Mediabox Next: TV apps

• 7 maart 2019
  • 132 Reacties
  • 40836x Bekeken

Toon eerste bericht

132 Reacties

Reputatie 2
Badge
volgens mij is netflix geen 4k alleen mogelijk via netwerkwerkkabel in tv dan via netflix account.
ziggo is wel voorbereid op 4k maar nog niet beschikbaar .
ook geluid dts nog niet beschikbaar. .

Ziggo heeft inmiddels 4K materiaal beschikbaar voor iedereen met een Mediabox Next.
Het gaat om een serie natuur films 'Love Nature'
Voor de HD Zender Love Nature is een On-demand 4k Live stream over Internet beschikbaar.
Die wordt gestart als je naar die zender wilt gaan kijken op de Next.
Verder: er is beperkt 4k Film aanbod via Ziggo On-demand. Je moet Movies en Series XL hebben, geloof ik.
En ook wat met de Netflix App (hoogste abo) & via de Youtube en Vimeo App.
Let er op dat de Next voor 4k bronnen op de resolutie 4k staat.
Er zijn aardig wat klanten die 1080 prefereren ivm betere Upscale door de TV dan door de Next voor een bron die niet 4k is. Daar kan jij er 1 van zijn. Dan is er een probleem met 4k bronnen als de resolutie nog op 1080 staat, als je niet oplet. Vandaar deze opmerking.
Ik zou echt graag Plex zien worden toegevoegd!

Zeker omdat er nu geen media server meer aanwezig is
Reputatie 7
Badge +2
Wil even reageren op de Youtube app op de Next box. Werkt top. Gekoppeld aan mijn account hoef ik mobiel niet meer te gebruiken maar kan ik via Next AB alles bedienen incuis voor-/ achteruit, pause, play.☺
Reputatie 2
Badge
Voor de HD Zender Love Nature is een On-demand 4k Live stream over Internet beschikbaar.
Die wordt gestart als je naar die zender wilt gaan kijken op de Next.
Verder: er is beperkt 4k Film aanbod via Ziggo On-demand. Je moet Movies en Series XL hebben, geloof ik.
En ook wat met de Netflix App (hoogste abo) & via de Youtube en Vimeo App.
Let er op dat de Next voor 4k bronnen op de resolutie 4k staat.
Er zijn aardig wat klanten die 1080 prefereren ivm betere Upscale door de TV dan door de Next voor een bron die niet 4k is. Daar kan jij er 1 van zijn. Dan is er een probleem met 4k bronnen als de resolutie nog op 1080 staat, als je niet oplet. Vandaar deze opmerking.

Dankjewel @hanh voor je uitleg. Ik kan hier nog wat aan toevoegen. Het gaat om de optie: 'UHD Color' op mijn TV. Als deze aanzet is het beeld van mijn TV niet optimaal. Deze kan ik per HMDI poort aan of uitzetten. Bij mijn AppleTV geeft het wel een waardevolle toevoeging.

Wat betreft de Upscale naar 4K door de Mediabox Next, werkt bij mij prima. Mijn TV geeft bij HD materiaal keurig aan dat de bron 4K is geworden. En de kwaliteit is uitstekend. De Next moet natuurlijk wel ingesteld zijn op 4K.
Deze kan ik per HMDI poort aan of uitzetten. Bij mijn AppleTV geeft het wel een waardevolle toevoeging.

Kan daar weinig meer over zeggen dan: opmerkelijk. Heb niet eens een 4k-TV, maar weet globaal een beetje wat er te koop is dat gebied.
Wat betreft de Upscale naar 4K door de Mediabox Next, werkt bij mij prima.

Dat kan & dan is het goed.
Melders over problemen zien dat anders, maar niet iedereen kijkt hetzelfde naar wat ie voorgeschoteld krijgt.
Dat kan een kwestie van smaak zijn maar ook samenhangen met een technisch oordeel over wat er gaande is, met nadelige visuele effecten, waar niet iedereen zich zorgen over hoeft te maken. Waar zou dat voor nodig zijn?
Iemand zit op de bank, kijkt en is tevreden. Daar lijkt me helemaal niks mis mee.
Het gaat tenslotte over kijkbeleving.
Dumpert en Spotify zouden zeer welkom zijn. Of een algemene cast-functie (zoals de Chromecast), zodat alle content op de tv kan worden weergegeven.
Volgens de test door Hardware tv van de Mediabox Next wordt Netflix en YouTube niet in 4K UHD(2160P) weergegeven maar in 1080p. Full HD.
Ik maak gebruik van mijn Sony 4K UHD speler en kan dan via internet wel 4K resolutie krijgen met Netflix en YouTube + Dolby surround 5.1.
Het wordt tijd dat Ziggo dit via de Mediabox Next ook realiseert gezien bovenstaand vermeldde!
Reputatie 7
Badge +35
Volgens de test door Hardware tv van de Mediabox Next wordt Netflix en YouTube niet in 4K UHD(2160P) weergegeven maar in 1080p. Full HD.
Hier schakelt mijn beeldscherm automatisch over op HDR op Netflix met de Next en dat kan alleen maar net een 4K UHD signaal.
Het verschil met YouTube en Vimeo HD en 4K UHD is heel duidelijk te zien.

