijen heeft u wel op de juiste polariteit gelet?

Frankwes
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F. wrote:

Bij het plaatsen van de batterijen heeft u wel op de juiste polariteit gelet?

Jazeker. En het lijkt me ook raar dat, als de batterijen er niet goed in zouden zitten, alleen het volume het niet doet en de rest wel.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Frankwes De ene kant van de batterijen is voor de Next en de andere kant werkt voor de infra rood zoals volume van de TV of versterker of soundbar.

Het wil wel eens helpen om een geheel andere versterker of TV te kiezen en dan Ja klikken en opnieuw beginnen met je huidige TV / versterker.

Kijk ook even in de instellingen Beeld en Geluid of de juiste TV / versterker gekozen is om te bedienen.

Frankwes
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:

@Frankwes De ene kant van de batterijen is voor de Next en de andere kant werkt voor de infra rood zoals volume van de TV of versterker of soundbar.

Het wil wel eens helpen om een geheel andere versterker of TV te kiezen en dan Ja klikken en opnieuw beginnen met je huidige TV / versterker.

Kijk ook even in de instellingen Beeld en Geluid of de juiste TV / versterker gekozen is om te bedienen.

Bedankt voor deze reactie. Hierdoor de batterijen nog eens nader bekeken. Bleek dat ik er 2 oudere in had zitten. Nu alle 4 nieuw, en het werkt weer.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Frankwes TOP, veel kijkplezier gewenst verder.

Uitgelicht topic