Beantwoord

Mediabox Next spreekt alleen Duits en UPC logo

  • 3 februari 2020
  • 23 reacties
  • 519 keer bekeken

Toen ik mijn Mediabox next startte kon ik gewoon live tv kijken. Na een tijdje ging ik het menu ik en bleek alles Duits te zijn. Ook stond er een upc logo, en was nergens iets te vinden van Ziggo. Ook de kleuren van het menu waren verandert. Als ik naar opnames ging, of naar movies & series kreeg ik Duitse errors. In de instellingen kon ik de taal veranderen, maar Nederlands stond er niet tussen. Ik heb uiteindelijk een fabrieksreset weten uit te voeren, en na 10 minuten was de Mediabox weer zoals normaal, in het Nederlands en met Ziggo logo. Uiteindelijk heb ik het probleem dus kunnen oplossen, maar ik wilde het toch even opmerken. Het leek wel of er andere software was geïnstalleerd op de Mediabox. Hoe kan zoiets gebeuren?

icon

Best beantwoord door Cecilia Ziggo 4 februari 2020, 14:25

Hey allemaal!

Toevallig waren er twee topics over dit onderwerp, dus ik heb ze even samengevoegd. Dat houdt de boel lekker overzichtelijk. Jullie zijn zeker niet de enige die ineens alles in het Duits op de Mediabox Next zien. Wij hebben gisteren een issue aangemeld dat de gidsinformatie en de taal van het menu bij de Mediabox Next ineens in het Duits is. Een reset naar fabrieksinstellingen verhelpt het probleem. Hoe je dit kunt doen, lees je hier:blush:

Entschuldigung für die Unannehmlichkeiten ;)

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

23 Reacties

Dat is een vreemd fenomeen wat ook weleens gezien wordt met modems.

Het lijkt het basisfundament van de look and feel van de apparatuur.

Je hebt wel een unieke ervaring gehad, ik was hem hier op het forum nog niet tegengekomen.

In ieder geval veel kijkplezier gewenst.:relaxed:

Heb je nog vragen over wat je tegenkomt of niet geheel duidelijk is?
Stel ze gerust hier, er zijn veel ervaren Next kijkers.

Ook ik heb dat nu op dit moment. Geen idee hoe ik hem weer in het Nederlands krijg.

@Coenraad76 

Borek schijft: Ik heb uiteindelijk een fabrieksreset weten uit te voeren, en na 10 minuten was de Mediabox weer zoals normaal, in het Nederlands en met Ziggo logo.

Hoe moet ik zo’n fabrieksreset doen?

moet ik daarna nog info invullen of start ie dan weer van zelf op en hoef je niks te doen?

ben er niet zo handig in. Anders morgen maar even bellen.

Reputatie 7
Badge +27

@Coenraad76

Home > instellingen > systeem > fabrieksinstellingen > pincode.

 

Na een fabrieksrest blijft vrijwel alles hetzelfde ook (geplande) opnames blijven bewaard , alleen weer aanmelden op netflix ed.

Natuurlijk is het niet onverstandig je instellingen even na te lopen.

Ok bedankt, ik zal er morgen even naar kijken als er tijd voor heb.

Reputatie 7
Badge +10

Lijkt erop dat hij in de zwitserse stand is gegaan. Daar is hij het eerste uitgekomen volgens mij. Is even iets mis gegaan ergens in een setup of update. Heeft mijn modem ook gehad. Was ineens een UPC modem kwa logo. Alles werkte maar half. Was na een update gekomen. Die had blijkbaar niet alles gereset na zijn update.

Ik denk ook dat het een unieke ervaring is geweest die niet weer zal gebeuren.

Kan alleen als iemand per ongeluk een verkeerde settings file naar de Next stuurt. 

Ik denk dat via zo'n file de Next een Nederlandse Next, zwitzerse UPC TV box of belgische box kan worden.