Of ze hebben geen juiste informatie bij Hardware TV of niet de juiste instellingen gebruikt.
Op welke pagina staat deze informatie van Hardware TV?
Als je naar YouTube gaat en dan zoekt naar Hardware tv Mediabox Next vindt je daar hun antwoord hierop. De video is al van enige tijd geleden.
Reputatie 7
Badge +35
@H. Veldkamp Ik heb ze in dat filmpje alleen horen zeggen dat buiten Netflix, lineair kijken nog niet in 4K is.
Maar ik heb hem niet geheel meer bekeken, dat duurt me te lang.

4K zie ik al heel lang (een jaar) via Netflix, Vimeo en Youtube op de Next.

Wil je weten hoe dit kan, lees dan dit topic: Ziggo producttesten: Hoe werkt het?
Lineair tv kijken is nog niet in 4K. Er is natuurlijk geen 4K content bij de tv zenders..
Het wordt toch echt genoemd in de video als je hem helemaal bekijkt.
Maar goed zoals je vermeldt kan het toch via de Mediabox Mext met 4K ondersteuning.
Bedankt voor je info.
Het probleem met dit soort dingen is dat er te weinig info wordt gegeven.
Om te beginnen.
  • hoe aangesloten? Rechtsteeks aan TV of via Reciever?
  • hoe is resolutie ingesteld op Next; hoe staat Receiver ingesteld?
  • welke TV, welke Receiver?
  • wat is de resolutie van de bron en wat is dat dan voor bron; bij 4k wel niet HLG, .....
  • etc, etc
Het is ook behoorlijk ingewikkeld allemaal. Techniek. Daar moet je maar van houden.
Het is volstrekt duidelijk dat de Next vreemde dingen doet bij de beeldverwerking, die door veel mensen niet worden opgemerkt. En dat is verder prima. Het gaat op de eerste plaats om de beleving op de bank. Experts zien dat wel, omdat ze weten hoe dingen in elkaar zitten.
Zie de relevante Topics hierover
Ik kijk via next Netflix. Geluid loopt niet synchroon. Scheelt paar milliseconde maar toch valt het op
Graag zou ik de "Plex" App en "Spotify" beschikbaar hebben.
Hier ook een verzoek voor de PLEX app.
De tv waar de next word gebruikt staat in de woonkamer en heeft zelf geen smart functies vind chromecast niet fijn werken dus de Next zou hier een uitkomst voor zijn.

Blijf nu de bluray speler gebruiken maar die is zwaar verouderd en traag.

Vind spotify in deze tijd trouwens wel een must. Jammer dat deze er nog niet op staat had hem eigenlijk wel verwacht.
Als het geluid niet synchroon loopt moet je de aansluiting op de mediabox next los halen en op je TV kijken waar je het geluid kan aansluiten, inpluggen .
het geluid loopt dan wel synchroon.
Kijk ik Netflix via ethernet LAN kabel dan uitgang audio via tv. Spidf kabel. Wel synchroon.
Next op hdmi 1 geluid zelfde out tv spidf naar versterker. . Dus Netflix synchroon via netwerk en tv out geluid .
Via Next Niet dus maar die kan je niet instellen. Om ms + of- doen
Bekenden als Youtube, Netflix en Videoland maar natuurlijk ook veel andere apps.

Mediabox Next is echt een mooie verbetering, alleen zou ik graag de Apps NPO start plus/ NLziet en Plex toegevoegd willen zien (in de toekomst misschien Amazon Prime).

Dan kan ik alles met een afstandbediening bedienen en makkelijk schakelen tussen deze toepassingen.
Ik zou het top vinden als RedBull TV aan de apps werd toegevoegd, plus een Internet Radio streamer zoals bijvoorbeeld TuneIN. Nog mooier is Cloudplayer waarbij je naast Internet Radio ook muziek van je eigen cloud (bijv. Onedrive) kan streamen.
Reputatie 1
NPO Start moet écht op de Next komen. Samen met NetFlix is dat, wat mij betreft, de belangrijkste app op de TV. Nu moeten we steeds terugschakelen naar gebruik van NPO Start op de TV zelf.
Een paar onzin apps, zoals Italiaanse TV, mogen er dan wel af. . .
Reputatie 1
Ik lees hier ook hele discussies over 4K via NetFlix en YouTube, maar dat werkt gewoon op de Next. Moet je wel de bijgeleverde 4K HDMI kabel gebruiken en je TV vertellen dat op de gebruikte poort UHD binnenkomt. Verder moet je een premium NetFlix account hebben, en uiteraard een video opzoeken die ook echt 4K is. Succes!

Nu alleen de NPO Start app nog op de Next, dan is het helemaal af.
Kan er een app voor komen? Amazon is het grootste bedrijf van de wereld. Waarom is de app nog niet op de Mediobox Next?

Reageer