Christopher72

Level 4
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes

Mediabox Next, software 4.17: nieuwe instellingen ontbreken bij bediening met Infrarood

In de nieuwe softwareversie (4.17) van de Mediabox Next zit een extra optie om randapparatuur aan/uit te zetten: Home-knop -> Tandwieltje (instellingen) -> Beeld en Geluid -> Een knop voor aan en uitzetten en Koppel je afstandsbediening.

Vreemd genoeg ontbreken die twee opties wanneer je de Mediabox Next niet met de bijbehorende afstandsbediening bedient, maar met bijvoorbeeld een Logitech Harmony remote (dus via Infrarood).

Dus wil je die twee opties kunnen bewerken, pak dan de originele afstandsbediening.
6 Reacties 6
Rene F

Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes
Inderdaad vreemd. Wat kun met de eerste optie, hebben we daar wat aan met onze Harmony ? De 2e sowieso niet nodig ...
Christopher72
Topicstarter
Level 4
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes
Die eerste heeft met het aan- en uitzetten van HDMI-CEC te maken (bediening van andere apparaten via HDMI). Die functie wil je in principe altijd uit hebben, simpelweg omdat de Harmony het in-en uitschakelen van alle apparaten voor z’n rekening neemt. Je wilt gewoon niet dat appaten ‘elkaar’ aan en uit zetten als je een Harmony gebruikt.

Nu moet ik erbij zeggen dat bij mij de bediening met de Harmony ook al goed ging toen deze nieuwe menu-optie nog niet bestond. Misschien omdat ik HDMI-CEC op alle externe apparaten (TV en versterker) ook al uit had staan.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Nu moet ik erbij zeggen dat bij mij de bediening met de Harmony ook al goed ging toen deze nieuwe menu-optie nog niet bestond.

Dat klopt. Bij via IR aan/uitzetten gebruikte de Next van het begin af aan geen HDMI-CEC in een poging andere apparaten aan te sturen.
Dat gebeurde wel bij aan/uitzetten met de rode Power knop op de Next-AB via het RF Signaal.
Die nieuwe optie Een knop voor aan en uitzetten is er om dit wel of niet te willen.

Er zit wel iets in deze optie en Koppel je afstandsbediening niet te laten zien, als je met een Harmony of andere IR-AB de pagina opent. De gekozen instellingen doen er immers niet toe voor zo'n AB.

Eerst vond ik het ook wat gek dat die instellingen konden verdwijnen.
Je zou ze ook kunnen laten staan en dan moet je weten dat ze alleen op de Next-AB slaan.
Ik twijfel inmiddels wat nu het meest logisch is.......
Laten staan en uItgrijzen misschien.
Rene F

Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes
Uiteraard laten staan, greyed out. Die instelling heeft een waarde, en ongeacht welke AB ik gebruik moet ik die wel kunnen zien. Vind ik ?
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Feedback doorgegeven 🙂

Gr,
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Maar dan wel met een duidelijke uitleg ernaast. Anders blijft de onduidelijkheid.

Uitgelicht topic