Mediabox Next: TV apps

• 7 maart 2019
  • 164 reacties
  • 57924 keer bekeken

Reputatie 7
Op de Mediabox Next heb je natuurlijk ook toegang tot al je favoriete apps! Bekenden als Youtube, Netflix en Videoland maar natuurlijk ook veel andere apps. Je vindt ze onder Menu > TV apps. Netflix en Videoland zijn ook te starten via kanaal 150 en 151.

Let op! de Voice Control functie werkt niet in de apps.

4K en HDR!
Met de nieuwe mediabox kun je nu ook Youtube en Netflix* in 4K-beeldkwaliteit bekijken. De HDR standaarden HDR10 en HLG worden voor Netflix ook ondersteund.

Casten
Vanaf je mobiel of tablet kun je Youtube en Netflix makkelijk casten naar de Mediabox Next. Je doet dit door simpel rechtsboven het cast icoontje te selecteren en dan ‘Ziggo Mediabox’ te kiezen. Let er wel op dat je mobiele apparaat en de Mediabox Next met hetzelfde netwerk zijn verbonden.

*Voor het gebruik van Netflix heb je een abonnement nodig. Voor 4K-beeldkwaliteit Netflix heb je het premium abonnement nodig.

164 Reacties

Ik turf mee hoeveel animo er is voor welke app, helaas kan ik nog niets beloven qua ontwikkelingen in de toekomst.

Hier ook graag hetzelfde verzoek (Amazon Prime app dus graag)!

Reputatie 1

Misschien heb ik niet goed genoeg terug gelezen, maar begrijp ik nou dat Ziggo bepaalt welke Apps op de Next worden toegelaten en dat bijvoorbeeld NPO Start niet in dat lijstje thuishoort?
Zit er voor Ziggo misschien een verdienmodel in dat App-gebeuren?

@Wim C.  gezien je recente reactie en bijgaande denk ik dat je niet echt realistisch bent.

@Condor1960 Jij mag denken wat je wilt en ook fijn dat jij wèl realistisch bent. Goed ook dat Ziggo maar blijft inventariseren en verder weinig activiteiten vertoont; dat scheelt een boel onkosten die Ziggo niet hoeft te maken en waarvoor je maandelijks wèl de rekening krijgt. 

Als Ziggo blijft inventariseren, maar daar vervolgens niets mee doet, waarom zou je dan doorgaan met inventariseren? Dan kun je toch beter je tijd nuttiger besteden en het gras gaan maaien ofzo?

Voor de gebruiker lijkt de app functionaliteit nu inderdaad al heel lang compleet stil te liggen. Ik krijg er het gevoel bij als bij mijn Smart TV en Home Cinema waar de App releases en ontwikkeling wel gelijk na aankoop stil kwam te liggen en nu in de fase komen dat er eigenlijk alleen maar app's verdwijnen. Doe het goed of doe het niet is mijn advies.

Reputatie 3
Badge

Misschien heb ik niet goed genoeg terug gelezen, maar begrijp ik nou dat Ziggo bepaalt welke Apps op de Next worden toegelaten en dat bijvoorbeeld NPO Start niet in dat lijstje thuishoort?

@Wim C.  gezien je recente reactie en bijgaande denk ik dat je niet echt realistisch bent.

@Condor1960 Jij mag denken wat je wilt en ook fijn dat jij wèl realistisch bent. Goed ook dat Ziggo maar blijft inventariseren en verder weinig activiteiten vertoont; dat scheelt een boel onkosten die Ziggo niet hoeft te maken en waarvoor je maandelijks wèl de rekening krijgt. 

Reputatie 7
Badge +3

Maar doe vervolgens wel iets met die inventarisatie (er is blijkbaar een behoefte...). Tot nu toe is dat nada, noppes. Dus ik begrijp opmerkingen hierover wel.

@Gert8 daar heb hij gelijk in. Ik heb geen idee hoe hoog/ zwaar die behoefte is. Ziggo geeft zelf aan dat buiten de community er telefonisch/ email/ helpdesk etc. verzoeken/ voorstellen zijn. Wat meer info/ feedback hierover binnen deze topic zou daarom welkom zijn. Dit is uiteindelijk het enige medium waarin gemeenschappelijk inzicht kan worden gegeven. Ook de mededeling dat Ziggo er, even, niets mee doet omdat slechts een handjevol abonnees van de honderd duizenden met te diverse apps komen zou inzicht verschaffen.

