1
Vraag
2
Reageer en help mee
w.colard

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox Next verbinden met een NAS o.i.d. om media te delen

Is er een mogelijkheid de Mediabox Next te verbinden met de computer en/of NAS tbv laten zien fotos en overige media?
6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Nee, dit gaat niet.
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
Als je een NAS thuis hebt staan mag ik toch hopen dat je ook al een soort van mediaplayer/Chromecast/AppleTV in huis hebt.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
De Media Box Next is voor een nieuw concept gekozen en deze kan geen netwerk meer spelen, zoals Steefb al aangeeft dit kan niet. Ook met de huidige Media Box XL kon er geen netwerk verbinding meer worden gemaakt wegens een storing in het systeem en de Next is de toekomst van Ziggo en deze zit hier niet meer in.

Zoals Conforto al aangeeft, als je een Mediaplayer/Chromecast/AppleTV/Android TV of een smart TV dan heb je al een media player.
Henk44

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik mis deze functie ook. Graag zo snel mogelijk weer mogelijk maken!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
De Next zou prima je Media van je NAS kunnen bereiken die hoogstwaarsschijnlijk door een DLNA Server op je NAS op het netwerk beschikbaar wordt gesteld.
Daarvoor is een DLNA Client nodig op de Next. Die is er helaas nog niet.
Naar mijn smaak een missertje.

De Mediabox XL had dit wel aan boord en die kon worden gebruikt.
Als de MBXL ook Modem/Router was dan ging dat meteen.
Had je een aparte Modem/Router dan moest de MBXL in je netwerk worden opgenomen. Dat was gevaarlijk om te doen, maar met de juiste aanpak kon dat zonder vervelende problemen.

https://www.techhive.com/article/2020825/how-to-get-started-with-dlna.html
mbzwolsman

Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Zit al een jaar te wachten op Ziggo Go app voor Android TV, zodat ik alles in 1 heb en niet 10 apparaten om alles te zien, maar nee, eerst moest deze box waarschijnlijk komen en zal Ziggo Go app waarschijnlijk wel niet komen en dacht ok, dan neem ik wel weer TV erbij met deze box, maar nee lokale media of een app als Plex is er dus niet, wat wel op de oude zat. Is er nou niks of niemand die ooit eens naar de klanten luistert?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic