LeClerc

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox Next - software update 4.25

Vannacht de update naar 4.25 gekregen. Verbeteringen voegen echt wat toe, zeer tevreden. Eén puntje:

"

  • Als je tijdens het kijken naar Replay, een opname of een app op de CH+/- of op een nummer van de afstandsbediening drukt, dan krijg je een pop-up in beeld met de vraag of je wilt stoppen met wat je kijkt. Zo voorkom je dat het programma waar je naar keek per ongeluk stopt.

"

Dit werkt bij replay, maar helaas nog niet bij het kijken naar een opname. Klopt dit?

 

38 Reacties 38
Ad Arnhem

Level 6
  • 120Posts
  • 5Oplossingen
  • 55Likes

Is de ondertiteling nu ook verbeterd? En wordt het gekoppelde audiosysteem nu ook onthouden? Verder heb ik nauwelijks problemen met de MB Next!

Powerquest

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi,

Sinds een week of 2 ben ik ook in het bezit van de mediabox next. Op zich ben ik heel tevreden over deze box. 

Ik heb nu versie 4.23 op de box...wordt 4.24 overgeslagen?? Echter viel mij 2 dingen op.

De herrie die de box maakt...het lijkt wel of er zand tussen de ventilator zit. Hierover heb ik contact gehad met Ziggo en het blijkt een bekend probleem te zijn die wordt opgelost in de komende update. Echter wordt deze fix niet genoemd bij de update naar 4.25. 

 

Ook de lipsynchronisatie is een ellende. Vooral met Netflix was het een probleem. Ik heb dolby maar uit staan en het is nu opgelost maar het blijft niet stabiel naar mijn idee. Is dit probleem opgelost??

 

 

 

kidd

Level 7
  • 163Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

@LeClerc ,heb jij vooraf bericht (e-mail)gekregen van Ziggo dat je die update zou krijgen?

In welke provincie woon jij,ik heb nog niks van Ziggo gehad over een update van de mediabox next.

Ad Arnhem

Level 6
  • 120Posts
  • 5Oplossingen
  • 55Likes

@kidd, zie op hoofdpagina, bovenste  artikel: "alles over de nieuwe update" van Sander Ziggo.

4.25 is vandaag uitgerold in Groningen en Friesland. Volgende week ook elders.

LeClerc
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
kidd wrote:

@LeClerc ,heb jij vooraf bericht (e-mail)gekregen van Ziggo dat je die update zou krijgen?

In welke provincie woon jij,ik heb nog niks van Ziggo gehad over een update van de mediabox next.

Ja, gisteren emailtje, vannacht upgrade. In Groningen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @LeClerc 
Welkom hier op de Ziggo Community. 

Leuk om te lezen dat je blij bent met de verbeteringen in softwareversie 4.25. Ik zie dat je het topic van mijn collega Sander al even hebt doorgenomen wat betreft de aanpassingen. Je geeft aan dat onderstaande bij jou niet werkt als je kijkt naar een opname. 

  • Als je tijdens het kijken naar Replay, een opname of een app op de CH+/- of op een nummer van de afstandsbediening drukt, dan krijg je een pop-up in beeld met de vraag of je wilt stoppen met wat je kijkt. Zo voorkom je dat het programma waar je naar keek per ongeluk stopt.

    Nu ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar wat er dan wel gebeurt? Of gebeurt er echt helemaal niets? En is dit bij opnames die je hebt ingesteld na de software-update of bij opnames die zijn gemaakt voordat 4.25 op jouw Mediabox Next actief was?
LeClerc
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Cecilia,

 

Het werkt nu vlekkeloos. Het zou inderdaad goed kunnen dat mijn eerste testje een opname betrof van voor de update. Bij die test reageerde de mediabox gewoon als “vroeger”: de weergave van de opname klapte er zonder melding uit en hij schakelde naar live TV. Maar nu werkt alles dus uit de kunst, dank je!

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Ah, super om te lezen @LeClerc. Ik vermoed dan inderdaad ook dat het niet werkt bij opnames die zijn gemaakt voordat jouw Mediabox Next over de nieuwe software beschikte. Bedankt voor jouw terugkoppeling! 

DirkZutphen

Level 6
  • 105Posts
  • 6Oplossingen
  • 69Likes

@Cecilia Ziggo is het ook mogelijk om de update te forceren door een fabrieks reset te doen? Of is het gewoon wachten tot Gelderland aan de beurt is?

Boris de Kat

Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes
DirkZutphen wrote:

@Cecilia Ziggo is het ook mogelijk om de update te forceren door een fabrieks reset te doen? Of is het gewoon wachten tot Gelderland aan de beurt is?


Nee het is niet mogelijk om buiten Friesland of Groningen de update nu al binnen te halen via een fabrieks reset,je zal moeten wachten tot de nacht van 11 op 12 augustus.

Zie: https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/alles-over-de-software-update-van-de-mediabox-next-4110...

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Je kunt de update niet forceren @DirkZutphen. Zoals @Boris de Kat al aangeeft zul je nog heel eventjes moeten wachten, maar komende nacht is het zover!

Frefde

Level 3
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Niks ontvangen, nog steeds 4.23 ook na reset, opnieuw opstarten.
Ben benieuwd of er iets aan de lipsync is verbeterd. Zal wel niet….

