Ik heb sinds twee weken de nieuwe Mediabox Next. De box zelf bevalt erg goed, echt een wereld van verschil ten opzichte van de Mediabox XL. Ik heb echter sinds een paar dagen dat de Mediabox Next het HDMI ARC signaal stoort. Het volgende is het geval:
Apparaten:
- Philips TV (55POS9002)
- Sonos Beam (aangesloten op HDMI 3)
- Mediabox Next (aangesloten op HDMI 1)
- Xbox (aangesloten op HDMI 2)
Voorheen ging de Sonos Beam automatisch over van radio of uit, naar het TV signaal als je de tv aanzette. Rechtsonderin kwam dan ook de melding op de tv "overschakelen naar audiosysteem". Sinds een paar dagen doet hij dat niet meer. Het gaat hier om het aanzetten van enkel de tv (voor bv Youtube of Netflix), de Mediabox Next wordt niet aangezet.
Bij het aanzetten van de tv verschijnt rechtsonderin de melding "TV luidsprekers actief". Als je via de instellingen op de tv wilt overschakelen naar audiosysteem krijg ik een melding dat het audiosysteem bezet is. Via de Sonos app proberen over te schakelen op TV lukt ook niet. Hij geeft direct de volgende melding:
Als je vervolgens op oplossen druk, krijg je een aantal standaard vragen en vervolgens de volgende melding:
Wat ik vervolgens heb gedaan. Ik heb de Mediabox Next uitgezet door middel van de aan/uit-knop op de achterkant en kon vervolgens vlekkeloos bovenstaande stappen in de Sonos app doorlopen en ik had ook weer geluid via de Sonos. Het lijkt er dus op dat de Mediabox Next zorg voor storing in het HDMI ARC signaal.
Wat tevens opvalt: Ik zet enkel de tv aan en het geluid wordt niet via de Sonos afgespeeld. Zet ik vervolgens de Mediabox Next ook aan, dan krijg ik rechtsonderin de melding "overschakelen naar audiosysteem" en wordt het geluid netjes via de Sonos afgespeeld.
Komt iemand dit bekend voor en kan iemand mij hier bij helpen?