Vraag

Mediabox Next: "Voeding van apparaatfout controleren"

  • 19 februari 2020
  • 37 Reacties
  • 572x Bekeken

Als ik vanuit standby de mediabox opstart verschijnt zo af en toe de melding VOEDINGSFOUT.

Soms verdwijnt dat scherm en start de box verder normaal op, maar af en toe moet ik de box uitzetten via schakelaar achterkant. Meestal wacht ik dan een halve minuut voordat ik de box weer inschakel. Daarna start de box altijd weer normaal op.

Dit probleem kan wekenlang wegblijven, en zich dan weer voordoen. Zeer irritant!

Weet iemand een oplossing?

Alvast mijn dank voor je reactie


37 Reacties

Reputatie 4
Badge +6

je kunt de mediabox next een komplete fabriek reset geven  klik op afstandsbediening op huisje ga na  tandwieletje klik op ok  ga na systeem met pijljes na fabriek instellingen  klik op ok  tik pincode in  als dit niet veranderd is  is dat 0000 klik op ok klik op bevestig en de box wordt gereset  mag dit toch nog voorkomen , neem dan kontackt op met ziggo . het kan zijn dat de externe voeding niet meer na behoren werkt 

Reputatie 6
Badge +3

Even bellen met de klantenservice bellen (1200) en een Box Swap aanvragen. En duidelijk vermelden wat de foutmelding is. Die zullen hem dan gelijk omruilen voor een nieuwe. En heb je binnen 5 dagen een nieuwe box de oude defecte box kun je dan retour sturen als je de nieuwe in huis hebt Box swap gaat zeer snel meestal binnen 5 dagen heb je de nieuwe al in huis

Reputatie 3
Badge +2

Dit issue hebben wij af en toe ook helaas.

Het lijkt heel erg op het zwarte scherm issue bij opstarten,
maar in dit geval reageert de box niet op de power button van de afstandsbediening.
De box start simpelweg niet op, de geopperde harde reset met de power button aan de achterkant van de Next is de enige oplossing in dit geval!

Reputatie 7
Badge +12

Dit lijkt me een probleem met de voedingsadapter en niet met de Next zelf. Ik weet niet of de klantenservice die los omruilt. Zo niet dan hele Next om laten ruilen.

Dit kan evt ook via dit topic geregeld worden door een Ziggo moderator. Als je dat wilt, vul dan even je postcode en huisnr in in je profiel, als je dat nog niet had gedaan. Alleen Ziggo kan dat zien. Wellicht heeft een Ziggo moderator nog andere suggesties. Normaal gesproken komt er wel ééntje langs in je topic.

Reputatie 3
Badge +2

@Dolfff  het lijkt geen adapter probleem, ik heb een vervangende adapter ontvangen,
probleem bestaat nog steeds.

De Next gaat simpelweg niet uit “standby” en de tv geeft dat de bovenstaande melding,
na de Next een keer met de knop achterop uit en weer aangezet te hebben gaat die gewoon aan.

Reputatie 6
Badge +19

is het dan zeker de Next en niet de tv? Heb ik met Samsung- en Philipstvs ook meegemaakt..

Hi @André-V, goed dat je de Ziggo Community hiervoor hebt gevonden. Is er nog iets gewijzigd sinds je eerste bericht?

Een erg gek maar vooral vervelend probleem. Net als bij @PetertjeBol begrijp ik. Ik ben eigenlijk eerst benieuwd welk apparaat de melding veroorzaakt; kun je er een foto van maken? Een Samsung TV kan namelijk een soortgelijke fout produceren bij een extern apparaat via HDMI, er staat dan iets als “Voeding van apparaatfout controleren”.

Neemt uiteraard niet weg dat het nog steeds de Next Mediabox zelf kan zijn, maar het kan ons wel helpen in de zoektocht.

Reputatie 3
Badge +2

@Alex Ziggo  Ik heb inderdaad ook een Samsung tv.
Is dit een specifiek Samsung issue?

 

Ik heb het alleen bij de Next, niet bij andere via HDMI aangesloten apparaten.

Next herstarten en het  werkt wel weer, maar liever doe ik dit niet natuurlijk :yum:

Alex, natuurlijk maak ik een foto voor je.  Zo gauw het probleem zich weer voordoet zal ik een foto maken. 

 

Hoi @Alex Ziggo Vanavond deed de storing zich opnieuw voor en slaagde ik er in een foto te maken. TV is Samsung. Een Denon Heos soundbar is op de tv aangeloten. Als je meer informatie nodig hebt hoor ik dat graag. bvd.

