Mediabox Next: TV apps

• 7 maart 2019
  • 121 Reacties
  • 39213x Bekeken

Toon eerste bericht

121 Reacties

Reputatie 2
Ik heb nu de Mediabox Next, maar ook nog steeds Android TV. Hier zat ik te wachten op Ziggo op Android TV, wat al een jaar duurt, maar voorlopig er nog steeds niet is en dat vermoeden heb ik nu ook bij voor Mediabox Next, we kunnen zeuren en vragen, het wordt gewoon genegeerd en ga niet zeggen Ziggo we doen er wat mee, ik zie iedereen om apps zeuren, maar nog geen 1 is er uitgekomen. Een beetje CEO met kennis had begrepen dat je met de tijd meegaat. Nu heb ik weer een box extra en afstandbediening. Jullie moeten zelf apps ontwikkelen of omzetten, terwijl voor de handliggend een app Ziggo app ontwikkelen veel goedkoper is en je veel meer klanten mee tevreden maakt. Ga maar eens kijken naar T-Mobile en Formula 1 app en overstappen als deze op Ziggo netwerk zit.
Ik was altijd positief over Ziggo, maar het wordt minder en minder, jullie hebben je machtspositie verbruikt, jammer!
Hallo,

Zou het mogelijk zijn om de Amazon Video Prime app aan de applicaties toe te voegen?

Alvast hartelijk dank.

MVG,
John
Reputatie 1
Graag Disney+ app toevoegen.
Waarom kan ik niet bij alle programma's opgeven dat ik de hele serie wil opnemen zoals dit bij de horizon-box wel kon.
ik kan niet instellen dat ik alle trainingen van Formule 1 wil opnemen en ook niet alle races!
WTF!! wat is dit voor onnozelaarij?
En zo zijn er meer programma's waar ik dit niet kan instellen en ook niet op bepaalde familie kanalen.
Ik kan hier pis link over worden, kun je elke week opnieuw alles instellen 👿
Dit probleem doet zich bij elk opnamesysteem voor met 'generieke' opnames uit een Gids.
Daar zitten enorme voordelen aan vast, maar .......
Als die Gids niet klopt dan heb je een probleem.
Gids bijhouden = Mensenwerk van diverse betrokken partijen.

Een, niet onder alle omstandigheden goed werkende wayout, is een domme Timer Opname op een zeker kanaal.
Dat heeft de Next niet als alternatief.
Reputatie 7
Badge +35
@Datacrest

Folkert van Ziggo schreef dit: https://community.ziggo.nl/test-mediabox-next-213/serieopname-niet-meer-mogelijk-op-sportzenders-43422?postid=438646

Update
Sinds 16 juli is het niet meer mogelijk om serieopname in te plannen op een sportzender. Dit heeft betrekking tot alle sportzenders en is dus niet gerelateerd aan deze test.

Waarom?
Voorheen kreeg een sportevenement een algemene naam van het evenement mee, bijvoorbeeld 'UEFA Champions League'. Het was dan niet duidelijk wie tijdens het sportevenement strijd gaan leveren, en was het evenement lastig te vinden. In de TV-Gids passen we de naam nu aan naar iets als 'UEFA Champions League: Juventus – Ajax'. Dit voorkomt dat je enorm veel opnames krijgt van bijvoorbeeld Eredivisie en verbetert ook nog eens de zoekresultaten. Zo kun je nu bijvoorbeeld zoeken naar 'Real Madrid' en vind je eenvoudig het juiste sportevenement.

Deze verandering is van toepassing op alle sportzenders, zoals:
20 - Eurosport 1
411 - Eurosport 2

421 - FOX Sports 1
422 - FOX Sports 2
423 - FOX Sports 3
424 - FOX Sports 4
425 - FOX Sports 5
426 - FOX Sports 6

14 - Ziggo Sport
401 - Ziggo Sport Select
402 - Ziggo Sport Voetbal
403 - Ziggo Sport Golf
404 - Ziggo Sport Racing
405 - Ziggo Sport Docu
406 - Ziggo Sport Extra

