Mediabox Next: Tips & Tricks

  • 7 maart 2019
  • 83 reacties
  • 97756 keer bekeken
Mediabox Next: Tips & Tricks

Toon eerste bericht

83 Reacties

Hoe kan ik een programma uit de lijst verwijderen bij Verder kijken?
Reputatie 7
Badge +27
Dat gaat alleen via de app (Ziggo go).
Thanks!
Is het mogelijk om de 2 opties die je krijgt te zien zodra je op de opnaneknop drukt bij de next om te draaien zodat je niet steeds per ongeluk de hele serie opneemt in plaats van het de huidige aflevering
Reputatie 7
Badge +10
Is het mogelijk om de 2 opties die je krijgt te zien zodra je op de opnaneknop drukt bij de next om te draaien zodat je niet steeds per ongeluk de hele serie opneemt in plaats van het de huidige aflevering
Van mij msg het zo blijven. Ik wil meestal de serie opnemen. Wil je die niet meer na een tijdje dan druk je tijdens het afspelen van de opname een aantal keer op "ok". Dan komt de vraag om de opnames en de serie opname te verwijderen. Niets mis mee.

Is de keuze omgekeerd dan heb je geen vervolg opname staan mocht het toch een leuk programma zijn geweest. Ruimte gebrek zal niet zo snel spelen nu.
Reputatie 5
Badge +3
Afstandsbediening kwijt!? Geen probleem!
De nieuwe mediabox heeft een handige functie om je afstandsbediening te vinden. Afstandsbediening zoek? Houd dan de CH+ toets aan de voorkant van de mediabox 12 seconden in. Test het maar eens.

Helaas werkte bij mij niet. Of moet "De Next" dan aan staan.
Dat kan natuurlijk niet want ik was de AB kwijt niet waar. 😊😊
Je kunt hem aanzetten met het Power knopje rechts op de Box.
Badge
Misschien handig om te weten voor sommigen van jullie: de box stond bij mij in lage energieverbruikstand, waarbij Netflix-app perfect opstart. Nadat ik de box had ingesteld op hoog energie (omdat ik altijd heb begrepen dat de box dan het best functioneert).
Nadat ik had aangepast (van Eco stand naar Hoog) startte de Netflix telkens niet meer op. Elke keer moest ik box uit en aan zetten, voordat Netflix app weer gebruikt kon worden. Na aanpassen naar Normaal stand werkt het weer prima.
Reputatie 5
Badge +3
Je kunt hem aanzetten met het Power knopje rechts op de Box.

Dank @hanh en in het donker "BLAUW" 😊
Reputatie 5
Badge +3
Misschien handig om te weten voor sommigen van jullie: de box stond bij mij in lage energieverbruikstand, waarbij Netflix-app perfect opstart. Nadat ik de box had ingesteld op hoog energie (omdat ik altijd heb begrepen dat de box dan het best functioneert).
Nadat ik had aangepast (van Eco stand naar Hoog) startte de Netflix telkens niet meer op. Elke keer moest ik box uit en aan zetten, voordat Netflix app weer gebruikt kon worden. Na aanpassen naar Normaal stand werkt het weer prima.


@simone.heikens Daar heb ik geen last van. (staat altijd hier op hoog)
Maar het is natuurlijk raar dat jij en misschien ook anderen daar wel last van hebben.
Van het ene moment op het andere werkte het gesproken commando: "Bewaard" niet meer en werd het aangegeven als "geleerd". Na nadenken "opgenomen" ingesproken te hebben werkte dàt weer wel .............. Verder alleen ervaring gehad dat de lokale zender(s) het eenvoudigst op te roepen zijn door "Radio" in te spreken en te gaan zoeken naar jouw lokale radiozender. Die lopen tot 108 maar nergens is een lijstje te vinden.
Ik kan mijn next mediabox niet toevoegen aan mijn Harmony 950.
Hij zegt dat deze niet in de data base voorkomt.
Weet iemand de juiste naam voor het invoeren in de Harmony?