Reputatie 7
Badge +9

Lijkt erop dat hij in de zwitserse stand is gegaan. Daar is hij het eerste uitgekomen...


Off-Topic

Misschien droomde ‘ie van betere tijden 🤣. Dat zal wel een schrik zijn geweest toen ‘ie opnieuw gestart werd: hallo, hier ben ik - - - - wat zeg je? - - - - Ziggo? - - - - echt? - - - - sniff - - - - tjonge-jonge - - - - da’s balen - - - - ff kijken, wat moet ik allemaal doen - - - - hé, dat kan ik niet hoor - - - - hé, dat klopt niet, dat gaat niet goed - - - - hé hallo daarzo - - - - oh - - - - oh - - - - hik - - - - arrggg - - - - pieeeeeeeeeeeeep - - - - - - - - - - - -  - - - - hallo, hier ben ik - - - -

Ik zette vanavond toen ik thuis kwam onze media box next aan. Tot mijn verbazing had ik een Duitse update. Hebben meer mensen hier last van gehad. 

Reputatie 7
Badge +9

Hallo,

Oh oh, misschien heeft iemand bij Ziggo/Global toch een foutje gemaakt. Zie hierzo. Nog een Next die de weg kwijt was.

Ik vind het zeer vreemd dat een bedrijf als Ziggo de kijkervaring van mensen op afstand kan aanpassen. Ik was al mijn opnames kwijt en had alleen een box die mij in het Duits van alles wijs wil maken. Ik kan best wat Duits maar als ik vervolgens mijn menu taal wil omzetten naar Nederlands dan bestaat die taal niet en kan ik alleen kiezen voor Frans, Spaans en Engels als andere taal. Kies je dan Engels dan krijg je een foutmelding en dat je maar op www.upc.ch/error moet kijken. Hoe dan ben nog nooit bij UPC abbonnee geweest.

Anyway ik moet dus een factory reset uitvoeren om dit probleem op te lossen. Ik had al een softreset (uit/aan gezet) gedaan maar dat werkte niet helaas. Wel jammer dat je vermoedelijk al je instellingen en profielen en aanbevelingen daardoor ook kwijt ben.

Top Ziggo...hartelijk bedankt. En dan krijg ik gisteren van de helpdesk het verhaal. Duizend maal excuus maar er is een glasvezel kabel ergens geraakt waardoor dit probleem is veroorzaakt. Dus…….gewoon een l*l verhaal geweest dus. Oh ja en deze beste meneer vond ook dat ik mijn Next niet mocht koppelen aan een router die achter het Ziggo modem hang. Jaren goed gewerkt maar dit zou ook een probleem zijn...

Reputatie 7
Badge +10

…. Anyway ik moet dus een factory reset uitvoeren om dit probleem op te lossen. Ik had al een softreset (uit/aan gezet) gedaan maar dat werkte niet helaas. Wel jammer dat je vermoedelijk al je instellingen en profielen en aanbevelingen daardoor ook kwijt ben.

…...

@kokkie80 De helpdesk praat p**p. Netwerk kabel breuk slaat echt nergens op. Jou instellingen en opnames zijn gekoppeld aan je id. Die is bekend bij Ziggo en jou Next instellingen staan in de cloud niet op het apparaat.

 

Enige oplossing is inderdaad een factory reset en dan hopen dat dan wel je gegevens goed in de Next komen. Is dat gedaan dan zul je alles terug hebben zoals het voorheen was. Opnames, favorieten enz. Het kan wel zijn dat bepaalde Next settings zoals video output formaat, geluids instellingen en welke favorietenlijst wel opnieuw moeten. Maar dat is geen ramp denk ik.

Het had niet moeten gebeuren maar je hebt wel een unieke ervaring gehad.

