Mediabox Next: TV apps

• 7 maart 2019
  • 143 Reacties
  • 45086x Bekeken

Toon eerste bericht

143 Reacties

Reputatie 6
Badge +2

MuseumTV-app bekeken, valt tegen! Alleen maar promo's van 1 minuut gezien?!

Op de site zie ik ook trailers van 1 minuut maar als je registreert, zie je de langere versie’s: https://museumtv.nl/profiel/?context=register Ik zal vanavond ook eens in de app duiken.

Reputatie 2

@martwoutl, dank voor de tip. Heb me geregistreerd op bovengenoemde site. Daarna app gedownload op tablet, maar kan er niet op inloggen! Recensies zijn ook niet erg positief. Op de app via de next is geen inlogmogelijk?

Reputatie 2

Misschien heb ik niet goed genoeg terug gelezen, maar begrijp ik nou dat Ziggo bepaalt welke Apps op de Next worden toegelaten en dat bijvoorbeeld NPO Start niet in dat lijstje thuishoort?
Zit er voor Ziggo misschien een verdienmodel in dat App-gebeuren?

Reputatie 2

Op de Mediabox Next heb je natuurlijk ook toegang tot al je favoriete apps

Ik heb geprobeerd om NPA Start erbij te zetten, maar dat is ‘helaas’ niet mogelijk.

Reputatie 7
Badge +35

Misschien heb ik niet goed genoeg terug gelezen, maar begrijp ik nou dat Ziggo bepaalt welke Apps op de Next worden toegelaten en dat bijvoorbeeld NPO Start niet in dat lijstje thuishoort?
Zit er voor Ziggo misschien een verdienmodel in dat App-gebeuren?

Niet alleen Ziggo bepaald of er een app op mag, de rechten liggen bij de makers/distributeurs en eigenaren van programma's.

Vandaar ook NPO1 Engelse detective series alleen replay mogelijk op NPO Start en vaak de eerste week gratis te bekijken, daarna alleen met een abonnement.

Ook de aanbieders NPO start, Disney+, Spotify, enz. enz. enz. moeten op de Next willen en hebben allemaal al een eigen verdienmodel, dus zij moeten er ook brood in zien om een app te maken voor de Next.

Je kunt ook niet zomaar een Android of een Apple app op een ander platvorm zoals de next zetten.

Reputatie 6
Badge +2

KPN voegt Amazon Prime toe aan de box: https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-voegt-amazon-prime-video-toe-/

Reputatie 2

Android TV met NLziet, lekker Netflix met Dolby Atmos, en alle apps die je maar hebben wilt, ga die box weer terugsturen, want mijn ARC signaal wordt verstoord.

Disney plus zou een fijne aanvulling zijn.

Is er geen roadmap voor ontwikkeling / toevoeging van Apps? Voor zover ik het kan zien, gebeurt er al maanden niets op dit vlak. In principe is de mediabox ook een cloudstreamer met een schil, dus een cloudstreamer als Cloudplayer o.i.d. zou heel welkom zijn. 

Reputatie 7
Badge +11

Is er geen roadmap voor ontwikkeling / toevoeging van Apps? Voor zover ik het kan zien, gebeurt er al maanden niets op dit vlak. In principe is de mediabox ook een cloudstreamer met een schil, dus een cloudstreamer als Cloudplayer o.i.d. zou heel welkom zijn. 

Misschien wel. Echter, die zal je hier niet aantreffen. Dan wordt Ziggo overspoeld met reacties wanneer er iets niet uitgerold wordt overeenkomstig de road map. Daar branden ze zich niet aan.

Apps dat gewoon moeten toevoegen, wordt standaard gebruikt door veel mensen

Netflix ( hebben jullie al )

Youtube ( hebben jullie al)

PrimeVideo

Disney+

Twitch

Mixer

al is het maar support voor casting zoals ChromeCast 

Reputatie 6
Badge +2

Mixer

Misschien ben ik een ouwe *** (even netjes houden) maar wat is Mixer voor app?

Mixer

Misschien ben ik een ouwe *** (even netjes houden) maar wat is Mixer voor app?

Mixer is de competitor van twitch (Facebook doet nu ook aan mee met live streamen) 

voor live-streams heb je 

twitch 

mixer (Microsoft heeft het overgenomen van beam.pro)

youtube gaming

Facebook 

Werkt het casten bij jullie nog wel? Want ik zie de Ziggo Next niet meer tussen mijn cast devices staan.

Indien mogelijk zou ik graag de Fitchannel app toegevoegd willen hebben op de Next.

Gebeurd er nog wel iets op gebied van apps voor de Next? Sinds ik heb heb is er volgens mij nog niet 1 app bijgekomen. Ik gebruik Netflix en YouTube. De rest is niet echt de moeite waard. Anders toch maar weer een Android kastje er naast op de tv.

Reputatie 6
Badge +2

Gebeurd er nog wel iets op gebied van apps voor de Next? Sinds ik heb heb is er volgens mij nog niet 1 app bijgekomen. Ik gebruik Netflix en YouTube. De rest is niet echt de moeite waard. Anders toch maar weer een Android kastje er naast op de tv.

Er is er 1 rond Xite bijgekomen en je kan ook in de appstore kijken. Daar kwam ik eentje tegen met o.a. de bekende open haard.

Reputatie 2

Nee. Ik ben in dit topic nog geen Ziggo-moderator tegengekomen met een antwoord, dus er gebeurt eigenlijk helemaal niks.

Reageer