Anne B van Ziggo schreef hierna: "Dit is zeker niet blijvend. Wanneer dit is opgelost kan ik echter nog niet met zekerheid zeggen."
Het maakt het probleem wel duidelijker, ik hoop dat hier gauw verandering in komt.
het neemt niet weg dat je mag verwachten dat een nieuw systeem veel flexibeler zou werken en je juist meer mogelijkheden zou hebben, niet minder!
je verwacht dat je minimaal hetzelfde kunt doen en daarbovenop extra mogelijkheden hebt om dingen beter en gerichter in te stellen.
in iedergeval bedankt voor de reactie !
Indien ik via mijn smart TV de YouTube app open krijg ik dolby geluid. Kijk ik you tube via de next heb ik geen dolby. Vreemd is dat de normale tv programma's wel dolby worden uitgezonden.
Badge +6
Heb je al op dit forum gezocht? Er zijn diverse topics die je misschien verder kunnen helpen.
Ik kan er niets over terug vinden...
Reputatie 5
Badge +2
Geluid is van begin af aan al een probleem met de Next, evenals het tegelijkertijd aanschakelen van de Next met de receiver/ tv/ soundbar etc etc
Reputatie 2
Om van de Next een multifunctioneel media apparaat te maken, zou een mogelijkheid bom media te streamen van een NAS een welkome uitbreiding zijn. Zou het mogelijk zijn om b.v. KODI aan de apps toe te voegen. Dit is een ongeëvenaarde open source media player dat loopt op vrijwel alle platforms. Plex is ook een optie. Ondersteuning voor een dergelijke app zou de Next een voorsprong geven op alle concurrentie. Voorop gesteld dat de beeld en geluidskwaliteit / echte passthru op niveau komt !!
Als app zou zeker NPO-Start uitzending gemist moeten worden toegevoegd. Weliswaar zijn veel programma's via Replay terug te kijken, maar dat geldt niet voor alle programma's. Bovendien is niet van tevoren te zien voor welke programma's dat geldt (zal wel met rechten te maken hebben).
Een andere app die in het menu zou moeten staan, is At Bat. Daarmee kun je (weliswaar tegen betaling) Major League Baseballwedstrijden kijken.
Reputatie 7
Badge +4
Wanneer je als Next klant een Smart tv hebt, adviseer ik zo'n Ziggo-klant om de apps op de tv te gebruiken. Veel stabieler dan via de Next en je omzeilt ook de beeldverbeteraar die het beeld op je tv in de praktijk vaak verlechtert.

De Next is met allerlei tierelantijnen opgetuigd, zoals een aantal apps, maar dat behoort helemaal niet deel uit te maken van de taken een mediabox. Een mediabox is bedoeld om originele beelden van tv-zenders onbewerkt door te geven.
Reputatie 2
@Zeeburgia mee eens, dat is wat ik bedoelde met de essentie van een settop box. Alle extra's zijn leuk maar het gaat in eerste instantie om perfect beeld en geluid... Van wat ik zo inmiddels lees over de Next gaat dit niet mogelijk worden omdat de 'veelal ongewenste' processing niet te omzeilen schijnt te zijn. Het lijkt erop dat de Next een misser van eerste orde gaat worden voor personen die top kwaliteit willen. Ik kijk het nog even aan maar ik ben bang dat Ziggo bij mij 'exit' gaat worden.
Reputatie 1
Badge
Hallo ik zou graag Plex zien op Mediabox next.
Als ik Plex opstart via mijn tv heb ik geen geluid omdat dat via soundbar/next aan elkaar gekoppeld is. Is er een manier om dit te omzeilen dan hoor ik dat graag,

Alvast bedankt

Jo

Ik zou graag apps zien voor  Amazon Prime Video, Disney+, Spotify, en NPO Start. 

Hallo ik zou graag Plex zien op Mediabox next.
Als ik Plex opstart via mijn tv heb ik geen geluid omdat dat via soundbar/next aan elkaar gekoppeld is. Is er een manier om dit te omzeilen dan hoor ik dat graag,

Alvast bedankt

Jo

Is je soundbar direct aangesloten op je Mediabox? Zo ja, koppel hem in plaats daarvan direct aan de TV. Via het menu van de Mediabox kan je dan alsnog de afstandsbediening koppelen, maar dan werkt je soundbar voor ieder apparaat dat is aangesloten op je tv. 

Reputatie 1
Badge

Hallo M Nolte

TV HDMI naar Next

TV HDMI naar soundbar

Dit werkt.  Geeft het resultaat wat ik al lang zoek.

Dus nu kan ik eindelijk naar Plex luisteren.

Bedankt voor de waardevolle tip

Hallo,

Waarom niet gewoon de apps van alle streamingsdiensten vrij geven voor de Mediabox Next.

Groet BlueYoda

O ja en alle apps voor alle merken NAS.

iemand ervaring met het ontbreken van de ondertitels bij nederlands films en series in de videoland app?

Reageer