 

Update:

Ik zie net dat er meer meldingen zijn over het duitse avontuur. Nu lijkt het iets meer op een stomme fout vanuit Ziggo te worden. Misschien praat mijn Next vanavond ook wel duits.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/media-box-next-duiste-update-52170#post544150

Hallo,

Oh oh, misschien heeft iemand bij Ziggo/Global toch een foutje gemaakt. Zie hierzo. Nog een Next die de weg kwijt was.

 

Ze weten zelf niet wat er aan de hand is of wat ze aan het doen zijn. Zie mijn reactie in de andere post.

 

Mijn ouders bijvoorbeeld hebben sinds gisteren middag geen signaal op modem. Handig om "gratis” de klantenservice te bellen met je prepaid mobiel omdat je Internet bellen niet werkt.

Sorry meneer we komen u donderdag helpen. Belachelijke "service” van zo'n groot bedrijf. “Vermoedelijk ligt het snoertje van het huis los in de kast...” was de opmerking.

Hey allemaal!

Toevallig waren er twee topics over dit onderwerp, dus ik heb ze even samengevoegd. Dat houdt de boel lekker overzichtelijk. Jullie zijn zeker niet de enige die ineens alles in het Duits op de Mediabox Next zien. Wij hebben gisteren een issue aangemeld dat de gidsinformatie en de taal van het menu bij de Mediabox Next ineens in het Duits is. Een reset naar fabrieksinstellingen verhelpt het probleem. Hoe je dit kunt doen, lees je hier:blush:

Entschuldigung für die Unannehmlichkeiten ;)

Hey allemaal!

Toevallig waren er twee topics over dit onderwerp, dus ik heb ze even samengevoegd. Dat houdt de boel lekker overzichtelijk. Jullie zijn zeker niet de enige die ineens alles in het Duits op de Mediabox Next zien. Wij hebben gisteren een issue aangemeld dat de gidsinformatie en de taal van het menu bij de Mediabox Next ineens in het Duits is. Een reset naar fabrieksinstellingen verhelpt het probleem. Hoe je dit kunt doen, lees je hier:blush:

Entschuldigung für die Unannehmlichkeiten ;)

 

Het is fijn om te weten hoe het opgelost kan worden waarvoor dank.

Echter ik ben van mening dat het niet zou mogen dat door welke probleem of werkzaamheden van Ziggo dan ook de gebruiker van de Next zijn systeem de volgende dag moet resetten naar fabrieksinstellingen als hij of zij deze de dag ervoor niets vermoedelijk normaal heeft afgesloten/uitgezet.

Hoe kan het toch dat Ziggo in alle facetten dit probeert goed te praten? Volgens mij gaat het daar ergens fout? Volgens mij heeft Ziggo de klanttevredenheid en klantvriendelijkheid niet hoog in het vaandel staan.

Ik bedoel ik bel hiervoor naar de klantenservice en dan wordt je in de wacht gezet bij een techneut. Die gaat ruggespraak houden met een collega en zegt vervolgens ik zie dat er een glasvezelkabel kapot is gegaan. U bent niet de eerste en we verzamelen alle klachten en dan kan het morgen goed gemaakt worden voor u. Nu blijkt dat Ziggo helemaal niets gaat oplossen de klant moet het zelf doen met een herstel naar fabrieksinstellingen.

Beetje jammer hoe Ziggo hier mee om gaat...maar dat is al jaren zo helaas...

“Echter ik ben van mening dat het niet zou mogen dat door welke probleem of werkzaamheden van Ziggo dan ook de gebruiker van de Next zijn systeem de volgende dag moet resetten naar fabrieksinstellingen als hij of zij deze de dag ervoor niets vermoedelijk normaal heeft afgesloten/uitgezet.”

Bijna perfecte systemen met auto reset correctie, met automatische service op afstand en perfecte service desks en binnen 24 uur responstijden bestaan wel, maar dan zullen de kosten daarmee in verhouding zijn en daar zijn heel veel klanten het dan weer niet mee eens.

