Beantwoord

Mediabox Next zonder internet

  • 9 mei 2019
  • 7 Reacties
  • 432x Bekeken

Reputatie 1
  • Gedreven Meedenker
  • 17 reacties
Zoals ik in het verleden ook al eens in een post aangegeven heb, de huidige situatie:

Ik wil het beste internet en daarom heb ik internet via XS4All (fiber) in huis (500/500Mbit)
Voor televisie wil ik de beste provider, daarom dacht ik: Ziggo is van huis uit een kabelaar, dus die zijn gespecialiseerd in tv... dus heb ik vorig jaar besloten om voor een abonnement met een Mediabox XL te kiezen... grote fout, wat is die XL een waardeloos stuk hardware...
Dus ik kreeg min of meer het advies om af te wachten, tot de volgende box beschikbaar zou komen en hier is hij nu...
maar lees ik het nu verkeerd? als ik het namelijk goed lees, dan lijkt het net, of ik alleen de Next zou kunnen aansluiten, als ik voor een (inferieure) Ziggo internetlijntje zou kiezen?
Want daar ga ik uiteraard niet mee akkoord!
Hoe zit dit?
icon

Best beantwoord door hanh 9 mei 2019, 08:55

Ja je moet thans Alles-1-Complete of Max afnemen.

De Next werkt overigens prima via een KPN/XS4ALL Internetverbinding, weet ik uit reakties van gebruikers.

Als we wat verder zijn dan komen er meer abonnementsvormen voor de Next.
Het is onmogelijk om alles meteen op orde te krijgen.
Of het huidige TV-Complete abo zonder Internet dan weer in beeld komt met een Next ipv MBXL, weet ik niet. Het ligt wel voor de hand.
https://www.ziggo.nl/televisie/tv-complete/
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +24
Ik weet niet of je verplicht bent alles in 1 te nemen van Ziggo, maar volgens mij wel.

Misschien dat dit door andere gebruikers nog tips hebben en misschien kan een moderator er ook nog wel wat informatie over geven. Moderators komen vanzelf het topic binnen en voorzien je dan van advies hiervoor.
Ja je moet thans Alles-1-Complete of Max afnemen.

De Next werkt overigens prima via een KPN/XS4ALL Internetverbinding, weet ik uit reakties van gebruikers.

Als we wat verder zijn dan komen er meer abonnementsvormen voor de Next.
Het is onmogelijk om alles meteen op orde te krijgen.
Of het huidige TV-Complete abo zonder Internet dan weer in beeld komt met een Next ipv MBXL, weet ik niet. Het ligt wel voor de hand.
https://www.ziggo.nl/televisie/tv-complete/
Reputatie 7
Badge +12
, als ik voor een (inferieure) Ziggo internetlijntje zou kiezen?
Want daar ga ik uiteraard niet mee akkoord!
Hoe zit dit?


Hoe zo inferieure internet lijntje ? Omdat het minder snel is in de upload ? en een iets minder snel in de download ?

En je zal akkoord moeten gaan met de opties die Ziggo aanbied ;-)

Overigens wat betaal je voor die 500/500 ? niet dat ik daarin ben gestresseerd maar gewoon nieuwsgierigheid.
66/mnd voor 500/500
https://www.xs4all.nl/pakketten/internet/

Ziggo Internet Max 500/40 62,50/mnd
https://www.ziggo.nl/internet/internet-max/
Reputatie 7
Badge +12
66/mnd voor 500/500https://www.xs4all.nl/pakketten/internet/

Is alleen internet ? ik zie geen TV pakket en zo er bij staan kan dat ik het niet goed zien hoor ?
Maar als het zo is dan krijg je bij Ziggo meer waar voor je geld denk ik ?
Reputatie 1
Wat ik bedoel met "inferieur", is misschien wat overtrokken, maar dat is (zoals mijn vriendin het altijd zegt) het zwart/witte dat ik heb... iets is goed, of slecht, maar ik ken niets ertussen...

Komt een beetje van mijn geschiedenis, denk ik:
Ik heb ooit (van 2000-2012) bij Dixons gewerkt en tijdens een deel ervan, moesten we Casema/Ziggo gaan verkopen...
Ik ken Casema als kabelaar, heel goed in televisie, maar de 'bak stront' aan klachten, die we klegen wanneer we internet van ze verkochten... of telefonie...
Ik ben ook bij klanten thuis geweest, om issues te verhelpen... en dan was het een tijdje goed en dan veranderde ineens het protocol voor nummerweergave, waardoor we weer een lading klachten hadden van mensen, die ineens een nieuwe telefoon moesten aanschaffen, want nummerweergave werkt niet...
Dus ik zal nooit (al krijg ik geld toe) internet of bellen, via Ziggo (of Caiway) in mijn huis...

Tegenwoordig werk ik als netwerkbeheerder, mijn internet declareer ik (televisie uiteraard niet) bij de baas, dus die is 'gratis' en ik werk vrij veel vanuit thuis en dan moet ik (via VPN) soms bestanden van GBs verplaatsen naar het datacenter.
Hierdoor is voor mij de upload misschien wel belangrijker dan de download...

De reden dat we wel voor televisie van Ziggo kozen, is omdat ik Formule 1 wil kijken en m'n vriendin wil gebruik maken van replay en recording.

Al met al: Inferieur is misschien overtrokken
Reputatie 7
Badge +35
@D2nny schreef: "Ik ken Casema als kabelaar, heel goed in televisie, maar de 'bak stront' aan klachten, die we klegen wanneer we internet van ze verkochten... of telefonie... "

Nou noem je ook wat, Casema met het eerste internet, via de koperdraadjes ging het nog sneller en stabieler, inderdaad een drama om ICT te troubleshooten.
Ik deed geen klanten meer in Breda die op Casema zaten.

In Roosendaal met alle plezier met Essent / @Home / Ziggo.
Heb een ICT bedrijf aan huis gehad, werkte altijd op locatie.
Had zelf internet van Ziggo vanaf 2001 en bellen vanaf 2006.
Onbeperkt bellen voor een tientje als bedrijf was top en van 2006 tot en met 2008 er 1 uur uitgelegen.
Internet gebruikte ik ook om thuis zaken op te halen en zaken te controleren en overal mail te kunnen zien met Remote Desktop en DynDNS (dynamisch IP adres bij Ziggo) en ik heb nooit een probleem gehad of ik bij klanten bezig was of in Frankrijk zat.

Maar ik weet dat er een aantal wijken zijn in Brabant waar de coax kabels heel slecht waren/zijn.
Maar dat was hier met KPN ook, zo slecht dat zelfs in bepaalde straten en wijken dat een fax zelfs niet werkte en in andere delen wel.
Dus hier zit vrijwel alles op Ziggo in de wijk.
In Roosendaal Noord kon KPN mij 11 Mbit/s down en Mbit/s up garanderen op mijn adres tot een paar jaar geleden. 🤔
En nu: Op jouw adres is tot 200 Mbit/s download- en 10 Mbit/s uploadsnelheid maximaal haalbaar.
Ik dacht het niet.