Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9652Likes

Eerste hulp bij foutcode: CS2004, CS2505, CS9995 & 100:70

Gooit een foutcode roet in het eten tijdens de installatie of tijdens je filmavond? Met dit topic ben je zo weer foutcode vrij.

 

 Wat te doen bij foutcode CS2004

Wat is de oorzaak?
Deze foutcode krijg je wanneer er een probleem met het coax signaal is.


Hoe los je het op?
Controleer eerst of er een storing in je regio is. Geen storing in je regio? Controleer dan of de coax kabel die naar de Mediabox Next gaat, aan beide kanten goed vast zit. Nog steeds CS2004? Verbeter je signaal, lees hier hoe je dit kunt doen. De Mediabox Next heeft zelf ook een diagnostiek scherm, deze vind je in het hoofdmenu > Tandwieltje (Instellingen) > Netwerk > Diagnostiek. Bovenin staat 'Signaalkracht', dat geeft aan hoe goed het signaal is van de zender waar de mediabox op dat moment op staat.


Nog niet opgelost?
Heb je op alle zenders foutcode CS2004 behalve NPO 1,2,3 en Ziggo Sport? Dan is er mogelijk iets niet goed gegaan bij een frequentiewijziging in je regio. Dit is gelukkig simpel opgelost met de onderstaande stappen of check de video:
 1. Ga naar Mijn Ziggo
2. Kies onder ‘Producten’ voor ‘Televisie
3. Onder de kop ‘Mijn digitale ontvanger(s)’ klik je op de link ‘Zenders en pincode herstellen
4. Op de pagina die hierna verschijnt zie je ‘Zenderaanbod ophalen
5. Klik op de button ‘Opnieuw ophalen
Na 15 minuten is het opgelost
 

 

 

 Wat te doen bij foutcode CS9995

Wat is de oorzaak?

De Mediabox Next verliest de wifi-verbinding. Hierdoor ontstaat de foutcode CS9995.

 

Hoe los je het op?

Heb jij geregeld last van deze melding? Verbeter dan de wifi-verbinding of verhelp het probleem door de mediabox met een internetkabel aan te sluiten. 

 

Wat te doen bij foutcode 100:70

Wat is de oorzaak?
De Mediabox Next geeft aan dat je geen abonnement hebt om deze zender te bekijken.

 

Hoe los je het op als je wél geabonneerd bent?

Heb je de box net geïnstalleerd of heb je net een nieuw zenderpakket besteld? Wacht dan 15 minuten terwijl de box aan staat. Duurt het toch langer dan een kwartier? Doorloop dan de volgende stappen of check de video.

 1. Ga naar Mijn Ziggo
2. Kies onder ‘Producten’ voor ‘Televisie
3. Onder de kop ‘Mijn digitale ontvanger(s)’ klik je op de link ‘Zenders en pincode herstellen
4. Op de pagina die hierna verschijnt zie je ‘Zenderaanbod ophalen
5. Klik op de button ‘Opnieuw ophalen
Na 15 minuten is het opgelost

 

 

 

Wat te doen bij foutcodes CS2505, CS2305 & CS2205

Wat is de oorzaak?

Bij het kijken van Replay TV, On Demand en opnames kunnen de foutcodes CS2505, CS2305 en CS2205 voorkomen. Alle drie de foutcodes worden veroorzaakt door een trage internetverbinding op je Mediabox Next. 

 

Hoe los je het op? 

Heb jij geregeld last van deze melding? Verbeter dan de wifi-verbinding of verhelp het probleem door de mediabox met een internetkabel aan te sluiten. 



Ben je toch een andere foutcode tegengekomen bij de installatie of kom je er niet uit? Start dan een eigen topic! Geef dan ook even aan welke stappen je al hebt doorlopen.