Reputatie 1

Dus Ziggo. Prima blijven inventariseren waar de belangstelling naar uit gaat en of die apps niet aan retentie gebonden zijn!

Maar doe vervolgens wel iets met die inventarisatie (er is blijkbaar een behoefte...). Tot nu toe is dat nada, noppes. Dus ik begrijp opmerkingen hierover wel.

Reputatie 7
Badge +3

@Wim C.  gezien je recente reactie en bijgaande denk ik dat je niet echt realistisch bent. Natuurlijk maakt Ziggo uit welke apps op hun apparatuur komt. Die dingen groeien niet aan bomen om gratis geplukt te worden. Ga eens naar een willekeurige TV zaak. Zal je versteld staan van hoeveel verschillen er zijn tussen al die verschillende merken die allemaal andere apps bezitten. En sommigen bieden een TV aan met een app die volgende week ineens niet meer ondersteund wordt. Omdat de app producent iets upgrade waar de TV producent niet op zit te wachten i.v.m. kosten.  Dus ja GELUKKIG maakt Ziggo zelf uit welke apps worden aangeboden. Anders komt de rekening bij figuren zoals ik die echt een heel klein scala aan apps belangrijk vinden. 

Dus Ziggo. Prima blijven inventariseren waar de belangstelling naar uit gaat en of die apps niet aan retentie gebonden zijn!

Reputatie 1

Op de Mediabox Next heb je natuurlijk ook toegang tot al je favoriete apps! 

Tsja, dat is een mooi verkoopverhaal, maar daar klopt natuurlijk helemaal niks van. Blijkbaar weet Ziggo niet zo goed wat favoriete apps zijn. NPO Plus en Disney zou al een stap in de richting zijn. Maar wat doe ik hier eigenlijk; alles is al een keer geschreven en Ziggo denkt: “Lullen jullie maar lekker verder, als jullie maar betalen!”

Dat gevoel krijg je wel inderdaad. Op zich ben ik tevreden over Ziggo hoor. Maar in deze thread zijn al zoveel voorstellen gedaan mbt die Next en het resultaat is (voor zover wij het als consument kunnen zien) tot nu toe nul. Groot minpunt vindt ik ook nog steeds dat deze geen DLNA ondersteunt (ook al eerder genoemd).

Reputatie 3
Badge

Op de Mediabox Next heb je natuurlijk ook toegang tot al je favoriete apps! 

Tsja, dat is een mooi verkoopverhaal, maar daar klopt natuurlijk helemaal niks van. Blijkbaar weet Ziggo niet zo goed wat favoriete apps zijn. NPO Plus en Disney zou al een stap in de richting zijn. Maar wat doe ik hier eigenlijk; alles is al een keer geschreven en Ziggo denkt: “Lullen jullie maar lekker verder, als jullie maar betalen!”

Reputatie 1

uiteraard snap ik je antwoord maar wat is de grens voor een actie en hoeveel streepjes heb je nu staan?

Ik houd ze ook niet persoonlijk bij, er zijn immers veel meer manieren om ons te bereiken (telefonisch, chat, twitter, facebook, etc.) en al die meldingen komen uiteindelijk in een bakje bij de ontwikkelaars van de Mediabox Next. Als daar één app uitspringt en er is tijd voor gaan ze daarmee aan de slag.

Kan er niet een keer een update worden geplaatst over ontwikkelingen waar aan wordt gewerkt? Ik heb de Next box nu iets van een jaar en ben er erg tevreden over. Maar sinds die tijd is er letterlijk niet één app bij gekomen. Als alle input van de verschillende ingangen bij de ontwikkelaars terecht komt, dan moet het toch een kleine moeite zijn om daar te informeren waar belangstelling voor is en wat men op dit moment aan het ontwikkelen is? Het staat voor de consument nu al lange tijd volledig stil.

Reputatie 7

uiteraard snap ik je antwoord maar wat is de grens voor een actie en hoeveel streepjes heb je nu staan?

