Vraag

Melding: 'Met je afstandsbediening Kun je je Philips tv aan- en uitzetten en het volume ervan bepalen' blijft terugkomen.

• 28 mei 2019
  • 57 Reacties
  • 1299x Bekeken

Toon eerste bericht

57 Reacties

Reputatie 4
Badge +4
@Jeffer33

Heb je het volgende is geprobeerd 24 uur lang de batterijen uit de ab halen. Daarna de ab eventueel opnieuw laten connecten zie gebruiksaanwijzing. Laat ons weten of dit helpt?. Mocht dit niet helpen benader dan een Ziggo mod voor eventueel een andere ab.
Reputatie 7
Ben er achtergekomen waardoor ik de melding weg heb gekregen! Heb de hmdi Arc er tussen vandaan gehaald en het geluid via een optische kabel laten gaan sindsdien geen TIP ICOON meer. Wel moet ik nu 2 afstandsbedieningen gebruiken want als ik me AB koppel met de soundbar doet alleen volume regeling het en kan hem daarbij niet aan of uit zetten (soundbar) met de Arc functie kon dat wel. Nu maar even zo voor de tijd ben allang blij dat dat irritante tip icoon nu pleite is ūüí™
Het blijft wel vreemd dat deze melding steeds opnieuw in beeld kwam, in principe onthoudt de mediabox welke apparatuur er gekoppeld is maar in jouw geval lijkt hij dat steeds te vergeten.

Welk model Sony TV heb je?
Welk model Philips soundbar heb je?
En hoe had je deze aangesloten, Next-hdmi-Soundbar-hdmi-TV of Next-hdmi-TV-hdmi-Soundbar?
Sony bravia wel een ouder model net geen smart tv
en een Phillips soundbar HTL3140B/12

ik had hem aangesloten met hmdi Arc van de tv naar de soundbar deze gaf elke X de melding nadat ik de hmdi kabel van de tv naar de soundbar er tussenuit haalde en de tv en soundbar middels een optische geluid kabel verbond was de melding weg heb inmiddels
een ander AB zal dat eens proberen
Reputatie 7
Kun je dan eens kijken of het op deze manier wel goed werkt? Next-hdmi-Soundbar-hdmi-TV
Heb helaas geen 2 hmdi poorten op me soundbar dus dat gaat hem niet worden! Het lijkt erop dat hij me soundbar als zijnde tv herkent. Nieuwe Ab gekoppeld werkt ook niet helaas. Denk dat er software matig iets niet goed zit waardoor de next de tip blijft geven! Krijg de nu tip nu niet meer omdat ik de next hmdi tv en next met optisch kabel heb verbonden.
Reputatie 7
En had je ook al geprobeerd om de Philips handmatig te koppelen als audiosysteem. Via Menu - instellingen - beeld en geluid - koppel je afstandsbediening krijg je die optie.
heb vanalles geprobeerd blijft terug komen!
Hier hetzelfde probleem met een iets andere opstelling. Next aangesloten op een marantz audiosysteem die weer met een Philips tv verbonden is.

Sinds ik ingesteld heb dat volume op de marantz geregeld moet worden krijg ik de pop-up. Als ik bij de optie kijk "koppel je afstandsbediening aan andere apparaten" staat wel gewoon de Philips TV
Hier hetzelfde probleem met een iets andere opstelling. Next aangesloten op een marantz audiosysteem die weer met een Philips tv verbonden is.

Sinds ik ingesteld heb dat volume op de marantz geregeld moet worden krijg ik de pop-up. Als ik bij de optie kijk "koppel je afstandsbediening aan andere apparaten" staat wel gewoon de Philips TV

Om terug te komen. Hij doet het nu zonder meldingen. Kennelijk had de box een x uitschakelen nodig om de instellingen voor geluid over matantz goed te herkennen
Reputatie 7
heb vanalles geprobeerd blijft terug komen!
Vanalles is erg vaag, probeer concreter te omschrijven wat je al hebt getest.

Ik heb even overlegd met onze Next experts, zij adviseren nog om de software op de mediabox opnieuw te laten downloaden middels onderstaande stappen. Als ook dat geen oplossing biedt stel ik voor om de mediabox om te ruilen voor een nieuwe om defecten uit te sluiten.

