1
Vraag
2
Reacties
Aad1267

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox Next Radio bug(?)

Wanneer ik een radiozender aanzet via stembesturing en verder niets doe, dan schakelt de box na ongeveer een vijftal uren automatisch naar NPO 1 televisiekanaal. Waar kan dat aan liggen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi allemaal,

Nog even een update. Dit is een bekend probleem en dit is nog steeds in onderzoek.

Bekijk in context

51 Reacties 51
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
De Media Box staat ingesteld op 5 uren standbye, als deze 5 uur niet wordt aangeraakt, hij automatisch in dit geval naar NPO 1 schakeld.

Dit kan je checken door op het Huisje te drukken dan naar Tandwiel rechts en vervolgens tabblad Systeem, daar staat boven aan Wanneer in Standby? - 5 Uur

Deze kan je instellen op 4 uur, 5 uur, 6 uur of 24 uur
Aad1267
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Dave, hij staat op 'na 24 uur' standbye en verbruik in standbye op 'hoog'.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Dan is het waarschijnlijk een Bug en dan zeker goed dat je dit hier vermeld.:slight_smile:

Zo kunnen de moderators dit weer doorzetten naar Ziggo toe en misschien dat andere gebruikers ook last hebben, en dit ook in dit topic kunnen zetten.
Aad1267
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb de mediabox even teruggezet op fabrieksinstellingen, opnieuw de software laten installeren en we gaan zien wat er gebeurt. De instellingen die ik had (internet, audio etc.) heeft de box behouden. Dat is mooi.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Aad1267,

Bedankt voor het delen van je bevindingen hier. Heb je het nog eens kunnen testen na het terugzetten van de box naar de fabrieksinstellingen? Ik ben benieuwd!
FredSr

Level 9
  • 270Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes
Ik heb op de mediabox Next radio2 opstaan. Moet ik dan de hele tijd naar al de afbeeldingen van de stations kijken of kan ik het scherm op zwart krijgen maar wel muziek ontvangen via de soundbar? Graag advies, verder net binnen maar zeer tevreden tot nu toe.

Fred Sr.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
FredSr er zal binnen Ziggo denk ik wel hard gewerkt worden aan een oplossing, maar tot die tijd is het even je TV aanlaten, als het goed is moet je een Logo na een half uur zien en geen logo's.
Aad1267
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Michael Ziggo wrote:
Hoi Aad1267,

Bedankt voor het delen van je bevindingen hier. Heb je het nog eens kunnen testen na het terugzetten van de box naar de fabrieksinstellingen? Ik ben benieuwd!

Ik heb nog niet getest. Ik hoop dat morgen te doen.
rozeb005

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ook als je "Radio" via menu steps benaderd hebt stapt hij na 5 uur naar de laatst bekeken tv zender.
Aad1267
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gisteren getest op Radio 5 en na twee uur Radio 4 en een uur later Sky Radio. Daarna ongeveer een uur later gaat de Next automatisch over naar NPO 1. Heeft volgens mij niets te maken met slecht of even geen signaal. De Next geeft na een bepaalde tijd 'niets doen' prioriteit aan de TV. De radiofunctie is namelijk een app. Misschien dat andere app's dat ook hebben(?). Je kunt namelijk ook niet met de pijltjestoets van de ene radiozender naar een volgende radiozender. Dat moet je doen via de stembesturing. Ook dit zou m.i. in een serviceupdate opgelost moeten worden.
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
FredSr wrote:
Ik heb op de mediabox Next radio2 opstaan. Moet ik dan de hele tijd naar al de afbeeldingen van de stations kijken of kan ik het scherm op zwart krijgen maar wel muziek ontvangen via de soundbar? Graag advies, verder net binnen maar zeer tevreden tot nu toe.

Fred Sr.


U kunt de Next direct aansluiten op de soundbar (mits deze dat ondersteund) dan hoeft de TV niet aan te staan tijdens het gebruik van de radio.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi allemaal,

Nog even een update. Dit is een bekend probleem en dit is nog steeds in onderzoek.
Arthur58

Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Hier ook nog dat probleem , kan me zelfs nog herinneren dat ik dat zelfde probleem jaren geleden ook bij de horizon toen nog UPC ook had is toen ook met een firmware update opgelost zal ook met de Next goed komen.
Udo Geerts

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Zie dit al een oud topic is, maar heb hetzelfde. Na de update van vorige week schakelt mijn next na 5 a 10 minuten radio over op de tv. Erg irritant als je alleen radio wilt luisteren. Ik heb de next met een audiokabel verbonden met mijn geluidsinstallatie. Heb al geprobeerd na instellen van de radio de batterijen verwijderd, maar dit helpt niet. Af en toe valt het signaal ook even weg en denk ik, daar gaan we weer. Hoop dat Ziggo hier snel een oplossing voor heeft. Een oplossing kan zijn een radiokastje maar als de functie op de next zit om radio te luisteren moet dit niet nodig zijn. Hoor graag naar een oplossing.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Udo Geerts Hoe maakt de Next verbinding met het modem? Via wifi of een netwerkkabel?

Udo Geerts

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Via netwerkkabel

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

Wat zuur dat de radiofunctie het laat afweten, @Udo Geerts! Ervaar je dit bij meerdere of alle radiozenders via de App? Werken andere diensten zoals On Demand of Replay (via het internet) wel probleemloos?

Udo Geerts

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Heb de Next via een kabel (tulp/stereo) verbonden met mijn audio. Op alle zenders (de 3 die we het meest luisteren sowieso) gaat hij na verloop van tijd gewoon zelf schakelen naar een TV zender. OnDemand hebben/gebruiken we niet, en Replay werkt wel gewoon. Als we tv kijken is er ook niets aan de hand, alleen als de radio alleen aanstaat.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Als de radio uitvalt en de Next terug gaat naar de TV, dan is dat mogelijk omdat het internetsignaal dan even wegvalt.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic