Vraag

Mediabox Next - software update 4.25

  • 4 augustus 2020
  • 38 reacties
  • 4227 keer bekeken

Vannacht de update naar 4.25 gekregen. Verbeteringen voegen echt wat toe, zeer tevreden. Eén puntje:

"

  • Als je tijdens het kijken naar Replay, een opname of een app op de CH+/- of op een nummer van de afstandsbediening drukt, dan krijg je een pop-up in beeld met de vraag of je wilt stoppen met wat je kijkt. Zo voorkom je dat het programma waar je naar keek per ongeluk stopt.

"

Dit werkt bij replay, maar helaas nog niet bij het kijken naar een opname. Klopt dit?

 


38 Reacties

Reputatie 2

Is de ondertiteling nu ook verbeterd? En wordt het gekoppelde audiosysteem nu ook onthouden? Verder heb ik nauwelijks problemen met de MB Next!

Hoi,

Sinds een week of 2 ben ik ook in het bezit van de mediabox next. Op zich ben ik heel tevreden over deze box. 

Ik heb nu versie 4.23 op de box...wordt 4.24 overgeslagen?? Echter viel mij 2 dingen op.

De herrie die de box maakt...het lijkt wel of er zand tussen de ventilator zit. Hierover heb ik contact gehad met Ziggo en het blijkt een bekend probleem te zijn die wordt opgelost in de komende update. Echter wordt deze fix niet genoemd bij de update naar 4.25. 

 

Ook de lipsynchronisatie is een ellende. Vooral met Netflix was het een probleem. Ik heb dolby maar uit staan en het is nu opgelost maar het blijft niet stabiel naar mijn idee. Is dit probleem opgelost??

 

 

 

Reputatie 3
Badge +1

@LeClerc ,heb jij vooraf bericht (e-mail)gekregen van Ziggo dat je die update zou krijgen?

In welke provincie woon jij,ik heb nog niks van Ziggo gehad over een update van de mediabox next.

Reputatie 2

@kidd, zie op hoofdpagina, bovenste  artikel: "alles over de nieuwe update" van Sander Ziggo.

4.25 is vandaag uitgerold in Groningen en Friesland. Volgende week ook elders.

@LeClerc ,heb jij vooraf bericht (e-mail)gekregen van Ziggo dat je die update zou krijgen?

In welke provincie woon jij,ik heb nog niks van Ziggo gehad over een update van de mediabox next.

Ja, gisteren emailtje, vannacht upgrade. In Groningen. 

Hi @LeClerc 
Welkom hier op de Ziggo Community. 

Leuk om te lezen dat je blij bent met de verbeteringen in softwareversie 4.25. Ik zie dat je het topic van mijn collega Sander al even hebt doorgenomen wat betreft de aanpassingen. Je geeft aan dat onderstaande bij jou niet werkt als je kijkt naar een opname. 

  • Als je tijdens het kijken naar Replay, een opname of een app op de CH+/- of op een nummer van de afstandsbediening drukt, dan krijg je een pop-up in beeld met de vraag of je wilt stoppen met wat je kijkt. Zo voorkom je dat het programma waar je naar keek per ongeluk stopt.

    Nu ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar wat er dan wel gebeurt? Of gebeurt er echt helemaal niets? En is dit bij opnames die je hebt ingesteld na de software-update of bij opnames die zijn gemaakt voordat 4.25 op jouw Mediabox Next actief was?

Hoi Cecilia,

 

Het werkt nu vlekkeloos. Het zou inderdaad goed kunnen dat mijn eerste testje een opname betrof van voor de update. Bij die test reageerde de mediabox gewoon als “vroeger”: de weergave van de opname klapte er zonder melding uit en hij schakelde naar live TV. Maar nu werkt alles dus uit de kunst, dank je!

 

Ah, super om te lezen @LeClerc. Ik vermoed dan inderdaad ook dat het niet werkt bij opnames die zijn gemaakt voordat jouw Mediabox Next over de nieuwe software beschikte. Bedankt voor jouw terugkoppeling! :hugging:

Reputatie 4
Badge +1

@Cecilia Ziggo is het ook mogelijk om de update te forceren door een fabrieks reset te doen? Of is het gewoon wachten tot Gelderland aan de beurt is?

Reputatie 3
Badge +2

@Cecilia Ziggo is het ook mogelijk om de update te forceren door een fabrieks reset te doen? Of is het gewoon wachten tot Gelderland aan de beurt is?


Nee het is niet mogelijk om buiten Friesland of Groningen de update nu al binnen te halen via een fabrieks reset,je zal moeten wachten tot de nacht van 11 op 12 augustus.