Let op: de eerste installatie kan na deze reset alléén bekabeld voltooid worden, via wifi is dit niet meer mogelijk! Na de installatie kun je wel weer via wifi verbinden.

• Sluit de Mediabox Next bekabeld aan op het Ziggo modem
  • Zet de Mediabox Next uit met de schakelaar achterop
  • Zet de box weer aan en houd de knop [ - ] en de stand-by knop op de voorkant tegelijk circa 10 seconden ingedrukt
  • Hierna doorloopt de mediabox opnieuw de eerste installatie, volg de instructies op het scherm

heb vanalles geprobeerd blijft terug komen!Vanalles is erg vaag, probeer concreter te omschrijven wat je al hebt getest.

Ik heb even overlegd met onze Next experts, zij adviseren nog om de software op de mediabox opnieuw te laten downloaden middels onderstaande stappen. Als ook dat geen oplossing biedt stel ik voor om de mediabox om te ruilen voor een nieuwe om defecten uit te sluiten.

Let op: de eerste installatie kan na deze reset alléén bekabeld voltooid worden, via wifi is dit niet meer mogelijk! Na de installatie kun je wel weer via wifi verbinden.

• Sluit de Mediabox Next bekabeld aan op het Ziggo modem
  • Zet de Mediabox Next uit met de schakelaar achterop
  • Zet de box weer aan en houd de knop [ - ] en de stand-by knop op de voorkant tegelijk circa 10 seconden ingedrukt
  • Hierna doorloopt de mediabox opnieuw de eerste installatie, volg de instructies op het scherm

Geen idee hoe het bij jeffer33 is afgelopen maar bij mij heeft het geholpen! De oorzaak was (denk ik) dat ik mijn Philips hd-tv heb vervangen door een Philips-uhd tv.
Te vroeg gejuicht, het is alleen maar erger geworden. Na de melding dat ik mijn Philips tv met de afstandbediening van de Next kan bedienen, verschijnt er meteen daarna zo'n zelfde melding maar dan over mijn Denon receiver. Echt suf dit.
Heb niet het idee dat die "next experts" weten hoe die doos in elkaar zit. Niks anders dan standaard flut antwoorden van opnieuw installeren tot zelfs afstandsbediening omruilen..... man man man. Zit duidelijk dikke bug in de software, niks meer niks minder. Oplossing is de complete routine van meldinging aanpassen / vewijderen. Zelfs laatse versie is buggie, als er b.v. een verkeerde toets word bedient tijdend manuele koppeling TV e.d. komt ie in een loop en moet je de handel resetten.
Heb easylink op philips tv uitgezet, melding is nu weg maar moet nu tv handmatig uitzetten.
Dat moet dan maar....die melding is behoorlijk irritant. Gekoppelde Pioneer versterker komt steeds met verkeerde input keuze bij aanzetten. Gaat dan naar CD, i.p.v. SAT/CBL waar ik de setup ook op heb uitgevoerd. Gaat niet zo goed allemaal...
Sinds een dag of drie krijg ik ook soms een melding dat ik mijn Hisense tv kan bedienen maar ik heb helemaal geen Hisense tv. Nu vraag ik me af, zou de Next soms ook de tv van de buren oppikken? Ik woon in een flat en de muren hier zijn niet overdreven dik dus zou zomaar kunnen?
Sinds een dag of drie krijg ik ook soms een melding dat ik mijn Hisense tv kan bedienen maar ik heb helemaal geen Hisense tv. Nu vraag ik me af, zou de Next soms ook de tv van de buren oppikken? Ik woon in een flat en de muren hier zijn niet overdreven dik dus zou zomaar kunnen?
Nope..... herkenning gaat via je HDMI ,kabel (CEC)het lijstje ID's in de NEXTbox zal waarschijnlijk niet kloppen..
Reputatie 7
Helaas nog geen nieuws van @Jeffer33, maar jullie ervaren inmiddels dezelfde problemen begrijp ik (@arendm, @Hoogfreqventje).

