Vraag

Mediabox Next: "Voeding van apparaatfout controleren"

• 19 februari 2020
  • 37 reacties
  • 939 keer bekeken

Toon eerste bericht

37 Reacties

Reputatie 7

@Jerpie  als je hem via de koppeling hebt ingesteld wel ja, dan zie je deze melding niet, of bij het verwisselen van HDMI 1 naar 2 dan krijg je hem wel te zien, maar als HDMI gekoppeld is met apparaat dan zie je deze melding niet.

Maar wat je net zei heb ik gedaan bij instellingen en dat op aan gezet ( stond al op aan) maar begrijp nu niet goed wat nu te doen? Met ab bedoel ik dan

Reputatie 7

Als je de Next afstandsbediening gebruikt met de rode Powerknop dan gaat alles aan en alles uit.

Als je de Witte Powerknop gebruikt dan gaat je TV aan en krijg je de melding Voeding Fout, dit omdat de Next niet aan staat.

Geld dus ook voor HDMI 1 en 3 als je switcht.

Dus niet uitschakelen met het tv power button omdat dan je mediabox uitschakelt?

als ik dit allemaal goed begrijp

Ik zal het in de gaten houden, bedankt voor je info..

Reputatie 7

Als je klaar bent met kijken en je wilt TV en Next uitzetten druk je de Rode knop in dan is als je de HDMI koppeling aan hebt staan de Next en TV uit.

Je kan ook de koppeling HDMI uitzetten op de Next maar dan is alleen de Next uit met rode knop en krijg je de melding Voedings Fout maar nu kan je wel naar een ander apparaat HDMI 1 of 3 bij joumet de Sourceknop van je TV of Next

Dit was de oplossing ook niet helaas, heeft het vandaag weer gedaan. 
om flauw van te worden zo langzamerhand.

Reputatie 7

Dan gewoon HDMI van Beide boxen aan laten dan is er niks aan de hand.

Anders de TV in fabrieks herstel en opnieuw instellen en de Next op HDMI 1 aansluiten.

Beide boxen? Heb er maar 1

Reputatie 7

Wat zit er op HDMI 1 en 3 aangesloten

Zet de Next op 1 en andere apparaten zoals blueray spelen HD/DvD Recorder op HDMI 2 en 3

Heb ik gedaan, maar zou het hier aan kunnen liggen dan? Een andere hdmi poort

Reputatie 7

Nee die melding blijft er altijd als apparaat uit is en de TV aan dat is een Samsung eigen. bescherming of veiligheids waarschuwing

Reageer