Zie: https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/alles-over-de-software-update-van-de-mediabox-next-41108

Je kunt de update niet forceren @DirkZutphen. Zoals @Boris de Kat al aangeeft zul je nog heel eventjes moeten wachten, maar komende nacht is het zover!

Niks ontvangen, nog steeds 4.23 ook na reset, opnieuw opstarten.
Ben benieuwd of er iets aan de lipsync is verbeterd. Zal wel niet….

Reputatie 3
Badge +1

Niks ontvangen, nog steeds 4.23 ook na reset, opnieuw opstarten.
Ben benieuwd of er iets aan de lipsync is verbeterd. Zal wel niet….

Vandaag versie 4.25 geinstalleerd, via fabrieksreset overigens, dan komt ie wel binnen! Ter test gelijk het geluid op de optie “volg aanbod” gezet. Maar oh, wat een desillusie, bij de zenders die in Dolby uitzenden, is het geluid nog steeds out-of-sync… Om moedeloos van te worden! Heb het maar gelijk weer gemeld bij de helpdesk en “volg aanbod” maar weer uitgezet :rolling_eyes:  Dan loopt alles tenminste weer zoals het moet. Ik vrees dat dit nooit meer wordt opgelost… Lezen jullie mee, Ziggo? Oh ja: alle technische vragen over configuraties en zo zijn hier al meermaals voorbij gekomen, dus daar hoef ik geen uitleg of vragen meer over te hebben...

Reputatie 3
Badge +1

Idd is er volgens mij ook niks gedaan aan het dolby probleem,de oplossing van dit probleem staat ook niet vermeld bij de verbeteringen van de nieuwe software update.

@Ricardo Ehv ik ben ook bang dat dit niet opgelost gaat worden!!

Reputatie 3
Badge +1

Idd is er volgens mij ook niks gedaan aan het dolby probleem,de oplossing van dit probleem staat ook niet vermeld bij de verbeteringen van de nieuwe software update.

@Ricardo Ehv ik ben ook bang dat dit niet opgelost gaat worden!!

Terwijl ik hier toch enige hoop in las:

"Voor mensen die in Dolby-geluidskwaliteit luisteren: we hebben de ‘Volg signaal’-functie verbeterd. Ook stereo wordt nu goed doorgegeven."

Mezelf weer blij gemaakt met een dooie mus 😄 En zelfs die vallen nu van het dak...😆

Reputatie 4
Badge +1

Het volg signaal kan dan wel verbeterd zijn, maar het Dolby Digital geluid loopt nog steeds niet synchroon op mijn Sonos AMP aangesloten met HDMI ARC .

Hoi,

Sinds een week of 2 ben ik ook in het bezit van de mediabox next. Op zich ben ik heel tevreden over deze box. 

Ik heb nu versie 4.23 op de box...wordt 4.24 overgeslagen?? Echter viel mij 2 dingen op.

De herrie die de box maakt...het lijkt wel of er zand tussen de ventilator zit. Hierover heb ik contact gehad met Ziggo en het blijkt een bekend probleem te zijn die wordt opgelost in de komende update. Echter wordt deze fix niet genoemd bij de update naar 4.25. 

@Powerquest 4.24 is overgeslagen, 4.25 was tegelijk klaar als 4.25 en met meer verbeteringen.

Als je echt een ratel in je fan hebt, kan dit niet met een software update worden opgelost.

Luister goed met de next vlak bij je oor, een elektronica piep kan worden opgelost via de software een ratel van de fan niet.

Er zijn ratelNexten omgewisseld met een stil resultaat.

Hoi,

Sinds een week of 2 ben ik ook in het bezit van de mediabox next. Op zich ben ik heel tevreden over deze box. 

Ik heb nu versie 4.23 op de box...wordt 4.24 overgeslagen?? Echter viel mij 2 dingen op.

De herrie die de box maakt...het lijkt wel of er zand tussen de ventilator zit. Hierover heb ik contact gehad met Ziggo en het blijkt een bekend probleem te zijn die wordt opgelost in de komende update. Echter wordt deze fix niet genoemd bij de update naar 4.25. 

@Powerquest 4.24 is overgeslagen, 4.25 was tegelijk klaar als 4.25 en met meer verbeteringen.

Als je echt een ratel in je fan hebt, kan dit niet met een software update worden opgelost.

Luister goed met de next vlak bij je oor, een elektronica piep kan worden opgelost via de software een ratel van de fan niet.

Er zijn ratelNexten omgewisseld met een stil resultaat.