 

113 Reacties 113
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Toevoeging. De betekenis van een andere CS foutcode kun je opzoeken.
Je krijgt dan ook een suggestie voor een oplossing.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/foutcodes/

Let op: begin met CS. Niet met cs.
I Cornelissen

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vrjdag 10 mei heb ik de Mediabox Next ontvangen. Een aantal dagen daarvoor heb ik een Connectbox ontvangen omdat ik ervoor een Mediabox XL had met ingebouwd modem. Dezelfde vrijdag is een monteur langsgeweest om de installatie te doen. Om een voor mij onbekende reden is het nieuwe modem dat ik enkele dagen ervoor had ontvangen omgewisseld voor een nieuwe Connectbox door de monteur. Een aantal dagen na de installatie heb ik zelfs nog een 3e Connectbox per post ontvangen waardoor ik in totaal nu 3 connectboxen thuis heb liggen.. Hier heb ik verder niets mee gedaan want Internet werkt namelijk prima op het tweede modem.

Bij het aansluiten van de mediabox next kreeg ik echter direct de foutmelding CS1010. Sinds vrijdag 10 mei heb ik dagelijks contact gehad met Ziggo. Zowel via Chat als Telefoon. Elke medewerker verteld mij wat anders.. Een aantal keren meer dan 20 minuten in de wacht gezet om vervolgens met een antwoord te komen waar ik totaal niets aan heb. Qua service heb ik zelden zoiets meegemaakt. Meerdere malen zou het geescaleerd zijn naar de juiste afdeling en zou het binnen 24 uur echt werken. Inmiddels ben ik een beetje klaar met het wachten en ik heb weinig vertrouwen dat de medewerkers per telefoon of chat het probleem daadwerkelijk gaan oplossen.

Via deze weg dus een laatste wanhoopspoging. Wie op dit forum kan mij hier mee verder helpen?
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi I Cornelissen, welkom hier!

Wat een verhaal inderdaad zeg. Er waren de afgelopen tijd problemen met de installatie van de Next, jij bent zoals je merkt jammer genoeg ook een van de ongelukkigen. Logisch ook dat je vertrouwen inmiddels op een dieptepunt zit.
Krijg je inmiddels nog steeds de CS1010? De Next staat nu in het systeem wat ik zo zie. En wat betreft je modem, wil je hier eens de laatste 4 cijfers van je serienummer plaatsen? Dan check ik het klopt met het modem dat nu actief staat in het systeem.
I Cornelissen

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Michael,

Bedankt voor je reactie. Helaas zie ik nog steeds de foutmelding in beeld. De laatste vier cijfers van het modem zijn 4600.

Ik hoop dat er snel een oplossing wordt gevonden voor het probleem
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi I Cornelissen,

Hm, nog geen goed nieuws dus. Heb je ook naar de 2e situatie in dit topic gekeken?

Situatie 2
Je hebt Mijn Ziggo gecontroleerd en daar staat alles zoals het hoort maar toch krijg je foutcode CS1010. Wacht dan 15 minuten en de installatie loopt alsnog automatisch door. Dit wordt veroorzaakt door de verkeerde volgorde van installeren. Heb je namelijk het internet nog actief staan op de Mediabox XL en je begint met de Mediabox Next in plaats van het nieuwe modem, dan krijg je ook foutmelding CS1010.

Heb je dus eerst het modem geïnstalleerd en daarna de Next?
I Cornelissen

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Michael,

Het internet op mijn Mediabox XL is nog wel actief. Wanneer ik de box aansluit zie ik de internetverbinding van deze box weer verschijnen. De box staat normaal echter niet aangesloten op het moment dat ik de mediabox next werkend te krijgen. Heeft dit dan wel invloed?

De monteur heeft eerst het modem geinstalleerd en erna de mediabox next. Ik wil het echter best nog een keer proberen opnieuw te installeren. Waar dien ik te beginnen?
wildww

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
goedemorgen,
ik heb ook steeds foutcode cs1010
wordt van kastje naar de muur gestuurd.
resultaat box werkt nog niet.
we zijn twee dagen verder.
als je de case leest is gewoon schandalig

graag reactie en actie!!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
I Cornelissen
De monteur heeft eerst het modem geinstalleerd

Ok prima.
Maar je schrijft ook:
Het internet op mijn Mediabox XL is nog wel actief.

