Mediabox Next: Tips & Tricks

• 7 maart 2019
  • 84 reacties
  • 101540 keer bekeken
Mediabox Next: Tips & Tricks

Toon eerste bericht

84 Reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hallo @Taropi . Misschien kun je "even" dit topic lezen. Zelfde issue misschien.
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-audio-beeld-sync-38927/index5.html#post427539

Oplossing lijkt te zijn om DD "aan" te zetten of "uit". Makkelijker kan het niet zijn.
Wie weet helpt het ook bij jou. Een oplossing moet van de Next komen denk ik.

Als de sync issue al optreed bij de meest eenvoudige aansluiting: Next via Hdmi aan TV, dan zal dit ook bij meer mensen gebeuren. Of dat gezien/gehoord wordt is de vraag.
Reputatie 1
Hallo @Taropi . Misschien kun je "even" dit topic lezen. Zelfde issue misschien.https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-audio-beeld-sync-38927/index5.html#post427539
Oplossing lijkt te zijn om DD "aan" te zetten of "uit". Makkelijker kan het niet zijn.
Wie weet helpt het ook bij jou. Een oplossing moet van de Next komen denk ik.

Als de sync issue al optreed bij de meest eenvoudige aansluiting: Next via Hdmi aan TV, dan zal dit ook bij meer mensen gebeuren. Of dat gezien/gehoord wordt is de vraag.

Als je dat niet ziet of hoort dat het geluid niet gelijk loopt met het beeld kun je beter een radio kopen en alleen daar naar luisteren. Netflix kijken is een drama.
Dat aan en uit zetten doe ik regelmatig en ook door klikken naar andere zender en dan weer terug. Maar dit is toch geen kijken of wel soms. Ziggo moet met een oplossing komen ,maar daar lopen ze niet echt warm voor de klachten van de klanten.
Reputatie 7
Badge +10
@Taropi . Ik heb nog een check/oplossing beschreven in het genoemde topic net.

Kijk eens of je daar iets mee kunt.
Reputatie 1

Welk Topic . ?heb je een link naar dat topic.
Reputatie 7
Badge +10

Probeer deze link eens.
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-audio-beeld-sync-38927/index6.html#post428067
Reputatie 1

Probeer deze link eens.
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-audio-beeld-sync-38927/index6.html#post428067

ik heb de tv rechtstreeks op de Next aangesloten met de HDMI kabel op de tv kan ik geen delay instellen . met netflix kijken is het helemaal een drama. op tv moet ik steeds van zender wisselen. het ligt niet aan de app want op mijn laptop werkt netflix zonder problemen . als het op de next dan niet werkt de app van netflix ligt het probleem bij de Next . dus alles bij elkaar is de Next gewoon een ... bak maar we moeten wel betalen voor dit. Ik ben nog steeds aan het wachten op de EXPERT van Ziggo die het probleem oplost .

en waar blijft mijn compensatie ????????? Schijnbaar leest ZIGGO dit forum niet.
Ik ben nog steeds aan het wachten op de EXPERT van Ziggo die het probleem oplost .

Dan kun je lang wachten. Het moet worden opgelost door Next ontwikkelaars onder de hoede van Liberty Global (moeder van Ziggo).
Ziggo experts geven problemen na onderzoek zo goed mogelijk door aan het ontwikkelteam.

Geen diskussie over dat een breed ervaren probleem asap opgelost zal moeten worden, als het ernstig is. De rest zal later moeten. Er komen software Updates.
Wat de volgorde van oplossen is, kunnen we niet vooraf weten.

