Beantwoord

Mediabox Next verbindt niet met modem

  • 12 januari 2021
  • 6 reacties
  • 171 keer bekeken

Mijn Mediabox Next maakt geen verbinding met de modem, niet via wifi en niet via kabel. Volgens mij werkt de Mediabox dan niet 100%. Ik kan wel tv kijken maar niet replay of 4k kanaal zoals 205. Geen verbinding. Wat moet ik doen? Ik kan geen telefoon nummer vinden vd klantenservice. Ik word moedeloos van. Dit is niet de eerste keer.

icon

Best beantwoord door BenT 14 januari 2021, 22:31

@Be rt 

Bedankt voor de tip. Fabrieksinstellingen terugzetten werkte ook niet.

Uiteindelijk is het mij gelukt de verbinding te maken, eerst via kabel van de mediabox naar mijn router. Daarna na een aantal keren proberen ook via wifi die verbinding te maken tussen mediabox en modem. Het was wel moeizaam. Maar ja, het werkt weer en daar ben ik blij om.

 

Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +27


​​​

Contact | Klantenservice | Ziggo

 

Het klopt voor deze diensten is een internet verbinding nodig.

Wat zie je onder instellingen  > netwerk > diagnostiek en verander je aansluiting?

 

De box al eens uitgezet met het knopje achterop?

Fabrieksinstelling geprobeerd?

Bedankt voor de tel nummer, ik zal morgen hen bellen.

@BenT Heb je de fabrieksinstellingen al een keer geprobeerd, vaak lost dit vreemde issues op.

Hoi, heb alles al gedaan wat mij als advies is gegeven maar helpt helaas  niet.

@Be rt 

Bedankt voor de tip. Fabrieksinstellingen terugzetten werkte ook niet.

Uiteindelijk is het mij gelukt de verbinding te maken, eerst via kabel van de mediabox naar mijn router. Daarna na een aantal keren proberen ook via wifi die verbinding te maken tussen mediabox en modem. Het was wel moeizaam. Maar ja, het werkt weer en daar ben ik blij om.

 

Ter informatie, heeft de Next moeite met de wifi, dan kan het helpen om de 2,4 en 5 GHz een andere SSID/wifinaam te geven en verbinding te maken met de 2,4 GHz, deze is stabieler en komt verder.

Reageer