Hoe bedoel je dat?
Heb je de Mediabox XL aangesloten op de ConnectBox Modem/Router?
Gauw loshalen. En Next op de ConnectBox aansluiten.

Als je nog opnames op de MBXL wilt bekijken dan kan dat.
Aansluiten op je netwerk zou kunnen, maar kun je niet zomaar doen. Anders komen er een hoop problemen. Het heeft weinig zin hier nog in te investeren. Hij gaat toch weg.
I Cornelissen

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee de Mediabox XL is niet aangesloten op het moment. Ik heb deze laatst tijdelijk aangesloten zodat ik toch tv kon kijken, daar werkt tv namelijk nog wel op. Wannneer ik deze box aansluit zie ik echter ook van deze box een internetverbinding verschijnen omdat dit ook een modem bevat.

Ik heb de Mediabox XL nu al zeker een week niet meer aangesloten. De mediabox next staat al 1 week aangesloten op de connectbox, zoals het hoor dus.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi I Cornelissen,

Dan lijkt het me een goed idee om nog eens een monteur te laten komen. Administratief staat de Next en je nieuwe nu actief, dus vanuit hier kan ik niks doen. Wil je op deze pagina zelf een monteur inplannen?

wildww, ik zie dat jij contact hebt opgenomen en dat je pakket opnieuw wordt opgevoerd. Houd je ons hier op de hoogte?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Anne B Ziggo wrote:
Gooit de foutcode CS1002 roet in het eten tijdens de installatie of kom jij een andere code tegen? In dit topic staan we stil bij de foutcodes CS1002, CS1010, CS1011 & CS2004.

CS1002 inderdaad opgelost door software update zoals beschreven..
dank!!
MarcovdD

Level 1
  • 62Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Goede avond

Heb gisteren mijn nieuwe next box aangesloten, aansluitingen zoals op de test box gedaan maar next box komt met fout melding CS1011 alles na gezien geen fouten.
Ziggo helpdesk gebeld deze moesten het pakket nog aktiveren,dit duurt 24 uur.
Ok vandaag weer geprobeerd, ook zonder resultaat. Helpdesk was zeer gewillig om het op te lossen maar hij geeft nog steeds fout code CS1011.

Wat geprobeerd:
-Kabels van test box naar nieuwe box en opnieuw op starten.
-nieuwe box spanning loos gemaakt 10min en weer op nieuw opstarten.
-nieuwe box rechtstreeks op Ziggo modem gezet ,weer opnieuw opgestart.
-serie nummer vergeleken met wat er in mijn Ziggo staat. (is goed)
-alle nieuwe kabels gebruikt ook geen resultaat.

Wat gebeurt er iedere keer:
Bij opstarten next box komt op de tv welkom te staan, led op power knop is wit.
Na ongeveer een 30á 40 sec gaat er een cirkel draaien en dan gaan er op het front van de next box de twee pijltjes branden (wit) na ongeveen 1á 1,5 min geeft hij een fout melding in alle talen CS1011
Volgende week komt er een monteur en ik ga er morgen nog naar kijken.

Hheeft er iemand nog suggesties?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Heb je misschien de MBXL nog aangesloten op je netwerk?
Dan de UTP-kabel loshalen & bekijken of het dan beter gaat.
Een eigen Router heb je niet. Klopt dat?
Ook geen andere DHCP Server in gebruik ipv die van de ConnectBox?
MarcovdD

Level 1
  • 62Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Ik heb geen MBXL meer staan deze eerst afgekoppeld,
Ik heb volgens mijn geen DHCP Server meer in mijn net werk, wel 3 x switch en een ziggo wiffi extender.
In gisteren weer geprobeerd nu lukte het waarschijnlijk hebben ze nog moeite om de digitale pakketen te activeren. Ik heb het nu wel anders gedaan , maar volgens mijn was dit niet het probleem. Ik heb netwerk port 2 t/m 4 van de connect box gehaald toen de next box op gestart.
Bij opstarten gaf hij weer het welkom scherm en daarna gaf hij eerst dat de firmware niet gedown kon worden maar daarna starten hij door en ging het als nog doen . V4.16 zit er nu in men weer tevreden .

