Vraag

Mediabox Next zoemend geluid

• 25 april 2020
  • 41 reacties
  • 1276 keer bekeken

Inmiddels heb ik de 4e(!) Next box aangesloten en alle kastjes hebben problemen. 1 van de 4 was stil, maar deed het dan ook helemaal niet. De andere 3 en ook de net nieuwe die ik heb aangesloten, maken allemaal een irritant zoemend geluid en behoorlijk hard. Ik lees van iemand die het omschrijft als een 'cd die draait', dat is aardig accuraat, ik noem het ook wel een constant kreunend geluid en dan niet op de goede manier.

Het is boven de tv uit te horen en zeker op stille momenten, als je lekker je serie of film zit te kijken, bloedirritant. Mijn partner hoort precies hetzelfde, we zitten ongeveer 3,5 meter van de tv/box af.

Worden geretourneerde boxen opnieuw verpakt en als nieuw opgestuurd? Zo voelt het namelijk wel. Ik ben er behoorlijk klaar mee.

41 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Ik herken dit.

helaas al 5 Nexten hier gehad, en in meer of minder mate allemaal geluid van de fan.
Ik heb een CI module aangeschaft bij Ziggo, te bizar eigenlijk, dat ik nu een paar €
extra moet betalen voor een fatsoenlijke tv ervaring.

Helaas zonder het pauzeren en terugkijken, wil ik dit gebruiken wordt toch de Next opgestart.

Hopelijk krijgt Ziggo een batch Nexten met een andere fan, of nog beter, met pasieve koeling!

Er zijn, gelukkig, wel stille Nexten.

Hier ook een stille gekregen.

Je hebt echt pech in deze, want ik lees het niet vaak meer op het forum.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic, zij kunnen zien wat er zich afgespeeld heeft en mogelijk de probleem oplossende actie uitvoeren.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Bedankt voor de tip, ik wacht af tot een mod dit op pakt en er hopelijk voor kan zorgen dat ik eindelijk een goede box krijg.

Anders is het wachten op KPN die hier binnenkort glasvezel aanlegt, eindelijk keus inclusief snel internet. Ik zou zelf nooit een CI module oplossing oid kiezen om een normale tv ervaring te hebben, maar ik begrijp helemaal het dilemma na de zoveelste box te hebben aangesloten! Krijg echt het gevoel dat de retouren weer worden ingepakt in de hoop dat een ander  die de box dan krijgt het niet opmerkt of het voor lief neemt.

Reputatie 7
Badge +14

Ik herken het probleem ook niet , ik hoor hem bij mij thuis totaal niet , beetje pech vogel ben je dan denk ik 

Reputatie 7
Badge +6

Yep ook ik heb gelukkig een stille Next maar zie toch wel meer topics hierover een softwareaanpassing zou mogelijk een oplossing kunnen bieden toerental regeling voor het ventilatortje in de Next ? ( alleen inschakelen als koeling nodig is ).

Hoe dan ook dit is indd. niet goed en moet opgelost worden  vreemd blijft dit zeker gezien het feit dat velen van ons hier een stille Next hebben ...toch verschillende batches van de Next ?

Ik zou ook helemaal gek worden als de mijne zo hoorbaar zou zijn moet er niet aan denken de Next is een prima 4k decoder maar moet dan wel stil zijn werk doen he :thinking: dus oplossen Ziggo SAP.

Degene die ik heb vervangen deed het ook in stand-by modus, maar dit was pas na enkele maanden, nu net de nieuwe uitgezet en blijft ook dan herrie maken. Ik vraag mij af of het de ventilator is of een combinatie van zaken. Het lijkt alsof er ook onderdelen op de printplaat een zoemend/krakend/kreunend geluid produceren. Het irritante vind ik ook dat de klantenservice net doet alsof dit probleem niet bestaat en je, voor mijn gevoel, moet blijven 'zeuren' om vervanging. Maar goed, blijkbaar zijn er mensen met wel een goed werkend kastje, hopelijk liggen er niet alleen nog maar slechte retouren in het magazijn waarvan Ziggo vindt dat er niks mee aan de hand is..