Grt Jan
Opgelost!
Reputatie 7
Badge +10
Opgelost!
Dat zien we graag.
Zelf oplossende vragen.🙂

Liever nog het antwoord of oplossing.
Misschien helpt dat andere bezoekers van dit topic ook.😉
Ik heb het gevonden in de community😁
gewoon fabrikant is Ziggo en model mediabox Next
Reputatie 7
Badge +10
Ik heb het gevonden in de community😁
gewoon fabrikant is Ziggo en model mediabox Next

Klopt. Bedankt voor het melden.

Zoeken in het forum is de eerste actie voordat je een vraag stelt.
Vergeet ook niet de Ziggo website daar staat ook een hoop informatie over de Next.
Vind het geluid niet echt mooi!
Ik heb een soundbar met subwoofer en ben veel aan het klooien met de instellingen van het geluid.Netflix heeft erg slecht geluid en ik moet de soundbar op 14 zetten om wat te horen! Ook de lipsynchronisatie is bij Netflix een DRAMA!! Het is ook geen gezicht.
Ik heb de soundbar aangesloten via de tv met een optische kabel want ik gebruik ook nog de dvd speler en de optische kabel in de box next gaat dus niet want dan heb ik geen geluid bij het afspelen van een dvd.
@Freek123 Probeer voor het geluid een HDMI-ARC koppeling tussen TV en Soundbar, als dat kan met de TV en Soundbar die je hebt. De kabel moet aan beide kanten worden aangesloten op een poort die geschikt is voor HDMI-ARC.
Reputatie 1
We zijn er niet op vooruit gegaan met deze box , Nadat ik 4 keer een nieuwe Horizon had gekregen omdat ze allemaal niet goed waren.diverse monteurs hier in huis heb gehad alle kabels vervangen door ZIGGO en elke keer het antwoordt PROBLEEM opgelost . NEE dus .
na 4 keer een andere Horizon eindelijk de NEX gekregen . Wat een goede box leek is ook nu weer een ... box. Geluid loopt niet in Sync met het beeld, probleem uitgelegd aan ZIGGO en daar als antwoordt klopt is een bekend probleem bij de NEX en we zijn er mee bezig . Dit heb ik op 2 mei 2019 gemeld aan ZIGGO . Nu 7 juli nog steeds geen oplossing . ik kan mijn Dolby Audio niet gebruiken en kijk/ luister nu alleen via de tv . Die ik elke keer kan veranderen Dolby Audio aan of uit zetten en dan loopt het weer even in Sync. Ziggo heeft belooft dat ik gecompenseer wordt voor de overlast . maar wat gebeurt er ik krijg een verhoging van mijn ABO. 2 weken gelden werkt de afstandbediening in eens niet meer . contact met Ziggo krijg ik een Dame aan de lijn die niet weet wat ze er aan moet doen behalve dat het best wel vervelend is. Na aandringen krijg ik een nieuw opgestuurd levertijd 2 werkdagen. En ja hoor na 3 dagen is hij binnen. Ik ben benieuwd wanneer ik mijn beloofde update krijg zodat ik normaal tv kan kijken en wanneer de compensatie vergoeding geregeld wordt. Ben ik blij met de NEX , NEE DUS . Niemand bij ZIGGO weet wat ze aan de problemen moeten doen . e nweer een monteur laten komen die weer alle kabels vervangt en alles na loopt of het wel klopt heeft geen zin meer . Na tig monteurs over de vloer te hebben gehad is het probleem wel duidelijk de Horizon en de Nex zijn gewoon BAGGER.
Reputatie 7
Badge +10
@Taropi . Ik denk dat tot 10 tellen niet meer helpt. Het lijkt erop dat alle issues die gemeld worden bij jou samen komen.