De klachten komen overigens niet alleen uit NL. Ook uit andere landen in Europa.
In elk geval ook uit Zwitserland en Belgie, kan men weten.
Reputatie 7
Badge +10

Probeer deze link eens.

ik heb de tv rechtstreeks op de Next aangesloten met de HDMI kabel op de tv kan ik geen delay instellen . met netflix kijken is het helemaal een drama. op tv moet ik steeds van zender wisselen. het ligt niet aan de app want op mijn laptop werkt netflix zonder problemen . als het op de next dan niet werkt de app van netflix ligt het probleem bij de Next . dus alles bij elkaar is de Next gewoon een ... bak maar we moeten wel betalen voor dit. Ik ben nog steeds aan het wachten op de EXPERT van Ziggo die het probleem oplost .

en waar blijft mijn compensatie ????????? Schijnbaar leest ZIGGO dit forum niet.

De NF app op de Next is niet gelijk aan de App op je laptop/IOS/Android.

Ik heb tot nu toe nog geen last gehad van een niet goed werkende NF app op de Next.
Het kan namelijk uitmaken wat voor soort uitzending het is. Een NL versie zal 50fps zijn. Een Amerikaanse tv serie 60 fps en een speelfilm 24fps. Deze laat de Next allemaal in 50fps zien en daar ligt de grootste kans op mis gaan. Verder wordt het geluid van DD+ naar DD aangepast. Dus met het beeld en geluid wordt iets gedaan.

Als je een NF film/serie naam doorgeeft en welk geluidsspoor, 5.1 of stereo, dan zal ik er eens naar kijken/luisteren.
Als het een 4k film/serie is dan zal ik die in gewoon 1080p kijken. Ik heb nog geen 4k. Mag ook meerdere namen zijn.

Compensatie zal niet vanuit dit forum komen. Tenzij een moderator het oppakt en kijkt of je "schade" hebt ondervonden of "misleid" bent. Geluid dat uit sync loopt zal geen reden zijn denk ik. Een week geen TV gehad via de Next is wel een reden. Als er echt iets is misgegaan dan zal het opgelost worden. Dat is bij mij in ieder geval steeds gedaan. Maar dat is geen garantie voor de toekomst.
Reputatie 1

Probeer deze link eens.

De NF app op de Next is niet gelijk aan de App op je laptop/IOS/Android.

Ik heb tot nu toe nog geen last gehad van een niet goed werkende NF app op de Next.
Het kan namelijk uitmaken wat voor soort uitzending het is. Een NL versie zal 50fps zijn. Een Amerikaanse tv serie 60 fps en een speelfilm 24fps. Deze laat de Next allemaal in 50fps zien en daar ligt de grootste kans op mis gaan. Verder wordt het geluid van DD+ naar DD aangepast. Dus met het beeld en geluid wordt iets gedaan.

Als je een NF film/serie naam doorgeeft en welk geluidsspoor, 5.1 of stereo, dan zal ik er eens naar kijken/luisteren.
Als het een 4k film/serie is dan zal ik die in gewoon 1080p kijken. Ik heb nog geen 4k. Mag ook meerdere namen zijn.

Compensatie zal niet vanuit dit forum komen. Tenzij een moderator het oppakt en kijkt of je "schade" hebt ondervonden of "misleid" bent. Geluid dat uit sync loopt zal geen reden zijn denk ik. Een week geen TV gehad via de Next is wel een reden. Als er echt iets is misgegaan dan zal het opgelost worden. Dat is bij mij in ieder geval steeds gedaan. Maar dat is geen garantie voor de toekomst.

compensatie is mij door Ziggo toegezegd en bevestigd . heb ik schriftelijk gekregen .
en dat dat niet via dit forum komt snap ik ook wel , maar ik hoor of lees niks van ook maar 1 Ziggo medewerker op dit forum die iets kan doen. Het is toch te gek dat er verschil zit in het kijken naar Netflix uit welk land de film komt . Er zijn al zoveel klachte over de Next vwb het geluid , maar er wordt niets gedaan . elke keer weer beloven ze dat ze er mee bezig zijn en dat er update`s komen tot nu toe heb ik geen enkele update gehad .
Reputatie 7
Badge +10
@Taropi als je de compensatie bevestigd hebt gekregen dan komt dat wel goed.

