Beantwoord

Mediabox Next via Denon versterker naar tv werkt niet

• 12 april 2019
  • 10 reacties
  • 1071 keer bekeken

Reputatie 1
Heb problemen met het koppelen van Next box via Denon (avrx1200w) receiver. Wel geluid, maar zwart beeld. Gek genoeg verschijnen menu's/interface van de Next box wel op Sony android TV. Ziet de Next box dat het via een onbekende HDMI verbinding gaat en gaat beeld op zwart ivm rechten of zo?
icon

Best beantwoord door amphora 15 april 2019, 11:34

Heb met verschillende HDMI kabels geprobeerd en uiteindelijk lijkt het nu te werken!

Resolutie op mediabox zelf maakte niet uit. Andere hdmi ingang in receiver geloof ik wel. Las via google iets dat de hdmi poorten die dichterbij de hdmi out op de versterker zitten stabieler zouden zijn omdat die intern een kortere weg in de elektronica afleggen.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

10 Reacties

Badge +3
Ik ben ook een tijdje aan het worstelen geweest met de Next, mijn setup is nu, de Next direct op de TV, vervolgens zit de TV via HDMI ARC aangesloten op de versterker.

Het geluid loopt synchroon en geen problemen met het beeld.
Reputatie 1
Ik ben ook een tijdje aan het worstelen geweest met de Next, mijn setup is nu, de Next direct op de TV, vervolgens zit de TV via HDMI ARC aangesloten op de versterker.

Probleem is dat geluid via TV niet synchroon loopt bij mij. 't is echt niet te doen...
Vind het vooral heel raar dat menu's het wel doen maar geen bewegend beeld. Je zou toch denken of je ziet helemaal niets, of alles.
Badge +3

Probleem is dat geluid via TV niet synchroon loopt bij mij. 't is echt niet te doen...
Vind het vooral heel raar dat menu's het wel doen maar geen bewegend beeld. Je zou toch denken of je ziet helemaal niets, of alles.

Mogelijk een soort van DRM?

Betreffende synchroniseren, zou dit handmatig moeten kunnen op de Denon.
Reputatie 6
Badge +9
Moet je op de Denon misschien iets wijzigen bij de hdmi-instellingen?
Reputatie 7
Badge +19
Heb je ook al eens een andere resolutie ingesteld p de Next? We hebben nl. ook al eens bij de Horizon/XL gezien dat men wel het menu kon bekijken (lagere resolutie) maar niet het Tv beeld met de hogere resolutie. Kijk ook de instellingen op de Denon eens na. Wat soms ook voorkomt is dat de match niet lekker loopt en de apparaten dus niet goed met elkaar kunnen werken. Dat kan in bepaalde gevallen worden opgelost met een software update.
Reputatie 7
Hoi @amphora ,

Er zijn hier nog verschillende tips gegeven, want de Community wilt je graag op weg helpen. Hoe staat het er nu voor?
Reputatie 1
Heb met verschillende HDMI kabels geprobeerd en uiteindelijk lijkt het nu te werken!

Resolutie op mediabox zelf maakte niet uit. Andere hdmi ingang in receiver geloof ik wel. Las via google iets dat de hdmi poorten die dichterbij de hdmi out op de versterker zitten stabieler zouden zijn omdat die intern een kortere weg in de elektronica afleggen.
Reputatie 7
Badge +19
"Las via google iets dat de hdmi poorten die dichterbij de hdmi out op de versterker zitten stabieler zouden zijn omdat die intern een kortere weg in de elektronica afleggen".

Als dat zo inderdaad zo is, snel terug gaan. Maar ik denk dat dit uit de dikke duim is gezogen. Het zou toch niet best zijn als het echt zo is. Wat zou je dan aan de andere HDMI porten hebben als deze niet stabiel zouden zijn? En het signaal loopt niet zomaar even van een ingang naar een de uitgang, maar via een schakeling, dus die kortere weg in de elektronica... Vul maar in. Daarnaast is dat verschil in lengtes zo klein dat dit echt geen noemenswaardig verschil oplevert.
Reputatie 1
Nou, het staat gewoon op de officiele Denon support site: https://denon-uk.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4377/~/hdr-passthrough-not-working
Reputatie 7
Badge +19
Dag @amphora

ik zie het. Zeer slechte zaak! Je koopt een dergelijke receiver om alle ingangen zonder problemen te kunnen gebruiken. Niet om daarvan maar een deel te kunnen gebruiken. Men heeft het echter wel over de pass-trough optie, maar dan nog... Men raad dan aan dat... maar ze moeten gewoonweg zorgen voor een goede werking. Het is een Denon! Een gerenommeerd merk dat al jaren aan de top staat.

Maar had jij ook het probleem als de receiver in gebruik was, of alleen als deze in stand-by stond en dus inderdaad gebruik maakte van de pass-trough?

Ik vind het in ieder geval erg slordig. En ik kan me goed voorstellen dat meer mensen zich achter de oren krabben als die dit zien als het niet werkt zoals hoort.

Die signaalweg moet gewoon zo kort mogelijk zijn gemaakt, én zo goed dat je elke HDMI ingang kan gebruiken. Als dat niet kan, moet men er niet een hele rits ingangen op plaatsen. Er zijn genoeg mensen welke werken met een HDMI switch, ik ook, meer zelfs, en daar een paar vrij lange HDMI kabels op hebben aangesloten. Een langere signaalweg dus, hetgeen zelden tot issues leid.

Maar vraag is eigenlijk ook wat je hier zelf van vindt??