Noet

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mediabox Next Radio luisteren via de versterker maar met de tv uit, is dat mogelijk ??

Heb alles afgezocht maar nog geen oplossing gevonden.
Wil graag radio luisteren via de Mediabox Next maar dan wel zonder dar er beeld is op de tv.
Weet iemand hoe je tv op zwart kan krijgen en toch radio luisteren
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Noet Er zijn mogelijkheden bij div merken/types tv waar je het beeld uit kan zetten. Dit is dus een instelling van een tv. De screensaver op de next kan je niet uitzetten.

Verder als de mogelijkheid daar is zou ik dus persoonlijk de next aansluiten inz audio op een versterker/reciever. Dan kan ook de tv gewoon uitgezet worden, en zo geluid via de versterker/reciever worden weergegeven.

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@machiel.verbrug Fijn om te lezen dat je het wilt proberen met de optische kabel en de Voicecontrol afstandsbediening. Ik heb gelijk de nieuwe afstandsbediening toegestuurd. Binnen 3 a 4 dagen ontvang je deze met de gewone brievenpost in huis.
Laat onder dit topic maar weten hoe het bevalt.

Bekijk in context

29 Reacties 29
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Noet Er zijn mogelijkheden bij div merken/types tv waar je het beeld uit kan zetten. Dit is dus een instelling van een tv. De screensaver op de next kan je niet uitzetten.

Verder als de mogelijkheid daar is zou ik dus persoonlijk de next aansluiten inz audio op een versterker/reciever. Dan kan ook de tv gewoon uitgezet worden, en zo geluid via de versterker/reciever worden weergegeven.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Noet welkom op de Community. Je hebt een goede vraag! Lekker ontspannen radio luisteren gaat uiteraard beter als die 'tl-bak' van de tv niet aanstaat. Er zijn 2 mogelijkheden om dat voor elkaar te krijgen, Robbo geeft ze je allemaal.

Kom je verder met deze informatie? 🙂
Franssch

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hallo robbo kan je jouw 2e optie nader toelichten? Ik heb mijn Technics receiver SA-DX940 via de optische aansluiting van de Next aangesloten maar het signaal valt echt weg als ik de TV uit zet, nadat ik een zender heb gekozen. Dit probleem had de Horizon ook een lange tijd maar dit was sinds een update uiteindekijk wel opgelost.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Franssch Kijk even de instellingen na van de reciever. . Bv de bron : waar de next op aan gesloten is. Is deze zo ingesteld dat de output via de optische uitgang (digitaal) gaat? En per abuis analoog is
geselecteerd?

In de meeste gevallen moet je dus bij een bron kiezen welke output je wilt . Afhankelijk van merk is dat optisch genoemd. Ook coaxaal kan dat zijn. Maar dat is een andere kabel type.

BV je sluit de next op de bron tv aan . In een menu van de versterker moet je dus nu een output selecteren. Kies dus dan voor digitaal / optisch of een naam/type die jou merk/type versterker gebruikt voor deze output. .

Mijn gedachte is dat je nu voor de next de zelfde output gebruikt die je ook voor de tv gebruikt. Ik zit dit te typen op een mob. Tel. Morgen even meer tijd om je bij te staan als je nog vragen hebt.
Franssch

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dag @robbo ,
bedankt voor je snelle reactie. Het was inderdaad een foute bronselectie op de receiver.
Suf, maar waar. Door jouw opmerking was het snel opgelost. Radio luisteren met een zwart TV-scherm lukt dus nu. Bedankt voor de hulp.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Franssch Top veel luister plezier:wink:
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Zo makkelijk kan het zijn. Bedankt robbo, en veel luisterplezier Franssch!
Maarten M.