Ricardo Ehv

Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes
Frefde wrote:

Niks ontvangen, nog steeds 4.23 ook na reset, opnieuw opstarten.
Ben benieuwd of er iets aan de lipsync is verbeterd. Zal wel niet….

Vandaag versie 4.25 geinstalleerd, via fabrieksreset overigens, dan komt ie wel binnen! Ter test gelijk het geluid op de optie “volg aanbod” gezet. Maar oh, wat een desillusie, bij de zenders die in Dolby uitzenden, is het geluid nog steeds out-of-sync… Om moedeloos van te worden! Heb het maar gelijk weer gemeld bij de helpdesk en “volg aanbod” maar weer uitgezet   Dan loopt alles tenminste weer zoals het moet. Ik vrees dat dit nooit meer wordt opgelost… Lezen jullie mee, Ziggo? Oh ja: alle technische vragen over configuraties en zo zijn hier al meermaals voorbij gekomen, dus daar hoef ik geen uitleg of vragen meer over te hebben...

kidd

Level 7
  • 163Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Idd is er volgens mij ook niks gedaan aan het dolby probleem,de oplossing van dit probleem staat ook niet vermeld bij de verbeteringen van de nieuwe software update.

@Ricardo Ehv ik ben ook bang dat dit niet opgelost gaat worden!!

Ricardo Ehv

Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes
kidd wrote:

Idd is er volgens mij ook niks gedaan aan het dolby probleem,de oplossing van dit probleem staat ook niet vermeld bij de verbeteringen van de nieuwe software update.

@Ricardo Ehv ik ben ook bang dat dit niet opgelost gaat worden!!

Terwijl ik hier toch enige hoop in las:

"Voor mensen die in Dolby-geluidskwaliteit luisteren: we hebben de ‘Volg signaal’-functie verbeterd. Ook stereo wordt nu goed doorgegeven."

Mezelf weer blij gemaakt met een dooie mus ? En zelfs die vallen nu van het dak...?

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Het volg signaal kan dan wel verbeterd zijn, maar het Dolby Digital geluid loopt nog steeds niet synchroon op mijn Sonos AMP aangesloten met HDMI ARC .

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Powerquest wrote:

Hoi,

Sinds een week of 2 ben ik ook in het bezit van de mediabox next. Op zich ben ik heel tevreden over deze box. 

Ik heb nu versie 4.23 op de box...wordt 4.24 overgeslagen?? Echter viel mij 2 dingen op.

De herrie die de box maakt...het lijkt wel of er zand tussen de ventilator zit. Hierover heb ik contact gehad met Ziggo en het blijkt een bekend probleem te zijn die wordt opgelost in de komende update. Echter wordt deze fix niet genoemd bij de update naar 4.25. 

@Powerquest 4.24 is overgeslagen, 4.25 was tegelijk klaar als 4.25 en met meer verbeteringen.

Als je echt een ratel in je fan hebt, kan dit niet met een software update worden opgelost.

Luister goed met de next vlak bij je oor, een elektronica piep kan worden opgelost via de software een ratel van de fan niet.

Er zijn ratelNexten omgewisseld met een stil resultaat.

Powerquest

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Powerquest wrote:

Hoi,

Sinds een week of 2 ben ik ook in het bezit van de mediabox next. Op zich ben ik heel tevreden over deze box. 

Ik heb nu versie 4.23 op de box...wordt 4.24 overgeslagen?? Echter viel mij 2 dingen op.

De herrie die de box maakt...het lijkt wel of er zand tussen de ventilator zit. Hierover heb ik contact gehad met Ziggo en het blijkt een bekend probleem te zijn die wordt opgelost in de komende update. Echter wordt deze fix niet genoemd bij de update naar 4.25. 

@Powerquest 4.24 is overgeslagen, 4.25 was tegelijk klaar als 4.25 en met meer verbeteringen.

Als je echt een ratel in je fan hebt, kan dit niet met een software update worden opgelost.

Luister goed met de next vlak bij je oor, een elektronica piep kan worden opgelost via de software een ratel van de fan niet.

Er zijn ratelNexten omgewisseld met een stil resultaat.

Hoi Be rt

 

Mij is verteld dat het geratel opgelost werd met de nieuwe update. Ik ben het met je eens dat een mechanisch probleem niet met software opgelost kan worden. Maar of dat geratel van de fan afkomstig ik kan ik niet met 100% zeggen. Het kan ook een transformator zijn waarvan de wikkelingen los zitten.

Ik heb nu de nieuwe update maar het geratel, geknars…..hoe je het ook omschrijft, is er nog steeds. De box in de hoge of lage energiemode zetten maakt niks uit. Ik heb dus 2 van die ratel boxen. De ergste ratel heb ik maar in de woonkamer geplaatst in mijn tv meubel dan hoor ik het niet. En de box met het iets mindere geratel op de slaapkamer. 

Verder werkt de box tot mijn volle tevredenheid. Ik kijk (hoor) het nog maar even aan.

KneeTB

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Zojuist de “volg aanbod” dolby geluidsinstelling van de Next getest na update 4.25. Wat een enorme teleurstelling! Het lijkt steeds rommeliger en onduidelijker te worden bij elke update. Ik heb de Next middels hdmi aangesloten op een Denon AVR. Er zit een behoorlijk verschil in volume tussen de stereo en 5.1 zenders. De stereo zenders zijn veel harder in volume. Npo 1, 2 en 3 worden nu ineens ook in stereo uitgezonden ipv 5.1??? 

Uitgelicht topic