Bedankt voor de foto, @André-V ! Het is in ieder geval een foutmelding die de TV zelf genereert (@PetertjeBol) , maar natuurlijk wel erg gek dat het alleen/vooral bij de Mediabox Next gebeurt (het gebeurt niet bij andere apparaten toch?) Online lees ik wat wisselende oorzaken ervan. Het is ook een bijzonder vertaalde foutmelding :sweat_smile:  Heb je om te beginnen al eens een andere HDMI-ingang van je televisie geprobeerd?


Edit: Ik heb voor de vindbaarheid en duidelijkheid de titel aangepast naar de getoonde foutcode.

 

Dank voor je reactie @Alex Ziggo . Als ik een andere hdmi-ingang gebruik op de tv, dan geeft mijn soundbar (Denon Heos) geen geluid meer. Toen vorig jaar juli de monteur de tv installeerde heeft hij verschillende hdmi-ingangen geprobeerd. Alleen de ingang (hdmi-4 ARC) die het geluid van de tv automatisch doorzet naar de soundbar werkt. (@PetertjeBol) Wel vind ik het vreemd dat dit probleem zich pas sinds oktober 2019 voordoet. Van juli tot oktober heb ik de foutmelding nooit gezien. Naast de soundbar is er ook een Samsung blue ray speler aan de tv gekoppeld. Dat apparaat heeft nog nooit voor foutmeldingen gezorgd. Heb ik nog andere opties om van dit probleem af te komen?

 

Reputatie 3
Badge +2

@André-V  ik heb dit probleem sinds een week/maand of wat, in het begin van de Next hier geen last van gehad inderdaad.

Andere apparatuur heeft hier zoals gezegd geen last van op dezelfde Samsung tv.

Oké (@PetertjeBol), dank voor je reactie! Ben benieuwd of we uiteindelijk een oplossing vinden voor dit probleem.

Bedankt voor de updates!

Het is niet per se Mediabox Next-specifiek. Ik heb thuis een oude Mediabox van Samsung en deze heeft in het verleden ook al de foutmelding gegenereerd. Het opvallende van de laatste keer is, is dat de Mediabox ‘gewoon’ in Stand-by stond (zoals ook moest).

Ik ben nu vooral benieuwd; schakelen jullie alles aan via de afstandsbediening van de Samsung TV of van de Mediabox Next? En zien jullie het LED-je wel veranderen van de Next?

Reputatie 3
Badge +2

@Alex Ziggo TV en Next worden bedient met de Next abbo.

Kleur van het ledje ga ik in de gaten houden.

Heb sinds een paar dagen een nieuwe tv van samsung en heb deze melding ook vaak, is hier al een oplossing voor? Mvg

 

@Jerpie Zit er tussen de Next en de Samsung nog een apparaat, zoals een versterker?

Nee rechtstreeks op de tv aangesloten

@Jerpie Heb je al een andere HDMI ingang geprobeerd?
En gebruik je de bij de Next meegeleverde HDMI kabel?

@Dave- heeft ook een Samsung, mogelijk dat hij hier meer van weet.
Hij komt langs als hij online is.

Had net gelezen op een ander forum, iemand die hetzelfde probleem had. Er een nieuwe hdmi kabel heeft gebruikt en probleem was opgelost. Dus dat zou het wel kunnen zijn.

Ik gebruik wel de bijgeleverde kabel maar twijfel of deze wel voldoet voor mijn tv. Hij heeft namelijk ook al eens aangegeven dat de hdmi kabel niet goed aan is gesloten. Terwijl die er perfect in zit

Reputatie 7

Ik kom inderdaad even langs en dit is een melding als de Media Box Next uit is dan zegt je TV dat er geen verbinding is met de HDMI.

Dit is geen fout maar gewoon een melding, komt omdat de koppeling tussen de Next en de TV is uitgeschakeld.

 

Foto 1 = aanzetten met de AB van de Next omdat me koppeling uit is krijg ik ook deze melding

Foto 2 en 3 is de Next namelijk uit zie blauwe Led

 

Druk op de Homeknop en ga naar instellingen, dan naar Beeld en Geluid tabblad en kies dan Een knop voor aan- en uit zetten > Aan en dan kan je de rode knop van je Next AB Gebruiken

Ok, maar schakelt dat vanzelf uit dan?

Reageer