Daar wil ik niet mee zeggen dat er niet continu naar verbeteringen moet worden gestreefd.

“Hoe kan het toch dat Ziggo in alle facetten dit probeert goed te praten?”

Dat heb ik nog nergens gelezen @kokkie80 

Reputatie 7
Badge +10

@Be rt “Bijna perfecte systemen met auto reset correctie, met automatische service op afstand en perfecte service desks en binnen 24 uur responstijden bestaan wel, maar dan zullen de kosten daarmee in verhouding zijn en daar zijn heel veel klanten het dan weer niet mee eens.” 

Die laatste regel klopt. De kosten zijn inderdaad in verhouding met die features die je noemt. En zo zou het ook moeten zijn. Ik denk alleen dat we wel betalen maar de features niet krijgen. En dan komt inderdaad ook het laatste, dat ook klopt. Daar zijn de klanten het niet mee eens.

Ze weten wel hoe het hoort of zou horen maar doen daar niets mee. Nou,ja niets. Ze innen het geld voor de aandeelhouders.

Ik hoop dat mijn Next vanavond gewoon Nederlands praat. Hij is gisteren en vandaag nog niet aan geweest. Anders maar naar een heropvoedings kamp. Dat zal hem leren.

Schade, Schei*e.

@bloemen64 schreef: “Ze innen het geld voor de aandeelhouders.”

Dat valt best wel tegen, als je de cijfers goed bekijkt, ik zie daar nog geen bakken dividend naast de rente en afbetaling en dan de schuld die er nog is.

Reputatie 7
Badge +9

Zou de volgende Next niet gewoon een knopje voor ‘fabrieksinstellingen’ aan de voorkant moeten krijgen of op de afstandsbediening? Ik denk dat dit zo langzamerhand de meest gebruikte optie van de Next is ( en daarna komt de uit/aan knop ).
 

Zoek de Reset knop

 

“Echter ik ben van mening dat het niet zou mogen dat door welke probleem of werkzaamheden van Ziggo dan ook de gebruiker van de Next zijn systeem de volgende dag moet resetten naar fabrieksinstellingen als hij of zij deze de dag ervoor niets vermoedelijk normaal heeft afgesloten/uitgezet.”

Bijna perfecte systemen met auto reset correctie, met automatische service op afstand en perfecte service desks en binnen 24 uur responstijden bestaan wel, maar dan zullen de kosten daarmee in verhouding zijn en daar zijn heel veel klanten het dan weer niet mee eens.

Daar wil ik niet mee zeggen dat er niet continu naar verbeteringen moet worden gestreefd.

“Hoe kan het toch dat Ziggo in alle facetten dit probeert goed te praten?”

Dat heb ik nog nergens gelezen @kokkie80 


Mocht je de voice transcriptie kunnen lezen of opvragen dan zou dat genoeg zeggen @Be rt . Volgens hun zou dit probleem komen door een glasvezelkabel die een aannemer kapot heeft getrokken. Hoe dan?

 

blijkt het door een update te komen van en bij Ziggo zelf. Toen ik zojuist thuis kwam hebben ze op afstand het systeem volledig gereset (zonder enkele goedkeuring oid). Ik moest alles opnieuw instellen en kreeg een melding dat er een update klaar stond. Laten installeren en vervolgens kreeg ik een pop-up dat hij hersteld was naar fabrieksinstellingen.

ik vind het ”not done” dat een leverancier zoals ziggo bepaald welke software ik wanneer op mijn ziggo kastje aanwezig heb. Ik bedoel wie zeg dat ik “de nieuwe geweldige functies” uit de Update nodig heb of laat staan wil gebruiken. 

Maar goed dat zal een eindeloze discussie worden van wat wie wel wil en of verwachten van Ziggo. Voor nu werkt het weer voor mij...op naar het huis van me ouders om hun te helpen na 1,5 weer tv te kunnen kijken. Enige wat ze bij de klantenservice kunnen zeggen is we kunnen uw modem niet uitlezen. 

