Vraag

mediabox next tov mediabox xl

• 21 mei 2020
  • 12 reacties
  • 863 keer bekeken

Beste leden van deze community,

ik heb een mediabox XL en met mijn pakket kan ik voor een paar Euro meer een mediabox nest krijgen.

nu is mijn vraag of dit een daadwerkelijke meerwaarde heeft ten opzichte van mijn huidige box.

Ik hoor graag de ervaringen van de mensen die XL hebben omgeruild voor een next.

Met vriendelijke groet Johan.

12 Reacties

Reputatie 7
Badge +19

Die mensen moeten er voldoende zijn, dus ik geef het topic even een schopje omhoog en verwacht dat men zeker op je vraag zal reageren. Ik heb er helaas zelf geen ervaring mee. 

Hey @Johanrrsm en welkom hier bij de Community! 

Logisch dat je wat ervaringen wilt horen voordat je je abonnement gaat wijzigen! Mijn eigen ervaring kan ik zeker met je delen echter ik heb zelf nooit een Mediabox XL gehad, enkel getest op kantoor en ik ben misschien een klein beetje bevooroordeeld :thinking: Had je dit topic al gevonden? Dat is een topic bomvol ervaringen van Mediabox Next gebruikers. Ik hoop dat het je helpt om een keus te maken!

Reputatie 1

Ik ken beide niet op basis van meerdere topics is in mijn ogen de samenwerking met de Ziggo GO app mogelijk een pre, of het stukje UHD nu zoveel uitmaakt uitgaande van het huidige aanbod zal dat tegenvallen.

Geen idee verder hoeveel een "paar" euro is als ik de huidige pakketten voor nieuwe klanten bekijk betwijfel ik persoonlijk of de Next het verschil maakt.

Reputatie 7
Badge +27

Even wat me zo even te binnen schiet.

Voordelen next.

Cloudopname, opnames op diverse apparatuur af te spelen. Opnemen via EPG makkelijk.
400 uur opnemen.
Gebruiksvriendelijk, redelijk eenvoudige afstandsbediening.
Snel.
4k. Maar nog weinig aanbod.
Energievriendelijk.
Klein.
Spraakbediening

Nadelen

Cloudopname, vaste voor en nalooptijden. Alleen opnemen via EPG. Gevoelig voor EPG fouten.
Opnames maar 1 jaar beschikbaar. Afhankelijk van ziggo voor opname.
Zonder internet alleen live TV.
Nog diverse kinderziektes. Wisselt per gebruiker / apparatuur.
Slechte eenvoudige teletekst.
Geen display .
Radio alleen via de app.
Regionale zenders niet op te nemen.

Bij Ziggo signaal storing kun je niks meer met de next.

@Mariska Ziggo 
Ik zou naar de Rubriek verwijzen en niet naar iets in het Archief.
Dat is actueler, want in beweging, completer, weliswaar onoverzichtelijk, maar geeft wel het beste beeld, als je handig de moeite neemt hoofd- en bijzaken te scheiden.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239

Reputatie 1

"4k. Maar nog weinig aanbod."

Dit bij de voordelen ik zie dit als nadeel. Bij welke provider je momenteel ook zit voor TV kijken heeft UHD in een ontvanger geen meerwaarde door het gebrek aan of anders gesteld minimale aanbod.

Het zal daarom echt op andere functionaliteit neer komen die de Next meerwaarde geeft ten opzichte van Humax of de XL van de topicstarter.

Dat het noemen van de 4k-optie bij de Next aansluit bij de geslaagde Hype over 4k, was tevoren bekend. Veel mensen hebben een 4k-TV, maar kunnen zelden  kijken naar een 4k-bron. Daar mag het dus niet aan liggen.

De kwestie is vooral: kan ik aan mijn gemak komen met de vele interessante beloofde andere gemakken van Next?

Bekijk voor je kansen bv de Topics over:

• Ondertiteling ihb Ondertiteling voor slechthorenden als je die nodig hebt
  • Lip Sync issues bij bepaalde aansluitmanieren met bepaalde apparatuur
  • Aan/uit problemen en koppeling al aanwezige apparatuur
  • Opnames!
  • Etc. Van minder belang.

Hoe het zit bij klanten die hier niet klagen maar wel problemen hebben, weet ik niet.
Je kunt een ovetrokken beeld te zien krijgen. Daar moet je verstandig mee omgaan.

Zelf heb ik alleen last van het Opname-probleem, maar heb me daar voorlopig bij neergelegd, omdat het maar niet kan worden opgelost.

Dus, kijk zelf en concludeer. Eerdere link:
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239

Een solide  advies dat eenieder past, is niet te geven. Je hebt m.i ook wat geluk nodig, zeker ivm de apparatuur die je gaat gebruiken icm de Next en hoe je die aansluit en/of uit eigen (kijk)gewoonte geen dingen doen die last zouden kunnen geven.

Bedankt voor de antwoorden zover en de verwijzingen naar andere topics.

Er valt in ieder geval genoeg over te zeggen.

Ik had even eerder naar de andere topics moeten zoeken sanhedrin ik deze vraag niet hoeven stellen.

gr Johan

Reputatie 7
Badge +11

Bedenk wel dat je hier alleen de probleemgevallen leest. Dat is maar een heel klein percentage van het totale Next gebruikers. Tuurlijk, zoals Hanh zegt, niet iedereen die problemen heeft komt op dit forum. Maar toch, hier rondkijken geeft een vertekend beeld. Bv, ik ben zeer tevreden over de Next. Geen problemen met Lipsync, koppeling(bediening via de Harmony). Perfect 5.1 geluid op SBS zenders (kan RTL nog wat van leren).

@MaxH 

Tuurlijk, zoals Hanh zegt, niet iedereen die problemen heeft komt op dit forum. Maar toch, hier rondkijken geeft een vertekend beeld.

Ik schreef dan ook:

Je kunt een ovetrokken beeld te zien krijgen.

Over succes of leed bij klanten die hier niet langskomen, weten we niks.
Geen bericht is zeker geen bewijs van goed bericht.

Toen de Next pas in beeld was, kwamen er droevige verhalen los over de MBXL, die men graag wilde gaan vervangen.
Staat in de schuur. Na 3 x MBXL en 5 monteurs, heb ik het er maar bij gelaten.
Verborgen leed, dus, dat niet bevredigend kon worden opgelost.
Bij de Next verwacht ik dit soort ellende zeker niet.

Maar klachten over problemen die niet hier noch bij een ander kanaal worden gedeponeerd zullen er ongetwijfeld zijn. Er zijn naar mijn overtuiging zat klanten die maar al te makkelijk accepteren dat bv iets essentieels als Opnames niet goed werkt. Op wat andere kanalen sinds de Next te verwerken krijgen, hebben we overigens geen enkel zicht.

Reputatie 7
Badge +11

“Geen bericht is zeker geen bewijs van goed bericht.”. Dat is zo, maak algemeen is bekend dat ‘klagers’ een grote meerderheid vormen op fora. Ook niet zo vreemd, maar het is gewoon zo. Geeft ook niets, als je het maar in perspectief ziet.:wink:

Tuurlijk. Op dat punt zijn we het eens. Ik heb dan ook meteen geprobeerd dat perspektief te geven ipv kijk hier maar eens hoe erg het is. Daar weet ik over alle Nexten in NL niks van op basis van wat hier langskomt. Je zou het wel over een trend kunnen hebben. Aan een diepere inschatting van hoeveel klanten geen probleem ervaren, waag ik me niet. En: een probleem niet als zodanig ervaren is iets anders dan een hier gesignaleerd probleem niet hebben.

Reageer