Vraag

Mediabox Next zwart beeld en niet standby

• 10 mei 2020
  • 19 reacties
  • 393 keer bekeken

Sinds kort, heb ik regelmatig een zwart scherm bij de mediabox  next. Het lijkt dan of de box uitvalt alhoewel de witte led blijft branden..maar niks reageert. Even later krijg ik dan in beeld dat er geen software aangetroffen is. Ik kan dan helemaal niks meer behalve het knopje aan de achterkant aan en uit zetten en dan werkt het wel weer even goed.  Wel Irritant om dit meerdere keren per week te moeten doen . Is dit een bekend probleem en is hier wat aan te doen?

Daarnaast start de box sinds de laatste update  heel traag op en sluit ook heel traag af. Ook blijft consequent het blauwe Led lampje branden.. Kost dat niet veel energie en staat.de box dan wel in standby?  Voorheen  was  de led even blauw na het uitschakelen en ging daarna uit. Nu blijft de led dag en nacht blauw. Om complete info te geven, ik heb mn tv, soundbar en mediabox gekoppeld waardoor ze alledrie tegelijk opstarten.en afsluiten ( wat fijn is maar na de laatste update erg lang duurt). Tips ?

19 Reacties

Reputatie 7

Kijk even bij door op Home knop te drukken dan naar tandwiel en vervolgens tabblad Beeld en Geluid hoe de HDMI is ingesteld op Automatisch of op resolutie van de TV.

Kijk bij tabblad Systeem of de Energie instelling nog op Eco staat, want bij normaal of Hoog blijft de Blauwe Led branden en op Eco niet die gaat uit na 15 minuten.

Test voor de Zekerheid even of je HDMI kabel nog goed is door even andere te proberen.

Werkt dit niet, zet hem dan op Fabrieksinstelling herstellen,

( opnamens blijven bewaard, alleen inlog van apps niet ) Je krijgt nu frisse software geïnstalleerd.

Kijk ook even hier> https://allestoringen.nl/storing/ziggo/

Reputatie 5
Badge +7

Kijk bij tabblad Systeem of de Energie instelling nog op Eco staat, want bij normaal of Hoog blijft de Blauwe Led branden en op Eco niet die gaat uit na 15 minuten.

In eco stand gaat de box normaal na ong 1 min al in standby stand @Dave- en het blauwe lampje dus uit. Sinds update 4.22 zijn hier problemen mee, Ziggo is nu sinds gisteren zelfs bezig met een onderzoek hier naar Zie dit topic

Reputatie 7

@Arnold1310  dank je ik weet niet alle topic’s te vinden, daarom ben ik blij met iemand zoals jij die dit aangeeft. 

@Marlexa komt dit overheen wat Arnold schrijft in dit topic.

@Dave- behoudens de pieptoon komt dit vwb de standby modus wel over een ja. Dank je wel @Arnold1310 .   

@Dave- Ik ga zeker ook jouw tips uit proberen. Ik hoop dat mijn zogenaamde software storing daarmee verdwijnt!

Ik was helemaal blij. Ik had de fabrieksinstellingen hersteld en inderdaad m'n box deed weer normaal, zelfs het blauwe lampje ging weer uit. Helaas van korte duur, vandaag weer zwart beeld en daarna weer in beeld dat er geen software aangetroffen is en het blauwe lampje blijft ook weer branden… Zucht. Morgen maar even bellen hierover

Ik was helemaal blij. Ik had de fabrieksinstellingen hersteld en inderdaad m'n box deed weer normaal, zelfs het blauwe lampje ging weer uit. Helaas van korte duur, vandaag weer zwart beeld en daarna weer in beeld dat er geen software aangetroffen is en het blauwe lampje blijft ook weer branden… Zucht. Morgen maar even bellen hierover

Wat zonde dat het geen definitieve oplossing heeft geboden, @Marlexa  :disappointed_relieved: Heb je nog telefonisch contact gehad met een collega?

Zoals hierboven goed beschreven, is het stand-by/blauwe lampje een bekend probleem. Het zomaar op zwart gaan, inclusief de rare melding over je software is dat zeker niet. Wil je naast je Mediabox ook je modem eens een reset geven door hem een paar minuten stroomloos te maken?

En merk je verder tijdens gebruik ook problemen, zoals met het beeld, Replay TV of Movies/Series?

@Alex Ziggo dank je wel voor je reactie. Ja ik baalde ook wel ja. Ik heb nog niet gebeld.

Ik zal mijn modem zoals je voorstelt een reset geven om te kijken of dat verschil maakt. 

Ik heb die software fout nu 4 a 5 keer gehad en dat gebeurde inderdaad steeds als ik replay of opgenomen programma's keek. 

Ik ga m'n modem resetten en kijken wat het dan doet. Ik zal hier later weer een bericht plaatsen of het heeft geholpen of niet.

Reputatie 5

Ik was even nieuwsgierig, @Marlexa. Is het al gelukt om het modem te resetten? En wat is de uitkomst, merk je ook verbetering?

@Rikst Ziggo Ik heb de modem gereset. Tot op heden niet meer dat zwarte beeld met software melding gehad. Vorige keer duurde dat ook iets langer voor het gebeurde, het gebeurde gelukkig niet dagelijks. Ik ben dus voorzichtig positief.

Aah, dat is fijn om te lezen @Marlexa. Laten we inderdaad voorzichtig positief zijn. :wink:  Geef je ons over een aantal dagen nog een update? :blush:

@Gianna Ziggo zal ik doen!

@Gianna Ziggo  zojuist krijg ik weer een zwart beeld met dezelfde software melding 😞

Helaas was het vandaag helemaal bingo, 3 keer achter elkaar viel de boel uit en kreeg ik weer de foutmelding over ontbreken software. Het gebeurde ook direct nog een keer nadat ik de box gereset heb. De aanleiding was dat ik een radiozender een aantal uren aan had.

Ik baal hier wel van, het werkte allemaal prima tot de laatste update.

Dit schiet niet op @Marlexa :-( Wat rot om te lezen dat je weer de foutmelding in beeld hebt gezien en ook nog wel tot 3 keer toe, ik snap heel goed dat je ontzettend baalt. Zoals mijn collega Alex hierboven ook aangaf is het probleem wat je ervaart met het zwarte scherm en de foutmelding over de software niet een bekend probleem bij ons.

Ik stel voor dat we je Mediabox Next allereerst om gaan wisselen voor een nieuwe zodat we het apparaat zelf uitsluiten. Als je in je volgende bericht voor de verificatie de laatste 4 cijfers van het iban rekeningnummer wat bij ons bekend is stuurt dan maak ik dit in orde en ontvang je zo snel mogelijk een vervangende Mediabox Next. 

@Mariska Ziggo dat zou fijn zijn. 2024 zijn de laatste cijfers van mij iban

Thanks Marlexa! Bij deze komt er een nieuwe Mediabox Next jouw kant op. We horen graag van je hoe het hierna gaat!

@Mariska Ziggo ik heb nu 3 dagen de nieuwe box en tot nog toe doet alles wat het zou moeten doen zonder uitval en gekke meldingen. Erg blij mee. Dank voor de service!

Super om te horen @Marlexa. Bedankt voor jouw terugkoppeling :hugging:

Reageer