Vraag

Mediabox Next: "Voeding van apparaatfout controleren"

  • 19 februari 2020
  • 37 reacties
  • 956 keer bekeken

Als ik vanuit standby de mediabox opstart verschijnt zo af en toe de melding VOEDINGSFOUT.

Soms verdwijnt dat scherm en start de box verder normaal op, maar af en toe moet ik de box uitzetten via schakelaar achterkant. Meestal wacht ik dan een halve minuut voordat ik de box weer inschakel. Daarna start de box altijd weer normaal op.

Dit probleem kan wekenlang wegblijven, en zich dan weer voordoen. Zeer irritant!

Weet iemand een oplossing?

Alvast mijn dank voor je reactie


37 Reacties

Reputatie 7

Nee die melding blijft er altijd als apparaat uit is en de TV aan dat is een Samsung eigen. bescherming of veiligheids waarschuwing

Heb ik gedaan, maar zou het hier aan kunnen liggen dan? Een andere hdmi poort

Reputatie 7

Wat zit er op HDMI 1 en 3 aangesloten

 

Zet de Next op 1 en andere apparaten zoals blueray spelen HD/DvD Recorder op HDMI 2 en 3

Beide boxen? Heb er maar 1

Reputatie 7

Dan gewoon HDMI van Beide boxen aan laten dan is er niks aan de hand.

 

Anders de TV in fabrieks herstel en opnieuw instellen en de Next op HDMI 1 aansluiten.

Dit was de oplossing ook niet helaas, heeft het vandaag weer gedaan. 
om flauw van te worden zo langzamerhand.

Reputatie 7

Als je klaar bent met kijken en je wilt TV en Next uitzetten druk je de Rode knop in dan is als je de HDMI koppeling aan hebt staan de Next en TV uit.

 

Je kan ook de koppeling HDMI uitzetten op de Next maar dan is alleen de Next uit met rode knop en krijg je de melding Voedings Fout maar nu kan je wel naar een ander apparaat HDMI 1 of 3 bij joumet de Sourceknop van je TV of Next

Ik zal het in de gaten houden, bedankt voor je info..

Dus niet uitschakelen met het tv power button omdat dan je mediabox uitschakelt?

als ik dit allemaal goed begrijp

Reputatie 7

Als je de Next afstandsbediening gebruikt met de rode Powerknop dan gaat alles aan en alles uit.

 

Als je de Witte Powerknop gebruikt dan gaat je TV aan en krijg je de melding Voeding Fout, dit omdat de Next niet aan staat.

Geld dus ook voor HDMI 1 en 3 als je switcht.

Maar wat je net zei heb ik gedaan bij instellingen en dat op aan gezet ( stond al op aan) maar begrijp nu niet goed wat nu te doen? Met ab bedoel ik dan

Reputatie 7

@Jerpie  als je hem via de koppeling hebt ingesteld wel ja, dan zie je deze melding niet, of bij het verwisselen van HDMI 1 naar 2 dan krijg je hem wel te zien, maar als HDMI gekoppeld is met apparaat dan zie je deze melding niet.

Ok, maar schakelt dat vanzelf uit dan?

Reputatie 7

Ik kom inderdaad even langs en dit is een melding als de Media Box Next uit is dan zegt je TV dat er geen verbinding is met de HDMI.

Dit is geen fout maar gewoon een melding, komt omdat de koppeling tussen de Next en de TV is uitgeschakeld.

 

Foto 1 = aanzetten met de AB van de Next omdat me koppeling uit is krijg ik ook deze melding

Foto 2 en 3 is de Next namelijk uit zie blauwe Led

 

Druk op de Homeknop en ga naar instellingen, dan naar Beeld en Geluid tabblad en kies dan Een knop voor aan- en uit zetten > Aan en dan kan je de rode knop van je Next AB Gebruiken

Ik gebruik wel de bijgeleverde kabel maar twijfel of deze wel voldoet voor mijn tv. Hij heeft namelijk ook al eens aangegeven dat de hdmi kabel niet goed aan is gesloten. Terwijl die er perfect in zit

Had net gelezen op een ander forum, iemand die hetzelfde probleem had. Er een nieuwe hdmi kabel heeft gebruikt en probleem was opgelost. Dus dat zou het wel kunnen zijn.

@Jerpie Heb je al een andere HDMI ingang geprobeerd?
En gebruik je de bij de Next meegeleverde HDMI kabel?

@Dave- heeft ook een Samsung, mogelijk dat hij hier meer van weet.
Hij komt langs als hij online is.

Nee rechtstreeks op de tv aangesloten

@Jerpie Zit er tussen de Next en de Samsung nog een apparaat, zoals een versterker?

 

Heb sinds een paar dagen een nieuwe tv van samsung en heb deze melding ook vaak, is hier al een oplossing voor? Mvg

Reputatie 3
Badge +2

@Alex Ziggo TV en Next worden bedient met de Next abbo.

Kleur van het ledje ga ik in de gaten houden.

Bedankt voor de updates!

Het is niet per se Mediabox Next-specifiek. Ik heb thuis een oude Mediabox van Samsung en deze heeft in het verleden ook al de foutmelding gegenereerd. Het opvallende van de laatste keer is, is dat de Mediabox ‘gewoon’ in Stand-by stond (zoals ook moest).

Ik ben nu vooral benieuwd; schakelen jullie alles aan via de afstandsbediening van de Samsung TV of van de Mediabox Next? En zien jullie het LED-je wel veranderen van de Next?

Oké (@PetertjeBol), dank voor je reactie! Ben benieuwd of we uiteindelijk een oplossing vinden voor dit probleem.

Reputatie 3
Badge +2

@André-V  ik heb dit probleem sinds een week/maand of wat, in het begin van de Next hier geen last van gehad inderdaad.

Andere apparatuur heeft hier zoals gezegd geen last van op dezelfde Samsung tv.

Reageer