K.Beers

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox Next zoemend/piepend geluid

Beste Ziggo,

 

Tijdje terug hadden we een nieuwe mediabox next gekregen omdat de oude geluid maakte maar we zijn nu weer terug bij af. Deze begint ook steeds meer geluid te maken. Een hoge pieptoon. Eigenlijk zitten we er al maanden mee en het begint nu weer irritant te worden. Vooral als we lezen dat anderen er ook last van hebben. Kunnen wij een Nieuwe kastje krijgen wat gewoon stil is aub? Wat een ellende.

7 Reacties 7
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

Goedenavond @K.Beers en welkom op de Community,

Wat vervelend dat je met de nieuwe Mediabox Next opnieuw een hoge pieptoon hoort! We horen van meer klanten dat ze een pieptoon horen op het moment dat de Eco energiestand gebruikt wordt. 
Wil je eens controleren op welk energieverbruik de Mediabox Next staat ingesteld? Het kan zijn dat jij hier ook last van hebt. 

Controleer daarnaast ook de volgende zaken:

  • Zit de voedingskabel goed in de 220 volt aansluiting van de Mediabox Next
  • Hoor je de pieptoon ook als je de Mediabox Next op een anders stopcontact aansluit.
  • Check of de Mediabox Next op een stabiele ondergrond staat met voldoende ventilatie aan weerskanten

Mocht dit nog niet het probleem oplossen laat het mij dan weten. 
 

K.Beers
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heeft niets geholpen. Graag ontvangen wij een stille mediabox en een retourbox.

PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes

@Ziggo, willen jullie alsjeblieft ophouden met ons aan het lijntje te houden met die
onzin “mogelijke oplossingen” !

De Next geeft geen kijkplezier maar irritatie op dit moment met alle issues die er zijn.

Helaas piept de Next hier thuis ook, en zoemt de ventilator als een gek als de Next gebruikt wordt.
Om nog maar niet te beginnen over de CEC en “lip sync” issues.

Ik zou ontzettend graag de Next willen gebruiken waar die voor bedoelt is,
op dit moment zetten wij hem alleen aan om een uitzending terug te kijken of later te beginnen, voor “live” tv kijken heb ik helaas een CI module aangeschaft.

Graag een partij Nexten in omloop brengen en iedereen die problemen heeft met de Next een goed exemplaar aanbieden!

 

K.Beers
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
PetertjeBol wrote:

@Ziggo, willen jullie alsjeblieft ophouden met ons aan het lijntje te houden met die
onzin “mogelijke oplossingen” !

De Next geeft geen kijkplezier maar irritatie op dit moment met alle issues die er zijn.

Helaas piept de Next hier thuis ook, en zoemt de ventilator als een gek als de Next gebruikt wordt.
Om nog maar niet te beginnen over de CEC en “lip sync” issues.

Ik zou ontzettend graag de Next willen gebruiken waar die voor bedoelt is,
op dit moment zetten wij hem alleen aan om een uitzending terug te kijken of later te beginnen, voor “live” tv kijken heb ik helaas een CI module aangeschaft.

Graag een partij Nexten in omloop brengen en iedereen die problemen heeft met de Next een goed exemplaar aanbieden!

 

 Helemaal mee eens. Wij zijn de afgelopen jaar overgestapt van Kpn naar Ziggo en is heel slecht bevallen.  Al was Kpn ook niet altijd even goed. Tijdens zappen komt het ook regelmatig voor dat het meerdere kanalen tegelijk over slaat.  

K.Beers
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wanneer kunnen wij een nieuwe kastje verwachten?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @K.Beers,

Erg zuur dat de genoemde stappen niet hebben geholpen. We hebben nog niet alle antwoorden ontvangen op de gestelde vragen van @Paul Ziggo. Wellicht kun je daar nog even naar kijken.

Ik snap heel goed dat het ontzettend frustrerend kan zijn, zeker als dit dus ook nog eens al een vervanger is. De pieptoon is bij ons bekend en jullie zijn niet de enige die dit ervaren. Voor sommigen helpen de eerder genoemde tips van Paul. Vandaar dat we het ook “mogelijke oplossingen” noemen, @PetertjeBol, omdat dit het zijn.

Een vervangende box is helaas niet standaard de oplossing, zoals je ook aangaf dat een eerdere box ditzelfde probleem had. We hebben dit probleem in onderzoek en hopen dit dan ook spoedig te fiksen, hoewel je dat gevoel misschien nu nog niet krijgt. Je kunt het beste dit topic hiervoor in de gaten houden om alles wat centraal te houden.

K.Beers
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alex Ziggo wrote:

Hi @K.Beers,

Erg zuur dat de genoemde stappen niet hebben geholpen. We hebben nog niet alle antwoorden ontvangen op de gestelde vragen van @Paul Ziggo. Wellicht kun je daar nog even naar kijken.

Ik snap heel goed dat het ontzettend frustrerend kan zijn, zeker als dit dus ook nog eens al een vervanger is. De pieptoon is bij ons bekend en jullie zijn niet de enige die dit ervaren. Voor sommigen helpen de eerder genoemde tips van Paul. Vandaar dat we het ook “mogelijke oplossingen” noemen, @PetertjeBol, omdat dit het zijn.

Een vervangende box is helaas niet standaard de oplossing, zoals je ook aangaf dat een eerdere box ditzelfde probleem had. We hebben dit probleem in onderzoek en hopen dit dan ook spoedig te fiksen, hoewel je dat gevoel misschien nu nog niet krijgt. Je kunt het beste dit topic hiervoor in de gaten houden om alles wat centraal te houden.

 

 Als je goed kijkt en leest zie je mijn reactie eronder dat het niets heeft geholpen.

Best kwalijk dat jullie geen oplossing kunnen bieden voor alle mensen die hier hinder van ondervinden.

Wij worden gedwongen ermee te leren leven.

Maandelijks 70€ incasseren doen jullie uiteraard wel altijd op tijd.

Misschien moet Kassa hier maar eens goed aandacht aan besteden.

 

Uitgelicht topic