Mediabox Next: TV apps

• 7 maart 2019
  • 132 Reacties
  • 40836x Bekeken

Toon eerste bericht

132 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
jethea Dit lijkt me een melding van je TV, moet je daar niet een setting aanpassen?
Reputatie 6
Badge +3
Dat zou kunnen, maar welke setting dan?
Reputatie 7
@jethea Is volgens mij een HDMI setting dus bij beeld (picture) HDMI Ultra HD Deep Colour aan of uit zetten
Reputatie 6
Badge +3
Ja heb ik gedaan met de oké knop van de TV en toen kreeg ik een donker standaard beeld echt niet mooi meer
Reputatie 6
Badge +3
Ik heb heb het met HDR films op Netflix, maar niet op HD en K4 Ultra HD, die geven heel mooi Beeld.
kennelijk kan mijn TV in ene niet omgaan met HDR, alleen weet ik niet wat dat is?
Reputatie 7
Kan mijn tv ook niet (3 jr oud)
Reputatie 6
Badge +3
Ik heb net de handleiding van de LG 4 K 1 jaar oud even bekeken, maar de TV heeft die functie dus wel en stond hier ook aan, maar als er een apparaat aan gekoppeld word dat dit niet door geeft, dan krijg je donker er slecht beeld...
De handleiding geeft aan dat ik dan Deep Color uit moet zetten en legt uit hoe.
ik heb nu alles weer goed staan en speel geen HDR meer af.......
Films zat en probleem opgelost,ha,ha...👍 best gek, kennelijk had de mediabox XL hier geen probleem mee, want dit was ik nog niet eerder tegen gekomen.
Bedankt voor het meedenken, we zijn weer een stapje verder op onze ontdekkingsreis door de Next.
Reputatie 6
Badge +3
Nog even, ik heb alles goed nagelezen en mijn TV heeft HDR 10, maar waarom het beeld dan zo tegen valt. Ik weet gewoon niet wat ik doe en hoe ik het moet doen. Hij gaat dan naar standaard instellingen en ik moet van alles in stellen en deep color aanzetten, maar krijg het beeld gewoon niet mooi, het is donker en vaag. Als je er niet alte veel verstand van hebt zoals ik, kun je er beter maar afblijven denk ik.
Misschien dat Iemand anders nog een tip heeft, anders laat ik het echt maar zo als het is hoor......
Reputatie 6
Badge +3
@mguzz en @Steefb Ik ben er inmiddels uit hoor, wat een gepuzzel, eerst hem ik mijn HDMI over gezet naar HDMI 3, Dat was al een hele verbetering nadat ik alles kon bijwerken.
Later in mijn eigen aangemaakte topic hierover, gaf iemand mij een tip om de nieuwste software op te halen van de LG site op mijn pc en dit op een USB terzetten.
Heb ik gedaan en USB in de TV en jawel, de nieuwe firmware werd geïnstalleerd en ik kan nu alle systemen glashelder kijken.
Dus, K4, HD en HDR.....
Mijn voorkeur gaat naar Plex app. Dan hoef ik mijn tv niet meer te gebruiken, maar alleen de Next Mediabox. Hierdoor dan ik alles van mijn nas afspelen zonder eerst bij oud Samsung apps op te starten. Ziggo goed bezig
@Nadema
Je hebt een DLNA Client/Renderer nodig op de Next. Niet Plex.
Net als op de MBXL.
Jammer dat die er niet is.
Kolpt dit kan ook maar persoonlijk vind ik Plex echt super makkelijk. Maar kan begrijp dat dnla player al voldoende is.
Net als twee andere al hebben benoemd zou een Plex App echt super gaaf zijn. Alle videos die wij thuis zelf kijken staan op Plex, maar met de nieuwe box kunnen we deze niet meer makkelijk kijken.
Badge +3
Een Raspberry Pi met Kodi is ook een oplossing 😉
Een Raspberry Pi met Kodi is ook een oplossing ;)
Onze TV heeft wel een Plex app, maar die werkt niet altijd super goed.
Een bijkomend nadeel is ook dat je hier de afstandsbediening van de TV voor moet gebruiken in plaats van de Mediabox Next afstandsbediening.
Ook zou het aanschaffen van een RPi onnodig zijn als Ziggo een Plex app beschikbaar stelt
Klopt het dat Hdr alleen bij Netflix beschikbaar is? Bij hdr filmpjes via YouTube krijg ik geen Hdr melding
Reputatie 6
Badge +1
Klopt het dat Hdr alleen bij Netflix beschikbaar is? Bij hdr filmpjes via YouTube krijg ik geen Hdr melding

Ja, dat klopt. Op de Next wordt (nog) geen HDR ondersteund voor YouTube. Ook wordt bij Netflix alleen maar HDR10 ondersteund. Dolby Vision wordt dus ook niet ondersteund.