Reputatie 4
Badge +8

Goedemiddag Richard,

Wat een bijzonder vervelende situatie zeg. Goed dat je zelf al wel een aantal punten hebt geprobeerd.
Waar ik benieuwd naar ben, is of je de Mediabox Next ook installeert met een Hoge energieverbruik stand, of staat deze op ECO? Laat je het mij weten?

Goedemiddag Richard,

Wat een bijzonder vervelende situatie zeg. Goed dat je zelf al wel een aantal punten hebt geprobeerd.
Waar ik benieuwd naar ben, is of je de Mediabox Next ook installeert met een Hoge energieverbruik stand, of staat deze op ECO? Laat je het mij weten?

Ik heb alle verschillende standen geprobeerd. In hoger energieverbruik dan ECO leek hij in standby meer herrie te produceren, maar veel maakt het niet uit.

Ik ben er ook meerdere malen naar gevraagd of het een pieptoon betreft, staat dat in een script van de klantenservice? Zelfs na uitvoerige uitleg vragen ze mij dit nog meerdere malen. Het betreft geen pieptoon in ieder geval.

Reputatie 4
Badge +8

Gezien je al meerdere boxen hebt getest en de instellingen goed staan, is het verstandiger hier een afspraak voor te plannen met onze storingsmonteur. Mogelijk kan die ter plekke de oorzaak achterhalen en oplossen.
Helaas is het als gevolg van Corona op dit moment niet mogelijk hiervoor een afspraak in te plannen. Lost het zich de komende tijd niet vanzelf op? Dan raad ik je aan na de intelligente lockdown contact op te nemen voor het inplannen hiervan. Weet je zo eerst genoeg? @hrichard 

Misschien kan Ziggo gewoon een goed kastje opsturen, nu moet ik misschien wel maanden wachten en kost het mij nog meer tijd.

Reputatie 6

Het probleem waar Jamyla en ik een beetje mee zitten is het volgende.

Als je er 4 gehad hebt, vraag ik me af hoeveel nut het nog heeft om een nieuwe te proberen. De ervaringen rondom het geluid zijn heel verschillend. Ik hoor veel uitlopende ervaringen. Mensen die de mediabox horen, blijven het doorgaans horen. Toch zijn er ook heel veel mensen die er nog nooit last van gehad hebben. Dat maakt het lastig. Is wat jij hoort "standaard" het geluid dat de box geeft, of heb jij (tot 4 keer toe..) pech gehad? 

Met jouw toestemming wil ik je nu alsnog een nieuwe Next gaan opsturen. Daarbij is dus niet de garantie te geven dat deze wel muisstil is. Dit weten we gewoon van te voren niet en zoals gezegd; de ervaringen verschillen ontzettend. Dat is dan even afwachten :-)

Uitsluitend alleen bedoeld als meedenken over een mogelijke oorzaak, die ik ervaren heb en een paar maal gelezen hier, wat flink wat extra geluid op kan leveren.

Ik heb eerder een echte herrieNext gehad en die is omgewisseld voor een stille.

Een paar maanden geleden de kamer omgebouwd en bij het TV kijken een fan geluid/brom, %@#$&), niet weer hè.
De Next opgetild en het geluid was weg, oorzaak, de Next stond op een andere kast die perfect werkte als klankkast, kleine rubbertjes onder de pootjes en het geluid was weg.

Marije, graag ontvang ik een nieuwe box. De kastjes maken niet allemaal hetzelfde geluid, ik heb er ook een gehad die wel stil was, alleen daar was helaas weer een ander probleem mee 😞. Het is dus wel mogelijk. Andere mensen hier horen hetzelfde, het kan dus hoogstens aan het kastje liggen of misschien dat de suggestie van Bert nog een beetje kan helpen. Het ligt dus niet aan het gehoor van 1 persoon in dit geval. Ziggo heeft meer van dit soort klachten gehad, in plaats van het bij de persoon zoeken zou Ziggo ook een keer de kastjes die retour komen goed kunnen onderzoeken en het probleem kunnen verhelpen. Elke keer geeft de klantenservice mij het gevoel alsof het aan mij als klant ligt en daar ben ik wel een beetje klaar mee.

Bert, bedankt, ik ga dat sowieso ook proberen.