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Sinds een paar dagen de kleine mediabox omgewisseld voor de Next. Aansluitingen op de Next zijn exact hetzelfde t.o.v. de mediabox. Alleen is de digitale kabel verwisseld voor een Toslink. (optisch)
I.p.v. de digitale kabel, de optische kabel toegewezen op mijn Nakamichi AV10 reciever. Deze gebruik ik altijd voor het TV en radio geluid.
Wat ik ook doe: het radiogeluid stopt als ik de TV uitzet. Maar tot mijn verbazing blijft het geluid van de TV wel aan terwijl deze op "zwart" staat.
Bij mijn buren heb ik de Next precies hetzelfde aangesloten op hun Pioneer en daar werkt het wel.
Daarnaast krijg ik bij de instellingen het beeld niet op 4K omdat dan het beeld uitvalt. Op zich geen ramp omdat 1080p voldoet, maar mijn Sony Bravia van een half jaar oud kan wel degelijk 4K aan.
NicoT

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Sorry, maar ik begrijp niks van de oplossing van Robbo.
Krijg uiteraard wel het radiogeluid over de versterker. De analoge audio uitgang van de Next is verbonden met een ingang van een standaard stereo versterker
Maar om een zender te kiezen heb je gewoon de Radio App van de Next nodig.
Dat lukt niet zonder TV aan.
Na een zenderkeuze kan ik wel op de AB van de TV het scherm uitzetten of de hele TV uit zetten.
Op de Horizon waren het gewoon de kanalen vanaf 800. Maar de Next laat hier toch echt een steek vallen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Nico1
Met Voice Control kun je Radio zenders oproepen.
De TV hoeft dus niet aan.
NicoT

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Zover was ik nog niet. Maar inderdaad dat lijkt te werken.
Maar ik hoopte zonder de AB van de Next te kunnen.

Nico
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dat lukt in dit geval niet. Zelf heb ik een Logitech AB en daarnaast ligt de Next-AB.
Eigenlijk alleen voor Voice Control. Er is mee te leven, ook al dacht je ooit voortaan met 1 AB verder te kunnen.
Bij mij liggen er flink wat in de kast. Heb aardig wat apparatuur en de bijbehorende ABs heb ik al lang niet meer nodig. Die van de Next dus wel. Who cares?
GDassie

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Zelf vind ik Voice control niet echt een oplossing. De reden hiervoor is dat de radio zender (Arrow rock radio) welke wij vaak luisteren maar moeizaam geselecteerd wordt met Voice control. Ik snap dat Ziggo niet zijn complete interface van de Next hiervoor wil aanpassen, maar dit zou natuurlijk wel mogelijk zijn via de Ziggo Go app. Wanneer je radio zou kunnen luisteren via de app op je tablet/telefoon en hierna kunnen selecteren afspelen via Next is het opgelost. Deze mogelijkheid is er wel voor tv kijken dus waarom niet voor radio.

Hopelijk zou Ziggo een oplossing hiervoor kunnen overwegen.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo GDassie welkom op onze Community, en sorry voor de late reactie 😉 Waar gaat het precies mis met Voice Control en Arrow? Moet je een paar keer proberen voor het lukt? Ook bedankt voor het meedenken met interface oplossingen, maar op dit moment zijn geen grote interface veranderingen gepland.
john88

Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
hallo

Ik heb de next aangesloten via de optische kabel op mijn LG sj soundbar , voor voice control te gebruiken moet ik dan de soundbar aanzetten ? of hoe werkt dit ?

gr john
kwelgeest

Level 6
  • 218Posts
  • 3Oplossingen
  • 37Likes
john88 wrote:
hallo

Ik heb de next aangesloten via de optische kabel op mijn LG sj soundbar , voor voice control te gebruiken moet ik dan de soundbar aanzetten ? of hoe werkt dit ?

gr john

Hoeft niet, maar dan hoor je uiteraard niets!
john88

Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Jij bent lollig he !!! je naam zegt al genoeg
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Maar het antwoord is wel correct.
kwelgeest

Level 6
  • 218Posts
  • 3Oplossingen
  • 37Likes
Oke. Alle gekheid op een stokje.
De spraak besturing is bedoelt als alternatief voor de toetsen op de afstandbediening.
Dus als je de spraak besturing knop indrukt en bijv: zegt "radio 10" dan schakelt de next meteen naar radio 10. Dus je hoeft dan niet via het menu van alles in te toetsen.
Uw geluidsbalk heeft daar niets mee te maken.

Uitgelicht topic