Zouden jullie ook aan kunnen geven welke TV je precies hebt en indien van toepassing ook welke versterker/soundbar en hoe deze op elkaar aangesloten zijn?

Heb niet het idee dat die "next experts" weten hoe die doos in elkaar zit. Niks anders dan standaard flut antwoorden van opnieuw installeren tot zelfs afstandsbediening omruilen..... man man man. Zit duidelijk dikke bug in de software, niks meer niks minder. Oplossing is de complete routine van meldinging aanpassen / vewijderen. Zelfs laatse versie is buggie, als er b.v. een verkeerde toets word bedient tijdend manuele koppeling TV e.d. komt ie in een loop en moet je de handel resetten.
Dat lijkt me wat overdreven gezien het zeer kleine aantal meldingen wat we tot nu toe zien. Bij het grootste deel van de klanten werkt dit namelijk wel goed. Het opnieuw installeren van de software op de Next is dan geen gekke eerste stap toch?
Helaas heeft het bij niet geholpen! Aantal keren opnieuw software ge√Įnstalleerd maar geen effect! Heb inmiddels een optische geluidskabel er tussen en daarmee is de melding weg. Maar kan nu niet alles met 1 AB bedienen. Is zo als het is voor nu ben ik bang
Natuurlijk helpt dat niet, software vernieuwen is l√°√°tste wat je doet.
Krijg een beetje de kriebels van de moderator antwoorden. Standaard dingen. niet specifiek. Valt me wat tegen. Een aanpassing van de software de enige oplossing. ( of CEC op je TV uitzetten).
Heb hier een redelijk standaard setup.
Pioneer versterker en Philips TV. Meer niet. Versterker heeft 4 HDMI ingangen. Nextbox zit op Sat/Cab input. Bij uit en aanzetten ,selecteerd de box DVD . Moet ik handmatig weer terug zetten. Verder had ik ook die melding, maar heb die functie op de TV uitgezet........
Helaas nog geen nieuws van @Jeffer33, maar jullie ervaren inmiddels dezelfde problemen begrijp ik (@arendm, @Hoogfreqventje).

Zouden jullie ook aan kunnen geven welke TV je precies hebt en indien van toepassing ook welke versterker/soundbar en hoe deze op elkaar aangesloten zijn?

Bij mij gaat het van de Next-hdmi naar de Denon X1300W-hdmi naar de Philips 43PUS6703-hdmi.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik met de ab van de Next ook de Denon kan bedienen niet meer krijg. Is 2x gebeurd.
Wil ik de ab opnieuw koppelen met typenummer van de tv, krijg ik wel de melding gevonden maar van de knoppen die ik moet proberen werkt alleen de mute.
Ik hoop dat de techneuten hier iets mee kunnen!
Update... bij aanzetten komt versterker netjes terug met goede input. Volgende probleem is dat ondertiteling voor slechthorende niet werkt,.....nou ja één regeltje en dan ist gebeurd.....
Moeten vast nieuwe batterijen in de A.B........
Als slechts een handje vol mensen dit probleem heeft snap ik best dat het moeilijk of zelfs onmogelijk is om een eventuele bug te vinden. Waarom niet gewoon een optie inbouwen om meldingen aan of uit te zetten. Lijkt me een stuk makkelijker.
Reputatie 7
Als ik de voorbeelden tot nu toe op een rijtje zet valt mij op dat bij allemaal het Philips apparaat niet direct aan de Next gekoppeld is, maar via een ander apparaat (als plaatje, want ik kan geen mooie tabel maken hier):

Zouden jullie kunnen testen of het wel goed werkt als je het Philips apparaat in het midden zet?
Dat zou wellicht richting kunnen geven aan het onderzoek naar de oorzaak van deze terugkerende meldingen.
In het midden????wat een onzin@ ( klinkt als een luidspreker reclame!). Maar serieus, zou misschien de next op hdmi1 van de tv kunnen zetten en de AMP op hdmi2. Maar ben bang dat de CEC communicatie dan gebeurd is. Maar op dit moment met uitgeschakelde EasyLink heb ik geen meldingen meer ,maar TV schakeld keurig in en uit via de Next ! Dus ik ben blij.......nu de ondertiteling nog !

Reageer