Hoi Be rt

 

Mij is verteld dat het geratel opgelost werd met de nieuwe update. Ik ben het met je eens dat een mechanisch probleem niet met software opgelost kan worden. Maar of dat geratel van de fan afkomstig ik kan ik niet met 100% zeggen. Het kan ook een transformator zijn waarvan de wikkelingen los zitten.

Ik heb nu de nieuwe update maar het geratel, geknars…..hoe je het ook omschrijft, is er nog steeds. De box in de hoge of lage energiemode zetten maakt niks uit. Ik heb dus 2 van die ratel boxen. De ergste ratel heb ik maar in de woonkamer geplaatst in mijn tv meubel dan hoor ik het niet. En de box met het iets mindere geratel op de slaapkamer. 

Verder werkt de box tot mijn volle tevredenheid. Ik kijk (hoor) het nog maar even aan.

Reputatie 1

Zojuist de “volg aanbod” dolby geluidsinstelling van de Next getest na update 4.25. Wat een enorme teleurstelling! Het lijkt steeds rommeliger en onduidelijker te worden bij elke update. Ik heb de Next middels hdmi aangesloten op een Denon AVR. Er zit een behoorlijk verschil in volume tussen de stereo en 5.1 zenders. De stereo zenders zijn veel harder in volume. Npo 1, 2 en 3 worden nu ineens ook in stereo uitgezonden ipv 5.1??? 

Reputatie 3
Badge +2

vannacht een update gehad

maar nu werkt de afstandbediening niet na behoren

alles werkt alleen volume niet  na door op mute te drukken en weer terug doet die het ff

hiervoor nooit geen problemen gehad

 

Reputatie 5
Badge +6

vannacht een update gehad

maar nu werkt de afstandbediening niet na behoren

alles werkt alleen volume niet  na door op mute te drukken en weer terug doet die het ff

hiervoor nooit geen problemen gehad

 

Probeer is het volgende haal de batterijen uit de afstandsbediening wacht even 5 min met het er weer in doen. Kijk dan of het werkt. Verder kijk bij instellingen Mediabox Next bij beeld en geluid dan zie je Bepaal je volume daar moet dan je merk van tv staan. Volgende link https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/afstandsbediening-mediabox-next-resetten-39065  Mocht dit ook niet lukken zet de Mediabox Next in fabrieksinstelling. Let op je moet dan wel opnieuw inloggen met wachtwoord bij oa Netflix. Uiteraard even je instellingen nalopen vd box.

 

Het werkt weer!!! Bij beeld en geluid stond na de update een ander merk😱

bedankt voor de hulp

Reputatie 3
Badge +4

Toch wel grappig dit , de next boven heeft de update gehad 4.25 en houd de verbinding op de 5g band wel goed , zonder dat deze de connectie verliest.

De next beneden staat nog 4.23 en als ik de 5g band probeer te connecten   is deze binnen 5 minuten zijn connectie kwijt.

Is er iets in de update verandert mischien omtrent dit probleem?

Ja het is waardeloos 5.1 werkt nog steeds niet goed. Het geluid is van sommige zenders harder. Dan weer doffer. Ook sommige zenders veel te veel bas. Ik snap niet dat ze dat een keer goed doen  ik heb hier een behoorlijke installatie staan maar door ziggo werkt het voor geen meter  ik weet wel een ding hier word glasvezel aangelegd en ga dat toch proberen

Zet er een keer iemand op die er verstand van heeft aub

@martinlogan:

De problemen met het geluid waar jij het over hebt, komen wanneer je de instelling “Volg aanbod” gebruikt door de omroepen/zenders. Deze instelling wordt nu gebruikt om het geluid door te geven zoals het door Ziggo ontvangen wordt. De omroepen/zenders mogen nog steeds zelf bepalen hoe ze het geluid aanbieden en daarom zijn de verschillen nog steeds net zo groot als vroeger.

Bij de instelling “Altijd aan” maakt de Next van alle kanalen Dolby Digital+ en hebben ze meta-data toegevoegd om er voor te zorgen dat alle zenders ongeveer even luid zijn. Het grootste probleem bij deze instelling is dat 2.0 (stereo) niet verdeeld kan worden over alle luidsprekers wanneer je gebruik wilt maken van een ‘upmixer’ zoals Dolby (ProLogic) Surround, omdat alles in een 5.1 container is geplaatst.

Zolang alle omroepen/zenders het nog niet op dezelfde manier aanbieden en met de juiste meta-data aanbieden zullen die dus nog niet opgelost zijn. :smirk:

 

Reageer