“Echter ik ben van mening dat het niet zou mogen dat door welke probleem of werkzaamheden van Ziggo dan ook de gebruiker van de Next zijn systeem de volgende dag moet resetten naar fabrieksinstellingen als hij of zij deze de dag ervoor niets vermoedelijk normaal heeft afgesloten/uitgezet.”

Bijna perfecte systemen met auto reset correctie, met automatische service op afstand en perfecte service desks en binnen 24 uur responstijden bestaan wel, maar dan zullen de kosten daarmee in verhouding zijn en daar zijn heel veel klanten het dan weer niet mee eens.

Daar wil ik niet mee zeggen dat er niet continu naar verbeteringen moet worden gestreefd.

“Hoe kan het toch dat Ziggo in alle facetten dit probeert goed te praten?”

Dat heb ik nog nergens gelezen @kokkie80 


Mocht je de voice transcriptie kunnen lezen of opvragen dan zou dat genoeg zeggen @Be rt . Volgens hun zou dit probleem komen door een glasvezelkabel die een aannemer kapot heeft getrokken. Hoe dan?

 

blijkt het door een update te komen van en bij Ziggo zelf. Toen ik zojuist thuis kwam hebben ze op afstand het systeem volledig gereset (zonder enkele goedkeuring oid). Ik moest alles opnieuw instellen en kreeg een melding dat er een update klaar stond. Laten installeren en vervolgens kreeg ik een pop-up dat hij hersteld was naar fabrieksinstellingen.

ik vind het ”not done” dat een leverancier zoals ziggo bepaald welke software ik wanneer op mijn ziggo kastje aanwezig heb. Ik bedoel wie zeg dat ik “de nieuwe geweldige functies” uit de Update nodig heb of laat staan wil gebruiken. 

Maar goed dat zal een eindeloze discussie worden van wat wie wel wil en of verwachten van Ziggo. Voor nu werkt het weer voor mij...op naar het huis van me ouders om hun te helpen na 1,5 weer tv te kunnen kijken. Enige wat ze bij de klantenservice kunnen zeggen is we kunnen uw modem niet uitlezen. 

Ook mijn Mediabox is vandaag weer gereset. (Terwijl alles weer werkte!) De Mediabox aan het werk krijgen heeft ook veel tijd gekost na deze reset. Ik kreeg constant de error: CS1011. Toen ik op het punt stond om het op te geven ging hij weer werken.

@kokkie80 schreef: “Mocht je de voice transcriptie kunnen lezen of opvragen dan zou dat genoeg zeggen @Be rt . “

Dat kan ik niet, ik werk niet bij Ziggo.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators duidelijk te herkennen zijn, zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

“Ik moest alles opnieuw instellen”

Wat moest je opnieuw instellen?

“ik vind het ”not done” dat een leverancier zoals ziggo bepaald welke software ik wanneer op mijn ziggo kastje aanwezig heb. Ik bedoel wie zeg dat ik “de nieuwe geweldige functies” uit de Update nodig heb of laat staan wil gebruiken. “

Ziggo en iedere provider mag natuurlijk zijn eigen apparatuur zoals mediaboxen updaten om mogelijke verbeteringen toe te passen en voor modem/routers beter functioneren en beveiliging up te daten, het is hun eigendom.

Wens je die niet, gebruik dan je eigen hardware om TV te kijken, er zijn ook genoeg alternatieve mediaboxen, ook het modem kun je in bridge laten zetten, dan heb je een kaal modem met een eigen router erachter, nu zal de provider niets meer hoeven updaten, daar ben je dan zelf verantwoordelijk voor.

Reputatie 7
Badge +10

Gelukkig is mijn Next de dans ontsprongen. Om 23.30u even aangezet en alles was nog in het nederlands en settings zoals gezet. Pffffff.