Ik houd ze ook niet persoonlijk bij, er zijn immers veel meer manieren om ons te bereiken (telefonisch, chat, twitter, facebook, etc.) en al die meldingen komen uiteindelijk in een bakje bij de ontwikkelaars van de Mediabox Next. Als daar één app uitspringt en er is tijd voor gaan ze daarmee aan de slag.

Reputatie 1

Dank voor je reactie.

Reputatie 7

Ik turf mee hoeveel animo er is voor welke app, helaas kan ik nog niets beloven qua ontwikkelingen in de toekomst.

Reputatie 1

Zou Amazon prime video toegevoegd kunnen worden aan apps sectie op de next?

Reputatie 1

Ik mis nog veel apps, zoals Prime, MUBI, Disney etc.  Jammer. Kunnen deze niet toegevoegd worden?

En de app voor NU.NL en ondersteuning voor DLNA zou van toegevoegde waarde zijn.

Ik mis nog veel apps, zoals Prime, MUBI, Disney etc.  Jammer. Kunnen deze niet toegevoegd worden?

Reputatie 3
Badge

Dag @Mark Ziggo, dat je geen reactie kunt geven omdat er geen reactie te geven is, is begrijpelijk. Een teken van leven van moderators als klanten met vragen zitten is op z’n minst plezierig. Waarvoor dank.

Reputatie 7

Om even terug te gaan naar het onderwerp van dit topic: als moderators geen reactie geven dan weet je dus ook niet of alles wat hier staat wel gelezen wordt.

Hoi Wim, helaas kan ik niets zeggen over apps die in ontwikkeling zijn, maar we lezen zeker mee.

In het kort:

Alles wordt gelezen, Ziggo moderators reageren standaard alleen op dit klant helpt klant forum in een topic, als ze nieuws of een vraag of een toevoeging of een oplossing hebben.

Hebben ze dan nog tijd over, kan ook nog een sociale interactie langskomen.

https://community.ziggo.nl/over-onze-community-210/de-community-moderators-dit-kan-je-van-ons-verwachten-25251

Reputatie 3
Badge

Zet bijvoorbeeld die USB poort open, ga DLNA ondersteunen (!!!), voeg nieuwe nuttige (!) apps toe, etc.

Bij andere mediaboxen zoals bijvoorbeeld bij de Humax, kun je op de USB-poort een externe harde schijf aansluiten. Bij de Horizon XL is die USB-poort ook afgesloten en dat zal te maken hebben met de auteursrechten. Ja, ik weet dat je voor huiselijk gebruik mág opnemen.

Om even terug te gaan naar het onderwerp van dit topic: als moderators geen reactie geven dan weet je dus ook niet of alles wat hier staat wel gelezen wordt.

Reputatie 1

Op zich kan er natuurlijk van alles gebeuren op app gebied, los van of hier nu wel of geen moderator komt. Het zou niet best zijn als ontwikkelingen (alleen) afhangen van een thread op een forum 🙂. Maar jammer dat er zo weinig noviteiten zijn op gebied van de Next. Begrijp me goed, ik vind het een prima apparaat om mee te werken, maar er kan volgens mij zoveel meer. Zet bijvoorbeeld die USB poort open, ga DLNA ondersteunen (!!!), voeg nieuwe nuttige (!) apps toe, etc.

Reputatie 3
Badge

Nee. Ik ben in dit topic nog geen Ziggo-moderator tegengekomen met een antwoord, dus er gebeurt eigenlijk helemaal niks.

Reputatie 7
Badge +4

Gebeurd er nog wel iets op gebied van apps voor de Next? Sinds ik heb heb is er volgens mij nog niet 1 app bijgekomen. Ik gebruik Netflix en YouTube. De rest is niet echt de moeite waard. Anders toch maar weer een Android kastje er naast op de tv.

Er is er 1 rond Xite bijgekomen en je kan ook in de appstore kijken. Daar kwam ik eentje tegen met o.a. de bekende open haard.

Reputatie 1

Gebeurd er nog wel iets op gebied van apps voor de Next? Sinds ik heb heb is er volgens mij nog niet 1 app bijgekomen. Ik gebruik Netflix en YouTube. De rest is niet echt de moeite waard. Anders toch maar weer een Android kastje er naast op de tv.

Indien mogelijk zou ik graag de Fitchannel app toegevoegd willen hebben op de Next.

Reageer