Er spelen een aantal zaken die inderdaad opgelost moeten worden. Als je echter de Next op stereo zet ipv Dolby dan zou je geen last van het geluid moeten hebben. Is dat wel zo dan zul je het toch echt in je eigen apparatuur moeten zoeken. Zoals je misschien merkt snap ik de frustratie maar zo erg als ik bij jou lees is de Next niet.
Reputatie 1
@Taropi . Ik denk dat tot 10 tellen niet meer helpt. Het lijkt erop dat alle issues die gemeld worden bij jou samen komen.

Er spelen een aantal zaken die inderdaad opgelost moeten worden. Als je echter de Next op stereo zet ipv Dolby dan zou je geen last van het geluid moeten hebben. Is dat wel zo dan zul je het toch echt in je eigen apparatuur moeten zoeken. Zoals je misschien merkt snap ik de frustratie maar zo erg als ik bij jou lees is de Next niet.



Die staat op stereo en toch loopt hij er uit .Ik kan mijn Suround set niet gebruiken want dan blijf ik alles resetten En het ligt niet aan mijn apparatuur dat is al door ZIGGO bevestigd en door de tig monteurs die al hier zijn geweest . Het is inmiddels al meer dan frustratie wat de Nex oproept.
@Taropi Zeker goed dat je het hier meld, want via hier kom je direct bij de juiste personen van Ziggo betreffende de kennis en toekomstige vorderingen van de Next.
Deze Ziggo moderators (Next specialisten) komen elke dag voorbij in dit deel van het forum.
Reputatie 1
@Taropi Zeker goed dat je het hier meld, want via hier kom je direct bij de juiste personen van Ziggo betreffende de kennis en toekomstige vorderingen van de Next.
Deze Ziggo moderators (Next specialisten) komen elke dag voorbij in dit deel van het forum.



goed om te lezen , nu maar hopen dat ze ook de oplossing hebben en er ook een update komt. ik heb voor de zekerheid maar foto`s genomen van de versie die ik nu heb versie 4.16
Reputatie 7
Badge +10
@Taropi ik ben ook maar een Next en ex Horizon gebruiker en hoop te kunnen helpen al lijkt me dat niet makkelijk als alles al gecheckt is en alles goed is.

Vandaar een simpele vraag eerst om te zien wat je apparatuur is en hoe het aan elkaar zit.
De Next zit aan de TV of receiver?
Hoe zitten deze onderling verbonden?
Via hdmi of optisch?
Welk merk en type TV receiver/versterker?
Direct verbonden of via splitters/switches.

Zonder deze info is het niet mogelijk om een oorzaak te vinden.

Ik verwacht zoiets als: Next via hdmi op TV. TV via hdmi-arc op receiver. Maar het kan op vele andere manieren.

Als het kan: het of de problemen die je nu hebt met de Next. (Alleen de Next graag)
Reputatie 1
@Taropi ik ben ook maar een Next en ex Horizon gebruiker en hoop te kunnen helpen al lijkt me dat niet makkelijk als alles al gecheckt is en alles goed is.

Vandaar een simpele vraag eerst om te zien wat je apparatuur is en hoe het aan elkaar zit.
De Next zit aan de TV of receiver?
Hoe zitten deze onderling verbonden?
Via hdmi of optisch?
Welk merk en type TV receiver/versterker?
Direct verbonden of via splitters/switches.

Zonder deze info is het niet mogelijk om een oorzaak te vinden.

Ik verwacht zoiets als: Next via hdmi op TV. TV via hdmi-arc op receiver. Maar het kan op vele andere manieren.

Als het kan: het of de problemen die je nu hebt met de Next. (Alleen de Next graag)




De tv is verbonden via HDMI aan de Next

Merk Tv Panasonic
suroundset is ook van Panasonic maar deze zit niet aan de Next of Tv

Maar als hij verbonden is dan ook Via HDMI naar de TV toe

huidige situatie is

Van de Tv naar de Next middels HDMI
dat is het .

Reageer