Updates kun je niet afdwingen.
Ik heb de Next vanaf begin juni. Om en na bij de update naar 4.16. Ik lees dat er zo om de 6 weken geprobeerd wordt een update te doen. Dat is half juli. Als er dus een update komt dan zal die niet eerder dan half juli zijn. Updates hebben de neiging uit te lopen. Dus wacht rustig af. Hoe vervelend ook.

Dit was mijn laatste tips & tricks over sync issue. Het is een beetje ver off-topic gegaan. Er zijn andere topics over waaronder degene die ik al genoemd heb.
Reputatie 1
@Taropi als je de compensatie bevestigd hebt gekregen dan komt dat wel goed.

Updates kun je niet afdwingen.
Ik heb de Next vanaf begin juni. Om en na bij de update naar 4.16. Ik lees dat er zo om de 6 weken geprobeerd wordt een update te doen. Dat is half juli. Als er dus een update komt dan zal die niet eerder dan half juli zijn. Updates hebben de neiging uit te lopen. Dus wacht rustig af. Hoe vervelend ook.

Dit was mijn laatste tips & tricks over sync issue. Het is een beetje ver off-topic gegaan. Er zijn andere topics over waaronder degene die ik al genoemd heb.

Bedankt voor de info . Vraagje werk jij bij Ziggo ??

je geeft namelijk op de zelfde manier antwoordt als Ziggo doet.

ik heb de Next vanaf april en nog steeds dezelfde update 4.16

maar goed ik ga wel op een andere manier verder .

dit forum is schijnbaar heilig en mag je niet alles zeggen over een probleem.
Reputatie 7
Badge +10
Ik werk niet voor Ziggo @Taropi .
Mensen van Ziggo hebben "Ziggo" in de gebruikers naam.

Er is niet altijd op alles een antwoord en niet alles is oplosbaar.
Dit is een forum waar gebruikers elkaar proberen te helpen. Indien nodig kan daar een moderator bij gehaald worden of die komt zelf langs. Die kan meer doen en zien dan wij als gebruiker.

Het is zeker geen discussie forum waar iemand altijd gelijk moet hebben. Dat lijkt soms wel zo.

Vragen en opmerkingen moeten ook binnen het onderwerp van het topic blijven.
Nu klink ik weer als "Ziggo" maar ook hier zijn er regels.

Zoek een keer op "sync" in het forum en stel je vervolg vragen in de gevonden topics.

Wees niet verbaasd als je daar eenzelfde soort antwoorden/vragen krijgt.
Reputatie 1
Ik werk niet voor Ziggo @Taropi .
Mensen van Ziggo hebben "Ziggo" in de gebruikers naam.

Er is niet altijd op alles een antwoord en niet alles is oplosbaar.
Dit is een forum waar gebruikers elkaar proberen te helpen. Indien nodig kan daar een moderator bij gehaald worden of die komt zelf langs. Die kan meer doen en zien dan wij als gebruiker.

Het is zeker geen discussie forum waar iemand altijd gelijk moet hebben. Dat lijkt soms wel zo.

Vragen en opmerkingen moeten ook binnen het onderwerp van het topic blijven.
Nu klink ik weer als "Ziggo" maar ook hier zijn er regels.

Zoek een keer op "sync" in het forum en stel je vervolg vragen in de gevonden topics.

Wees niet verbaasd als je daar eenzelfde soort antwoorden/vragen krijgt.

Dus al met al heb je niks aan dit Forum . Er is nog niet een Ziggo moderator geweest die mij heeft aangesproken of maar een vraag heeft gesteld . Ander topic zelfde vragen en antwoorden waar je niks mee kunt .
Reputatie 7
Badge +10
@Taropi lees een keer je eigen stukjes terug. Tot nu toe heb je steeds van iedereen dezelfde antwoorden gekregen op jou klachten. Vragen zijn er niet geweest omdat je zelf al meld dat Ziggo zegt dat het niet bij hun ligt en jij zegt dat het niet bij jou ligt.
Er speelt een sync issue en die is niet bij iedereen gelijk of aanwezig.
Er wordt aan een software update gewerkt. Wanneer die komt en wat er in is opgelost zullen de "testers" van de box weten maar niet mogen vertellen. Als je een hoop topics leest dan kun je daar een conclusie uithalen. Die hoeft niet te kloppen. Ziggo zal daar niet op in gaan.

