Vraag

Mediabox next verbinden van digitaal naar analoge voorversterker

• 20 mei 2019
  • 35 Reacties
  • 285x Bekeken

Toon eerste bericht

35 Reacties

Dat is zo Hanh, ik heb niet mijn beste dag.
De MBXL is inderdaad met hdmi aangesloten.
Fantastisch idee Mark, maar de Philips 55 OLED903 heeft geen scartaansluiting.
@iMark
Koptelefoonuitgang werkt prima voor analoge audio van alle bronnen die op de TV worden afgespeeld. Er kan wellicht een kwaliteitsoverweging zijn (sommige) bronnen apart analoog aan te gaan sluiten op een analoge Audio versterker. Is wel een hoop gedoe. Een overtuigend voordeel zie ik niet.
Daarnet Philips gebeld en onmiddellijk antwoord :
Dit kan bij een Philips TV alleen via de HDMI ARC, of de toslink.
Bij andere TV's kan dit wel, maar de Philips hoofdtelefoon aansluiting werkt alleen met een hoofdtelefoon.
Dus toch een optisch kabeltje, converter en weer 2 audio kabels.
Poeh 🙂
Nou ja. Fijn is anders.
Maar goed:
Dus toch een optisch kabeltje, converter en weer 2 audio kabels.
Dat is dan de workaround en verder een prima oplossing.
Succes ermee.
Reputatie 5
Badge +7
Wel vreemd dat het niet werkt met de hoofdtelefoonuitgang. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je het geluidsniveau met de afstandsbediening kunnen regelen.

Is een Bluetooth audio-ontvanger aansluiten op Aux 3 misschien een idee? In de Philips gebruiksaanwijzing lees ik dat de TV Bluetooth kan zenden. Dat scheelt een hoop kabeltroep.
@iMark Interessante optie.
@Quadelite
De koptelefoonuitgang moet werken op de Quad, dus ik snap het Philips verhaal niet helemaal. Misverstand?
Als je er een koptelefoon op kunt aansluiten kan een aansluiting ook via een analoge audio versterker.

Het enige probleem kan m.i zijn dat de speakers van de TV niet vanzelf uitgaan of uit kunnen worden gezet na aansluiting. Als je dat wilt, dan is dat vervelend. Via optisch gebeurt dat misschien wel. En of dat bij Bluetooth gebeurt?

Je moet de zaak nog maar eens goed testen.
"De koptelefoonuitgang moet werken op de Quad, dus ik snap het Philips verhaal niet helemaal. Misverstand?
Als je er een koptelefoon op kunt aansluiten kan een aansluiting ook via een analoge audio versterker ".

Dat is volgens Philips normaal gesproken mogelijk, maar niet bij een Philips TV, daar kan alleen een hoofdtelefoon op aangesloten worden.
Geen misverstand ( mevrouw. wist onmiddellijk wat ik bedoelde, blijkbaar niet de eerste klacht ), maar een gebrek van deze Philips TV.
De speakers moet je zelf uitzetten in het audio menu, dan kiezen voor hoofdtelefoon.
Dat was inderdaad de workaround :-)
Ik ga toch maar voor de converter en de kabels, met blue tooth ben ik niet thuis.
Iedereen veel dank !!
Reputatie 7
Badge +35
Dat is een vreemd verhaal, ik heb hier boven een Philips TV en de uitgang van de koptelefoon zit in een computer stereo set en het geluid is te regelen op de stereo set en via het instellingen menu van de Philips TV.
Binnen de instellingen van de TV zet ik het volume op 75% en de rest doe ik met de geluidsregeling van dat stereosetje.

Staat het volume wel op hoog en/of aan binnen het instellingen menu van de Philips TV?
Beste Bert en iedereen,
Het is een raar verhaal, maar toch waar.
Iedere TV is anders; nogmaals Philips gebeld en nogmaals te horen gekregen dat dit door een software update bij deze TV ( OLED903 ) niet meer mogelijk is. Daarover zijn veel klachten ontvangen.
Ik ga het nu proberen met dezelfde kabel via de L/R en als dat niet lukt, wordt het toch een converter.
Bij voorkeur via de toslink, dat geeft het beste signaal.
Anders via de HDMI. Links-, of rechtsom het zal me lukken :-)
Cheers !

Reageer