Fedorr

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

microfoon op afstandbediening werkt ineens niet meer

Microfoon op de afstandsbediening van de Mediabox Next werkt sinds vandaag ineens niet meer. De mediabox geeft aan dat ik de knop ingedrukt moet houden, maar dat doe ik. Is hier wat aan te doen of is de afstandbediening stuk?
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Fedorr
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb uiteindelijk een oplossing gevonden. Mediabox helemaal uit (schakelaartje aan de achterzijde). Dan minimaal één batterij uit de afstandsbediening. Even wachten en batterij terugplaatsen. Mediabox weer aanzetten. Veel geduld hebben terwijl de mediabox opstart. Je hoeft niet opnieuw te koppelen want het werkt weer.

Bekijk in context

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemorgen @Herman Geelen , fijn om te lezen dat de afstandsbediening weer optimaal werkt na deze handelingen 🙂

Jammer dat het bij jou nog niet is gelukt, @Gertje M . Gisteren waren er wel een aantal problemen met de besturing van de voice control vanuit ons. Deze problemen zijn opgelost. Als het goed is, moet de voice control bij jou nu ook weer werken. Ervaar je toch nog problemen? Zorg er dan voor dat je postcode + huisnummer ingevuld staat op je profiel. Dan stuur ik je een gratis vervangende afstandsbediening toe. Laat je mij weten wanneer jij je gegevens hebt ingevuld?

Bekijk in context

11 Reacties 11
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Zou het misschien kunnen zijn dat de batterijen bijna leeg zijn?
Fedorr
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Na twee dagen al?
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Fedorr wrote:
Na twee dagen al?


Het blijft een massa product.

Andere mogelijkheid is de afstandbediening opnieuw te verbinden met de Next.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Als de batterijen leegraken krijg je eerst een waarschuwing.
Ik zou ze er wel even uithalen en opnieuw plaatsen. Dit werkte bij mij toen de afstandsbediening er eens helemaal ermee stopte.
Heb je de box ook al eens opnieuw gestart?
Fedorr
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb de mediabox opnieuw gestart. Ik heb de batterijen uit de afstandsbediening gehaald en terug geplaatst. Ik heb de afstandsbediening opnieuw gekoppeld. Niets helpt. De afstandsbediening werkt gewoon, alleen de microfoon niet.
Fedorr
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb uiteindelijk een oplossing gevonden. Mediabox helemaal uit (schakelaartje aan de achterzijde). Dan minimaal één batterij uit de afstandsbediening. Even wachten en batterij terugplaatsen. Mediabox weer aanzetten. Veel geduld hebben terwijl de mediabox opstart. Je hoeft niet opnieuw te koppelen want het werkt weer.
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Fedorr wrote:
Ik heb uiteindelijk een oplossing gevonden. Mediabox helemaal uit (schakelaartje aan de achterzijde). Dan minimaal één batterij uit de afstandsbediening. Even wachten en batterij terugplaatsen. Mediabox weer aanzetten. Veel geduld hebben terwijl de mediabox opstart. Je hoeft niet opnieuw te koppelen want het werkt weer.


Dank je wel voor de update! Fijn dat het opgelost is.
Gertje M

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas heeft deze oplossing voor mij maar heel eventjes gewerkt. Het probleem is weer terug en opnieuw proberen biedt geen soelaas.

Herman Geelen

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Goedeavond Ik had hetzelfde probleem,ik had eerst geprobeerd met de mediabox xl via de schakelaar achterop uit en aan te zetten hielp niet.ik hen toen hetzelfde gedaan en een batterij afstandsbedieningmeven verwijderen en hij werkt weer naar behoren.bedankt voor de oplossing.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemorgen @Herman Geelen , fijn om te lezen dat de afstandsbediening weer optimaal werkt na deze handelingen 🙂

Jammer dat het bij jou nog niet is gelukt, @Gertje M . Gisteren waren er wel een aantal problemen met de besturing van de voice control vanuit ons. Deze problemen zijn opgelost. Als het goed is, moet de voice control bij jou nu ook weer werken. Ervaar je toch nog problemen? Zorg er dan voor dat je postcode + huisnummer ingevuld staat op je profiel. Dan stuur ik je een gratis vervangende afstandsbediening toe. Laat je mij weten wanneer jij je gegevens hebt ingevuld?

Gertje M

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kennelijk een storing bij Ziggo gisteren. Werkt nu weer goed.

Uitgelicht topic