Dat je niks aan dit forum hebt is jou mening. Ik denk daar anders over.

Dit topic gaat over "tips en tricks" die zijn er genoeg geweest denk ik. Daarom mijn opmerking om in een ander topic verder te gaan vragen.
Als ik de Media Next opstart dan begint hij op kanaal 1 (NPO1)
Is het mogelijk dat de Mediabox Next opstart vanuit de laatst bekeken zender.
Dit deed de Horizon Box wel, vond dit wel zo makkelijk.
Verder ben ik in de 2 weken dat ik hem in bezit heb tevreden.
Het is inderdaad een beetje raar gesteld met het onthouden van de laatst bekeken zender.
Bij het openen van een programma via de Gids, wordt die zender niet als laatst bekeken gezien. Doe je dit Zappenderwijs of door het kanaalnummer in te tikken, dan wordt dat wel de laatst bekeken Zender.
Even uit mijn hoofd hoe ik dit eerder met enig onbegrip ervaarde.
Check it out, dus.
Hoi hanh,
Stel ik kijk naar kanaal 3 (NPO3) nu zet ik de Next op standby en ga naar bed.
Als ik hem dan de volgende dag weer uit de standby stand haal dan begint hij altijd op kanaal 1 (NPO1).
Misschien is dit duidelijker.
De kwestie is: koos je NPO 3 uit de Gids?
Dat geeft zoals gezegd niet het te verwachten resultaat.
Wat kiezen mbv Voice Control doet, weet ik niet, maar dat zou hetzelfde effect kunnen hebben als intikken van het kanaalnummer of er naar toe Zappen: NPO 3 wordt dan de laatst onthouden zender, als ik me goed herinner.
Test dat ff.
Reputatie 6
Badge +7
Ik zet de Next altijd op 4 en hij is hier altijd op 4 aangegaan
"Het verbruik in standby"
Heb hem nu op "Hoog" staan en hij start nu op op de laatst bekeken zender.
Maakt niets uit hoe je het kanaal hebt gekozen "Voice Control, met AB of vanuit de Gids".
Maar daarna ook op "ECO" gezet en dan start hij ook op op de laatst bekeken zender.
Vreemd... beetje willekeur!
net bij het aanzetten van de tv, kreeg ik weer geen beeld te zien. herhaaldelijk de mediabox next en de tv uit en aangezet, geen verbetering, de laatste keer alleen de balk onderin te zien.
toen maar weer alles uitgezet, en de mediabox next met de knop achterop uit en weer aangezet, na een paar minuten deed alles het weer, dit is toch al weer de derde keer in 2 weken tijd. moet net gekker worden

Heb je hier al een oplossing voor gevonden? Ik ondervind nl. hetzelfde...
"Het verbruik in standby"
Heb hem nu op "Hoog" staan en hij start nu op gewoon op.
Als ik hem in ""Normaal" zet dan krijg ik hetzelfde als "moeskoetie".

Met de Extra Media Next heb ik hier geen last van deze staat op "ECO".
Reputatie 1
Badge
Bij het bestellen van elke extra media box next komt er ook nog eens 19,95€ bij. Handig om dit er even bij te vermelden.
Das lekker... heb de nota nog niet binnen, wel vreemd staat m.i. nergens vermeld.
Heb de Xtra box telefonisch besteld daar hebben ze ook niets vermeld.
Bij het bestellen via:
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/
of via je Mijn Ziggo, staat het erbij alvorens je de bestelling gaat afronden.
Kun je nog besluiten het niet te willen doen.
En desgewenst een vraag hierover stellen aan Ziggo.

Reageer