Klopt het dat Hdr alleen bij Netflix beschikbaar is? Bij hdr filmpjes via YouTube krijg ik geen Hdr meldingJa, dat klopt. Op de Next wordt (nog) geen HDR ondersteund voor YouTube. Ook wordt bij Netflix alleen maar HDR10 ondersteund. Dolby Vision wordt dus ook niet ondersteund.

Bedankt Damandan
Gisteren een update gehad van de youtube app. Geluid en beeld is niet meer synchroon. Het verschil is niet erg storend, maar het valt wel op. Hebben er meerdere last van, of ben ik de enige?
Reputatie 2

Klopt het dat Hdr alleen bij Netflix beschikbaar is? Bij hdr filmpjes via YouTube krijg ik geen Hdr meldingJa, dat klopt. Op de Next wordt (nog) geen HDR ondersteund voor YouTube. Ook wordt bij Netflix alleen maar HDR10 ondersteund. Dolby Vision wordt dus ook niet ondersteund.

Als ik Netflix gebruik via de LG dan krijg ik films te zien in HD, ultra HD of dolby vision. Gebruik ik Netflix op de next dan heb ik HD, ultra HD, of HDR. Dus Netflix ondersteund beide. Of ik interpreteer je zin verkeerd en bedoel je dat dolby vision niet op de next ondersteund wordt 😉
Reputatie 5
Badge +1
4K en HDR!
Met de nieuwe mediabox kun je nu ook Youtube en Netflix* in 4K-beeldkwaliteit bekijken. De HDR standaarden HDR10 en HLG worden voor Netflix ook ondersteund.

@Anne B Ziggo Sinds 4.16 zijn al mijn Netflix Films en Series op mijn eerste Next Mediabox op HD qualiteit gezet. Geen enkele film of Serie heeft nog hier een HDR qualiteit. Echter op mijn tweede Next Mediabox (ook FIRMWARE 4.16) krijg ik wel HDR met de NextFlix app (op de Next Mediabox).

Next MediaBox met HD:

Next MediaBox met HDR:

Reputatie 2
Badge
Op welke resolutie kun je de Next het beste zetten als je een LG 4K TV hebt, want ik vind bijvoorbeeld Netflix niet zo’n mooi beeld hebben via de Next. Het beeld wordt wat waziger....
De Next is verbonden met de kabel aan de Connectbox, ik had eerst de Next op volg TV, maar heb de resolutie nu op 1080 P gezet en nu lijkt Netflix wat beter.
Hoe krijg ik nu dus een zo goed mogelijke Netflix kwaliteit op welke resolutie, wie kan mij hier even mee op weg helpen....

Heb je al gekeken naar de instellingen op je TV. Zoiets als 'UHD Color' zou ik uitzetten en kijken hoe het dan is. Bij mij is dit de boosdoener.
Reputatie 5
Badge +1
4K en HDR!
Met de nieuwe mediabox kun je nu ook Youtube en Netflix* in 4K-beeldkwaliteit bekijken. De HDR standaarden HDR10 en HLG worden voor Netflix ook ondersteund.

@Anne B Ziggo Sinds 4.16 zijn al mijn Netflix Films en Series op mijn eerste Next Mediabox op HD qualiteit gezet. Geen enkele film of Serie heeft nog hier een HDR qualiteit. Echter op mijn tweede Next Mediabox (ook FIRMWARE 4.16) krijg ik wel HDR met de NextFlix app (op de Next Mediabox).

Next MediaBox met HD:

Next MediaBox met HDR:

Vandaag hebben mijn beide Next Mediaboxen HDR bij de Netflix app op de Mediabox....
Ligt het aan de Netflix Content die je pakt?
Of is dit bij dezelfde bron die het eerder niet goed deed?
Is goed om dit ff te onderzoeken.
Brengt een oplossing dichterbij.
Reputatie 6
Badge +1
Of ik interpreteer je zin verkeerd en bedoel je dat dolby vision niet op de next ondersteund wordt ;)

Ik heb het inderdaad over het feit dat Netflix op de Next geen Dolby Vision ondersteund. Op mijn Sony ZD9 wordt Netflix netjes in Dolby Vision gepresenteerd wanneer Dolby Vision beschikbaar is.

Reageer