Ik ben alleen benieuwt hoe lang de test box het blijft doen (datum zou zijn 31 mei) maar zou ook al weer een week later worden. Graag zou ik nog even door testen ivm nog wat eigenaardig heden met HDMI en automatische tv aan/uit en de audio doorvoer hier door niet altijd goed gaat via de av versterker.

Groet ,

Marco
Hmmz

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Sinds ik vrijdag een Next box via een VodafoneZiggo store heb geregeld is er wat mis in mijn account. Het oude tv abonnement is weg (incl. Ziggo GO en mijn smartcards), de nieuwe staat er niet bij.
Ik mag hierdoor dagen wachten tot het hopelijk opgelost is. :thumbsdown_tone1:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hmmz Heb je al contact gehad met Ziggo?
En wat was de boodschap?
Hmmz

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Be rt wrote:
Hmmz Heb je al contact gehad met Ziggo?
En wat was de boodschap?


Vrijdag had ik contact, werd er aangegeven dat ik 24 uur moest wachten (automatisch systeem) en daarna weer bellen.
Zaterdag had ik contact, werd medegedeeld dat er quote “iets gruwelijks” mis was gegaan in mijn account. Er was al wat aan gewerkt in India. Hij zou nog wat aanpassen/opschonen en wat notities gemaakt, het kon nog een paar dagen duren.
Vandaag weer contact gehad, proces loopt nog. Het kan weer nog een paar dagen duren.

Ondertussen zie ik nog steeds in mijn account geen tv abonnement. Alleen nog Internet.
Mijn technicolor tc7210 schijnt geschikt te zijn, maar moet een aanpassing doorgevoerd krijgen zodat ipv6 gebruikt kan worden voor de communicatie naar de Nextbox.
Ik heb nog een reset uitgevoerd van de modem en Nextbox, dan is dat iig gedaan.

Ben benieuwd hoelang dit nog gaat duren.
Een andere modem zou niets uitmaken zei de Ziggo medewerker vandaag, gaf aan dat het enige verschil is dat in de connectbox ipv6 standaard aan staat. Mijn werkcollega heeft ook een Nextbox, hij gaf aan dat een medewerker van Ziggo (die schijnbaar betrokken was bij de uitrol ) had aangegeven dat een connectbox nodig is anders werkt het niet.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hmmz
Ik heb een jaar lang met de TC7210 met IPv4 en IPv6 een Next in huis gehad en geen problemen ervaren, dus dat kan prima werken.
Maar er wordt ook wel eens een TC7210 omgeruild voor een Connect box als er een Next geleverd wordt, maar of dit alleen in bepaalde regio's is weet ik niet en ook niet om welke reden.

Ik heb hetzelfde ervaren bij een wijziging onlangs in Mijn Ziggo, alles uit Mijn Ziggo en niets werkte meer en dat kan een aantal dagen duren.

Ziggo heeft wel een uitstekende compensatieregeling als diensten niet werken.
Als alles werkt, neem dan contact op met Ziggo en dan kunnen ze de periode vaststellen vanaf de eerste melding aan hun tot de oplossing en de compensatie vaststellen.
Hmmz

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik vind vooral verbazingwekkend hoe lang het duurt om een abonnement te wijzigen of opnieuw in te stellen/koppelen. Het lijkt een handmatige actie te zijn waarbij ik op een grote stapel terecht gekomen ben met vergelijkbare gevallen haha..

Wat mij ook zeer tegenvalt is het gebrek aan communicatie, het was niet mogelijk om door hun geïnformeerd te worden. Ik moet zelf maar gissen naar hoe de acties verlopen en hoe lang het nog kan duren, als ik weer kijk in mijn account is het goede abonnement nog steeds niet gekoppeld.

Uitgelicht topic