koenenmaris

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox Next : Storingsbeeld op Philips TV bij opstarten

Mediabox  Next geeft storingsbeeld bij opstarten. Het gebeurt regelmatig maar niet altijd. Na een aantal seconden wordt het beeld zwart en daarna komt storingsbeeld weer terug. De mediabox naar standby zetten en weer opstarten werkt vaak wel. Wat gaat er mis en wat kan er gedaan worden.

 

Mijn tv is een 55oled803 van Philips. Ik heb tv aangesloten op UHD hdmi ingang. Zie ook onderstaande foto:

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Handige tips @Amerzone en @borry52 

 

We hebben een probleem in onderzoek bij de Mediabox Next i.c.m. Philips 4K-televisies, waarbij onder andere dit beeld kan verschijnen. Dit wordt in een toekomstige software-update verholpen. Eén van de tips hierboven kan helpen, net als de apparaten één voor één aanzetten (dit beeld kan voorkomen als de Next later dan de tv wordt aangezet). Hoop dat je het hiermee voor nu kunt verhelpen!

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als de TV start lijkt hij op te starten met de TV zelf, dus analoog beeld laat zien.

Kun je een vaste ingang instellen in de TV waarmee hij opstart als hij aangaat?
b.v. de HDMI ingang van de Next?

Of een instelling dat hij automatisch de ingang kiest waar signaal op staat?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Goedemorgen @koenenmaris , 

Welkom op de Community! Dat is niet het beeld wat je graag wilt zien als je de boel opstart. @Be rt heeft al wat waardevolle tips gedeeld, hoe gaat het op dit moment? Heb je al tijd gehad om dit uit te testen? 

koenenmaris
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Be rt  @Mariska Ziggo  Helaas lijkt dit niet het probleem. Hij heeft zeker hdmi 1 gekozen als hij opstart en toch geeft hij dit beeld. Soms valt het beeld weg naar zwart en dan komt het terug. Heeft iemand anders een oplossing?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat is jammer, ik vind het een vreemde actie van de Next.

Als de Next vreemde acties heeft, dan kan soms 30 seconden van de stroom halen iets verbeteren of de fabrieksinstellingen.

Alles bewaarde en geplande opnamen worden weer opgepakt, de meeste instellingen ook, alleen even bij de instellingen kijken in Beeld en geluid, soms kan daar iets gewijzigd zijn en opnieuw inloggen op Netflix en Videoland als die gebruikt worden.

mathijse

Level 10
  • 388Posts
  • 22Oplossingen
  • 161Likes

Dit probleem herken ik. In de huiskamer heb ik een 

Philips 55OLED903 OLED tv en in de slaapkamer een 43PUS7304/12 4K Ultra HD Smart tv en precies hetzelfde bij het opstarten. Na een aantal keer de next  en de tv zelf uitschakelen en dan weer inschakelen lukt het om beeld te krijgen, maar waar het probleem precies zit is mij ook onduidelijk. Maar het voelt niet goed voor mijn beide tv’s om iedere aan en uit te zetten. Want dat is vaak wat ik moet doen om normaal beeld te krijgen

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Lijkt mij een verstoord hdmi signaal, Hdmi kabel??  of ander beeld resolutie kiezen?. Waarom heeft philips toch altijd zoveel problemen met de boxen (horizon, humax, cisco) .

 

Teun

Amerzone

Level 1
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
koenenmaris wrote:

Mediabox  Next geeft storingsbeeld bij opstarten. Het gebeurt regelmatig maar niet altijd. Na een aantal seconden wordt het beeld zwart en daarna komt storingsbeeld weer terug. De mediabox naar standby zetten en weer opstarten werkt vaak wel. Wat gaat er mis en wat kan er gedaan worden.

 

Mijn tv is een 55oled803 van Philips. Ik heb tv aangesloten op UHD hdmi ingang. Zie ook onderstaande foto:

 

Hallo.

Ik heb dezelfde tv. Bij de instellingen van de Next heb ik het beeld op automatisch staan. En niet op 4K. Hierdoor kijk ik toch in 4K op mijn 55oled803 tv. Dat controleer ik door op de afstandsbediening van de tv op het plusje te klikken en daar zie ik 2160 staan. Dus in 4K. Probeer dat maar eens uit. 

Groetjes.

borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes

Probleem heb ik ook gehad bij mijn Philips Tv, LCD, geen OLED.

Nadat ik de box op energie hoog had gezet is het bij mij niet meer voorgekomen.

Ik heb de box gewoon op 4k laten staan.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Handige tips @Amerzone en @borry52 

 

We hebben een probleem in onderzoek bij de Mediabox Next i.c.m. Philips 4K-televisies, waarbij onder andere dit beeld kan verschijnen. Dit wordt in een toekomstige software-update verholpen. Eén van de tips hierboven kan helpen, net als de apparaten één voor één aanzetten (dit beeld kan voorkomen als de Next later dan de tv wordt aangezet). Hoop dat je het hiermee voor nu kunt verhelpen!

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Wellicht mosterd na de maaltijd, maar bij mij hetzelfde verhaal (Philips 49PUS7803, LED). Komt zo 1x per 2 weken voor als ik de box uit standby wil halen. De Next 10 sec uit de stroom en dan weer inschakelen verhielp het probleem vaak 🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @RvS1962
Binnen je huidige abonnement is een Mediabox Next niet mogelijk, maar mogelijk dat er een andere oplossing mogelijk is. Ik begrijp dat dit al onder de aandacht is gebracht. Heel fijn! Hopelijk komt hier goed nieuws uit. 

Held101

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een Philips PUS 8505/12 4 k tv en een next box. Heeft altijd probleemloos met elkaar gewerkt, nu hebben ze enige tijd geleden ( week of 2 ) onderhoud aan ziggo gedaan en sinds die tijd heb ik op kanaal 14 ziggo sport zwart beeld en geen foutmelding alles geprobeerd monteur in huis gehad maar niet opgelost 

Uitgelicht topic