Reputatie 7

Ik doe hem bij deze op de post, @hrichard . De retour gestuurde mediaboxen worden uiteraard uitvoerig onderzocht 🙂.

Toevoeging: hmm, ik krijg hier de melding dat de “order” voor het omruilen al bestaat. 
Welk serienummer (CA-ID) heb je momenteel staan? Heb je de laatste 4 cijfers voor me? 

3120

Reputatie 7

Gek, dat is een andere dan ik hier heb staan. Is dit de laatste die je ontvangen hebt van ons? 

Wil je me anders het volledige serienummer (CA-ID) even in een privébericht sturen? Ik kan nu namelijk geen nieuwe aanvragen, want ik moet het serienummer van de te ruilen box opgeven en als ik het serienummer pak dat nu bij je klantnummer staat krijg ik de melding dat de order al bestaat. 

Reputatie 1

Ook ik heb met mijn zakelijk abonnement last van die irritante hoge zoem. Ik wil terug naar een CI+ module en het basis TV Start abonnement (in plaats van TV Complete).

Weet iemand of ik met dat basis TV Start abonnement nog programma's kan terugkijken op de Ziggo Go app op pc en mobiel? Op de Ziggo Zakelijk site is dit namelijk niet goed te zien.

Reputatie 7
Badge +17

Je kunt in beperkte mate terugkijken. 

Zie: https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/

Reputatie 1

Je kunt in beperkte mate terugkijken. 

Zie: https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/

Wat bedoel je met ‘in beperkte mate terugkijken’? Ik kan op de Ziggo site niet terugvinden wat ik precies kan met de Ziggo Go app als ik geen Mediabox Next meer heb, maar alleen een CI+ module en het laagste TV pakket (Start in plaats van Complete). 

Reputatie 7
Badge +17

Door te klikken op “80 zenders” krijg je een overzicht van het zenderaanbod van het pakket.

Wat je niet kunt is doorgestreept en je krijgt een mediabox.

https://www.ziggo.nl/alles-in-1/

Reputatie 1

Door te klikken op “80 zenders” krijg je een overzicht van het zenderaanbod van het pakket.

Wat je niet kunt is doorgestreept en je krijgt een mediabox.

https://www.ziggo.nl/alles-in-1/

Bedankt KBX. Het lijkt er inderdaad op dat ik alsnog programma's kan terugkijken met de Ziggo Go app.

Overigens heb ik net telefonisch contact gehad met Ziggo over de zoemende Mediabox Next. Het antwoord was dat van de 3 miljoen klanten er maar enkele tientallen over het zoemen hebben geklaagd. Ik betwijfel dat, als ik de forums hier lees. Toch ben ik ingegaan op het aanbod om de Next gratis om te ruilen voor een nieuwe Next. Maar eerlijk gezegd verwacht ik geen verbetering. Toch maar even afwachten, je weet nooit.

Reputatie 7
Badge +17

Het is inderdaad zo, dat meldingen over een zoemend of piepend geluid de boventoon voeren, aangezien de tevreden gebruikers dit zeer minimaal melden op de community.

Mooi dat je het antwoord op je andere vraag hebt gekregen.

Reputatie 1

Ik heb inmiddels een nieuwe Next toegestuurd gekregen en in gebruik genomen. Deze nieuwe Next maakt aanzienlijk minder geluid dan mij vorige Next. Het gezoem is bijna niet meer te horen. Ik had dit eerlijk gezegd niet verwacht, maar ben er natuurlijk erg blij mee. Geen reden meer om terug te gaan naar CI+.

Er is dus daadwerkelijk verschil tussen de Next boxen. De een heeft de zoem wel, de ander niet of minder. Bij mij hebben beide boxen overigens een wit Ziggo-logo.

Nu hopen dat het gezoem ook in de toekomst achterwege blijft. Qua functionaliteit is de Next in elk geval top!

5e box, weer herrie.

Einde verhaal dit voor Ziggo, ongekend dat er geen goede apparatuur geleverd kan worden.

Reputatie 7
Badge +19

5e box, weer herrie.

Einde verhaal dit voor Ziggo, ongekend dat er geen goede apparatuur geleverd kan worden.

Wil je ze niet nog een kans geven en een monteur laten komen? @Lycke Ziggo ??

Reageer