amphora

Level 2
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Mediabox Next via Denon versterker naar tv werkt niet

Heb problemen met het koppelen van Next box via Denon (avrx1200w) receiver. Wel geluid, maar zwart beeld. Gek genoeg verschijnen menu's/interface van de Next box wel op Sony android TV. Ziet de Next box dat het via een onbekende HDMI verbinding gaat en gaat beeld op zwart ivm rechten of zo?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
amphora
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Heb met verschillende HDMI kabels geprobeerd en uiteindelijk lijkt het nu te werken!

Resolutie op mediabox zelf maakte niet uit. Andere hdmi ingang in receiver geloof ik wel. Las via google iets dat de hdmi poorten die dichterbij de hdmi out op de versterker zitten stabieler zouden zijn omdat die intern een kortere weg in de elektronica afleggen.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Ik ben ook een tijdje aan het worstelen geweest met de Next, mijn setup is nu, de Next direct op de TV, vervolgens zit de TV via HDMI ARC aangesloten op de versterker.

Het geluid loopt synchroon en geen problemen met het beeld.
amphora
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Weisselberger wrote:
Ik ben ook een tijdje aan het worstelen geweest met de Next, mijn setup is nu, de Next direct op de TV, vervolgens zit de TV via HDMI ARC aangesloten op de versterker.

Het geluid loopt synchroon en geen problemen met het beeld.

Probleem is dat geluid via TV niet synchroon loopt bij mij. 't is echt niet te doen...
Vind het vooral heel raar dat menu's het wel doen maar geen bewegend beeld. Je zou toch denken of je ziet helemaal niets, of alles.
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
amphora wrote:

Weisselberger wrote:
Ik ben ook een tijdje aan het worstelen geweest met de Next, mijn setup is nu, de Next direct op de TV, vervolgens zit de TV via HDMI ARC aangesloten op de versterker.

Het geluid loopt synchroon en geen problemen met het beeld.
Probleem is dat geluid via TV niet synchroon loopt bij mij. 't is echt niet te doen...
Vind het vooral heel raar dat menu's het wel doen maar geen bewegend beeld. Je zou toch denken of je ziet helemaal niets, of alles.


Mogelijk een soort van DRM?

Betreffende synchroniseren, zou dit handmatig moeten kunnen op de Denon.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Moet je op de Denon misschien iets wijzigen bij de hdmi-instellingen?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Heb je ook al eens een andere resolutie ingesteld p de Next? We hebben nl. ook al eens bij de Horizon/XL gezien dat men wel het menu kon bekijken (lagere resolutie) maar niet het Tv beeld met de hogere resolutie. Kijk ook de instellingen op de Denon eens na. Wat soms ook voorkomt is dat de match niet lekker loopt en de apparaten dus niet goed met elkaar kunnen werken. Dat kan in bepaalde gevallen worden opgelost met een software update.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi amphora ,

Er zijn hier nog verschillende tips gegeven, want de Community wilt je graag op weg helpen. Hoe staat het er nu voor?
amphora
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Heb met verschillende HDMI kabels geprobeerd en uiteindelijk lijkt het nu te werken!

Resolutie op mediabox zelf maakte niet uit. Andere hdmi ingang in receiver geloof ik wel. Las via google iets dat de hdmi poorten die dichterbij de hdmi out op de versterker zitten stabieler zouden zijn omdat die intern een kortere weg in de elektronica afleggen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"Las via google iets dat de hdmi poorten die dichterbij de hdmi out op de versterker zitten stabieler zouden zijn omdat die intern een kortere weg in de elektronica afleggen".

Als dat zo inderdaad zo is, snel terug gaan. Maar ik denk dat dit uit de dikke duim is gezogen. Het zou toch niet best zijn als het echt zo is. Wat zou je dan aan de andere HDMI porten hebben als deze niet stabiel zouden zijn? En het signaal loopt niet zomaar even van een ingang naar een de uitgang, maar via een schakeling, dus die kortere weg in de elektronica... Vul maar in. Daarnaast is dat verschil in lengtes zo klein dat dit echt geen noemenswaardig verschil oplevert.
amphora
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Nou, het staat gewoon op de officiele Denon support site: https://denon-uk.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4377/~/hdr-passthrough-not-working
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag amphora

ik zie het. Zeer slechte zaak! Je koopt een dergelijke receiver om alle ingangen zonder problemen te kunnen gebruiken. Niet om daarvan maar een deel te kunnen gebruiken. Men heeft het echter wel over de pass-trough optie, maar dan nog... Men raad dan aan dat... maar ze moeten gewoonweg zorgen voor een goede werking. Het is een Denon! Een gerenommeerd merk dat al jaren aan de top staat.

Maar had jij ook het probleem als de receiver in gebruik was, of alleen als deze in stand-by stond en dus inderdaad gebruik maakte van de pass-trough?

Ik vind het in ieder geval erg slordig. En ik kan me goed voorstellen dat meer mensen zich achter de oren krabben als die dit zien als het niet werkt zoals hoort.

Die signaalweg moet gewoon zo kort mogelijk zijn gemaakt, én zo goed dat je elke HDMI ingang kan gebruiken. Als dat niet kan, moet men er niet een hele rits ingangen op plaatsen. Er zijn genoeg mensen welke werken met een HDMI switch, ik ook, meer zelfs, en daar een paar vrij lange HDMI kabels op hebben aangesloten. Een langere signaalweg dus, hetgeen zelden tot issues leid.

Maar vraag is eigenlijk ook wat je hier zelf van vindt??
Hans van den Oe

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Mijn geluid van Next doet het goed met de Denon AVR 2300, maar als de TV als monitor wordt aangezet, valt geluid uit en alleen beeld op de TV. De optie die jij geeft (Next > TV en TV > Denon AVR) lijkt plausibel, alleen kan je dan toch niet meer je TV uitzetten om alleen radio via Next/Denon te luisteren? Of zie ik dat nou zo verkeerd? Ik gebruik de Next ook als radiotuner.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Hans van den Oe 

 

ik hoop dat hier nog een reactie op komt, want het laatste bericht is al van april 2019 (van mezelf overigens). 

Verbaast me dan ook dat het topic nog steeds toegankelijk is @Maud ?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Hans van den Oe Je zou in dit geval ook een optische kabel kunnen aansluiten tussen de Next en de Denon AVR 2300. Ook als de TV uitstaat wordt er nog audio doorgegeven via de optische aaansluiting. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Willem-A1 Dit topic staat zo te zien inderdaad nog open. 😉

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Wat erg... had ik ook zelf kunnen bedenken @Paul 😶

Heb me meer op het oude topic gericht dan op de vraag... 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Zover was ik ook al @Paul haha. Maar dat is dan best lang. Vergeten op slot te doen? Gelukkig is het niet gestolen ... 😁

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Hans van den Oe  Voor het overzicht is het misschien handig een nieuw eigen topic te starten. Het topic waarop nu gereageerd wordt is al een heel oud topic. 

@Willem-A1 Haha, het topic staat inderdaad al een flinke poos open. Inderdaad vergeten op slot te zetten. Goed dat je dit even laat weten. 😉

Uitgelicht topic